La homser leve!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Det var unitarianere som fant opp den moderne vitenskap, inkludert oppdagelsen av elektrisiteten. Uten unitarisme - ingen hifi. ;D
Jeg glemte en av de aller viktigste unitarer, Charles Darwin. Altså ingen evolusjonsteori uten unitarisk kristendom.

I Norge er Edvard Grieg kanskje den mest kjente historiske unitarer.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
baluba skrev:
Jeg glemte en av de aller viktigste unitarer, Charles Darwin. Altså ingen evolusjonsteori uten unitarisk kristendom.
Dette tolker jeg slik at om ikke Darwin hadde vært unitaist, så hadde han ikke utviklet evolusjonsteorien? Er det det du mener?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
baluba skrev:
Dette tolker jeg slik at om ikke Darwin hadde vært unitaist, så hadde han ikke utviklet evolusjonsteorien? Er det det du mener?
Neida, det var en spissformulering. Det som er uomtvistelige fakta er at det er unitarer som har funnet på så og si all vitenskap som brukes som bevis mot religion. Ateister har historisk sett vært langt "dummere" enn religiøse i så måte, og har ikke bidratt med på langt nær like mye som dem. I likhet med deg... :p

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
baluba skrev:
Det som er uomtvistelige fakta er at det er unitarer som har funnet på så og si all vitenskap som brukes som bevis mot religion. Ateister har historisk sett vært langt "dummere" enn religiøse i så måte, og har ikke bidratt med på langt nær like mye som dem. I likhet med deg... :p
Og det mener du tydeligvis skyldes at de er unitarister? Jeg må bare få klarhet i dette.

M

Morpheus

Gjest
Litt respekt for enkeltpersoner, uansett hvordan de definerer seg, er påkrevd for at meninger skal tas på alvor for meg
Ateister har historisk sett vært langt "dummere" enn religiøse i så måte, og har ikke bidratt med på langt nær like mye som dem. I likhet med deg... Rekker tunge
Det var dette med liv og lære da.... ::)

En annen ting er dette med respekt for Høvdingen. Jeg synes at Høvdingen driver forumet på en bra måte sammen med moderatorene. Når det er sagt så minner jeg om den spontane innsamlingsaksjonen her inne som innbrakte over 30k for innkjøp av nye servere. Det var ikke Høvdingen som satte igang denne innsamlingen. Slik sett så ser jeg litt på HSF som et dugnadsprosjekt uten å ta æren fra Høvdingen & co for at forumet er så bra som det faktisk er etter mitt syn. Jeg har heller ingen problemer med at 1-linjes innlegg med "gørr" blir moderert og ønsket uvelkomment her.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Morpheus skrev:
Litt respekt for enkeltpersoner, uansett hvordan de definerer seg, er påkrevd for at meninger skal tas på alvor for meg
Ateister har historisk sett vært langt "dummere" enn religiøse i så måte, og har ikke bidratt med på langt nær like mye som dem. I likhet med deg... Rekker tunge
Det var dette med liv og lære da.... ::)

En annen ting er dette med respekt for Høvdingen. Jeg synes at Høvdingen driver forumet på en bra måte sammen med moderatorene. Når det er sagt så minner jeg om den spontane innsamlingsaksjonen her inne som innbrakte over 30k for innkjøp av nye servere. Det var ikke Høvdingen som satte igang denne innsamlingen. Slik sett så ser jeg litt på HSF som et dugnadsprosjekt uten å ta æren fra Høvdingen & co for at forumet er så bra som det faktisk er etter mitt syn. Jeg har heller ingen problemer med at 1-linjes innlegg med "gørr" blir moderert og ønsket uvelkomment her.
Nok engang et eksempel på at et lite stunt der bordet snus ikke kan oppfattes, uten at jeg kjenner til dine meninger fra før. Disse innleggene fra meg er utypiske til å komme fra denne kanten, og er bare et svar på tiltale. Det er klart at jeg ikke mener at ateister er dumme, men det er også et ubestridelig faktum også. All moderne vitenskap bygger bare videre på vitenskapens fedres arbeid.

Samtlige på forumet vet at jeg lever slik jeg lærer, og at det må ligge et vikarierende motiv bak denne argumentasjonen. Hverken Torgeir eller noen andre av de som er uenige med meg er idioter, men de fremstiller andre som idioter hele tiden. Flere har også mister fullstendig interessen for hifi og musikk virker det som, og da fortjener de litt spit når de prøver å frelse verden gjennom krangling med et dusin mennesker på et hifi-forum. At man betaler for forumets eksistens forandrer ikke på det.

Nei, dette var bare ment å se hvordan dogmatikerne reagerer på å bli tråkket på tærne med samme argumentasjon som de selv bruker.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jeg har tross alt litt sans for Gullgutten jeg. Han er konsistent og gjennomreligiøs, noe helt annet enn denne slappe, halvfrelste gjengen mye av befolkningen ellers tilhører. Han tror at Allah har gitt verdens beste lover gjennom Profeten og forholder seg til det. At noen på fullt alvor kan hengi seg til Johannes 3.16-kristendom er for meg enda mer ubegripelig.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
totte skrev:
Jeg har tross alt litt sans for Gullgutten jeg. Han er konsistent og gjennomreligiøs, noe helt annet enn denne slappe, halvfrelste gjengen mye av befolkningen ellers tilhører. Han tror at Allah har gitt verdens beste lover gjennom Profeten og forholder seg til det. At noen på fullt alvor kan hengi seg til Johannes 3.16-kristendom er for meg enda mer ubegripelig.
Hvem er Gullgutten?

Jeg er forøvrig enig med deg i det siste. Men jeg respekterer det inntil en viss grad, slik jeg respekterer de fleste meninger om så mangt.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
Hvem er Gullgutten?

Jeg er forøvrig enig med deg i det siste. Men jeg respekterer det inntil en viss grad, slik jeg respekterer de fleste meninger om så mangt.
Gullgutten er Shariastudenten fra Larvik som ikke ser noen grunn til å være uenig med Allah i at homser bør steines bare fordi året er 2010.

Jeg synes respekten (eller i det minste å hevde at man har den) sitter for løst blant folk. Jeg avfinner meg med at folk mener absolutt hva om helst, men i respekt ligger det vel mer enn det? At folk tror at de, men ikke jeg, kommer til himmels fordi de ydmykt har bedt Jesus om tilgivelse er helt greit for meg, men jeg vil ikke si at jeg har noen videre respekt for det. Respekten bør forbeholdes det man ser i det minste noe med tyngde/verdi/respektabilitet i. Hvis alt respekteres er respekten verdiløs.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg må nok innrømme at jeg har forsvinnende lite respekt for Gullgutten, for hatreligion er noe jeg vanskelig kan svelge. :mad:

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Respekt for steinkasteren eller hans "tro"?
NEI.
FORAKT!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
http://www.dagbladet.no/2010/02/18/nyheter/innenriks/karikaturtegninger/muslim/10461222/
Hadia Tajik har i det minste forstått et par viktige poenger. På høy tid at folk ikke er så angstbiterske at de skal steine og drepe alt de ikke liker. Ved å gjøre seg selv til stakkarslige, hevntørstige barbarer, tjener de KUN den saken de tror de motarbeider.
At oppegående, intelligente mennesker ikke klarer se gjennom eventyret og inn i vår tid, overgår min fantasi.

Fra artikkelen jeg linket til, overrasker det meg for øvrig at redaktøren i Dagbladet sier et kategorisk nei til brenning av hans publikasjon; den har da tjent som oppteningspapir i norske hus og hytter i hudre år! Har mannen gått fra vettet, eller har han blitt hanket inn av papirinnsamlingsmafiaen?

Honkey

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.409
Torget vurderinger
18
Honkey-Chateau skrev:
Fra artikkelen jeg linket til, overrasker det meg for øvrig at redaktøren i Dagbladet sier et kategorisk nei til brenning av hans publikasjon; den har da tjent som oppteningspapir i norske hus og hytter i hudre år! Har mannen gått fra vettet, eller har han blitt hanket inn av papirinnsamlingsmafiaen?

Honkey
Hvis det er snakk om brenning av et eksemplar av papiravisen Dagbladet, altså ikke den fysiske bygningen der Dagbladet redaksjonen er lokalisert, så må jo det være helt ok. På samme måte må det være helt ok med brenning av flagg, hvis man ønsker det.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Her er en annen som er klar i talen: Australias statsminister Kevin Rudd:

'IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians. '
'This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom'
'We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society . Learn the language!'
'Most Australians believe in God. This is not some Christian, right wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented. It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture.'
'We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us.'
'This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, 'THE RIGHT TO LEAVE'.'
'If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.'

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:

'IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians. '
'This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom'
'We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society . Learn the language!'
'Most Australians believe in God. This is not some Christian, right wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented. It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture.'
'We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us.'
'This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom, 'THE RIGHT TO LEAVE'.'
'If you aren't happy here then LEAVE. We didn't force you to come here. You asked to be here. So accept the country YOU accepted.'

Fysj for en fæl intolerant rasistisk fyr !!

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tor Nado skrev:
Spiralis skrev:
Vi burde ha kaste dem ut da de begynte å ta fra oss Odin og Tor! Nå er det "litt sent".
Men vi trenger vel ikke gjøre samme tabben en gang til? Gjør vi vel??
Vi ? Det er da parasittene som gjør tabbene, selvom det er "vi" som har valgt de.
Gidder ikke å lese heile tråden, men jeg lurer faktisk på hvorfor du betegner politikere som "parasitter"?? Jeg får litt sånn nazi-frysninger av denslags uttalelser!

Hvorfor ikke prøve en periode som folkevalgt sjøl? Kanskje det ville nyansere synet ditt en smule. Og hvor har det blitt av Folkeskikken??

mvh. VilhelmW

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Honkey-Chateau skrev:
Homsenes og lesbenes dronning er fortsatt ikke skåret for tungebåndet. Gi jernet, Kim! Få trollet ut i sola! :)

http://www.abcnyheter.no/node/104990

Honkey
Og der kom de homofiles sterkeste talskvinne endelig på banen med et frist utspill. Men jeg vil minne på at hun ikke ble så forferdelig godt behandlet av sine egne (Høyre, ikke de homofile) da hun kom ut av skapet. Det førte vel til utmeldelse fra sitt opprinnelige parti, og innmelding i Venstre. Nu ja, det er over 30 år siden, og nå har det tidligere litt for konservative Høyre blitt homsenes eget parti.

Det er ikke bare vi som reagerer på denne skru(ll)en Mohyldeen Mohammads uttalelser. For plutselig kommer vår kjære konvertitt Trond Ali Lindstad også på banen med uttalelser som er mer på linje med verden slik den bør være. Gærningen har ikke støtte fra sine egne engang, mener han: http://www.abcnyheter.no/nyheter/100216/har-ikke-engang-stotte-i-saudi-arabia.

Det er altfor lenge siden Trond A har ytret seg i media. Tidligere har det av og til vært av det mer morsomme slaget, men denne gang er hans uttalelser uangripelige. Heia Trond, og ekstra heia til Kim. Stå på, uredde og ærlige røster har vi ikke altfor mange av. Jeg er forøvrig enig med Tor Nado om at forsvarlig politikk i posisjon ikke er så enkelt som mange vil ha det til. Det vil vi se kort tid etter at FrP inntar regjeringskvartalet. Da kommer pipen til å få en annen lyd.

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Mannen er en usympatisk fjott som prøver å dytte sine forkvaklede overreligiøse vrangforestillinger på resten av befolkningen. Respekten min for denne nissen er vel på høye med Le Pen, Ahmenijad, Haider og Wilders. Jeg trodde lavmålet i Australia var nådd med John Howard. Men denne fjotten burde vært brukt som agn til haifiske. :-\

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Deph, at du ikke liker mannen er en sak. Men talen hva synes du om den? Til info så strides det på nettet om det virkelig var Kevin Rudd som holdt den. Det sies at den har sirkulert på nettet siden 2001 i allefall. Jeg vet ikke, men glem denne "Aussi" dusten. Se på talen, les den! Hva synes du om den ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Deph, at du ikke liker mannen er en sak. Men talen hva synes du om den? Til info så strides det på nettet om det virkelig var Kevin Rudd som holdt den. Det sies at den har sirkulert på nettet siden 2001 i allefall. Jeg vet ikke, men glem denne "Aussi" dusten. Se på talen, les den! Hva synes du om den ?
Siden du spør..

'IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It.
Australia er et land som består utelukkende av immigranter hvis man ser bort i fra Aboriginerne. At noen har vært der litt lenger enn andre forandrer ikke på det. Det denne nissen sier er bare at alle skal innrette seg etter ham og hans nykker og drømmer. Lov for en politiker det, men viser større ego enn det som sunt er.

I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians. '
Man ser det samme i USA. Patriotisme eller sagt med andre ord 'engstelighet' har i ettertid gjort mye er skade på landet enn noen terrorist kunne drømme om.

Mannen som har skrevet dette lider sannsynligvis fremdeles av mindreverdighetskomplekser etter å ha sporet sin linje tilbake til straffanger og annet pakk som ble send ut av det siviliserte Europa.

Greit at han snakker Engelsk og er for korket eller lat til å lære seg flere språk. Også greit at man har et offisielt språk, men hva folk snakker og bruker forandrer seg med hvem som bor der og hva de velger. Kanskje de må innføre flere offisielle språk en gang. Vi greier det i EU så hvorfor ikke i Australia. Dette er som sagt ingen gammel nasjon med et koloni av straffanger og innvandrere.

'Most Australians believe in God. This is not some Christian, right wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented.
Religiøst pisspreik som skal rettferdiggjøre egne vrangforestillinger. Passer bedre fra religiøse folk som Ahmenijad. Hvilken religion folk har eller ikke har er en privatsak, ikke noe for stat og politikere å innbefatte seg med. Selv om de er aldri så ravende religiøse selv.

It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture.'
Ayatollaprek. Skammelig for en politiker fra et sivilisert land å spre slikt. :-\

Tilforladelig, men her snakker tullingen om "oss" og "dem". Religion er en privatsak ikke en statssak. Så dette oss-preiket her er bare bull.

Som å høre Jean Marie Le Pen eller det som værre er. Australia er et land av innvandrere. At noe religiøse tullinger rotter seg sammen mot de andre er bare trist og forsøplende. Ikke verdig siviliserte politikere. Slikt fascistisk propaganda bør møtes med hånlig forakt.

Høres kjent ut..

Vedlegg

roesok

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
557
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Siden du spør..

'IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It.
Australia er et land som består utelukkende av immigranter hvis man ser bort i fra Aboriginerne. At noen har vært der litt lenger enn andre forandrer ikke på det. Det denne nissen sier er bare at alle skal innrette seg etter ham og hans nykker og drømmer. Lov for en politiker det, men viser større ego enn det som sunt er.

I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians. '
Man ser det samme i USA. Patriotisme eller sagt med andre ord 'engstelighet' har i ettertid gjort mye er skade på landet enn noen terrorist kunne drømme om.

Mannen som har skrevet dette lider sannsynligvis fremdeles av mindreverdighetskomplekser etter å ha sporet sin linje tilbake til straffanger og annet pakk som ble send ut av det siviliserte Europa.

Greit at han snakker Engelsk og er for korket eller lat til å lære seg flere språk. Også greit at man har et offisielt språk, men hva folk snakker og bruker forandrer seg med hvem som bor der og hva de velger. Kanskje de må innføre flere offisielle språk en gang. Vi greier det i EU så hvorfor ikke i Australia. Dette er som sagt ingen gammel nasjon med et koloni av straffanger og innvandrere.

'Most Australians believe in God. This is not some Christian, right wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented.
Religiøst pisspreik som skal rettferdiggjøre egne vrangforestillinger. Passer bedre fra religiøse folk som Ahmenijad. Hvilken religion folk har eller ikke har er en privatsak, ikke noe for stat og politikere å innbefatte seg med. Selv om de er aldri så ravende religiøse selv.

It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture.'
Ayatollaprek. Skammelig for en politiker fra et sivilisert land å spre slikt. :-\

Tilforladelig, men her snakker tullingen om "oss" og "dem". Religion er en privatsak ikke en statssak. Så dette oss-preiket her er bare bull.

Som å høre Jean Marie Le Pen eller det som værre er. Australia er et land av innvandrere. At noe religiøse tullinger rotter seg sammen mot de andre er bare trist og forsøplende. Ikke verdig siviliserte politikere. Slikt fascistisk propaganda bør møtes med hånlig forakt.

Høres kjent ut..

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Rolig i svingene, nå. Her er det ikke kristendommen Deph kritiserer per se, men en sjåvnisme som bruker kristendom som vikarierende motiv. Det er to forskjellige ting, og det er vel ingen tvil om at det ikke er grunnlag i kristendommen for de uttalelsene. Selv om han kaller seg kristen, så betyr ikke det at han er en hyggelig og åpenhjertig kar. Han er en sjåvnist, selv om han selvfølgelig har et par poeng. Tonen, derimot... ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
roesok skrev:
Ser mange setter likhetstrekk mellom islam og kristendom og gereraliserer veldig. Mye av bakgrunnen for både islam, jødedom og kristendom er den samme. Men i denne tråden som handler om "La homser leve" så blir det for enkelt som enkelte mener at også kristendommen mener at homofile skal taes livet av. Ja visst er det mange paradokser og uttrykk i det gamle testamentet som er vanskelig å akseptere, det er mye vold og elendighet som beskrives der. Men samtidig er det også fra det gamle testamentet vi har hentet de 10 bud, en enkel lovsamling som de fleste vestlige land har bygget lov og rett på. Ja også i andre religioner og kulturer er det meste der felles tankegods. Det 5. budet heter ganske enkelt "Du skal ikke slå i hjel".
At bibelen er full av paradokser og selvmotsigelser gjør den bare enda mer uegnet som rettesnor for mennesker og samfunn. Det for en oppskriftsbok i barbarisme og råskap, og da hjelper det lite å ignorere dette og peke på en og annen passasje man liker og late som om resten ikke eksister.

Jesus snakket bl.a. flere ganger om "Dere har hørt det er sagt..." men henvisning til "øye for øye og tann for tann"-tenkingen i det gamle testamentet. Og så kommer han med "Men jeg sier dere..." Og her kommer mye av grunnlaget for kristendommen, en ny måte å forholde seg til disse prinsippene på. De første kristne hadde en blandet kulturbakgrunn, med jødiske, greske og romerske innslag. Men den verdensoppfatningen og det menneskesynet de hadde, atskilte seg på mange måter drastisk fra omgivelsenes. I det statusbevisste Romerriket måtte bevegelsens sosiale budskap virke revolusjonerende. "Her er ikke jøde eller greker, her er ikke træl eller fri, her er ikke mann og kvinne; for dere er alle én i Jesus Kristus," slik det står i Paulus' brev til galaterne. Nedbrytingen av ulikhetene mellom mennesker begynte med Jesus.
Høytsvevende innholdsløs svada. Om du velger å bruke dette til å ignorere all barbarismen i boken så er jo det hyggelig nok, men det er jo ikke alle kristne som deler din tittenteiversjon da.

Er det løgn alt som sto i det gamle testementet da. Var det ikke den samme guden du tilber som befalte disse regler og grusomheter som du nå tar avstand fra. Eller er det en annen gud som er omtalt her.

Er ikke Jahve din gud da?

Eller stoler du bare på at Jesus skal være den oppofrende storebror som beskytter deg mot sin voldelige psykopatiske fyllik av en far?

Eller er det flere guder i kristendommen... trodde det var et poeng at det bare fantes en av dem. 1. bud vet du...

Om kristendommen skulle være så forferdelig mot homofile så er det kanskje rart at vi har noe som heter "Åpen kirkegruppe - et kristens felleskap for lesbiske og homofile". Mer om de kan du lese her: http://www.apenkirkegruppe.org/nfindex2.htm
Du finner også muslimske homofile grupper, likeledes som du finner bokstavtro islamister som vil drepe de alle.

Det samme gjelder de kristne, de fleste er fredelig og i verste fall ser på dem som litt syndige og hedonistiske, men du har også de som tar kristendommen på alvor og vil innføre dødsstraff for homoer.

Du kan lese litt om disse kristne og deres prester her:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7000948

De gale islamistene finner man gjerne i Somalia og deromkring, og i samme nabolaget i Uganda finner man den kristne varianten. Samme dritten. Som du ser er det langt i fra alle kristne som deler din tannløse sosialdemokratiske kvasifilosofiske kristendom. I de feile hender er dette et redskap for grusomheter, overgrep og barbari.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
I balansens navn bør jeg kanskje nevne Lords Resistance Army og Joseph Kony, Gulus svøpe. Han er i alle fall i unitaner, men kristen er han. ::)

G

Gjestemedlem

Gjest
Religion i hendene på uopplyste analfabetiske innfødte er oppskriften på elendighet. Det er som å utstyre et barn med en ag3 og en pose kokain... det kan fort skjære seg.

Det er ikke alle som er like fredelige og salige som salmesyngende vaffeltyggende sørlandstanter etter kveldsandakten. :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Religion i hendene på uopplyste analfabetiske innfødte er oppskriften på elendighet. Det er som å utstyre et barn med en ag3 og en pose kokain... det kan fort skjære seg.

Det er ikke alle som er like fredelige og salige som salmesyngende vaffeltyggende sørlandstanter etter kveldsandakten. :)
Det er åpenbart ikke jeg heller, men jeg er hverken analfabet eller eier av en AG3/AK47. Derimot har jeg en giftig penn og et eksplosivt tastatur, hvis det kan hjelpe litt. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
baluba skrev:
Det er åpenbart ikke jeg heller, men jeg er hverken analfabet eller eier av en AG3/AK47. Derimot har jeg en giftig penn og et eksplosivt tastatur, hvis det kan hjelpe litt. ;)
Ja jeg ser du har blitt litt varm i trøya i det siste. Blir jo litt kjedelig hvis alle innlegg skal måtte formuleres som et referat til et årsmøte i filateliforeningens pårørende. ;D

Vedlegg

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
baluba skrev:
Derimot har jeg en giftig penn og et eksplosivt tastatur, hvis det kan hjelpe litt. ;)
Giftig penn? ;D
Langt i fra. Plumpe personangrep er vel det du har prestert hittil. ;)

Jeg tror du må lære litt av Deff. Han kan kunsten å stikke den ironiske dolken i ryggen på en meningsmotstander.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
oddgeir skrev:
baluba skrev:
Derimot har jeg en giftig penn og et eksplosivt tastatur, hvis det kan hjelpe litt. ;)
Giftig penn? ;D
Langt i fra. Plumpe personangrep er vel det du har prestert hittil. ;)

Jeg tror du må lære litt av Deff. Han kan kunsten å stikke den ironiske dolken i ryggen på en meningsmotstander.
Du føler deg vel bedre med dine rasistiske og exenofobiske raljering med andre kulturer enn din egen, og din hatideologi som går utover alle sakesløse, uskyldige menneskene som ikke er blendahvite, etnisk nærkulturelle? Eller din enøyde måte å kritisere andre for noe som du og dine er like flinke på?

Alle som kjenner meg vet at jeg ha vært relativt ydmyk og stille i dørene frem til i går, men tilstedeværende. Det er godt du føler deg truffet, slik seg hør og bør. Jeg er forbannet på det hatet du og dine spyr ut, og som gjør livet mer og mer utrivelig her i landet for alle med annerledes hudfarge.

Min sønn er med sin genetiske blanding av sort og hvit blitt mobbet av voksne folk som leser slikt vrøvl som du utgyter. På grunn av at den blandingen ser ut som somalisk hadde han så tidlig som i treårs-alderen fått beskjed av voksne, gode og borgerlige nordmenn fått beskjed om å pelle seg hjem til der han kom fra. Den kuken som forsøkte på den oppdaget ikke at hans hvite pappa stod like i nærheten, og løp så kjapt som hans gamle knokler var i stand til da han fikk beskjed om at han ville være øreløs om få sekunder. Heldigvis til entusiastiske heiarop fra en gjeng pensjonister som bivånet opptrinnet. Jeg har all rett til å være forbannet og nesten voldelig mot exenofober, for de gjør livet til en gutt som nå er ti år ganske kjipt noen ganger. Så jeg driter i hvor lite du liker min argumentasjon, og det gjelder alle andre exenofober. :mad:

Men jeg har alltid hatt til hensikt å begrense dette sinne-stuntet til et døgn, så jeg er egentlig litt på overtid (tror jeg). Får sette midnatt som punktum, for jeg blir egentlig i dårlig humør av dette. Er jeg nærtagende i debatter om utlendinger? Yes, indeed.

Og tro meg, jeg er ingen pasifist. Det bør også drittsekker, selv de på 60+, merke seg. Neste gang de lar gallen gå utover noe de tror er en somalisk gutt skal de ikke føle seg trygge på å forlate åstedet med to ører...

P

Parelius

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Hvorfor gidde å ta dem alvorlig?
Du kan jo spørre folk som Høvdingen, f.eks.

baluba skrev:
"Mohammad og hans åndelige brødres fascistiske og grisete ideologi er ikke verdt noen verdens ting." - sett bort fra all vitenskapen som førte til at de unitarisk kristne fikk skapt den nye verden under renessansen?
Hva skal dette egentlig bety? Uforståelig for meg.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
baluba skrev:
"Mohammad og hans åndelige brødres fascistiske og grisete ideologi er ikke verdt noen verdens ting." - sett bort fra all vitenskapen som førte til at de unitarisk kristne fikk skapt den nye verden under renessansen?
Det burde du som akademiker vite. All den kunnskapen som førte til renessansen stammet egentlig fra det osmanske rikets ferd mot vest. På veien fra Persia la de under seg land etter land, og absorberte de forskjellige kulturenes vitenskap. De dro med farsisk vitenskap fra Persia og India, fortsatte vestover og plukket opp blant annet gresk og egyptisk vitenskap, før de til slutt endte opp i Europa som fremdeles var i middelalderens ignorante jerngrep.

Men jeg skjønner litt hvorfor du ble forvirret, for jeg kopierte ved en feiltakelse det følgende utsagnet om at vår kultur har ingenting å lære av Mohammed og hans åndelige brødre. Kanskje ikke i dag, men går vi tilbake til en tid nærmere Mohammeds tid så hadde vi alt å lære av dem.

Edit: Jeg leste nok litt feil i posten jeg refererte til. Det var selvsagt den klin gærne shariastudenten Mohammad det ble siktet til, og da må jeg be om unnskyld for den missforståelsen. Men utsagnet er like fullt verdt å komme med som et apropos.

P

Parelius

Gjest
baluba skrev:
Parelius skrev:
baluba skrev:
Det burde du som akademiker vite. All den kunnskapen som førte til renessansen stammet egentlig fra det osmanske rikets ferd mot vest. På veien fra Persia la de under seg land etter land, og absorberte de forskjellige kulturenes vitenskap. De dro med farsisk vitenskap fra Persia og India, fortsatte vestover og plukket opp blant annet gresk og egyptisk vitenskap, før de til slutt endte opp i Europa som fremdeles var i middelalderens ignorante jerngrep.

Men jeg skjønner litt hvorfor du ble forvirret, for jeg kopierte ved en feiltakelse det følgende utsagnet om at vår kultur har ingenting å lære av Mohammed og hans åndelige brødre. Kanskje ikke i dag, men går vi tilbake til en tid nærmere Mohammeds tid så hadde vi alt å lære av dem.
Ja, den kvotingen forvirret inn i meningsløsheten. I tillegg må du, skal dette gi mening, fortelle hvordan denne religiøse overbevisning har bidratt til det du hevder. Skulle det være noe, så den toleranse denne religion engang utviste. Hvis ikke blir det hele bare en tilfeldighet; som at sandaler har betydning for utviklingen av menneskerettigheter.

Jeg tror ikke at det er toleransen og det intellektuelle fremskritt som i dag kritiseres av de du anser som så angstbitersk.

G

Gjestemedlem

Gjest
Parelius skrev:
Gjestemedlem skrev:
Joda, jeg er helt inneforstått med begrensningene som legges på debatten. Hvem vil ha en gal øksemorder eller tyrkisk hakckergruppe på nakken fordi noen har hakket på deres religiøse symboler.

Går jeg for langt i min kritikk så skal jeg droppe religionsdebatten.

Poengene jeg prøver å få igjennom er forøvrig at det er mindre viktig hvilken religion folk tilhører eller bekjenner seg til, men desto viktigere hvor bokstavelig de tar den og om de ser på det som en privat sak eller et samfunnsansvar.

Religion i seg selv er et problem og roten til mange, men det kan bekjempes med opplysning, debatt og informasjon.
Islamisme og evangelisme er et politisk samfunnsproblem og bør imøtegås med harde midler og sanksjoner.

Men det er også viktig å skille mellom disse problemene, for de har vesens forskjellige løsninger.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
baluba skrev:
Du føler deg vel bedre med dine rasistiske og exenofobiske raljering med andre kulturer enn din egen, og din hatideologi som går utover alle sakesløse, uskyldige menneskene som ikke er blendahvite, etnisk nærkulturelle? Eller din enøyde måte å kritisere andre for noe som du og dine er like flinke på?
Da må vel dette være det du refererer til som eksplosivt tastatur da?

P

Parelius

Gjest
Gjestemedlem skrev:
Parelius skrev:
Gjestemedlem skrev:
Joda, jeg er helt inneforstått med begrensningene som legges på debatten. Hvem vil ha en gal øksemorder eller tyrkisk hakckergruppe på nakken fordi noen har hakket på deres religiøse symboler.
Jeg trodde det var dette som var problemet. (Og ikke bare debatten, men hva vi tillater oss å gjøre - eller bedre, ikke gjøre - av fryktens salige kraft. Hvorfor tillegge andre folk troen på at det er hudfarge og andre uvesentligheter som er faenskapet. (At slike folk fins, betviler jeg ikke, men det er ikke problemet her på Sentralen.)

P

Parelius

Gjest
baluba skrev:
Parelius skrev:
baluba skrev:
Det burde du som akademiker vite.

(zip)
Edit: Jeg leste nok litt feil i posten jeg refererte til. Det var selvsagt den klin gærne shariastudenten Mohammad det ble siktet til, og da må jeg be om unnskyld for den missforståelsen. Men utsagnet er like fullt verdt å komme med som et apropos.
Det er nesten ikke måte på hva jeg forventes å vite som akademiker! ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
baluba skrev:
Parelius skrev:
baluba skrev:

Ja, den kvotingen forvirret inn i meningsløsheten. I tillegg må du, skal dette gi mening, fortelle hvordan denne religiøse overbevisning har bidratt til det du hevder. Skulle det være noe, så den toleranse denne religion engang utviste. Hvis ikke blir det hele bare en tilfeldighet; som at sandaler har betydning for utviklingen av menneskerettigheter.

Jeg tror ikke at det er toleransen og det intellektuelle fremskritt som i dag kritiseres av de du anser som så angstbitersk.
Jeg la til en edit i posten min der jeg innrømmer missforståelse med Mohammad og Mohammed. Og jeg skrev at det var et unntak, ikke dagens realitet. Det er selvfølgelig grenser for hva selv du kan oppfatte. Ingenting å hisse seg opp over, altså.

@ oddgeir: Nei, det er et eksempel på at mine hender kan være eksplosive hvis min sakesløse og europeiske sønn får gjennomgå slik behandling mens jeg er tilstede med min hvite hud. Hender som ikke har vært eksplosive siden mine dager som dørvakt, og som tidligere kun har vært eksplosive etter at jeg selv har fått meg en på trynet. Jeg er stort sett robust nok med mine 100+ kilo at jeg fremdeles er oppreist etter noe slikt skjer med meg. Om jeg er voldelig? Ja, under de rette omstendigheter.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg tror sannelig jeg blir truet på juling. :eek: ;D

Men jeg har kjøpt sykkel, så når jeg kommer under 100, så sykler jeg fra deg. 8)

Topp Bunn