KW´s Hifi før og nå

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.235
    Torget vurderinger
    1
    Veldig pene å se på, Kef Ref 203.2.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Den funker den, men for meg er det ikke hørbart som jeg er bevisst 8)
    For de som hører bedre enn meg så, ja ......kanskje......................


    Jeg ser lett at dette fort kan utarte på en måte jeg ikke ønsker i denne tråden, så derfor ønsker jeg ballen lagt helt død med en gang ;)
    Det jeg allerede har svart står jeg for, men en eventuell diskusjon rundt det får de som eventuelt ønsker det ta i egen tråd.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Veldig pene å se på, Kef Ref 203.2.
    Enig i det.

    @ Takker tkr, det er kun en sangfugl igjen av ialt 3, den andre døde julaften natt, den var ganske gammel.


    Mvh.KW
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    KW skrev:
    Jeg ser lett at dette fort kan utarte på en måte jeg ikke ønsker i denne tråden, så derfor ønsker jeg ballen lagt helt død med en gang ;)
    Det jeg allerede har svart står jeg for, men en eventuell diskusjon rundt det får de som eventuelt ønsker det ta i egen tråd.
    Mvh.KW
    Men du?
    Hvordan fikk du til 4 mm2 SC fra sikringsskap til stereo i skjult anlegg? :eek: :eek:
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Hva har du sikra 4 kvadraten med KW? Normalt er jo å sikre 4 kvadraten med 20ampere, men det er jo ikke kontaktene dine godkjent for, så da tipper jeg du har sikran med 16ampere ?

    Destiny.. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.522
    Antall liker
    102.857
    Torget vurderinger
    23
    RoDa skrev:
    KW skrev:
    Jeg ser lett at dette fort kan utarte på en måte jeg ikke ønsker i denne tråden, så derfor ønsker jeg ballen lagt helt død med en gang ;)
    Det jeg allerede har svart står jeg for, men en eventuell diskusjon rundt det får de som eventuelt ønsker det ta i egen tråd.
    Mvh.KW
    Men du?
    Hvordan fikk du til 4 mm2 SC fra sikringsskap til stereo i skjult anlegg? :eek: :eek:
    Det finnes plastrør for skjult installasjon helt opp til 50 mm., RoDa. Hvordan tror du folk får strøm frem til bl.a. komfyrer og større forbruksapparater?? ;D
     

    mag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2004
    Innlegg
    432
    Antall liker
    44
    Takker for fin tråd med bilder og kommentarer fra en hifi entusiast
    som vet å prioritere det gode liv med musikk som en fast følgesvenn gjennom
    mange tiår.

    I en regnfull og forblåst romjulstid i Bergen så får denne tråden meg til å
    mimre over egen hifi historikk. Den er ikke så lang, og hvertfall ikke i nærheten så
    godt dokumentert som her.

    Fortsatt god jul.

    mag
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.924
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    Det finnes plastrør for skjult installasjon helt opp til 50 mm., RoDa. Hvordan tror du folk får strøm frem til bl.a. komfyrer og større forbruksapparater?? ;D
    Kremt:
    Spørsmålet mitt er relatert til utfordringen med å trekke sånn en PR (altså solid core) i rør uansett hvor svært røret er.
    http://www.elhandel.no/catalog/product_info.php?products_id=1067002

    Litt lettere med PN ;)
    http://www.elhandel.no/catalog/prod..._id=1010015&osCsid=rk0omd2mi8vgsp0b3knf0bte63
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper denne fine tråden ikke blir ødelagt av akkedering om ledninger og kontakter.
    Slikt er det nok av her på HFS.

    Slapp av litt og nyt historien fra en kar som tydelig har glede av musikk på nye og gamle greier.

    Som sagt,fin tråd!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Den kursen med 4 kvadrat er en av i alt 16 med 16A her i huset, så er det en på 10 og en på 20.
    De sleit nå litt da med å få den gjennom røra et 90 graders sted, men det gikk greit.
    Kjellerrommet det er snakk om ligger under garasjen, så den ble ført fra sikringskapet gjennom
    entreen videre via trappegangen videre inn til garasje så rett ned til det angjeldende kjellerrom.
    Så begynte plastrørene der ned til gulvet så langs gulvet (såvidt jeg husker) i ca.3,5/4 meter.
    Altså kun 7 meter ca. totalt i rør.
    Det var E.firmaet til en OL mester i Curling som utførte jobben og da må det vel være bra og lovlig ;D
    Nå er firmaet solgt og vedkommende jobber i Curlingforbundet ;)


    @mag takk for det.
    Mvh.KW
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Den kursen med 4 kvadrat er en av i alt 16 med 16A her i huset, så er det en på 10 og en på 20.
    De sleit nå litt da med å få den gjennom røra et 90 graders sted, men det gikk greit.
    Kjellerrommet det er snakk om ligger under garasjen, så den ble ført fra sikringskapet gjennom
    entreen videre via trappegangen videre inn til garasje så rett ned til det angjeldende kjellerrom.
    Så begynte plastrørene der ned til gulvet så langs gulvet (såvidt jeg husker) i ca.3,5/4 meter.
    Altså kun 6 meter ca. totalt i rør.
    Det var E.firmaet til en OL mester i Curling som utførte jobben og da må det vel være bra og lovlig ;D
    Nå er firmaet solgt og vedkommende jobber i Curlingforbundet ;)


    @mag takk for det.
    Mvh.KW
    Godt jobba KW ;)Pøs gjerne på med flere flotte bilder :)

    Destiny.. :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Høsten 2007 så rygget jeg bilen ned til huset for å lesse inn 2 solide store trekasser.



    Dette gledet jeg meg til å få i hus.
    Oppakking og gjettekonk. ble det i sin tid laget en tråd på, ingen helt enkel opgave viste det seg.

    Her går vi mer rett på sak.



    Sort og rødt.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Karan KAL Reference Linestage.



    Ny linestage i stua.
    Det var for meg en naturlig videreføring, siden jeg allerede var svært fornøyd med effektforsterkeren.

    Jeg husker jeg ble overrasket da fjernkontrollen ved siden av å se ut som en puck viste seg å være av det aller enkleste slaget............kun volum :-\
    Ikke en gang mute, som med forsåvidt hadde holdt for meg.
    Da jeg var i gang så ble neste negative overraskelse den noe trege hastigheten på motorjusteringen av volumet.
    Så denne tikkelyden grunnet type volum med step, dette hadde jeg heller ikke vært borte i før.
    Jeg ble umiddelbart såpass skuffet og negativt overrasket at jeg tok det opp med distributør/importør og nevnte at jeg ville forbeholde meg retten til å heve kjøpet.
    Jeg hadde jo fått opplyst at det fulgte med en fullfunskjons fjernkontroll.

    Nå kom vi til en grei ordning på dette og tilvenning var det som skulle til først og fremst.

    Denne har som ampen en frekvensbåndbredde fra DC til 300 kHz

    Todelt 17 kilo strømforsyning og 16 kilo linjetrinn.

    Som MFKW Linestage, som nå måtte ta turen ned i kjeller, så er utgangsimpedansen 0,5 ohm.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Artig med 35 års hifi-historie presset inn på under en uke. Litt av en utvikling!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker Ulf!
    Ja, særlig fra Densen kjøpet og utover med stadig økte bevilgninger til formålet.

    Vi trenger nytt sweetspotbilde, siden Karan Linestage nå er plassert i stua.



    Denne måtte degraders til kjelleranlegget.



    En henvendelse til Anthony Michaelson MF, med spørsmål om kompensasjon for misbruk av mitt nick
    førte dessverre ikke til noen ting, det var derfor jeg aldri kjøpte MFKW 750 :mad:........................... ;D

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    På dette tidspunktet hadde jeg allerede i ganske stor grad begynt å bruke bare den ene av den todelte MF riggen........dacen.

    Jeg så for meg allerede ved valget av den som jo hadde digital inn fremfor SACD spilleren, som en viktig detalj.
    Det er vel ca. 5-6 år siden jeg begynte mine spede forsøk med å legge inn cdene mine på min iMac
    som så slik ut.

    Da var det iTunes som var det klare valget og har vært siden.



    Siden den sto i den andre enden av stua enn anlegget, så var det naturlige valget en Airport Express å streame trådløst til den plassert borte ved anlegget og en optisk kabel fra den til MFdacen.




    Enkelt og grei stort sett plug and go, passet meg utmerket.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    KW skrev:
    En henvendelse til Anthony Michaelson MF, med spørsmål om kompensasjon for misbruk av mitt nick førte dessverre ikke til noen ting, det var derfor jeg aldri kjøpte MFKW 750 :mad:........................... ;D

    Mvh.KW
    ha ha ha ... ikke la'n slippe unna ;)

    Forøvrig - herlig lese, min gode mann!

    G
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det JackX.
    Jeg straffet de hardt med å skifte merke 8)

    Litt av en utvikling på 5 dager ;D, men vi kjører på ny en komponent inn.
    Den da nye Powerplant Premier, mer effektiv, mindre og ikke minst sort 8)
    Fikk plass i ei hylle til og med, og som før, den gamle måtte krabbe ned i kjeller, tross alt bedre enn å havne på museum på loftet (som selvfølgelig ikke var påtenkt den gang)



    Her kunne en om en ønsket bruke større/kraftigere amper enn PP600, da den om den ble overbelastet
    kun koblet direkte utenom regen.kretsene i de korte periodene det eventuelt skjedde.
    Det skjedde når belastningen i lengre perioder enn kort oversteg 1500 watt, så langt jeg har forstått det.

    Jeg brukte den i starten med alt, også Karanampen og merket meg da at den (PPP) ble varmere enn jeg likte.
    Så da første sommer kom så koblet jeg utenom Karan ampen og siden har det blitt slik.
    Kanskje burde jeg prøve igjen om ikke annet, det har jeg nemlig ikke giddet.

    Jeg vet at mange har hatt trøbbel med denne, jeg og en kamerat her i strøket derimot har ikke hatt noe trøbbel siden vi fikk våre.

    Den gamle sto en periode i kjeller, men den er stor og den tok plass, så den lever og jobber nå videre i et pent, rent og støvfritt miljø.
    Den kunne nok knapt fått en bedre tilværelse tror nå jeg.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    KW skrev:
    men den er stor og den tok plass, så den lever og jobber nå videre ....
    Mvh.KW
    Som å høre veslemor: eneste grunne til at jeg fremdeles har plass i køya er nøye beskrevet - prosaisk - av deg :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    ...men den er stor og den tok plass, så den lever og jobber nå videre i et pent, rent og støvfritt miljø.
    Den kunne nok knapt fått en bedre tilværelse tror nå jeg.

    Mvh.KW
    Støvfritt, var vel å dra den litt langt KW ;D
    Det skal mye til om jeg gir fra meg den PP600'en som jeg overtok etter deg. Det må isåfall inngå som arv til
    PP-samleren Sluket. Han har vel snart likt antall PP'er som en normal husholdning
    har kniver og gafler i skuffen.

    - Bortsett fra det, så koser jeg meg hver eneste romjulsdag med tråden din KW.

    Nå ser jeg at jeg overtok PP'en sent i 2009:



    /-Grumper'n
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    KW skrev:
    OAS var stiftet og ikke lang tid etter startet jeg de etterhvert årlige påsketreffene.
    Nå hadde jeg vokst fra gleden over snø og ski og den type vintersysler for noen år siden.
    Hva var da mer naturlig, for en etterhvert mer og mer HiFi-narkoman, å få likesinnede som også var hjemme onsdag før skjørtorsdag på besøk for sosialt, men også sterkt behov for
    å innhalere HiFiens berusende påvirkning.

    Det var som bildet viser lånt inn Magnepan 1,6 og en effekt fra Sim Audio, PS Audio Powerplant 600, PS Audio HCA-2 effekt alt lånt av Audio Soulution, ved Jostein (som forøvrig var første eier/driver av vårt avholdte HFS forum)
    Videre var det lånt inn Musical Fidelity Tri-Vista 300 med ekstern strømforsyning, MF Tri-Vista Sacdspiller av Audioart ved Vidar Sonesen.

    Mener å huske at MF utstyret på Magnepan var det som slo an best hos flest den kvelden.

    Mvh.KW
    Påsketreffene hos KW er en sosial OASe 8)
    Tusen takk for at du orker og gidder KW.
    Nevnte jeg bevertningen? Vi spiser og koser oss stort, og vralter ned i godstua igjen etter på.

    Det året du lånte ovenevnte haug med utstyr, låt etter mitt skjønn Magnepan/MF comboen mest "musikalsk" tiltalende i mine ører.
    Magnestater (og elektrostater) har en egen magisk evne mhp holografi og gjengivelse av valgte kildemateriales iboende musikalitet.
    Koste oss gjorde vi, den gang som nå.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hygelige ord Grumpy og Power!

    16 mai 2008, så svingte to stasjonsvogner inn foran huset mitt, hvorav den ene var min.
    4 voksne karer tilstede, og 2 store esker en i hver bil ble løftet inn og ned i stua, som på forhånd var litt ommøblert for å gi albuerom.
    Herlighet som jeg gledet meg, svett og spent så fikk jeg (vi) da endelig første eskens innhold ut på gulvet.



    Takker achri-d for bildene han tok den kvelden.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takk fingern!
    En annen jeg også takker er EIK.
    Han er aldri vanskelig å be om hjelp, og ekstra lett blir det når det er noe nytt på gang, og han var selvfølgelig med på innbæring og oppakking.
    En meget entusiastisk hifikæll som aldri får nok av hifi i alle former.



    Han tok seg også retten til å ta av nattkjolen, som dere ser på forrige side.
    Videre så ville han ikke høre tale om min plan om å sette de mot hverandre for noen dagers innspilling.
    Her skulle det på plass med en gang og lyttes.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Dette var den siste dagen lillesøster Kef 203.2 sto i stua, før den ubarmhjertig ble båret ned til Cremonaene i kjeller.

    Da ble det plutselig godt med høyttalere i heimen 8)



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde hatt Kef 203.2 noen måneder, og likte godt dens måte å gjengi musikken på.
    Jeg følte vel i starten at Kefen med den noe slankere bassgjengivelsen kunne oppfattes (av meg) som litt mindre atraktiv/morsom.
    Dette først og fremst i stua som er et større rom mens det i kjeller var klart en fordel for Kef 203.3.
    Men jeg følte vel ganske raskt at bassen til Kef var riktigere, med sin noe strammere bassgjengivelse.

    Jeg ønsket meg mer der nede i frekvensen, så derfor ble det 207.2, jeg hadde på det tidspunktet ved noen anledninger fått med meg at membran areal nok var det som måtte til for at jeg skulle bli mer fornøyd.

    Og slik ble det.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde nå 2 sett med litt store gulvht. "ekstra" og hadde selvfølgelig ingen tanker om å beholde de begge.
    Annonserte begge samtidig på HFS. var usikker på hvilket par jeg ønsket å selge (først om ikke annet)
    Jeg visste jo at 203.2 lydmessig passet best i det forholdsvis lille rommet, samtidig som jeg syntes det var unødvendig å ha to sett med Kef Ref.

    Ikke helt uventet så gikk Cremona forholdsvis raskt ut, det var jo på en måte greit, dog litt rart også, de hadde jo vært i hus i 5 år, men jeg syntes fortsatt at det var liten vits i å ha to sett med gulvmodell Kef Ref i hus.
    Så også det paret ble solgt til slutt, om det så tok sin tid, men jeg hadde jo ikke noe annet godt å erstatte de med for hånden så også det var greit.
    Da hadde jeg jo på sikt noe annet å jakte etter fremover, noe billigere og gjerne stativ toveis.

    I mellomtiden så kan jo dette smykket av noen små, som så mange ganger før gjøre nytten.
    Noe 750 LE også gjorde.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nytt motiv fra sweetspot nå med Kef 207.2 på plass.



    Da tar vi et til i samme slengen, for her har min første rene dac ankommet, drivverk i stua er nå historie.
    Den todelte MFKWDM25 blir flyttet til kjeller som nær alt i stua blir når det oppgraderes der.




    EMM Labs Dac2.

    Her er nå tv"bitene" flyttet vekk, Karan 270 satt på gulvet bak det andre.
    Nå er det tomt med blanke komponenter i front.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    herlig å følge hifireisen din, kw.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    mesut skrev:
    herlig å følge hifireisen din, kw.
    Takk for det mesut, jeg satser på at folk liker bilder, og selv fingern må jo nå snart ha fått nok ;D
    Historiske tilbakeblikk er ikke riktig ferdig ennå, men nå er vi vel i 2009.
    100% styr på dette har jeg nok ikke, men eventuelle rettelser av betydning vil nok komme etterhvert om hjernen oppdager de.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    2009 var så langt jeg kan huske det året hvor div. akustikktiltak i større grad inntok heimen.
    Dette skjedde nok før EmmLabs Dac 2 og like etter med div. eksperimentering/lytting.
    Her går nok tidsperspektivet litt i surr for meg, men det får så være.
    Det handler om det Roald og jeg hentet i Lom, samt det jeg allerede hadde, også det nevnt tidligere i tråden.
    En liten fotomontasje fra forskjellige forsøk/rokkeringer.



    I alt 5 stykk Svanå Helmholzerresonatorer, 4 V4 og en V6 og ca. 3 kvm med Golden Horn (Svanå/diffusorer) samt 4 daader og 4 Furutechpaneler hadde jeg på den tiden å leke meg med, noe brukt i kjeller og noe i stua.

    Øverst til venstre GH bak HT. og på høyre vegg, en HH V6 på høykant i kroken med en stor daad oppå.
    Øverst til høyre ei akustikkplate 5cm og med 2 HH V4 på gulv.
    Nede til høyre 2x HH V4 på gulv og 2 daader mellomstore oppå.
    Nede til venstre uten daader.


    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Akustikktiltak trenger da slettes ikke å være stygt.



    Snarere tvert om synes jeg dette bildet viser, hyller eller benker vil en jo ofte fylle opp med uansett, og ikke alltid står det noe fornuftig i de heller.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Velodyne DD 15 gir meg mye glede og mulighet for jevnere og litt hevet frekvensrespons i bassområdet.
    Akkurat slik jeg vil ha det :)
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Med andre ord ble det atter ny utsikt fra søtpunktet, ikke å forakte imo.
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    I min HiFi historie hører også oppgradring av Karan KAL Linestage med.
    Tips fra Audiofreaks, som på det tidspunktet ikke lenger hadde Karan i sitt sortiment, og tilbud om å være behjelpelig med å skaffe oppgraderingsdelene var jeg først litt nølende til, men etterhvert bestilte jeg de.

    Gjorde inngrepet sjøl (som viste seg å være enklere enn først fryktet), med hjelp via mail/bilder og Milan Karan sjøl (for at plassering skulle bli rett).
    Det er de 4 sorte delene med rød skrift sentralt på bildet.
    Jeg angret aldri på dette noen gang i etterkant, selv om jeg nølte i forkant.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    tyan

    Musiker
    Ble medlem
    31.10.2009
    Innlegg
    257
    Antall liker
    48
    Sted
    Telemark
    Etter å ha fulgt med på tråden din må jeg si at jeg er fristet til å anskaffe meg en sånn sub. 2x6,5" er ikke allverden til bass. ;)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det går fint å leve med 2x6,5 tommere i bassen, mange ht. gir et godt bassnivå med det.
    Men det blir likevel en ganske annen storhet i lydbildet med både større membran i selve ht. og sub.
    Så har en mulighet, så er det å anbefale.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    at dette er det mest impulsive komponentinnkjøpet jeg til nå har gjort.
    Jeg hadde lest/hørt om den, jeg hadde hørt den på Münchenmesse, og jeg visste at Stereofil var importør og hadde den inne.
    Jeg stakk i mars 2011 innom for en prat (ikke om noe spesifikt) med Marius og Jens-Magnus, og visste ikke at Dac202 kunne leveres i sort, før jeg fikk se den der.
    De var ikke direkte beskjedne i egen omtale av den og jeg lot meg påvirke såpass at jeg ville tygge på det mens jeg utførte noen andre ærend i byen.

    Vel tilbake i butikken ble det avgjort at denne skulle være med meg hjem 8)
    Hadde ikke med meg bil, men dette er en dac som går i en grei bærepose og på bussen hjem.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn