KW´s Hifi før og nå

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hadde for kort tid siden besøk av 2 monoblokker i benken
    Audionet i stua.jpg


    Audionet Max AmpII.
    De matchet jo godt de der sammen med todelte Karan Linestage.

    Her oppfattet jeg klangen som veldig lik Karan, eneste forskjell som jeg la merke til var nok en anelse mer kontroll i bassen og dermed? sikkert litt oppover også.
    Disse monoblokkene har dobbelt så stor strømforsyning som min Karan og det er nok årsaken.
    Selv om det er lenge siden jeg lånte storebror Karan 450 med 2x1500va trafoer, mot mine 2x950va og Audionet sine 1x1000va i hver monoblokk, så mener jeg å kunne hevde at dette var ganske nær samme type forskjell som jeg opplevde nå.

    Hadde ikke helt forventet at de skulle ha lik klang, så det var en liten overraskelse.

    Flott å få med seg den erfaringen, selv om jeg vet at nye Max visstnok skal ha et litt lysere klangbilde om jeg har forstått det rett.

    Forskjellen utgjorde ingen grunn til et eventuelt bytte, de var dessuten såpass høye og avga mer varme enn min egen at de slik sett ikke passet inn der de står på bildet.

    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    SER unektelig flott ut i hvert fall :cool:
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Helt enig! Så jo ut som om de var laget for hverandre :) Ingen tvil om at det er høy kvalitet både på Karan og Audionet.

    M
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    løp & kjøp
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    Ser lekkert ut :)
    Hvordan synes du de fungerte i systemet ditt lydmessig da KW?
    mvh: Espen
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Puuuuuhhhh, det oppsettet ditt er så stilrent KW, enkelt og elegant oppsett!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig at det synes å bli likt estetisk, og ja Max AMP II passet godt inn i miljøet de.
    De står nok antagelig ute på HiFi Huset Bærum fortsatt, der ble de ihverfall levert etter lånet.

    @ Espen L.

    Jeg skrev jo litt om det i startinnlegget.
    Svært likt det jeg daglig bruker *, men litt mer kontroll sansynligvis grunnet større strømforsyning.
    Hos meg vil vel det* si litt mot det mørke og varme, etter folk flest sin mening vil jeg tro, mer eller mindre alt etter hvilket utgangspunkt,preferanse og smak den enkelte har.

    Ser bedre ut foran enn bak da, blir fort mye kabling bak der.

    Har laget i stand ei ny hylle som vil bli stående mellom bunn og neste, da må Karanampen igjen (som en gang før) flyttes bak der.
    Hylla blir stående på en sokkel som akkurat dekker Powerplanten (PPP) (sideveis) og så kan bare hylleplata ligge løst oppå (fleksibelt bare å ta vekk igjen)

    ASR riiaen nede til venstre, strømforsyning til Linestagen i midten (på den nye hylla) og alt vil da bli midtstillt av de store komponentene.
    Rega RP 6 øverst så linestagen så strømforsyningen og nederst powerplanten.
    Ved siden av Regaen øverst vil macmini havne til høyre for den (tror den har godt av litt luft over seg som den da vil få)
    Weissdacen der den står på bildet over her. og motoren til Regaen til venstre for linestagen, alternativt til venstre for strømforsyningen i hylla under (hva vil være lurest i så måte?)

    Dette er delvis gjort allerede ihvertfall midtstillingen med kun Rega på øverste hylle sammen med macminien, dette synes jeg ble ryddigere og mer stilfullt.

    Bilde kommer når det er ferdig.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Omøblerte i benken i natt og da ser det slik ut fra sweetspot.
    Rack21:10-12.jpg


    Ampen for andre gang forvist bak racket og ny hylle inn.
    Plass til ekstern HD nede til høyre om behov.

    Mvh.KW
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.942
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Hadde glemt hvor flott dette oppsettet var! Moro å spøle gjennom tråden på nytt :)
    Plukket opp et lite aha i tråden til gismo, er det så at du hadde fått inn litt andre komponenter her?

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    He-he..............avslappet i nesten 17 måneder ser det ut til.
    Får prøve å få inn bilde av det snart, utelampa har jo knapt vist seg i år, men snart dukker den vel opp igjen.
    Det er jo blitt så "in" med upsampling til 128DSD før diskret da.konvertering at min 5 år gamle Emmlabs med MDAT * ble flyttet opp fra kjelleranlegget igjen.
    Avslapper litt videre til lyset gjør det brukbart med nytt bilde.

    *
    Meitner Digital Audio Translator (MDAT™) upsamples to 5.6 mHz, double the SACD standard sampling rate.


    Proprietary discrete dual differential D-to-A conversion circuit.



    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg snekret litt igjen, ei pakke med 8 cm akustikkplater sorte har vel stått på loftet her i 6-9 måneder (husker faktisk ikke).
    Lagde meg ei ramme på nesten 3 meter x 120 og har fått hengt den opp bakerst i kjellerommet, så da er det ferdig.
    Måtte henge den ganske langt oppunder taket for å få plass til daadene innunder, men det gikk akkurat.

    Dårlig lys/bilde men en ser vel hva det dreier seg om.

    Kjeller22-03-14.jpg


    Fra før henger det en 240 x120 mellom Ht og sitteplass.
    Har for tiden bare en pre, så jeg måtte ty til min kjære gamle MF A300 (integrerte), for å få lyd der nede.

    Mvh.KW
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Satser på at dere klarer dere uten meg under Påkeblotet i år KW.
    Jeg har litt flyttegods å hygge meg med etter helgens fraflytting fra Fjordvangen på Nesodden.
    Skal ta ned en masse i kjellerstua, sette på plass bøker, plater og CDer.
    Så skal en svær stereobenk skrues fra hverandre, og to anlegg skal settes opp i hvert sitt rack.
    Det er bare å brette opp ermene her.

    Kos dere "guttær", jeg er med dere i ånden.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.894
    Antall liker
    13.942
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takk for fin rapport fra i gårkveld Roy, det var hyggelig som ved tidligere anledninger........dette var 12 gang på rad.

    @RoDa Nei jeg bruker ASR riiaen min og så bruker jeg den innebygde dacen til TV lyd om og når jeg ønsker den lyden ut på anlegget.
    Da går det i optisk fra min nye T-We boks, men lyden fra mine sidehøyttalere på Pioneren er faktisk så god at jeg ganske sjelden tenker på/gidder å bytte.........med mindre det er konsert/musikk på TV.

    Musikken har nå i en periode igjen gått den "riktige" veien fra macmini/ekstern HD via en "gratis" USB kabel til en noen måneder gammel................................. Xmos Asynchronous USB to Coaxial Optical Converter 24BIT192K with PSU Weiliang | eBay
    til min Emmlabs Dac2.
    Jeg måtte i en lang periode spille trådløst eller via macminien fra iMac, grunnet at jeg ikke sjøl fikset problemer med å gjenoprette biblioteket ............takker til G-nøkkel :)
    Jo og så bruker jeg selvfølgelig det eminente delefilteret, slik at jeg nå avskjærer Kefene fra 80 Hz.
    Slik ser det ut i stova nu.

    Stua22:03-14.jpg


    Mvh.KW
     
    Sist redigert:

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    For første gang er det med hjelp av Roald (som vanlig) nå også målt i kjeller(anlegget).

    !5april 2014 fokus140.jpg


    Dynaudio fokus 140 (ikke no sub og med "tetta" porter)) MF A 300 og Weiss dac202 og masse akustikktiltak.
    Festkulen her som jeg jo var fullstendig klar over lå noe høyere enn jeg trodde (trodde 80-85)
    Kan legge til at de er vinklet dønn rett på aksen mot øra samt at det er forholdsvis nærfelt.
    Mvh.
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    For første gang er det med hjelp av Roald (som vanlig) nå også målt i kjeller(anlegget).

    Vis vedlegget 255700

    Dynaudio fokus 140 (ikke no sub og med "tetta" porter)) MF A 300 og Weiss dac202 og masse akustikktiltak.
    Festkulen her som jeg jo var fullstendig klar over lå noe høyere enn jeg trodde (trodde 80-85)
    Kan legge til at de er vinklet dønn rett på aksen mot øra samt at det er forholdsvis nærfelt.
    Mvh.
    Her er vel bare å takke og bøye seg i støvet for weiss' n KW😎😎

    gismo
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det er nok i langt større grad rom/høyttaler som gir dette resultatet vist på "Waterfall" men hadde jo ikke fått det til uten Weissen da......................... eller annen dac ;)
    Mvh.KW
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Vel, det er nok i langt større grad rom/høyttaler som gir dette resultatet vist på "Waterfall" men hadde jo ikke fått det til uten Weissen da......................... eller annen dac ;)
    Mvh.KW
    ;) gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da har jeg snekret litt igjen, ei pakke med 8 cm akustikkplater sorte har vel stått på loftet her i 6-9 måneder (husker faktisk ikke).
    Lagde meg ei ramme på nesten 3 meter x 120 og har fått hengt den opp bakerst i kjellerommet, så da er det ferdig.
    Måtte henge den ganske langt oppunder taket for å få plass til daadene innunder, men det gikk akkurat.

    Dårlig lys/bilde men en ser vel hva det dreier seg om.


    Vis vedlegget 250743

    Fra før henger det en 240 x120 mellom Ht og sitteplass.
    Har for tiden bare en pre, så jeg måtte ty til min kjære gamle MF A300 (integrerte), for å få lyd der nede.

    Mvh.KW
    Hei.

    Er det Dynaudio Fokus 140 du har der down-under KW?

    gismo
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er det............burde kanskje vært byttet ut med Magico S1 :eek:
    Det kunne vært interessant :cool:

    Mvh.KW
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.662
    Antall liker
    32.648
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja, det er det............burde kanskje vært byttet ut med Magico S1 :eek:
    Det kunne vært interessant :cool:

    Mvh.KW
    S1 hadde vært saker downunder veit du KW;)
    De er jo nydelige åsså de, ikke som de dom driver å monterer i for messe i tyskland nå:rolleyes:

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn