Kurant strømpadde UTEN filter?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Tips til en kurant strømpadde UTEN filter?
    3-4 uttak....

    mvh
    Proffen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Denne fra CO, helt genial da den til og med er 2,5 mm2.
    Men bare 3 uttak. Pris 79,90.
    Har du dobbel vegguttak får du jo 6 stk.

    1633582840723.png
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Denne fra CO, helt genial da den til og med er 2,5 mm2.
    Men bare 3 uttak. Pris 79,90.
    Har du dobbel vegguttak får du jo 6 stk.

    Vis vedlegget 753413
    Ville du koblet forsterken og platespilleren din til denne? Kanskje med et filter i mellom?
    Jeg blir aldri helt klok på dette med strøm. Som jeg har skrevet i en annen tråd for noen dager siden er jeg på jakt etter en løsning som gir meg tilgang til en dedikert kurs som er i andre enden av rommet mitt. Om kabelen som er linket til her er skjermet, er den da like god i bruk som om en elektriker kommer med sin standard kabel og bruker den i forlengelse av kursen jeg vil ha tilgang til?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ville du koblet forsterken og platespilleren din til denne? Kanskje med et filter i mellom?
    Jeg blir aldri helt klok på dette med strøm. Som jeg har skrevet i en annen tråd for noen dager siden er jeg på jakt etter en løsning som gir meg tilgang til en dedikert kurs som er i andre enden av rommet mitt. Om kabelen som er linket til her er skjermet, er den da like god i bruk som om en elektriker kommer med sin standard kabel og bruker den i forlengelse av kursen jeg vil ha tilgang til?
    Svarte trådstarter på det han var ute etter, denne er faktisk veldig bra kontra en padde.
    Han ville ikke ha noe med filter, men en god "padde" 3 til 4 uttak.
    Ikke mange der ute som er 2,5 mm2
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Svarte trådstarter på det han var ute etter, denne er faktisk veldig bra kontra en padde.
    Han ville ikke ha noe med filter, men en god "padde" 3 til 4 uttak.
    Ikke mange der ute som er 2,5 mm2
    Svarte trådstarter på det han var ute etter, denne er faktisk veldig bra kontra en padde.
    Han ville ikke ha noe med filter, men en god "padde" 3 til 4 uttak.
    Ikke mange der ute som er 2,5 mm2
    Jepp, jeg forstår. Mitt spørsmål er hva som skiller denne kabelen, med 2,5 mm2, fra en en standard instalasjonskabel elektrikeren kommer med. Er den dårligere egnet, eller like god? Jeg har spurt mange forskjellige, og opplever jeg sitter igjen med like mange ulike svar;)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jepp, jeg forstår. Mitt spørsmål er hva som skiller denne kabelen, med 2,5 mm2, fra en en standard instalasjonskabel elektrikeren kommer med. Er den dårligere egnet, eller like god? Jeg har spurt mange forskjellige, og opplever jeg sitter igjen med like mange ulike svar;)
    Hva som skal skille denne fra en std instalasjonskabel veit jeg ikke.
    Er jo ikke det det som er spm om fra trådstarter.
    Men en ting jeg veit eller er ganske sikker på, en skjermet kabel utstråler ikke støy til omgivelsene sine.
    Tenker da på att signalkaber ikke skal ta opp støy.
     

    GriMan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2019
    Innlegg
    97
    Antall liker
    64
    Torget vurderinger
    4
    Hva som skal skille denne fra en std instalasjonskabel veit jeg ikke.
    Er jo ikke det det som er spm om fra trådstarter.
    Men en ting jeg veit eller er ganske sikker på, en skjermet kabel utstråler ikke støy til omgivelsene sine.
    Tenker da på att signalkaber ikke skal ta opp støy.
    Vet dette ikke var spørsmål fra trådstarter .Jeg benyttet muigheten til å komme med et nytt. Takk for svar!
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jepp, jeg forstår. Mitt spørsmål er hva som skiller denne kabelen, med 2,5 mm2, fra en en standard instalasjonskabel elektrikeren kommer med. Er den dårligere egnet, eller like god? Jeg har spurt mange forskjellige, og opplever jeg sitter igjen med like mange ulike svar;)
    En standard installasjonskabel kommer ikke med støpsel og padde...

    Til trådstarter - Jeg har montert slike på baksiden av racket, under hylla.

    Kjell & Co har brukbart utvalg. https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/el-produkter/sterkstrom/grenuttak
    Brennenstuhl og Schneider Electric er bra greier.

    Johan-Kr
     
    • Liker
    Reaksjoner: PKL

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.816
    Jepp, jeg forstår. Mitt spørsmål er hva som skiller denne kabelen, med 2,5 mm2, fra en en standard instalasjonskabel elektrikeren kommer med. Er den dårligere egnet, eller like god? Jeg har spurt mange forskjellige, og opplever jeg sitter igjen med like mange ulike svar;)
    Denne blir mye brukt når installasjonen er skjult, altså går i rør inne i veggen:

    Denne blir brukt når installasjonen er utvendig, altså spikret langs lister på utsiden av veggen:

    Den siste her kan og brukes til skjult installasjon. Største forskjell er at den siste har solid core kobber og har en aluminiumskappe rundt lederene.
    Føler du leter etter problemer som ikke eksisterer her, bruk skjøteledningen du om det er det enkleste og billigste for deg.
     

    Oriel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Innlegg
    222
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    7
    Lette etter det samme som jeg skulle bruke til batteridrift til anlegget. Fant ikke noe egnet til fornuftige priser så jeg endte med å lage mitt eget basert på egnet alukabinett.

    Power distributer.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Støtter denne som Blusern la ut :) har den samme bare med 10 uttak, virker å være av veldig god kvalitet

    mvh
    Jeg har ikke funnet bedre enn Brennenstuhl til prisen. Ca 2-300 kr for en med 4 stikk.

    Har 3 stk i huset. Ser bra ut, men kunne greid meg med kortere ledning til veggen.
    Har forsterker i veggen, og de andre komponentene i grenkontakta.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har ikke funnet bedre enn Brennenstuhl til prisen. Ca 2-300 kr for en med 4 stikk.

    Har 3 stk i huset. Ser bra ut, men kunne greid meg med kortere ledning til veggen.
    Har forsterker i veggen, og de andre komponentene i grenkontakta.
    Jeg kuttet ledningen på ca 20cm da den er skrudd i veggen rett ved siden av et uttak :) Kvalitet til pølse pris

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kuttet ledningen på ca 20cm da den er skrudd i veggen rett ved siden av et uttak :) Kvalitet til pølse pris

    mvh
    Enig. Bare tull å mekke sjøl når slikt er å få kjøpt så rimelig. Made in Germany.

    Hvilken ende kuttet du?
    Skal en bytte støpsel, koster det vel adskillig mer enn kontakta. 🙈😊
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Enig. Bare tull å mekke sjøl når slikt er å få kjøpt så rimelig.
    Hvilken ende kuttet du?
    Skal en bytte støpsel, koster det vel adskillig mer enn kontakta. 🙈😊


    Kuttet i støpsel enden og satt på et litt fancy støpsel :giggle: Bare for å beholde natte søvnen :ROFLMAO:

    mvh

    mvh
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Lette etter det samme som jeg skulle bruke til batteridrift til anlegget. Fant ikke noe egnet til fornuftige priser så jeg endte med å lage mitt eget basert på egnet alukabinett.

    Vis vedlegget 753479
    Har jeg lavet et par stykker af og bygget af og bygget lessloss filter ind i den ene.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Fik mine meget billigere for et par måneder siden priserne eksploderer.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Flau for å si det, men ja jeg har slike til ampene mine og kabler fra samme sted.
    Har prøvd å bytte ut til vanlig kabel.
    merket ingen forskjell, men de med Furutech er kappet i helt riktig lengde.
    Så da sover jeg vel godt og har god hyggene i salaten:=)
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Flau for å si det, men ja jeg har slike til ampene mine og kabler fra samme sted.
    Har prøvd å bytte ut til vanlig kabel.
    merket ingen forskjell, men de med Furutech er kappet i helt riktig lengde.
    Så da sover jeg vel godt og har god hyggene i salaten:=)
    Bare lurer, bruker du ingen form for filter i mellom?

    Har drevet og lurt på om jeg skulle si takk og farvel til skinna jeg bruker og heller satse på noen slike som Bluesbreaker henviser til, meget hyggelig pris også. :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Bare lurer, bruker du ingen form for filter i mellom?

    Har drevet og lurt på om jeg skulle si takk og farvel til skinna jeg bruker og heller satse på noen slike som Bluesbreaker henviser til, meget hyggelig pris også. :)
    Nei slike ting bryr jeg meg ikke om.
    Langt viktigere ting å legge fokus på.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Så når vi kommer på hifimessen og kobler opp anlegget vårt til en helt alminnelig strømpadd så ler alle av oss? :unsure::geek::eek:
    Jeg skal komme inn med en stram mine. For så å bryte ut i gapskratt.
    For så å skrike ut att dette må være den mest useriøse aktøren jeg har sett😆😅🤣🤪
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.766
    Antall liker
    1.622
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Så når vi kommer på hifimessen og kobler opp anlegget vårt til en helt alminnelig strømpadd så ler alle av oss? :unsure::geek::eek:
    Hvorfor dog le. Det må i da selv om. Brug dog bare en billig en i plastik, hvis i vil det. Strømmen er nok dårlig i forvejen, når det er på en messe.

    Men strøm er vigtig, og strømpadder lyder forskelligt. En i plastik begrænser dynamikken. Jeg har lyttet til WireWorld, Furutech og to forskellige Vibex samt diverse andre a la Ikea. De lød alle forskelligt.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Hvorfor dog le. Det må i da selv om. Brug dog bare en billig en i plastik, hvis i vil det. Strømmen er nok dårlig i forvejen, når det er på en messe.

    Men strøm er vigtig, og strømpadder lyder forskelligt. En i plastik begrænser dynamikken. Jeg har lyttet til WireWorld, Furutech og to forskellige Vibex samt diverse andre a la Ikea. De lød alle forskelligt.
    Jeg giver Sven Palvig ret her. Vibex er I sin helt egen klasse. Årsagen er resonans dæmpning. Resonanser omkring al elektronik betyder rigtigt meget for lyden. Eller snarere mangel på samme giver højere kvalitet.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Jeg har litt rot i tilgangen til støm da jeg kun har ét uttak ved anlegget. Bruker en helt vanlig supermarked padde, der går strøm til riaa, sub og plaspiller men der går også en kabel videre til anlegget hvor der er en annen padde, her går strøm til høyttalere og også her går en kabel videre til en Furutech TP-60E padde og komponenter! Så ikke helt optimalt men det fungerer jo....
    Ser at det billigste Vibex filter koster 1200€ hernede så jeg har det fint som jeg har det.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har litt rot i tilgangen til støm da jeg kun har ét uttak ved anlegget. Bruker en helt vanlig supermarked padde, der går strøm til riaa, sub og plaspiller men der går også en kabel videre til anlegget hvor der er en annen padde, her går strøm til høyttalere og også her går en kabel videre til en Furutech TP-60E padde og komponenter! Så ikke helt optimalt men det fungerer jo....
    Ser at det billigste Vibex filter koster 1200€ hernede så jeg har det fint som jeg har det.
    Hadde ikke sovet godt med de løsningen.
    Flere padder koblet etter hverandre er ikke innafor på grun av fare for brann.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    et par padder i serie er vel tildels OK dersom strømtrekket særlig på den siste er bare "småstrøm".... På den annen side har jeg sett inni et par av disse billige som selges i matbutikken.. en delte seg faktisk da den falt med fra arbeidsbenken... spinkle saker inni der, gett....
     

    Oriel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Innlegg
    222
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    7
    Oehlbach har den billigste paden jeg har funnet der man kan bruke egen strømkabel. Er billig plast som de fleste andre billigpadder, men som sagt her kan man koble til egen egnet strømkabel i passelig lengde. Jeg bestilte min fra tyskland, og den kom på rundt 1000-1100 kr med frakt og moms. Min padde ble solgt etter at jeg laget min egen som var mer optimalisert for mitt bruk. https://www.oehlbach.com/en/audio-equip/power/powersocket-905?number=D1C17020
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.939
    Antall liker
    1.279
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Hadde ikke sovet godt med de løsningen.
    Flere padder koblet etter hverandre er ikke innafor på grun av fare for brann.
    Optimalt er det ikke nei. Om jeg setter en dobbel adapter på uttaket i veggen slipper jeg gå via den første fordeler, kanskje litt bedre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn