Kronerulling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    MusicBear

    Gjest
    Hadde det ikke vært enklere om et tyisk sponsebeløp lå godt synlig med et like synlig kontonummer - lettere å foreta en innbetaling da enn å stusse på hva man skal gi/hva gir andre/hva er mye/hva er lite/osv. Jeg aner faktisk ikke hva som innbetales = mye lettere med en fast og synlig sats m/kontonummer.

    Og jeg mener Høvdingen bør ta noen hundrelapper (forslag; kr 300 per nyhet) for at bedrifter skal få benytte nyhetsdelen her (som jeg tror er gratis).
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Det forekommer meg merkverdig at personer som ferdes på et for dem kostnadsfritt forum gjør seg artige om finansieringen av det selvsamme forum, uten at denne finansiering skulle ha ideologikritisk betydning. Tullebukker.
    Forstår dessverre bare siste setning, men ikke hvem den er myntet på. Kan du oversette?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Han mente nok:
    Det er rart at de som ikke er støttemedlem eller har betalt en kr, at det er de som er "Lynat"
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Fra min side en debatt, ved at mitt eget støttemedlemsskap har gått ut, hvor jeg etterlyser en mer fast sum da folk forteller om svært forskjellige beløp som er betalt inn.

    Samtidig som jeg tør mene nyheter kan «avgiftsbelastes» en smule.
    Og sist at reklame med dette forums «bruks-statistikk» ellers i samfunnet genererer mye reklamepenger inn i kassa.

    Var dette så jævelig vanskelig?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Han mente nok:
    Det er rart at de som ikke er støttemedlem eller har betalt en kr, at det er de som er "Lynat"
    Nå må dere slutte å være usaklige.
    Dette blir som å si: gi først, spørr etterpå. Skal huske på det neste gang det ramler inn et Nigeria-brev.
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Jeg er glad vi ikke lever for 200 år siden, da hadde jeg tydeligvis vært både i gapestokk og galgen på lørdagsshowet på torget. Problemet var veldig enkelt, den nye serveren kom med Ubuntu og ikke Debian som jeg spurte om, og selv om begge system burde fungert helt fint med HFS, så gjorde det ikke det, og vi måtte endre på et uttalls filer, og til kr. 1000-1500 timen så blir det fort penger, men nå virker alt igjen.
    Kunne du ikke bare lagt inn Debian på serveren da? Litt drøyt å kjøpe ny server bare fordi det er installert feil OS på den, synes nå jeg da.

    Man får jo servere kastet etter seg på finn.no som ikke har noe problem med 5000 samtidige brukere. På HFS er det i beste fall 3000 brukere innom..i løpet av et døgn. I tillegg ble det jo handlet inn ny server for ikke så lenge siden?
    Tenkte samme tanke selv. Folk drev aktive Vbulletin-forum for 10-15 år siden med Amd Athlon64-maskiner. Dette var forum som hadde 2-3000 samtidige brukere i løpet av en periode på 900 sekunder (cookie timeout). Dagens servere er veldig mye bedre enn disse og har jo gjerne 32 kjerner/tråder fordelt på 2 CPUer (koster 5k på finn.no), i stedet for 2 kjerner som de hadde den gangen. Hifisentralen har rundt 3000 unike brukere i løpet av en dag hvis tallene på nettet er riktige, og ca. 30k sidevisninger. Så jeg vil anta at forumet har ca. 300 brukere innom i gjennomsnitt i løpet av 900-sekunders cookie timeout. Dette er jo ikke mye i det hele tatt i serversammenheng, så jeg forstår ikke helt det voldsomme behovet for datakraft. Et forum som dette er jo ikke akkurat veldig CPU-intensivt.

    Har for øvrig ingenting i mot av Høvdingen tjener penger på dette så klart, jeg bare stusser litt på pengebruken og behovet for datakraft.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Problemet er nok ikke antall brukere, men antall roboter som til stadighet er innom siden, og det er ikke så enkelt å stoppe dem.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Veldig mange her som tror dem har peiling på servere, programvare, trafikk og hvordan man skal drive en nettside. Vi burde respektere Høvdingens valg når det gjelder teknisk løsning på dette. Og til dere som piper og ikke engang er støttemedlemmer, slutt med det.
    Har stereo til en dullion men tar seg ikke råd til å støtte et forum som frekventeres flere ganger i uka. Makan.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Veldig mange her som tror dem har peiling på servere, programvare, trafikk og hvordan man skal drive en nettside. Vi burde respektere Høvdingens valg når det gjelder teknisk løsning på dette. Og til dere som piper og ikke engang er støttemedlemmer, slutt med det.
    Har stereo til en dullion men tar seg ikke råd til å støtte en forum som frekventeres flere ganger i uka. Makan.
    Eller som jeg sier, finn dere ett annet sted hvis dere ikke er fornøyd.
    Nå er det så mye klaging så det ser helt ille ut.
    Hva vill nye medlem som kommer til tro?
    Noen medlemmer er nå i ferd med å ødelegge hele HFS, det er skremmende. Jeg vill vell kalle de for TROLL.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    For alle del, det er lov å stille spørsmål og være kritisk før man støtter noe som helst, men det er et stykke derfra til å belære Høvdingen hvordan man skal drifte HFS og hva det skal koste eller at man forlanger et mindre bokettersyn. Resultatet blir da lett at man oppfattes som en gnælete støysender. At enkelte så går inn i såret-modus fordi dette bemerkes gjør ikke saken mye bedre. Man høster etc.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Tenk å stable ned på en mann som har gitt oss dette forumet.
    Hadde skammet meg.
    Vi har et velfungerende forum som vi har gitt litt pengestøtte.
    Hvis høvdingene skulle lyve for oss så kommer det helt sikkert for en dag, noe jeg ikke tror han gjør.
    Forsvinn hvis dere er misfornøyd med forumet og dets virke.
    Det har gitt meg mange timer for så å si ingenting regnet i kroner.
    Langt billigere og lærerikt en noen hifiblekke.
    Hvorfor kommer du alltid med "forsvinn hvis dere er misfornøyde bla bla"? Det må jo være toleranse for kritiske spørsmål uten at man blir jaget bort av sånne som deg!
    Jeg kommer altså "alltid" med att folk skal forsvinne og bla bla?
    Heldigvis så kjenner ikke du meg, jeg er ganske rund i kantene ang folk.
    Men når folk ikke er fornøyd med den jobben som blir lagt ned her, så er det vel bedre att de holder seg vekk.
    Bedre det en å ødelegge forumet som de aller fleste er veldig glad i og fornøyde med.
    Diskusjoner er vell og bra, men ikke sett HFS i et dårlig lys der ute.
    Han driver med dette for å samle hifi folket og kunne ha et samlingspunkt for vår hobby.
    Dette er det tydelig att noen ikke liker.
    Når folk som ikke betaler begynner å klage går det for langt (det gjør det selv om du betaler også)
    Ta det på PM med høvdingen hvis dere ikke er fornøyde.

    Til høvdingen:
    Ta nå å rydd opp, sett en medlemsavgift. Da får kun medlemmer postet på HFS.
    Dette synes jeg ikke er urimelig.
    Er folk uenige om driften da får de ta det med deg, ikke brette ut på denne måten.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Høvdingen har ingen plikt til og legge ut kvittering, men hadde han gjort det ville beløpet blitt betalt på et øyeblikk.
    Hadde jeg driftet noe og spurt om penger fra medlemmer, hadde jeg uoppfordret lagt ut kvittering så folk kunne se hva de var med og sponset.
    Btw, har vært med og sponset med penger utover medlemsavgift, og har ingen problemer med å stole på høvdingens ord om at pengene går til drift av forumet, men skjønner at folk kan blir skeptiske til hva pengene brukes til, dermed er spekulasjonene igang.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    medlemsavgift
    null anonymitet
    liten avgift for annonsering...nytt fra bransjeaktører
    baklengs at bransjeaktører skal annonsere gratis, mens medlememr forventes tre støttende til alene...
    imo
    mvh
    Leif
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen bransjeaktører som annonserer gratis. Alle annonsene på forsiden innebærer et abonnent/bransjemedlemsskap.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    medlemsavgift
    null anonymitet
    liten avgift for annonsering...nytt fra bransjeaktører
    baklengs at bransjeaktører skal annonsere gratis, mens medlememr forventes tre støttende til alene...
    imo
    mvh
    Leif
    Tror nok flere ville oppført seg litt bedre om de ikke var anonyme, så den støtter jeg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    En liten medlemsavgift er jeg heller ikke imot, evt. at det åpner for flere muligheter på forumet enn om man ikke betaler slik at det lettere blir flere nye innom
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Høvdingen har ingen plikt til og legge ut kvittering, men hadde han gjort det ville beløpet blitt betalt på et øyeblikk.
    Hadde jeg driftet noe og spurt om penger fra medlemmer, hadde jeg uoppfordret lagt ut kvittering så folk kunne se hva de var med og sponset.
    Btw, har vært med og sponset med penger utover medlemsavgift, og har ingen problemer med å stole på høvdingens ord om at pengene går til drift av forumet, men skjønner at folk kan blir skeptiske til hva pengene brukes til, dermed er spekulasjonene igang.
    Det meste av det som betales er til en gresk programmerer (som forøvrig er brilliant), og som jeg har brukt i årevis. Han er ikke direkte billig, men til gjengjeld den beste jeg vet om. Jeg har en rekke ganger fortalt hva vi har betalt, og jeg kan gjerne legge ut kvitteringer, men de kunne jeg like gjerne laget i photoshop, så dere får bare ta mitt ord på ting. Jeg betalte et sted mellom 300-400k for Torget alene, og årsaken er at jeg aldri ble fornøyd inntil vi nådde målet. Jeg tror jeg sendte over minst 100 betalinger, og hvis du går inn på Maxbo, kan du spørre om kvitteringer på oppføring av bygget? Det tviler jeg på at du vil få, men jeg har faktisk aldri løyet om kostnadene ved driften av HFS, men jeg er heller ikke forpliktet til å si noe som helst.

    Det er forøvrig helt frivilig å betale noe som helst, og la oss si at jeg tjener 50% av det som kommer inn, har jeg ikke lov til å ha en jobb? Jeg har brukt tusenvis av timer på denne siden, og jeg kan ikke akkurat si at jeg er overbetalt for tiden som er brukt.

    Jeg har sikkert betalt 500-600 fakturaer ved oppføring av HFS, hvordan skal jeg legge ut alle disse? Og igjen, det er en helt frivillig sak å være her, evnt. betale en liten sum på kr. 200 for å være støttemedlem. Ting hadde vært litt annerledes hvis det hadde det vært et krav til betaling, men det er det ikke, og jeg har ikke så mye mer å si om saken.

    Akkurat nå ligger vi kr. 10.000 i minus, og Uniweb har truet med å stenge siden i dag (15 november), og jeg kan ikke akkurat si at jeg ligger på en hengekøye i Brazil og koser meg, og for de som tenker at det er billig å drive en webside, skaff deg 28.000 brukere, så vil du nok fort se at kostnadene øker litt.

    Mvh
    Høvdingen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hver medlem nesten siden tidenes morgen.(2004)
    Trist hvis dette skjer.
    Gjør kort prosess, ta betalt for bruken av HFS.
    Kast ut de som ikke ønsker dette.
    Brutalt, men eneste virkemiddel som har en effekt.
    Da får vi færre brukere og litt lettere å holde styr.
    Får håpe att dette ordner seg, og att flere brukere gir en slant til ett av de få forum som er unikt her til lands innen denne hobbyen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kansje fordi det ikke kommer inn nok penger fra brukerne ?
    Hvorfor skal Uniweb, som selger domener (De er en sk. registrar for Uninett) og leier ut webhotell/virtuelle servere/drift, bry seg med hvor mye penger brukerne på HFS betaler?

    Hvis HFS har egen server, er det bare ved å slette domenet fra DNS-tjenesten de kan "slette siden", og selv da er jo serveren oppe og forumet aktivt, men domener virker ikke. Et domene koster vel 300 i året eller noe, så det høres unødvendig ut å "slette siden" pga. det. Jeg lurte derfor på "hvorfor det". ...Og iofs. "hvordan".

    Selvsagt mulig at serveren står hos, og driftes av, Uniweb, og at de truer med å ta ned serveren pga forfalte regninger eller noe, men jeg lurte altså bare.
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Her er det mange "Per Politi" . Janteloven skinner igjennom denne tråden, og jeg liker det ikke.
    Hva har dere oppnådd hvis Høvdingen ikke har alt 100% på stell, og HFS må legges ned?
    Hvem har ikke hatt en større eller mindre svart jobb på huset, som ikke kan dukumenteres.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Takk Jonas, reddende engel....
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Blir kvalm av å lese denne tråden. Støtter høvdingen. Synes ikke du skal dokumentere noe. Mange her gråter nok over kronestykker når det går til noe som faktisk er fornuftig, mens de brenner med glede tusenlapper når det gjelder bil, eller annet skrot.

    Du skal ha lønn for arbeidet ditt. Ingen bryr seg egentlig om alt ikke stemmer helt. Det vi bryr oss, eller, BURDE bry oss om, er at denne sida overlever. Hvis ikke. Takk for alt. Det har vært fint. Liker dog ikke negativiteten på enkelte her.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    609
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Hvorfor er det ingen som har spurt han om å fremlegge kvitteringen på den serveren :). Han driver jo et firma og skal ha all dokumentasjon på plass.
    Forlanger du å se regnskapet til alt du forholder deg til?
    Ser heller ikke at du har noen stjerne i kanten her, så da kan vi muligens holde fred?
    Hadde alle betalt medlemskap for siden, hadde ikke dette hvert et problem.
    Spar oss for mer dritt nå, er folk misfornøyd så hold dere unna dette stedet.
    Skulle ikke være så fordømt vanskelig.
    Hvis du leser innlegget mitt så sier jeg hvorfor INGEN ANDRE SPØR. Jeg har ikke spurt og bryr meg ikke :), men tenkte at de som har gitt noe tusenlapper kanskje hadde interesse :)
    Så skjønner ikke hva du skvaldrer om! :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    medlemsavgift
    null anonymitet
    liten avgift for annonsering...nytt fra bransjeaktører
    baklengs at bransjeaktører skal annonsere gratis, mens medlememr forventes tre støttende til alene...
    imo
    mvh
    Leif
    Tror nok flere ville oppført seg litt bedre om de ikke var anonyme, så den støtter jeg
    Når man betaler over nett er man ikke anonym lenger for den som mottar betalingen, og det syns jeg får holde. Jeg syns fortsatt man skal få lov til å framstå som anonym utad på forumet, ganske enkelt fordi personvern.

    Jeg syns også godt HFS kan bli en betalingsside, sånn at alle som vil skrive og få full tilgang må betale et visst beløp. Allikevel syns jeg dette skal være et inkluderende forum og vil ta til orde for at studenter, uføretrygdete o.s.v. kan få slippe unna med "honnørbillett" og betale mindre enn vanlige medlemmer mot at de framviser studentbevis e.l.

    Men jeg syns godt at alle kan bidra iallfall litt. Har du råd til hifi har du råd til medlemsskap her også.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    medlemsavgift
    null anonymitet
    liten avgift for annonsering...nytt fra bransjeaktører
    baklengs at bransjeaktører skal annonsere gratis, mens medlememr forventes tre støttende til alene...
    imo
    mvh
    Leif

    Takk Leif, endelig har jeg noen med meg her, jeg har foreslått 300 kr per nyhet men la oss si 200 da så kan ingen si nei.

    Dessuten tror jeg en hyggelig henvendelse med oppfordring om en fast støttesum så lavt som 200 betales per omgående av de aller fleste brukere, men Høvdingen må vedta dette og på en enkel måte tilrettelegge for betaling (kan være det siste er tilfelle allerede). Hos meg «lyser rødt» over halve siden med støttemedlemsskap utgått bla bla - fremfor en hyggelig oppfordring og da med et felles BELØP - for jeg aner ikke om folk støtter med 100- eller 1000-lappen og har derfor ikke fått ut finger’n...
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Det er bare på HFS at enn "krangler" over prisen av en Cola og en røsslig hamburger, når enn sitter med musikk og HayFay for flere hundre tusen kroner hver seg.
    Påtide og stikke fingern i jorda, tæla eller ikke og finne ut om enn vil ha et forum som dette i Norge eller ikke.

    All mulig honør til Høvdingen for hans enorme innsats over mange år!!!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er bare på HFS at enn "krangler" over prisen av en Cola og en røsslig hamburger, når enn sitter med musikk og HayFay for flere hundre tusen kroner hver seg.
    Jeg tror ikke det er prisen på støttemedlemsskapet som er det noen henger seg opp i.
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Konkret tiltak: Hva med å øke prisen på støttemedlemskap fra 200,- til 3-400,- kr? Folk er jo med glede støttemedlem på diverse treningssenter for samme sum, bare pr mnd.. ? og du hører ikke DE klage ;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    støttemedlem er noe tull.....
    er det ikke bedre med betalende medlemmer...de som ikke vil betale er ikke med...enkelt og greit...
    jeg abonnerer på fidelity og selv om jeg stort sett ikke gidder å lese det.......støtter et godt tiltak
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    I følge linken på forsida er støttemedlemsskap 199, - merkelig nok... hadde vært enklere med 200.
    Forøvrig støtter jeg dere som tar avstand fra all denne sytingen og gravingen - HFS er rett og slett et privateid forum, som i utgangspunktet er gratis, - på godt og vondt. Høium Data og Hifi er registrert firma, og ingen har krav på annen firmainfo enn det som oppgies via Proff og regnskapstall.no, hverken for Høium eller andre firma. De som er ekstra interessert kan kjøpe ytterligere regnskapsopplysninger fra Brønnøysundregistrene. Dersom dette ikke er godt nok, så hvorfor frekventere her og mase om tallene? De som vil - betaler, - de øvrige er freeridere ( som jeg også forsåvidt sjøl var lenge). Bør vi ikke heller være litt glade for at vi idet hele har et norsk forum? Hvor mange 200-lapper kaster vi ellers ut på dritt og lort? Noen flere her som røyker og/eller drikker litt?
    Det er jo forøvrig fritt fram å starte et konkurrerende forum, om man synes det er så ille her...
     
    Sist redigert:

    JonasH

    Naturlig nysgjerrig
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    2.041
    Sted
    Nord Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Helt enig i at det godt kan etableres medlemskontigent. Om dette bør være 199,- eller 399,- er vell ett kostnadsspørsmål.
    Mener dette burde være minimum ett nullprosjekt for Høvdingens del.
    Om medlemskontigent setter en stopper for ukulturen rundt negativitet her inne, er jeg heller tvilsom til.
    Her er nok det enkleste å overse/ikke fore "trollene". Hadde de negativt ladede trådene/sutretråder stått med ett innlegg hadde slike tråder naturlig nok dødd ut..

    Jonas
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Helt enig i at det godt kan etableres medlemskontigent. Om dette bør være 199,- eller 399,- er vell ett kostnadsspørsmål.
    Mener dette burde være minimum ett nullprosjekt for Høvdingens del.
    Om medlemskontigent setter en stopper for ukulturen rundt negativitet her inne, er jeg heller tvilsom til.
    Her er nok det enkleste å overse/ikke fore "trollene". Hadde de negativt ladede trådene/sutretråder stått med ett innlegg hadde slike tråder naturlig nok dødd ut..

    Jonas
    Tror ikke veien å gå er å prøve å fryse ut de negative trollene. Det bør vel være plass til oss også. Tror det vil bli et kjedelig forum hvis ikke det kan tåles litt mangfold, på godt og vondt...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.348
    Antall liker
    63.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser mange hevder at medlemskontigent er veien til lykke. Jeg er vel da redd for at antallet brukere blir enda mindre enn i dag (ref. antall støttemedlemmer), noe som sikkert ikke er heldig for eventuelle annonseinntekter. Dette kan kanskje skrues sammen på et vis av folk som har peiling, men kan vel også lett ende opp i at andedammen blir enda mindre.....og til slutt uinteressant. Kan bli en litt skummel lakmustest for HFS.....

    Jeg håper Høvdingen etter hvert finner en måte å drifte HFS på som fungerer for ham. Forhåpentligvis uten denne gjenntatte tiggingen! Det er selvfølgelig helt frivillig å bidra, og dermed kan man heller ikke kunne kreve dokumentasjon i ettertid. En annen ting er at Høvdingen sikkert kunne vært litt mer proaktiv og ryddig i sine tilbakemeldinger....da hadde det sikkert vært færre kritiske røster i etterkant.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Jeg tror ikke det er lurt å ha en fast medlemskontigent for tilgang til forumet. Det tror jeg vil begrense brukermassen drastisk og også gjøre at rekrutteringen faller bort. Om man kaller det for VIP eller støttemedlem er kanskje likegyldig, men jeg tror dette er veien å gå. Er man betalende medlem får man fordeler andre ikke får. Er man ikke medlem får man f.eks kun ha en annonse på torget osv.

    Så får det være opp til hver enkelt å velge å støtte siden med noen ekstra slanter hvis man skulle ønske det. Jeg syns i alle fall dette er en glimrende tjeneste jeg gladelig betaler noen kroner for. Og om det da endre opp med at Høvdingen går noen kroner i pluss etter hvert, så må da vel det bare være flott?

    Er det forresten opprettet Vipps konto?
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Tenk å stable ned på en mann som har gitt oss dette forumet.
    Hadde skammet meg.
    Vi har et velfungerende forum som vi har gitt litt pengestøtte.
    Hvis høvdingene skulle lyve for oss så kommer det helt sikkert for en dag, noe jeg ikke tror han gjør.
    Forsvinn hvis dere er misfornøyd med forumet og dets virke.
    Det har gitt meg mange timer for så å si ingenting regnet i kroner.
    Langt billigere og lærerikt en noen hifiblekke.
    Hvorfor kommer du alltid med "forsvinn hvis dere er misfornøyde bla bla"? Det må jo være toleranse for kritiske spørsmål uten at man blir jaget bort av sånne som deg!
    Jeg kommer altså "alltid" med att folk skal forsvinne og bla bla?
    Heldigvis så kjenner ikke du meg, jeg er ganske rund i kantene ang folk.
    Men når folk ikke er fornøyd med den jobben som blir lagt ned her, så er det vel bedre att de holder seg vekk.
    Bedre det en å ødelegge forumet som de aller fleste er veldig glad i og fornøyde med.
    Diskusjoner er vell og bra, men ikke sett HFS i et dårlig lys der ute.
    Han driver med dette for å samle hifi folket og kunne ha et samlingspunkt for vår hobby.
    Dette er det tydelig att noen ikke liker.
    Når folk som ikke betaler begynner å klage går det for langt (det gjør det selv om du betaler også)
    Ta det på PM med høvdingen hvis dere ikke er fornøyde.

    Til høvdingen:
    Ta nå å rydd opp, sett en medlemsavgift. Da får kun medlemmer postet på HFS.
    Dette synes jeg ikke er urimelig.
    Er folk uenige om driften da får de ta det med deg, ikke brette ut på denne måten.
    Takk for svar. Men du må ikke tolke det sånn at når folk stiller spørsmål ved kronerullingen og dens utførelse er det samme som at de er misfornøyde med forumet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn