Kronerulling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Jada, jeg er en tyv, kjeltring og banditt. Det er ikke en krone som ikke står oppført via firmaet, og hvis jeg skal bli kjeltring for noen få tusenlapper, hva er det verdt? Det er som jeg alltid har sagt, hvis det er snakk om 10 millioner, da kan det tenkes jeg rømmer til Brazil, men for mindre enn det niks...
     
    X

    X186841

    Gjest
    Drit i de gneldrete surmagete gjerrigknarkene som bare skal slenge dritt, ser ut til att ingen av de er støttemedlemmer men tar mer plass enn en semitrailer med kloakk.

    Var en av de håndfull første som startet opp med BBS i Norge på 80 tallet, da fikk vi gratis prototype modemer av Telenor, kjøpte IBM pc til mer enn du gir for serverne i dag og hadde telefonregninger på 5000.- i måneden da vi lastet ned shareware programmer fra USA til gratis deling med andre. Var moro en stund, men da vi ba om litt støtte dengang var det samme hylekoret så vi gadd ikke mer etterhvert, noen holdt vel ut litt lenger enn andre.
    Får håpe du får inn nok og er tykkhudet så du holder ut en stund til !
    Mvh.
    Lars Øystein Grønsberg
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Drit i de gneldrete surmagete gjerrigknarkene som bare skal slenge dritt, ser ut til att ingen av de er støttemedlemmer men tar mer plass enn en semitrailer med kloakk.

    Var en av de håndfull første som startet opp med BBS i Norge på 80 tallet, da fikk vi gratis prototype modemer av Telenor, kjøpte IBM pc til mer enn du gir for serverne i dag og hadde telefonregninger på 5000.- i måneden da vi lastet ned shareware programmer fra USA til gratis deling med andre. Var moro en stund, men da vi ba om litt støtte dengang var det samme hylekoret så vi gadd ikke mer etterhvert, noen holdt vel ut litt lenger enn andre.
    Får håpe du får inn nok og er tykkhudet så du holder ut en stund til !
    Mvh.
    Lars Øystein Grønsberg
    Gjerrigknarker etc etc blabla! Jeg synes du er en forbanna rævslikker :)
    Blir det bedre å holde på slik mener du!
     

    007

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2012
    Innlegg
    219
    Antall liker
    631
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Er stort sett daglig innom forumet, er ikke den største bidragsyter når det gjelder innlegg, men leser mye og spør av og til. For meg så er det fornøyelig å lese diskusjoner, lese andres erfaringer, søke å finne historisk informasjon om produkter osv. I tillegg så har jeg handlet via torget. Dette er for meg et verdifullt forum som jeg setter stor pris på. Dette gir meg mye mer enn et abonnement på f.eks Lyd og bilde som driver å maser til stadighet på mobilen, her er det daglig ny info i en for meg god innpakning.

    Jeg er med andre ord veldig fornøyd med at Høvdingen har etablert dette forumet, bruker tid på det, til en sannsynlig lav timesbetaling. Alle innbetalingen er så vidt jeg har forstått frivillig så det er opp til deg om du vil betale eller ikke.

    Nå skal jeg kose meg på hytta, ta meg en øl, se litt på TV ilag med fruen samt stikke innom forumet. Helgene bruker å være bra med innlegg. Ha en flott helg folkens :cool:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    @eddie1... dette oppgulpet du kommer med har du allerede sagt mange ganger her inne, om du er misfornøyd med hvordan det er her inne så join dem som kan lage et forum til 79.50 i måneden.

    Ikkenoe tap for HFS i det hele tatt
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    @eddie1... dette oppgulpet du kommer med har du allerede sagt mange ganger her inne, om du er misfornøyd med hvordan det er her inne så join dem som kan lage et forum til 79.50 i måneden.

    Ikkenoe tap for HFS i det hele tatt
    Det bryr jeg meg svært lite om :)
    Om det koster 1.- så spiller det ingen rolle!
    Er her inne så lenge det er gratis noe det også burde være :)
    Men jeg betaler ikke for en vare jeg ikke vil ha :)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    "High End HiFi" må sees på som et ekstremt nisjeprodukt i den store sammenhengen. Når prisene også tildels strekker seg mot stjernehimmelen, noe kanskje berettiget og for det meste ikke, så er det vel ikke rart at "alt" som finnes i det store Utlandet har liten eller ingen representasjon i Lille Gnore. ( Nå er jeg vel det man kaller "teknolog" av yrke og utdanning, slik at jeg har et visst forhold til komponentpriser og produksjonskostnader, og derved også til hva som er urealistisk prising. Jeg har også drevet eget firma og kalkulert varer, men ikke med HiFi)

    Hva angår HFS - så har jeg sagt det før, - HFS er teknisk og juridisk et privat eid forum, og Høvdingen gjør akkurat som han sjøl vil og finner for godt, - så er det opp til oss å like og godta, - eller ikke.
    Domenet står da vitterlig registrert på ett firma, ikke en privatperson. Så det er da teknisk og juridisk ett selskapseid forum.

    NORID Handle...............: HIF103D-NORID
    Domain Name................: hifisentralen.no
    Domain Holder Handle.......: HDOH18O-NORID
    NORID Handle...............: HDOH18O-NORID
    Type.......................: organization
    Name.......................: HØIUM DATA OG HIFI AS
    Det var vel tidligere ikke tillatt for privatpersoner å ha .no domener så det måtte stå registrert på en bedrift. Det kan gjøres om nå, men om det står registrert på en privatperson eller et firma som eies 100 % av samme person blir et fett
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    - og hvem eier selskapet? Bortsett fra regnskaps og evt. revisjonsplikt er det helt opp til eier(e) hvordan det skal drives.
    Vel, du har både rett, og feil, det er opp til vedtektene hvordan ett selskap skal drives, vedtektene settes av det sittende styret, og skal etterfølges av daglig leder. En aksjeeier har rettigheter i ett firma, som aksjonær, men kan ikke gjøre akkuratt hva han vil, alt "skal" gjøres i henhold til lover og regler rundt aksjeselskap. Ett spennende spørsmål som kommer opp såklart, er om "Høvdingen" har tatt imot pengene på privat vippsnummer / kontonummer, eller brukt firma kontonummeret. Er det overført til han privat, så er det underslag, er det overført til firmaet, så er det riktig. Forumets domene står registrert på firmaet, og er da juridisk firmaets eiendom. Og firmaet er den enheten som skal ha inntekter / donasjoner som er relevant til forumet.
    Om pengene som er gitt frivillig som støtte skulle gå innom privat konto for så å gis til firmaet spiller vel liten rolle
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Drit i de gneldrete surmagete gjerrigknarkene som bare skal slenge dritt, ser ut til att ingen av de er støttemedlemmer men tar mer plass enn en semitrailer med kloakk.

    Var en av de håndfull første som startet opp med BBS i Norge på 80 tallet, da fikk vi gratis prototype modemer av Telenor, kjøpte IBM pc til mer enn du gir for serverne i dag og hadde telefonregninger på 5000.- i måneden da vi lastet ned shareware programmer fra USA til gratis deling med andre. Var moro en stund, men da vi ba om litt støtte dengang var det samme hylekoret så vi gadd ikke mer etterhvert, noen holdt vel ut litt lenger enn andre.
    Får håpe du får inn nok og er tykkhudet så du holder ut en stund til !
    Mvh.
    Lars Øystein Grønsberg
    Gjerrigknarker etc etc blabla! Jeg synes du er en forbanna rævslikker :)
    Blir det bedre å holde på slik mener du!
    Dette er vel et eksempel på at man ikke burde vært anonym på dette forumet, samt hatt fordeler som betalende medlem, et slags VIP medlemskap slik at flere ville betale, slik som meg ;) Skal få ræva i gir å gi en slant jeg også
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Jeg spurte helt oppriktig. Når man ber om penger til et "formål" så er det jo ikke helt i tåka å beskrive hva formålet er, enn at det bare er en ny server. Det er helt vanlig - og viktig- å være transparent i så måte. Jo mer informasjon, jo bedre er forutsetningene for at evt. potensielle bidragsytere (og spesielt dem som sitter på gjerdet) kan gjøre seg opp den riktige meningen (for dem) om å bidra eller eller. Og for å si det på en litt politisk ukorrekt måte: All erfaring tilsier at jo mer transparent man er om formålet, jo mer penger er det å hente.

    Man får jo servere kastet etter seg på finn.no som ikke har noe problem med 5000 samtidige brukere. På HFS er det i beste fall 3000 brukere innom..i løpet av et døgn. I tillegg ble det jo handlet inn ny server for ikke så lenge siden?

    Dessverre ser det ikke ut som jeg får svar på spørsmålet mitt.
    Dessverre så tar du feil - du får ingen server til kr. 5000 som tar 3000 brukere - jeg har drevet med dette siden 1979, og jeg har litt erfaring. Men det som koster absolutt mest er software-utvikling. Hovedprogrammeren til HFS er ikke billig, og det er her de store kostnadene ligger. Som eksempel, når vi nå gikk over på ny server, så sluttet omtrent alt å fungere pga. nytt operativsystem, og det var mye jobb å redigere alle filer.

    Den gamle serveren gikk ned flere ganger om dagen pga. antall brukere, og nå har vi ikke det problemet - jeg gikk kanskje litt overkill, men tenkte fremtid og hvorfor kjøpe en kjip server
    Hvis du har drevet med servere og data siden 1979, så vet du godt at faktisk en Pentium 4 3Ghz, 4GB Ram og 4 SSD disker i raid 10 fint kunne drevet denne siden over akseptabelt nivå med den brukermengden du har påstått, en slik maskin finner du til på finn for under ett par tusenlapper. Jeg har vært hostmaster og server ansvarlig hos flere store ISP´er i Norge Interweb, ActiveISP etc. I dag driver jeg mitt eget lille datasenter som hobby hjemme, 72TB san, HP Performance servere (G8+), Mikrotik switcher og router, og hele riggen her hjemme har kostet meg mindre enn du har betalt for de to serverne som er nevnt. Og dersom du faktisk har holdt på siden 1979, så burde det være NULL problem å få lagt inn riktig OS istedet for å bare kjøpe ny server. En 486DX2 66Mhz kunne hostet 3000 brukere, men den kunne ikke håndtert 3000 simultane brukere. Derimot en anstendig Core i5 / I7 med 8gb ram og ett par gode SSD disker i speiling skulle kunne fint håndtere denne siden i mange år fremover. Å betale for serverplass hos uniweb, når du kan fint hoste det på adsl/coax/fiber hjemme, virker også rimelig tåpelig. En trenger ikke gjøre alt så dyrt som mulig.

    Etter min personlige mening, så høres det ut som at du ønsket deg ett kult leketøy og ville ikke betale for det selv.
    +1
    Jeg jobber i et team som hoster Norges største selskaper på vm plattformer. Hva er problemet med å få hostet dette noe tilpassede diskusjonsforumet? Regner med at dette er lagt på en eller annen Linux-plattform og at forum-applikasjonen er baseret på PHP under Apache. Plus en eller annen free SQL sak. Er ellers av samme oppfatning som Here4U.
    Ikkje rart jobbmaskinene går tregt når slike som dere durer på
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vet ikke hvor mye tid jeg har brukt på HFS, umulig å regne ut, men det jeg kan se er over 7000 emails til mannen som står bak mye av kodingen til HFS, og hvis vi tenker oss at hver mail tar 4-5+ min, så er det mange minutter. Har jeg noengang forlangt noe som helst angående innbetalinger eller lignende, nei aldri, men jeg har spurt høflig, og jeg føler at jeg står i en gapestokk på Karl Johan. Dette er en helt frivillig greie, og ingen som får noen inkassokrav eller sinte menn etter seg, kun en vennlig forespørsel om litt deling av regnskapet. Ja, vi selger annonser, men se på toppen av siden, ser det ut som vi har 50-100 annonsører? Vi har ikke det, og hvorfor kunne jeg ikke brukt en rimeligere løsning med tanke på server - jeg liker å forholde meg til folk jeg kan virkelig stole på, og som er der dag ut og dag inn, og Uniweb har vært der for oss hele veien.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hva trenger jeg hjelp til? Vi har verdens raskeste server og alt går på skinner. At jeg brukte litt mer penger enn strengt tatt nødvendig, so be it, men nå går siden så det griner.
    Ikke hør på de. Over se de.

    Glad vi har lynraskt forum og 0 venting på sidene. Stor takk
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.983
    Antall liker
    11.393
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    @eddie1... dette oppgulpet du kommer med har du allerede sagt mange ganger her inne, om du er misfornøyd med hvordan det er her inne så join dem som kan lage et forum til 79.50 i måneden.

    Ikkenoe tap for HFS i det hele tatt
    Det bryr jeg meg svært lite om :)
    Om det koster 1.- så spiller det ingen rolle!
    Er her inne så lenge det er gratis noe det også burde være :)
    Men jeg betaler ikke for en vare jeg ikke vil ha :)
    Merkelig oppførsel.. pleier du også å gå i butikker som bare har varer du ikke vil ha? Sånn bare for å ha noe å irritere deg over??
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.064
    Antall liker
    7.921
    Torget vurderinger
    12
    Man må bli flinkere til å benytte ignorer-funksjonen. Jeg prøvde den nå og den fungerer greit. Ellers liker ikke jeg å jobbe gratis heller så jeg støtter selvfølgelig en side jeg ofte er innom. Man burde være mer opptatt av å yte enn å grafse til seg.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.124
    Antall liker
    2.620
    Torget vurderinger
    16
    under 2 tusenlapper? Man får webhotell "i skyen " hos f.eks. itpays.no for 30 kr pr mnd, eller egen vps hos skyen.cloud (norsk datasenter) for en startpris på 79kr pr mnd, så en kan komme under tusenlappen i året uansett om en velger webhotell eller egen VPS plasert i norge. Går man for en VPS i utlandet snakker man 30-40 kr pr mnd, men da kan man fort oppleve latency problemer / irritasjoner.
    Jada, og du kan få IBM Cloud Lite cluster gratis. Poenget mitt var likevel hva man ca. måtte ha for å kjøre noe slikt som sentralen med full HA uten å eie eller drifte server.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Ok, la oss selge serveren, også finner vi en løsning til kr. 99. Det kommer helt sikkert til å gå mye raskere.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.574
    Antall liker
    103.029
    Torget vurderinger
    23
    Høvding, jeg driter glatt i om du så svir av alt du har av HFS inntekter på horer og dop så lenge HFS er så godt, så praktisk og strøkent og ikke minst tilgjengelig 24/7 som det tross alt er! Denne betraktningen inkluderer selvsagt også min beskjedne skjerv til dette overflødighetshornet av informasjon, underholdning, musikktips og ikke minst sosiale kontakter.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.359
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Å betale for serverplass hos uniweb, når du kan fint hoste det på adsl/coax/fiber hjemme, virker også rimelig tåpelig. En trenger ikke gjøre alt så dyrt som mulig.
    Drift av kommersiell webside på egen server i kjelleren anno 2017 må være det minst vettuge forslaget av dem alle. Et "managed" container-cluster i skyen, stort nok til å drifte denne siden koster under 2 tusenlapper pr. måned og er etter min mening det opplagte valget ved neste korsvei. Ingen serverdrift, kun applikasjonsforvaltning og en grei mulighet til å tjene noen kroner i forhold til timer lagt ned. Nå har allerede Høvdingen valgt å kjøre på egen hw så dette er egentlig ikke noe å tenke på før om 3 år, men når den tid kommer vil jeg anbefale en "fully managed" skybasert løsning. Det å putte en server i kjelleren er å gå tilbake i tiden.

    Jeg er ellers strålende fornøyd med sentralen og bryr meg egentlig ikke om hvordan den hostes, selvom slike ting er jobben min til vanlig.
    Drift av kommersiell side på egen server på eget bredbånd for 6-7 år siden må ha vært det minst vettuge forslaget, men i dag er bredbåndsforbindelser så stabile at det ikke er noe problem.
    Synes du gjør en fin profil her inne, fytte grisen.
    Blir medlem i denne måneden og det eneste du gjør er å kritisere.
    Finn deg en annen hobby en å kritiser dette forumet.
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Maken til syting!

    Nå har vel HFS eksistert i 15år eller deromkring (jeg registrerte meg ihvertfall i 2002) uten at det det har kostet noen av oss en øre.

    Hva er det egentlig å klage for?
    Et forum praktisk talt uten nedetid. Med en i mine øyne SVÆRT tollerant Administrator/eier som har drevet dette i alle disse årene. Så hva hvis han skulle tjene en krone eller to?

    Hva så hvis han vil ha SOTA HW? Da kan man ihvertfall bruke tid og arbeid på SW i stedetfor å sitte å vri hodet for å finne et måte å kjøre det på uten at hele driten går opp i røyk.

    Hvis det er så problematisk at noen er støttemedlem eller donerer en slant er det vel bare å finne noe annet å holde på med.

    Og på toppen av alt kan det se ut som noen registrer et nick bare for å kværulere i denne tråden!

    JEEEEEEZE!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jaja, et par poster her inne på forumet og alt handler om HFS domenet.
    Jeg forventer ihvertfall ikke at Høvdingen er et teknisk unikum i domenekunnskap fordi om han drifter et forum.
    Det er tydeligvis forventningen hos enkelte. Virker mer å være en slags eksponering av egen kunnskap, enn rådgivning - sett utenfra.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har valgt en løsning som holder HFS oppe og går til enhver tid - jeg kunne ha valgt en gutteromsløsning, men er ikke sikker på om den løsningen hadde vært like stabil. Uniweb har gjort en utmerket jobb, og om det koster litt penger, vel, alt som er av litt verdi koster litt penger. Dere trenger ikke å være enige, men det er veien som er valgt, og har ingen planer om å gå i nye fotspor.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.271
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Til Høvdingen. Vil bare takke deg for dette forumet. Mange år har gått siden jeg logget inn for første gang. Mye tid er brukt her inne siden Januar 2005.

    Forumet og brukerene her inne har gitt meg mye glede, mye hjelp til den go'lyden jeg har idag. Har fått meg kompiser som jeg har truffet igjennom forumet. Uten HFS så hadde livet mitt vert helt annerledes. Har vert heldig å møte deg en gang igjennom alle de årene.

    Takker for alt du og ditt forum har gitt meg.
     
    Sist redigert:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Å betale for serverplass hos uniweb, når du kan fint hoste det på adsl/coax/fiber hjemme, virker også rimelig tåpelig. En trenger ikke gjøre alt så dyrt som mulig.
    Drift av kommersiell webside på egen server i kjelleren anno 2017 må være det minst vettuge forslaget av dem alle. Et "managed" container-cluster i skyen, stort nok til å drifte denne siden koster under 2 tusenlapper pr. måned og er etter min mening det opplagte valget ved neste korsvei. Ingen serverdrift, kun applikasjonsforvaltning og en grei mulighet til å tjene noen kroner i forhold til timer lagt ned. Nå har allerede Høvdingen valgt å kjøre på egen hw så dette er egentlig ikke noe å tenke på før om 3 år, men når den tid kommer vil jeg anbefale en "fully managed" skybasert løsning. Det å putte en server i kjelleren er å gå tilbake i tiden.

    Jeg er ellers strålende fornøyd med sentralen og bryr meg egentlig ikke om hvordan den hostes, selvom slike ting er jobben min til vanlig.
    Drift av kommersiell side på egen server på eget bredbånd for 6-7 år siden må ha vært det minst vettuge forslaget, men i dag er bredbåndsforbindelser så stabile at det ikke er noe problem.
    Synes du gjør en fin profil her inne, fytte grisen.
    Blir medlem i denne måneden og det eneste du gjør er å kritisere.
    Finn deg en annen hobby en å kritiser dette forumet.
    Here4U er vel noe henimot den kvalmeste brukeren jeg har sett på forumet; opprettet bare for å delta i denne tråden. Nedrigheten kan aldri bli for nedrig.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Til Høvdingen. Vil bare takke deg for dette forumet. Mange år har gått siden jeg logget inn for første gang. Mye tid er brukt her inne siden Januar 2005.

    Forumet og brukerene her inne har gitt meg mye glede, mye hjelp til den go'lyden jeg har idag. Har fått meg kompiser som jeg har truffet igjennom forumet. Uten HFS så hadde livet mitt vert helt annerledes. Har vert heldig å møte deg en gang igjennom alle de årene.

    Takker for alt du og ditt forum har gitt meg.
    Det var hyggelig sagt, takker så mye for disse ordene. Mvh Thomas
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.359
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Til Høvdingen. Vil bare takke deg for dette forumet. Mange år har gått siden jeg logget inn for første gang. Mye tid er brukt her inne siden Januar 2005.

    Forumet og brukerene her inne har gitt meg mye glede, mye hjelp til den go'lyden jeg har idag. Har fått meg kompiser som jeg har truffet igjennom forumet. Uten HFS så hadde livet mitt vert helt annerledes. Har vert heldig å møte deg en gang igjennom alle de årene.

    Takker for alt du og ditt forum har gitt meg.
    Det var hyggelig sagt, takker så mye for disse ordene. Mvh Thomas
    Helt enig med Peter her.
    Stå på Thomas ikke bry deg om all driten.
    Jeg hadde heller ikke hvert der jeg er idag hadde det ikke hvert for HFS.
    Stå på, vi støtter deg.
     

    Vinylsound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Innlegg
    198
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    Hva er kontonummeret ?....oppfordrer denne tråden til å ta helgefri egentlig ;)
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Det blir stress når det forlanges sla 100 og klart det koster, det er ikke en liten studiesirkel dette her.
    Dere som ikke gidder delta med støttemedlemskap, ja av traverne da, burde bare holde kjeft og hue lavt, egentlig.
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Er det mulig ???
    Betal en slant eller hold kjeft !!!
     

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Valg av overkillserver støttes fullt ut. En side som responderer tregt er ingen tjent med. Hvis noen vil tilbake til 33.6modem fordi det er billig, så værsågod. Bare ikke her i Edens hage :cool:
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har mottatt enkelte henvendelser angående dette med støttemedlemskap, og hva pengene faktisk går til. Noen tror jeg putter pengene i lomma og koser meg, men hvert eneste øre går inn i firmaet.

    I tillegg til drifting og serverkostnader, så har vi en programmerer som jobber for ca en tusenlapp i timen, og hva med meg? Jeg mottar ingen lønn, og mine timer bak tastaturet for å opprettholde denne siden er ikke fortjent (ifølge enkelte), alt skal være gratis.

    Jeg takker ihvertfall nok en gang de som støtter, og jeg blir like glad hver gang jeg ser et bidrag. Kunne vi gjort dette rimeligere og like bra, svaret er NEI. Vi kunne gjort det rimeligere, men ikke like bra. Vi har klart å opprettholde en side i snart 17 år, og er det noen andre hi-fi forum i Norge som har gjort det samme? Det er enkelte som har startet sider, men hvor lenge holder de ut, de fleste har bare forsvunnet, og det krever faktisk mye tid og energi for å holde ting gående. Operativsystem, software og annet endrer seg hele tiden, og en må tilpasse seg, det krever arbeid og vilje. For ikke å snakke om at en må følge med til enhver tid, og der er vel der mange svikter på andre sider.

    Uansett, tusen takk.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Det er enkelte som ikke får Tidal kodene til å fungere, trikset er enkelt - bruk et annet kort - bestemors, konas, ungenes eller noen andres. Har du registrert deg en gang så kan du ikke registrere deg en gang til med samme kortet.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hei,

    Hvis dere ikke får bruk for Tidal 3-mnd koden, så send en PM med koden til meg. Jeg har et helt idrettslag med ungdom som kunne tenke jeg en 3.mnd gratis periode. Da går ikke koden til spille, men til forhåpentligvis en god sak.

    Vh Zerostat
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.359
    Antall liker
    8.456
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har mottatt enkelte henvendelser angående dette med støttemedlemskap, og hva pengene faktisk går til. Noen tror jeg putter pengene i lomma og koser meg, men hvert eneste øre går inn i firmaet.

    I tillegg til drifting og serverkostnader, så har vi en programmerer som jobber for ca en tusenlapp i timen, og hva med meg? Jeg mottar ingen lønn, og mine timer bak tastaturet for å opprettholde denne siden er ikke fortjent (ifølge enkelte), alt skal være gratis.

    Jeg takker ihvertfall nok en gang de som støtter, og jeg blir like glad hver gang jeg ser et bidrag. Kunne vi gjort dette rimeligere og like bra, svaret er NEI. Vi kunne gjort det rimeligere, men ikke like bra. Vi har klart å opprettholde en side i snart 17 år, og er det noen andre hi-fi forum i Norge som har gjort det samme? Det er enkelte som har startet sider, men hvor lenge holder de ut, de fleste har bare forsvunnet, og det krever faktisk mye tid og energi for å holde ting gående. Operativsystem, software og annet endrer seg hele tiden, og en må tilpasse seg, det krever arbeid og vilje. For ikke å snakke om at en må følge med til enhver tid, og der er vel der mange svikter på andre sider.

    Uansett, tusen takk.

    Mvh
    Høvdingen
    Jeg er så glad for att du står på, fortsett med dette.
    Dette er et sted som vi høster mye erfaring humor og noen ganger sinne.
    Det siste prøver vi å overse så langt det lar seg gjøre:)
    Men fanden ikke lett.
    Snart jul, medisterkakene er stekt, kona baker pepperkakehus juletre på hytta blir satt opp i kveld.
    Jeg koser meg med en IPA og livet er herlig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn