Kronerulling - Ny server til HiFi Sentralen!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
skal vi se...

jeg bruker ca. to millioner timer i året her inne.

200 kr delt på 2 millioner timer = 0.0001 kr. per time...

joda, dette høres ut som noe jeg kan ta meg råd til!
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.703
Antall liker
3.809
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Mitt andre hjem har nå fått et oppussingstilskudd.

Bernt K
 

HSobstad

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Innlegg
735
Antall liker
140
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Bra initiativ. Dette er et nettsted som fungerer bra. Fortsett akkurat som nå.

Støtte innbetalt til 16271710775.
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Givergleden er tydeligvis stor her på sentralen, begynner å bli godt med kroner her nå. Jeg har lagt i en liten seddel og håper problemene retter seg.

Nå er jeg helt ukjent med datautstyr, men regner ikke med at de følger hifi prising ;D. Så, hvor mye trenger vi egentlig for å få en oppegående server? Hvor mye trenger vi for å få en rå server? Det kan kanskje være greit å ha et felles mål å jobbe mot.

Hilsen Tommy
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.769
Antall liker
14.563
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Penger overført. Godt tiltak pedal!
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.974
Antall liker
11.820
Sted
Hus
Støtte er på vei. Får håpe at serveren blir kvitt krykkene ;D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Jeg må si meg overrasket over givergleden her inne, og dette setter jeg utrolig stor pris på. Jeg er også veldig glad for at "Pedal" startet denne tråden, for jeg tror ikke jeg selv hadde gått til det steget, selv om jeg var inne på tanken.

Ettersom vi får inn noe penger via reklame så følte jeg at det kanskje var galt å be om donasjon til server, men når jeg ser over tallene så ligger jeg vel fortsatt i minus i forhold til hva jeg har lagt ut av egen lomme i disse årene.

Jeg skal poste et innlegg med oversikt over hva som har kommet inn når jeg selv får oversikt. Forløbig så er det kun kr. 150 som jeg ser har kommet inn på konto (men det vil nok være mer i morgen tidlig), og kr. 1450 via Paypal.

Jeg håper på å få låne plass på en av Uniwebs hovedservere til databasen vår inntil ny server er på plass, og da tipper jeg det blir fart på sakene. Jeg kommer også til å bruke den gamle serveren videre slik at vi legger databasen på den nye serveren og resten av sidene på den gamle.

Igjen, takk til alle sammen.

Mvh
Høvdingen
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Siden du var så snill liten Høvding og aktiverte "alle" funksjonen igjen skal du få oppetter øra med gryn fra Egersund :D
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
empty skrev:
Hei.
Givergleden er tydeligvis stor her på sentralen, begynner å bli godt med kroner her nå. Jeg har lagt i en liten seddel og håper problemene retter seg.

Nå er jeg helt ukjent med datautstyr, men regner ikke med at de følger hifi prising ;D. Så, hvor mye trenger vi egentlig for å få en oppegående server? Hvor mye trenger vi for å få en rå server? Det kan kanskje være greit å ha et felles mål å jobbe mot.

Hilsen Tommy
En server som virkelig gir fart på sakene koster cirka kr. 50.000, men en server til kr. 30.000 kan klare jobben. De som er datakynding er her inne vet at en server til kr. 5000 også kan klare jobben, men det hadde vært veldig deilig med null ventetid.
Da har vi også litt å gå på for fremtiden.
 

XD-845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2008
Innlegg
107
Antall liker
0
hifiguru skrev:
Bidrag er sendt, går en mail ut til Grenland Lydlaug også som henstiller til alle våre medlemmer å gjøre det samme. ;)
En symbolsk sum er sent fra XD-845 i Grenland Lydlaug
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Høvdingen skrev:
En server som virkelig gir fart på sakene koster cirka kr. 50.000 ...<snip> ... og.... det hadde vært veldig deilig med null ventetid. Da har vi også litt å gå på for fremtiden.
Tipper du er oppe i rundt 50 laken i løpet av uken, Thomas!
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
har vært medlem i snart fire år,så det er på tide å yte litt tilbake.en rød en er overført.

mvh. s,
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.267
Antall liker
11.009
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Rene TV-aksjonen dette her !

Rogaland har jo alltid vært sterke på innsamlings-aksjoner, så jeg høynet litt til, jeg. :p
(jeg er jo innflytter, riktignok, men har lagt meg til enkelte lokale vaner)

Hilsen en som syns han får mer ut av HFS enn han legger inn, så derfor :-[
 

E_s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Sted
Drammen
Jeg er med. Betaler imorgen tidlig, da jeg ikke er hjemme nå :)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Penger snart på vei....

MVH Johnny
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
0,3K er sendt ;D

Mvh.KW
 
U

utgatt60135

Gjest
Kr 250,- er sendt. Superbillig for all underholding og kunnskap :D.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Pr. kl. 09.00 i dag tidlig så har det kommet inn kr. 9705,- fra 54 givere, og det er sikkert mange innbetalinger som ikke er registrert i nettbanken ennå.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si, men jeg er både overrasket og dypt imponert. I form av rollen som Høvdingen så får jeg stadig oppleve de negative sidene ved Hifisentralen, men dette er positiv boost som helt klart lyser opp dagen. Takk skal dere ha!

Mvh
Thomas
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.847
Antall liker
10.671
Torget vurderinger
10
Høvdingen skrev:
empty skrev:
Hei.
Givergleden er tydeligvis stor her på sentralen, begynner å bli godt med kroner her nå. Jeg har lagt i en liten seddel og håper problemene retter seg.

Nå er jeg helt ukjent med datautstyr, men regner ikke med at de følger hifi prising ;D. Så, hvor mye trenger vi egentlig for å få en oppegående server? Hvor mye trenger vi for å få en rå server? Det kan kanskje være greit å ha et felles mål å jobbe mot.

Hilsen Tommy
En server som virkelig gir fart på sakene koster cirka kr. 50.000, men en server til kr. 30.000 kan klare jobben. De som er datakynding er her inne vet at en server til kr. 5000 også kan klare jobben, men det hadde vært veldig deilig med null ventetid.
Da har vi også litt å gå på for fremtiden.

Da synes jeg du skal kjøre kronerullingen et par tre uker til så er vi nok oppe i 50.000
Vi vil jo ha en bra server, HFS er min lille hobby, den har gitt mange nyttige innspill og en del kjøp&salg ;)

Det er jo lov å betale inn i et par omganger også ;D
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er så mye morsomt lesestoff på HFS at noen kroner skal jeg saktens kunne avse.
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
653
Antall liker
310
Torget vurderinger
11
Var visst litt kjip første gangen.... :-[
Litt mere penger er sendt. 8)
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
For å få en server til 50 000,- så behøver hver enkelt av hifisentralens medlemmer kun å bidra med fire kroner og tjuefem øre.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
toriamos skrev:
For å få en server til 50 000,- så behøver hver enkelt av hifisentralens medlemmer kun å bidra med fire kroner og tjuefem øre.
Her har du et poeng som jeg var inne på å skrive noe om i går.
Etter nærmere ettertanke så er det nok svært mange av de medlemmene som knapt er innom (heldigvis kan kanskje vi si som ferdes her en del, med den serveren HFS har nå)
Uansett riktig som du sier, om bare hvert fjerde medlem hadde gitt 20 kroner så hadde HFS vært i mål.
Så lett forenklet dersom tallene dine er riktige så vil det holde om hvert 25 medlem gir 100.-
Jeg anbefaler også å vente litt, for jeg har stor tro på at det vil komme inn 50K
Mvh.KW
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Jeg trodde årsaken til at ting gikk litt tregt her, var at folkene bak hadde kjøpt seg en øy i Karibia, og nå bare skummet fløten av de enorme inntektene som dette forumet generer. Uten tanke på vedlikehold av server og slikt naturligvis. ::)

Jeg ser nå at oppfatningen min av denne "IT bransjen" ikke stemmer helt, så da er det vel bare å bidra litt....
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
...erru gæærn! Dette må jeg være med på!

Sender 200.- i dag og oppfordrer alle musikkelskere til å gjøre det samme!

ps: har noen kontaktet annonsørene på sentralen i sakens anledning? Det kan jo tenkes at de vil grave litt ekstra i lommeboken?
Foreslår 1000.- pr annonsør ;D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , dette er ett flott tiltak....og jeg henger meg på , jeg hadde tenkt til å kjøpe meg to jazz cd er i kveld , til 198,- pr stk....men jeg gjør en helomvending , og nøyer meg med ei plate , og gir heller 200kr til hi-fi sentralens serwer-bistand....

Så mye hyggelig som det er her inne , både av bekjentskaper og kontakter på info skulle det bare mangle at vi ikke kan bidra litt Høvding....

Håper vi får nok penger til en sewer som holder det gående noen år til ;D...så får vi heller spleise på en ny en om noen år igjen,,,,

(ps jeg hadde nok hatt råd med 2 plater okkesom , men jeg "trives" med å velge bort noe til meg selv til fordel for felleskapet innimellom , derfor fremgår teksten som den gjør om noen lurer ;))

Penger på vei herfra.....lykke til.

Mvh Espen Saatvedt,
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.850
Torget vurderinger
0
Skal tjyvslakte et av naboens reinsdyr og da kommer det et par "lapper" fra Finnmarka også! ;D
 

Michail

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.08.2006
Innlegg
184
Antall liker
35
Torget vurderinger
11
Bra tiltak.

Hifisentralen er uvurderlig for den Audiofile menighet.

Nettopp vært i nettbanken og overført kr. 200,-.

Oppforder alle andre medlemmer til å gjøre det samme!!!!
 
J

Janpe

Gjest
Jeg synes ikke at kronerulling er ok. De ansvarlige/ eierne får noe igjen for dette i form av penger, pr eller goodwill på en eller annen måte. At medlemmer skal sponse en ny server finne jeg meget spesielt.

Ta heller betalt via Paypal for annonser, det er mer ryddig. Å betale Kr. 40-50,- pr annonse synes jeg ville være helt greit, en markedsplass trenger vi uansett. HFS som forum er ingen nødvendighet, det kunne også vært driftet med en Log In for betalende medlemmer.

Evt legg ned hele greia hvis det ikke er mulig å drive dette etter normale forretningsmessige prinsipper.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Det er jo helt frivillig å delta. Selv synes jeg det er greit å gi en liten slump for å få et raskere forum siden jeg er her så mye.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Bach_Man skrev:
Det er jo helt frivillig å delta. Selv synes jeg det er greit å gi en liten slump for å få et raskere forum siden jeg er her så mye.
Støttes fullt ut.
Penger sendes prompte :)
Mvh
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
JP skrev:
Jeg synes ikke at kronerulling er ok. De ansvarlige/ eierne får noe igjen for dette i form av penger, pr eller goodwill på en eller annen måte. At medlemmer skal sponse en ny server finne jeg meget spesielt.

Ta heller betalt via Paypal for annonser, det er mer ryddig. Å betale Kr. 40-50,- pr annonse synes jeg ville være helt greit, en markedsplass trenger vi uansett. HFS som forum er ingen nødvendighet, det kunne også vært driftet med en Log In for betalende medlemmer.

Evt legg ned hele greia hvis det ikke er mulig å drive dette etter normale forretningsmessige prinsipper.
Jøss så positiv du er i dag da..
 
Topp Bunn