Kronerulling - Ny server til HiFi Sentralen!

J

Janpe

Gjest
Hverken positivt eller negativt. De som vil bidra gjør det, jeg for min del hadde gladelig betalt for de annonser jeg setter inn. Og hadde akseptert å stå utenfor hvis man hadde valgt en modell om en liten årlig medlemsavgift som kan dekke kostnader ved å drive HFS.

Har ingen glede/ nytte av HFS som forum, men det er det jo opptil meg å mene noe om.

JP
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
JP skrev:
Har ingen glede/ nytte av HFS som forum, men det er det jo opptil meg å mene noe om.

JP
Isåfall , hva er da vitsen med idet hele tatt å være her inne ? 8)




Overfører 200,- primært for min egen del... Siden jeg vil at forumet skal "gli" lettere , dernest fordi det er greit å støtte noe jeg ser glede og nytte av... At vi som gjør dette er mange gjør også troen på at HFS3 kan bli riktig så trivelig! ;D. Og ja, en liten dugnad er faktisk bare koselig! Som sagt før pedal, flott initativ!!
 

TLT

Medlem
Ble medlem
13.06.2007
Innlegg
22
Antall liker
0
Det er vell brukerne som har størst glede av ny server.
sponser 200,-
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Jeg synes dette er et kjempeinitiativ. Når det dreier seg om hva det koster å drifte et slikt forum, og inntektene, så er sistnevnte for lav til at det genererer et overskudd som brukes til å modernisere. Og skulle arbeidet til Høvdingen tas med, så er det i hvert fall et tapsprosjekt. Moderatorers innsats her, ser jeg på som dugnad. Dugnad er noe til og med statministeren nylig påpekte var viktig for fellesskapet ;)

Mvh. Bjørn

-og jeg skal bidra med 150,- så snart jeg får min usle lønn
 

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
En av de mange grunnene til at jeg "spytter i kassen", er nettopp muligheten til å annonsere gratis. Enkelte ganger er det småting man legger ut, andre ganger er det større objekter. Som regel finner man mye interessant til salgs her, og selgere (og kjøpere..) er i stor grad seriøse mennesker.

Om annonsene skulle koste penger, ser jeg for meg at mangfoldet ville bli redusert. Dessuten ville jeg for min del heller annonsert på finn.no, da jeg der får et mye større marked.

Men... Det er vel fritt fram for den enkelte å foreta et lite dykk i hukommelsen, for å finne ut hvor mange annonser man eventuelt kunne ha betalt for i tiden som har gått? Deretter kan man velge å gi en liten skjerv..? Da vet man hva man har betalt for, ikke sant? 8)

Poenget mitt er at denne kronerullingen er frivillig, og alle som ønsker kan bidra. Det er nok ikke et forbehold at man kun benytter diskusjonsdelen av forum. Selgere/kjøpere kan helt sikkert også bidra, for de er da brukere de med. ;)
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.637
Antall liker
1.346
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Tenkte å slenge inn noen slanter jeg og!
 

ivarlo

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
513
Antall liker
595
Torget vurderinger
3
Da var et lite bidrag sendt :)
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
JP skrev:
Hverken positivt eller negativt. De som vil bidra gjør det, jeg for min del hadde gladelig betalt for de annonser jeg setter inn. Og hadde akseptert å stå utenfor hvis man hadde valgt en modell om en liten årlig medlemsavgift som kan dekke kostnader ved å drive HFS.

Har ingen glede/ nytte av HFS som forum, men det er det jo opptil meg å mene noe om.

JP
Beklageligvis er dette noe som kun fungerer på papiret hos blårussen, i alle fall for en tjeneste som HFS. Jeg har full forståelse for de som ikke ønsker å være med på noen kronerulling. Om HFS skulle basere seg på betalende medlemmer og/eller ta betaling for annonser forsvinner mangfoldet og aktiviteten. Da blir det raskt kroken på døra.

Jeg er glad at noen bruker krefter, penger og fritiden sin på å drive et sted som dette.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.158
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
200 via pp herfra(siden jeg maser sånn idag og pusher trafikken)
mvh
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
308
Hamram skrev:
En av de mange grunnene til at jeg "spytter i kassen", er nettopp muligheten til å annonsere gratis. Enkelte ganger er det småting man legger ut, andre ganger er det større objekter. Som regel finner man mye interessant til salgs her, og selgere (og kjøpere..) er i stor grad seriøse mennesker.

Om annonsene skulle koste penger, ser jeg for meg at mangfoldet ville bli redusert. Dessuten ville jeg for min del heller annonsert på finn.no, da jeg der får et mye større marked.

Men... Det er vel fritt fram for den enkelte å foreta et lite dykk i hukommelsen, for å finne ut hvor mange annonser man eventuelt kunne ha betalt for i tiden som har gått? Deretter kan man velge å gi en liten skjerv..? Da vet man hva man har betalt for, ikke sant? 8)

Poenget mitt er at denne kronerullingen er frivillig, og alle som ønsker kan bidra. Det er nok ikke et forbehold at man kun benytter diskusjonsdelen av forum. Selgere/kjøpere kan helt sikkert også bidra, for de er da brukere de med. ;)
Meget godt sagt Hamram
Når en tenker på antall annonser og innlegg så burde en vel gitt litt mer.
Er også redd for at mangfoldet av annonser har forsvunnet hvis en skulle betalt for disse.
Tenk bare på alt smånipset og gis bort annonsene, noe jeg ikke tror har blitt mange av med betalte annonser.
Håper "vi" når en anstendig sum med denne innsamlinga
Mvh Jan I
 
S

Slorbak

Gjest
:)

Setter inn noen kroner i kveld. Høvdingen har hjulpet Halden vinylklubb med og annonsere platemesser og det setter vi stor pris på. :)

Mvh Roar
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
JP skrev:
Har ingen glede/ nytte av HFS som forum, men det er det jo opptil meg å mene noe om.

JP
HFS blir hva du gjør det til selv. ;)
For meg er det primært en kilde for kunnskap, både når det gjelder hifi og nær sagt alle andre topic.
I tillegg til mange artige/teite/kjedelige/interessante/usaklige/saklige diskusjoner.
Det jeg finner nytte av tar jeg med meg videre - det andre legger jeg igjen.

Leve HFS ;D
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Da skulle 250 spenn være overført til konto 16271710775 herifra også ;)
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
18
Torget vurderinger
2
Mulig jeg har hotline til sentralen, men jeg forstår ikke helt problemet med den gamle serveren og hastighet. Sentralen laster alltid raskt og fint hos meg!
 

Nailhead

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2008
Innlegg
268
Antall liker
274
Torget vurderinger
1
Smart tiltak pedal! Sender mitt bidrag i kveld.
 

Ukuns

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
1
Støtter forslaget. Overfører kronasje i kveld!

Vi kan ikke miste forumet.

;D
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Ca. 110 givere til nå og med et ca. gjennomsnitt på 150.- så blir det 16500.- til nå på ca. 15 timer, dette lover jo bra.

Mvh.KW
 

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
5.403
Antall liker
3.172
Torget vurderinger
1
JP skrev:
Jeg synes ikke at kronerulling er ok. De ansvarlige/ eierne får noe igjen for dette i form av penger, pr eller goodwill på en eller annen måte. At medlemmer skal sponse en ny server finne jeg meget spesielt.

Ta heller betalt via Paypal for annonser, det er mer ryddig. Å betale Kr. 40-50,- pr annonse synes jeg ville være helt greit, en markedsplass trenger vi uansett. HFS som forum er ingen nødvendighet, det kunne også vært driftet med en Log In for betalende medlemmer.

Evt legg ned hele greia hvis det ikke er mulig å drive dette etter normale forretningsmessige prinsipper.
Nå har jeg allerede innbetalt min skjerv, men er da såpass raus at jeg hjelper en broder i nød. Det er synd hvis noen blir stående utenfor. Kroner 100.- er i dag overført med innbetalingstekst BIDRAG TIL NY SERVER/HILSEN "JP".
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Solo skrev:
Mulig jeg har hotline til sentralen, men jeg forstår ikke helt problemet med den gamle serveren og hastighet. Sentralen laster alltid raskt og fint hos meg!
Du har nok vært heldig. Problemet har vært tiltagende og tildels prekært de siste dagene. Men som med alle slike ytelsesproblemer for systemer som brukes av flere kan hastighet osv. variere mye over relativt korte tidsrom. Det var særs ille tirsdag og onsdag (for veldig mange i alle fall.)

Å optimalisere HFS er nok også mulig sånn at systemet kunne kjørt bra på eksisterende jern, men å skaffe den kompetansen blir nok fort dyrere enn å skaffe nytt jern.

Mvh
 
J

Janpe

Gjest
quote]

Nå har jeg allerede innbetalt min skjerv, men er da såpass raus at jeg hjelper en broder i nød. Det er synd hvis noen blir stående utenfor. Kroner 100.- er i dag overført med innbetalingstekst BIDRAG TIL NY SERVER/HILSEN "JP".
[/quote]

Pedal:
Hadde det enda vært en broder i nød........ Så kunne du heller gitt et bidrag til noe annet, men det gjør du kanskje uansett.
Jeg har en lav terskel for å hjelpe de som virkelig er i nød og mener at dette ikke sorterer under dette. Men, jeg hadde absolutt vært villig for å betale for de tjenester jeg bruker, les: Bruktmarkedet. Men dette er jo opptil hver enkelt.

Mvh
JP
For ordens skyld: Takk (send meg gjerne en PM så skal du få tilbake pengene) ;)
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Æg får hosta opp en hondrings æg og då, itte træningå. :D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
du kan jo godt skryte på deg å ha gitt en hundrings,....og ta "en tiende" som frelsesarmeen sier ...som din lønn for strevet av moderatorjobben ;D

Hva skal du bruke 50 øringen til....... ;D ;D

ESpen
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Ypperlig tiltak!

Kjøp noe skikkelig!!

300,- skulle gå fra undertegnedes til Hifisentralens konto ved midnatt.

(vet hvor mye skikkelig hardware koster :)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.159
Torget vurderinger
1
Jeg har nå sponset Hifisentralens nye server med 150,-

Mvh.
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
Da var 200 kr overført.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Utfordrer herved BB, oddgeir og kompo til å bidra.

Dere vil vel ikke miste utslagsvasken/spybøtta deres ? ;D
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Håper høvdingen kan komme oppdateringer om størrelsesorden om en tid...moro å se hvor mye vi greier å få raska sammen,.....

Mvh Espen
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Da er den symbolske hundrelappen på vei! (kanskje noe mer)

Så klart Hifisentralen skal få overleve, det skulle da bare mangle :)

De som er selvstendig næringsdrivende her inne, kunne jo kalle det f.eks. for en medlemskontigent?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Jeg bommet litt når jeg skrev kr. 9.700 før i dag, men vi er nå oppe i kr. 11.605,-.

Det kan forøvrig godt tenkes at enkelte betalinger tar litt tid før de blir registrert, så reellt beløp er nok noe høyere.
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Setter inn et bidrag jeg og da sentralen gir god avkastning i form av kunnskap og glede (for min del ihvertfall), Mvh Gjert
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.799
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Ja - dette støttes.

Mvh
OMF
 

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Innlegg
649
Antall liker
306
Torget vurderinger
11
Kan vi trekke dette fra på skatten tro...? ;D
 
Topp Bunn