S
Slubbert
Gjest
Noas ark må ha vært større enn de fleste later til å tro. "Så da er vi ferdig med A og begynner med dyr som begynner på B:....[Litt senere]...brachiosaurus, brontosaurus...".
|
Ja det burde det. Partipolitikk og religion har ikke noe i skoler eller barnehager å gjøre.OivindJ skrev:Hvorfor ikke kristendom i skolen når det er et hav av rød/grønn "politikk" i barnehavene?
Burde vært fjernet begge deler.
Er ikke Frp jeg stemmer nå da.Gjestemedlem skrev:Er dette forøvrig et reelt problem, eller bare en anntagelse utifra at ikke FrP har den helt store oppslutningen blandt dem som arbeider med barn?
Tja, kanskje om disse jobbene hadde mer status og høyere lønn så ville flere fra høyresiden se seg bryet med å jobbe med barn? Nå er det jo sikkert endel kristne og muslimske barnehager også da, og mange av disse står nok ikke mye til venstre for Djengis Khan.OivindJ skrev:Når "alle" som jobber i barnehaver stemmer AP/SV så synes jeg det er ganske skummelt i alle fall. Barna blir jo oppdratt til å se et synspunkt som ubestritte fakta.
Barna har som regel foreldre også. De har nok mer innflytelse på deres samfunnssyn enn barnehagetanta. Dessuten er det for mye å kreve at en barnehagetante skal forkynne en politikk hun ikke støtter for et publikum bestående av luggere og siklere. Dette er slett ikke skummelt.OivindJ skrev:Når "alle" som jobber i barnehaver stemmer AP/SV så synes jeg det er ganske skummelt i alle fall. Barna blir jo oppdratt til å se et synspunkt som ubestritte fakta.Gjestemedlem skrev:Er dette forøvrig et reelt problem, eller bare en anntagelse utifra at ikke FrP har den helt store oppslutningen blandt dem som arbeider med barn?
Kanskje ikke.jowil skrev:Dette er slett ikke skummelt.
Dette er vanlige argumenter fra kreasjonistene. Faktum er at det er rikelig med fossiler av mellomledd, men for hver av dem forlanger kreasjonistene mellomledd av dem igjen. :omholt skrev:Det burde ha krydd av fossile mellomledd mellom de forskjellige dyreslagene dersom evolusjonsteorien er riktig. Det gjør det ikke og de få som trekkes frem er meget tvilsomme.
Darwin sa: Det må ha forekommet uendelig mange mellomformer, så hvorfor finner vi dem ikke?
Mellom virvelløse dyr og fisker skal det ifølge evolusjonistene ha gått 100 millioner år, så det burde ha krydd av mellomledd.
Selvsagt hadde det vært vidunderlig å ha tilgang til fossiler av alle arter som noengang har levd. Ikke desto mindre, er utviklingsteorien solid fundert på, og i overensstemmelse med de fossilfunn som er blitt gjort.omholt skrev:Faktum er at evolusjonstreet egentlig bare har data i forgreiningene og på tuppen av greinene. Resten er antagelser. Fornuftig vil sikkert noen si, men ikke basert på fossiler.
Her har du enten ikke satt deg inn i tingene, eller du bevisst misrepresenterer teorien i forsøk på å diskreditere den. Archaeopteryx er åpenbart et mellomtrunn, med trekk fra krypdyr som dagens fugler ikke har. Hvorvidt Archaeopteryx er forfedre til noen av dagens fugler eller om den var en utviklingsmessing blindvei, rokker ikke ved dette.omholt skrev:Et ledd som nevnes er et ledd mellom krypdyr og fugl som kalles Archaeopteryx. Men det ble i 1986 funnet en enda mer velutviklet fugl og som skulle være 75 mill. år eldre. En klar selvmotsigelse. Mange regner ikke Archaeopteryx som mer krypdyr enn pingvinen er overgangsform til fisk.
Her har du nok misforstått litt. Ingen hverder at mennesker stammer fra apene. At mennesker og aper har felles forfedre hvis man går lang nok tilbake er en annen sak. Men således er jo alle livsformer søskenbarn hvis man går langt nok tilbake i tid. Man kan såldes si at du er i slekt med en skilpadde... det gjør det nok litt enklere å forholde seg tilomholt skrev:Jeg fortsetter med å sette spørsmålstegn med darwinismen. Stammer vi fra apene?
Historien er full av svindlere, og mange svindlere utgir seg for vitenskapsmenn. Men det er et kortvarig problem da deres 'funn' etter en tid blir etterprøvet av uavhegige kolleger og avvist hvis det er feil, oppspinn eller svindel. Kristendommen har ikke denne mekanismen for å få øye på og fjerne svindlere og fusentaster og er dermed så full av absurditeter at hjernes rasjonelle deler må kobles ut for å ha glede av galskapen. Dette kalles tro av brukerene.Frem til 1953 ble Piltdown-mannen regnet som et av de viktigste mellomleddene. Funnet bestod av biter fra en skalle, en underkjeve og en tann. Det viste seg etter hvert at skallebenet var fra et menneske og haken fra en nylig død orangutang. Delene var blitt behandlet med jernsalter for å se gamle ut og tennene på hakebeinet var blitt slipt for å se menneskelig ut. En fin konstruert bløff.
Snakk om å hive kampesteiner mens en sitter i glasshus!!!J.Finvaag skrev:kristendommen og religion er jeg egentlig møkk lei av, og hvordan veldig mange kristne prater om ikke-religiøse gjør meg kvalm, snakker om folk som synes godt om seg selv og fordømmer alle andre som ikke mener det samme som seg selv skal man lete lenge etter.
Når det gjelder om vi stammer fra apene så kan jo det se ut som en selvfølge, da det jo tydeligvis er mange apekatter i menneskesjikkelser, til og med her på forumet.
Tror nok at religionen din er moden for en reformasjon allerede. Wallace og Gromit har jo allerede dokumentert at månen er laget av GUL ost: ;D ;DGjestemedlem skrev:(..mange bra argumenter slettet..)
Det blir som om jeg viser til at det at solen ble påvist til de kristnes store forargelse ikke å gå i bane rundt jorden er beviser for at din tro er tullball og at min månebrunost forklaring dermed er gyldig.
Blasfemiker. Osten er slettes ikke gul men lysebrun. Denne optiske illusjonen skyldes en fargefeil i redigeringsprogammet for dokumentarserien du refererer til. Hvis du gidder å bruke litt tid på fakta før du uttaler deg ser du at du preiker sludder!!!! Du kan flire nå, men når vi blir mange nok ligger du dårlig an! Gul ost... jeez. :coolbiz skrev:Tror nok at religionen din er moden for en reformasjon allerede. Wallace og Gromit har jo allerede dokumentert at månen er laget av GUL ost: ;D ;DGjestemedlem skrev:(..mange bra argumenter slettet..)
Det blir som om jeg viser til at det at solen ble påvist til de kristnes store forargelse ikke å gå i bane rundt jorden er beviser for at din tro er tullball og at min månebrunost forklaring dermed er gyldig.
![]()
fordi jeg klager på holdningen til kristne når jeg tydelig viser en ikke akkurat overbevisende positiv holdning til mange kristne og kristendommen?Geir_Bjerkaas skrev:Snakk om å hive kampesteiner mens en sitter i glasshus!!!J.Finvaag skrev:kristendommen og religion er jeg egentlig møkk lei av, og hvordan veldig mange kristne prater om ikke-religiøse gjør meg kvalm, snakker om folk som synes godt om seg selv og fordømmer alle andre som ikke mener det samme som seg selv skal man lete lenge etter.
Når det gjelder om vi stammer fra apene så kan jo det se ut som en selvfølge, da det jo tydeligvis er mange apekatter i menneskesjikkelser, til og med her på forumet.![]()
Bare en ekte vantro ville hevde noe så absurd! Sannelig, sannelig sier jeg deg: Wallace (fred være med ham) beskrev vitterlig måne-osten som veldig lik Wensleydale, som slett ikke ligner brunost, slik du hevder. (http://en.wikipedia.org/wiki/A_Grand_Day_Out(Gjestemedlem skrev:Blasfemiker. Osten er slettes ikke gul men lysebrun. Denne optiske illusjonen skyldes en fargefeil i redigeringsprogammet for dokumentarserien du refererer til. Hvis du gidder å bruke litt tid på fakta før du uttaler deg ser du at du preiker sludder!!!! Du kan flire nå, men når vi blir mange nok ligger du dårlig an! Gul ost... jeez. :
![]()
Det er typisk at slike som deg prøver å ta Wallace til inntekt for slike antikvariske syn. Hvis du leser videre nedover den epistelen du siterer vil du se følgende.. jeg siterer:coolbiz skrev:Bare en ekte vantro ville hevde noe så absurd! Sannelig, sannelig sier jeg deg: Wallace (fred være med ham) beskrev vitterlig måne-osten som veldig lik Wensleydale, som slett ikke ligner brunost, slik du hevder. (http://en.wikipedia.org/wiki/A_Grand_Day_Out(Gjestemedlem skrev:Blasfemiker. Osten er slettes ikke gul men lysebrun. Denne optiske illusjonen skyldes en fargefeil i redigeringsprogammet for dokumentarserien du refererer til. Hvis du gidder å bruke litt tid på fakta før du uttaler deg ser du at du preiker sludder!!!! Du kan flire nå, men når vi blir mange nok ligger du dårlig an! Gul ost... jeez. :
![]()
Blasfemien kjenner ingen grenser: http://www.mustardweb.org/issue6/wallacegromit.htm
Ærbødigst,
"En som snakker for mange"
At Wensleydale ikke er brun (som du tidligere påstod) beviser jo at den er GUL.Gjestemedlem skrev:(...usubstansiert vås slettet..)
Hvis du leser videre nedover den epistelen du siterer vil du se følgende.. jeg siterer:
"Wallace can usually be found wearing a white shirt, brown wool trousers, green knitted pullover and a red tie. He loves cheese and crackers." (min utheving)
Dette demonstrerer så tydelig at enhver seriøs Ystologist uten tvil slutter å lete. Hvor i denne setningen finner du referanser til GUL ost om jeg tør spørre?
(...)
ps. Som du innerst inne vet er jo ikke Wensleydale gul heller, den er mer hvit (og smuldrete), men denne åpenbare absurditeten har tydligvis gått deg hus forbi...
Og hvordan vil du forklare dette relikviet da? Høvlet ut av ysteknokkelen til en G35er og brakt med tilbake Apollo 13 ferden!coolbiz skrev:At Wensleydale ikke er brun (som du tidligere påstod) beviser jo at den er GUL.Gjestemedlem skrev:(...usubstansiert vås slettet..)
Hvis du leser videre nedover den epistelen du siterer vil du se følgende.. jeg siterer:
"Wallace can usually be found wearing a white shirt, brown wool trousers, green knitted pullover and a red tie. He loves cheese and crackers." (min utheving)
Dette demonstrerer så tydelig at enhver seriøs Ystologist uten tvil slutter å lete. Hvor i denne setningen finner du referanser til GUL ost om jeg tør spørre?
(...)
ps. Som du innerst inne vet er jo ikke Wensleydale gul heller, den er mer hvit (og smuldrete), men denne åpenbare absurditeten har tydligvis gått deg hus forbi...
Vi Gulostikere vet simpelthen at det er GUL ost det dreier seg om, det har vi direkte og uomtvistelig fra generasjoners overleveringer av budskapet fra "The Big Cheese", og ser det dessuten med våre blotte øyne når vi samles, midtnatt ved hver fullmåne.
Vi lar oss uansett ikke forvirre av fakta.
Vi får da for... ahemm... for Guds skyld håpe at utviklingen ikke slutter med dette.omholt skrev:[...] Teorien om apemenneskene er det siste leddet i utviklingsteorien.
En fabrikasjon og en provokasjon!Gjestemedlem skrev:Og hvordan vil du forklare dette relikviet da? Høvlet ut av ysteknokkelen til en G35er og brakt med tilbake Apollo 13 ferden!
http://www.nrk.no/img/262572.jpeg
Denne har dine brune trosfeller prøvd seg med tidligere, men fuglen på bildet er gjentatte ganger avslørt som marabou-storken på en halvsmeltet bit Freia melkesjokolade som hadde klisset seg fast på kameralinsen.Gjestemedlem skrev:Her er også et bilde tatt fra månens bakside og viser en sprell levende G35er fra Sirius i ferd med å legge brunost.
![]()
Takk for denne storsinnede hederstittel! Profeten Wallace's (cheese be upon him) trofaste følgesvenn, Gromit, var en hund, som derfor anses for å være et særskilt hellig og rent dyr i vår religion.Gjestemedlem skrev:Vanntro Gulostiske Hund!
Så feil kan man altså ta... ;D ;D ;D :-XZomby_Woof skrev:Jeg hadde egentlig ikke trodd at dette skulle bli en interessant tråd...
;D ;D ;D
Den hellige uahvengige G32 Brunhilde demonstrerer her saken på en måte som selv dem mest hullete Sveitsosterianer må innrømme er uomtvistelig. Her ser du at det store logiggens hull i det hellige ostersepteret tydelig holdes over den gule osten! Hvis ikke dette er nok så vet ikke helt hvordan jeg skal forklare deg dette...coolbiz skrev:En fabrikasjon og en provokasjon!Gjestemedlem skrev:Og hvordan vil du forklare dette relikviet da? Høvlet ut av ysteknokkelen til en G35er og brakt med tilbake Apollo 13 ferden!
http://www.nrk.no/img/262572.jpeg
Denne har dine brune trosfeller prøvd seg med tidligere, men fuglen på bildet er gjentatte ganger avslørt som marabou-storken på en halvsmeltet bit Freia melkesjokolade som hadde klisset seg fast på kameralinsen.Gjestemedlem skrev:Her er også et bilde tatt fra månens bakside og viser en sprell levende G35er fra Sirius i ferd med å legge brunost.
![]()
Takk for denne storsinnede hederstittel! Profeten Wallace's (cheese be upon him) trofaste følgesvenn, Gromit, var en hund, som derfor anses for å være et særskilt hellig og rent dyr i vår religion.Gjestemedlem skrev:Vanntro Gulostiske Hund!
Månens gulostige beskaffenhet er uangripelig og være barn må tidlig læres dette evige og uforanderlige fundament for vår moral, etikk og sivilisasjon. Hvordan kan de ellers vite forskjell på rett og galt?
Godt spørsmål som jeg også har tenkt på. Fant noe som var interessant, men sier ikke det er svaret:Slubbert skrev:Noas ark må ha vært større enn de fleste later til å tro. "Så da er vi ferdig med A og begynner med dyr som begynner på B:....[Litt senere]...brachiosaurus, brontosaurus...".
Jeg er forbauset over at tallet ditt ikke er større... USA er så belemret med religøse tulliger disse dager at de begynner å konkurrere med Iran om de mest forskrudde monoteistene. Deres infiltrasjon av det polisike liv og de tenkendes rekker vil kun sende landet rett i grøften om disse menneskene får holde på som de gjør.omholt skrev:"Mer enn 500 vitenskapsfolk med doktorgrader innen naturvitenskapelige fagområder, har skrevet under på et dokument hvor de stiller seg meget skeptiske til Darwins utviklingsteori.
Dokumentet inkluderer bl.a. navnene til flere meget anerkjente medlemmer av både Det amerikanske og det russiske vitenskapsakademiet. Det var PBSs meget omtalte serie om evolusjonslæren som var årsaken til at forskere fra mange land forsto at de måtte protestere. Programmet inneholdt nemlig den frekke og uriktige påstanden at omtrent alle seriøse vitenskapsfolk og forskere nå stiller seg bak evolusjonslæren. Siden det naturvitenskapelige forskermiljøet vet at dette er en grov usannhet, ble initiativet til protestskrivet tatt.
Darwinister fortsetter imidlertid å påstå at ingen seriøse vitenskapsfolk tviler på evolusjonsteorien, til tross for at 500 av de beste og mest kjente forskerne benekter at de finner teorien holdbar.
Det er kjent at evolusjonstilhengere har gjort flere forsøk på å få vedtatt lover i USA, som tvinger gjennom at ingen alternativ teori til evolusjonsteorien skal slippe til i det amerikanske skolesystemet, og håper på den måten å kneble den massive og voksende opposisjonen fra forskermiljøene. Som en del av protestdokumentet, skriver de 514 forskerne bl.a. at: Vi stiller oss meget skeptiske til at tilfeldige mutasjoner og naturlig utvelgelse kan være en forklaring på livets kompleksitet.
Flere av evolusjonsteoriens opponenter, inkluderer professorer og ledere ved bl.a. MIT, Smithsonian instituttet, Cambridge universitetet, UCLA, Princeton universitetet, universitetet i Pennsylvania, Ohio stats-universitet, universitetet i Georgia og Washington universitetet."
http://www.dissentfromdarwin.org/
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=48007
omholt skrev:...det er mange flere tvilsomheter og ulogiskheter med utvilkingslæren. Etter min mening så er den et stort bedrag....
Gjør religion noe med hodet til folk, eller er man allerede litt lettlurt når man bestemmer seg for å se lyset?omholt skrev:...Konklusion
Bibelen er troværdig på alle områder.
Du kan jo lese om en av disse tullingene her:omholt skrev:Flere av evolusjonsteoriens opponenter, inkluderer professorer og ledere ved bl.a. MIT, Smithsonian instituttet, Cambridge universitetet, UCLA, Princeton universitetet, universitetet i Pennsylvania, Ohio stats-universitet, universitetet i Georgia og Washington universitetet."
http://www.dissentfromdarwin.org/
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=48007
Utrolig barnslig og tåpelig Knut. Trekker ut noe sitater og setter de sammen (som en TV stasjon), og kommer med et nedlatende retorisk spørsmål. Det siste sitatet er jo ikke mitt, men et innlegg jeg har hentet. Håper du ser din egen idioti her.knutinh skrev:omholt skrev:...det er mange flere tvilsomheter og ulogiskheter med utvilkingslæren. Etter min mening så er den et stort bedrag....Gjør religion noe med hodet til folk, eller er man allerede litt lettlurt når man bestemmer seg for å se lyset?omholt skrev:...Konklusion
Bibelen er troværdig på alle områder.
-k
Jeg går ut ifra at du hentet inn dette siste sitatet for å understøtte argumentet ditt og at det dermed ikke er noe du er radikalt uenig i?omholt skrev:Utrolig barnslig og tåpelig Knut. Trekker ut noe sitater og setter de sammen (som en TV stasjon), og kommer med et nedlatende retorisk spørsmål. Det siste sitatet er jo ikke mitt, men et innlegg jeg har hentet. Håper du ser din egen idioti her.