Krekar truer Norge

V

vredensgnag

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
vredensgnag skrev:
Ovenfor ber imperial meg redegjøre for skillet mellom Meling og Lippestad, uten at jeg kan se hva jeg har skrevet som skulle foranledige det.

Imstedet repeterer vi litt grunnleggende kunnskap om Ansat al islam, som det kan virke som om enkelte ikke tar med i betraktningene omkring Krekar.

....
Vreden; fullt mulig alt det ovenstående er korrekt til minste detalj. Men like mulig at det kun er rykter og gjetting. USA sa mange morsomme ting om Hussein-regimet, ikke alt var like etterettelig, skulle det vise seg.

Glem ikke at flere nasjoner har forsøkt å hekte denne religiøse gjøken i mangfoldige år, bevisene har ikke holdt i noen rettssal. Så Al Capone var nevnt her, det kan så absolutt være en relevant sammenligning. Han blir dømt for noe prosaisk sludder, mens virkeligheten sannsynligvis er at vi har å gjøre med en (ex?)terrorist. Men reelt sett er intet bevist utenfor rimelig tvil. Rettsstaten hviler på slike prinsipper. Ryktespredning, riktig eller feil, bidrar ikke til bedre rettsikkerhet.

Honkey
Han ble dømt og skulle utsendes i 2003. Skrøt av at han ledet Ansar al Islam, og ble ikke utsendt fordi Norge ikke sender til land der personen risikerer dødsstraff. Han har siden blitt holdt her.

At han hadde lederrolle i brutalt repressive Ansar er hevet over tvil, men han hadde ingen ting med Hussein å gjøre. Ansar samarbeidet med Iran.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.280
Torget vurderinger
18
vredensgnag skrev:
Honkey-Chateau skrev:
vredensgnag skrev:
Ovenfor ber imperial meg redegjøre for skillet mellom Meling og Lippestad, uten at jeg kan se hva jeg har skrevet som skulle foranledige det.

Imstedet repeterer vi litt grunnleggende kunnskap om Ansat al islam, som det kan virke som om enkelte ikke tar med i betraktningene omkring Krekar.

....
Vreden; fullt mulig alt det ovenstående er korrekt til minste detalj. Men like mulig at det kun er rykter og gjetting. USA sa mange morsomme ting om Hussein-regimet, ikke alt var like etterettelig, skulle det vise seg.

Glem ikke at flere nasjoner har forsøkt å hekte denne religiøse gjøken i mangfoldige år, bevisene har ikke holdt i noen rettssal. Så Al Capone var nevnt her, det kan så absolutt være en relevant sammenligning. Han blir dømt for noe prosaisk sludder, mens virkeligheten sannsynligvis er at vi har å gjøre med en (ex?)terrorist. Men reelt sett er intet bevist utenfor rimelig tvil. Rettsstaten hviler på slike prinsipper. Ryktespredning, riktig eller feil, bidrar ikke til bedre rettsikkerhet.

Honkey
Han ble dømt og skulle utsendes i 2003. Skrøt av at han ledet Ansar al Islam, og ble ikke utsendt fordi Norge ikke sender til land der personen risikerer dødsstraff. Han har siden blitt holdt her.

At han hadde lederrolle i brutalt repressive Ansar er hevet over tvil, men han hadde ingen ting med Hussein å gjøre. Ansar samarbeidet med Iran.
Han ble vel ikke dømt, kun utvist da han ble ansett som en fare for rikets sikkerhet. At han skulle være en fare for rikets sikkerhet må slik jeg ser det betegnes som sludder, han har i hvert fall ikke vært knyttet til noe reellt angrep på rikets sikkerhet siden 2003 så faren han eventuelt utgjør må være på meget lang sikt. Uttrykk av typen "fare for rikets sikkerhet" forekommer meg dessuten som helt tullete. At han nå er tiltalt og dømt for truseler mot navngitte personer er helt ok men han har i den forbindelse kun utgjort en fare for disse personene.

Når det gjelder hvorvidt han bør sendes tilbake til Irak så har man et prinsipp i Norge om å ikke sende mennesker til tilbake land hvor det er sannsynlig at de blir henrettet. Jeg støtter dette prinsippet og da er konsekvensen at han må bli. Jeg liker ikke å ha han her men jeg ville likt det enda mindre hvis vi brøt med prinsippet og sendte han ut.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
tkr skrev:
Honkey-Chateau skrev:
vredensgnag skrev:

....

Honkey
Det er bevist utenfor rimelig tvil i en norsk rettsal at mannen har truet navngitte politikere og ikke navngitte kurdere. Han er nå varetektsfengslet for nye trusler.

Hvilke problemer har du med det?

mvh
Ingen problemer overhodet. Trusler av navngitte folkevalgte er noe vi ikke kan leve med i en rettsstat, og han blir tatt på det. Det er helt som det skal være.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
vredensgnag skrev:
Honkey-Chateau skrev:
vredensgnag skrev:

....

Honkey

Hvis han ble dømt for noe kriminelt, hvor ble det av straffen? Utsendelse, i den grad det i det hele tatt kan anses å være en straffereaksjon, blir ikke benyttet alene som straff ved alvorlige kriminelle forhold.
"Alle" ser ut til å mene at Krekar er noe av det mest kriminelle som går i to sko, alt han har funnet på i de årene han har vært her, er religiøs ralling, og så altså etterfulgt av navn på folgevalgte politikere. Hadde han bare holdt seg til bablinga om guder og hevn, hadde man fortsatt ikke hatt annet enn ryktebørsen å ta av. Kanskje er han en terrorist, men hvem VET, sånn egentlig?

Honkey

V

vredensgnag

Gjest
HC skrev:
vredensgnag skrev:
Honkey-Chateau skrev:
vredensgnag skrev:

....

Honkey

Han ble vel ikke dømt, kun utvist da han ble ansett som en fare for rikets sikkerhet. At han skulle være en fare for rikets sikkerhet må slik jeg ser det betegnes som sludder, han har i hvert fall ikke vært knyttet til noe reellt angrep på rikets sikkerhet siden 2003 så faren han eventuelt utgjør må være på meget lang sikt. Uttrykk av typen "fare for rikets sikkerhet" forekommer meg dessuten som helt tullete. At han nå er tiltalt og dømt for truseler mot navngitte personer er helt ok men han har i den forbindelse kun utgjort en fare for disse personene.

Når det gjelder hvorvidt han bør sendes tilbake til Irak så har man et prinsipp i Norge om å ikke sende mennesker til tilbake land hvor det er sannsynlig at de blir henrettet. Jeg støtter dette prinsippet og da er konsekvensen at han må bli. Jeg liker ikke å ha han her men jeg ville likt det enda mindre hvis vi brøt med prinsippet og sendte han ut.
Jeg støtter også det prinsippet, og har gjort det flere ganger i andre tråder her inne.

Likefullt ble utvisningsbegjæring mot Mullah Krekar opprettholdt i Tingretten, Borgarting og Høyesterett - så han ble altså dømt, og kjennelsen var at han utgjorde en fare for rikets sikkerhet og skulle utvises av den grunn.
Men han ble ikke sendt ut. Begjæring om utvisning kom i 2003 da Erna Solberg var kommunalminister, men regjeringsskiftet høsten 2005 medførte at en ev. endelig rettslig støtte til utvisningsbegjæringen ikke ville bli effektuert. Husker jeg rett var saken ferdigbehandlet i Høyesterett i 2007, da hadde Krekar i mellomtiden kommet på FNs terroristliste.

S

Slubbert

Gjest
maskinisten skrev:
Krekar er jo en resurs for landet, bare spør Meling.. ::)
Tja, han får jo frem det verste i nordmenn så vi vet sånn cirka hvor landet ligger...

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Asbjørn skrev:
tkr skrev:
Jeg synes at det norske justisvesenet har vært flinke. Slik Al Capone til syvende og sist havnet i kasjotten for skatteunndragelse og ikke for mord, får vi nå til min store tilfredsstillelse Krekar i fengsel for trusler....Min skadefryd kjenner ingen grense i kveld!
Enig, nå var begeret fullt med hensyn til mullahen. Til nå kunne han til en viss grad dekke seg bak fasaden med "ga bare en lærd tolkning av hva Islam sier om saken". Det betyr også at saken egentlig handlet om hvilken lov som skulle gjelde i Norge, den som er vedtatt av Stortinget eller Krekars personlige fortolkning av Sharia. Det svaret var jo ganske lett å finne, men så snart han var dømt skrudde han bare opp volumet til det dobbelte med trusler både mot nordmenn generelt og enkeltindivider spesielt.

Meling gjør en bra jobb, men han kunne spart seg antydningene om at arrestasjonen skyldtes politisk press fra FrP. Den skyldtes at Krekar øste om seg med nye trusler så snart han var ute av rettssalen. At han også gikk til fysisk angrep på TV-teamet gjør ikke saken noe bedre. Da får han heller bli i kasjotten uten tilgang til internett inntil Irak er klare til å motta ham, på den ene eller andre måten. Varetekt frem til rettskraftig dom og så overføring til soning når det passer slik. Den øyeblikkelige gjentagelsen av truslene tyder kanskje også på at han bør dømmes til forvaring etter tidsbestemt soning. Nok nå.
Jo, akkurat det kan jeg faktisk forstå. Krekar ba flere ganger reporterne om å holde seg unna, han ville ikke kommentere dette osv. TV2's stuntreporter ga seg ikke, og jeg kan forstå at man kan bli møkka lei reportere og TV-fotografer som helle rikke kan vise normal folkeskikk. Det har blitt en forråelse av fremgangsmåten til mediefolk; jeg reagerte tidligere nokså kraftig på Steinfeldt's frekke og pågående måte å håndtere "objektene" på - dette er nå en gjengs mangel på oppførsel jevnt over hos alle reportere, fotografer osv. Tror de trenger et kurs i god oppførsel.... ;)

Hva angår Krekar, er det nokså enkelt; ta han stille og rolig ut bakveien, unna alt av medias søkelys og få han på første fly til Kurdistan. Der vil han få rettergang og dom, etter de samme lovene som han prediker her til lands. Det er jo vedtatt at mannen skal ut! Jeg synes det er forferdelig at barn av utenlandsk opprinnelse, som er født og har tilbragt sitt liv i norge, skal sendes ut til en nokså uviss skjebne. Det samme gjelder mennesker som har flyktet, og som gjør alt de kan for å lære seg språket vårt, oppføre seg skikkelig og har fast arbeid. Disse menneskene, som er en berikelse for samfunnet vårt, skal norsk politi rive ut av sengene sine natterstid og kjeppjage ut av landet - mens denne figuren får være her, på skattebetalernes rgning. Så vidt meg bekjent, har ikke Krekar gjort et eneste dagsverk lønnet arbeid siden han kom hit. Nå må det da være nok?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
Enig! Krekar (m/fam.?) er et utskudd og en parasitt og bør kastes ut
mvh
Leif

C

Cyber

Gjest
Etter siste dagers hendelser og utsagn skulle en snart tro det var farligere for Krekar i Norge enn i hjemlandet, må jo være endel rundt som er rimelig lei nå.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Krekar er jo en koselig liten bamse sammenlignet med hva Israel har måttet forholde seg til i mange 10-år nå,og der har jo nordmenn vert sterkt ute og fortallt Israel hvor urimelig de oppfører seg,så det er vel bare på sin plass at vi må forholde oss litt til problemstillingen selv.......
Det kommer sikkert mer,Krekaren har sikkert fått bygget opp et visst nettverk i fred og ro i mange år nå,sannsynligvis finansiert av våre innbetalte skattekroner.Er vel samme kronene som betaler for pengesluket som desse uendelige rettsakene har vert...
Forstår foresten ikke hvorfor advokater skal ha bedre lønn enn sykepleiere....
Mye jeg ikke forstår ::) 8)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
når de nye "servicemedarbeiderne" på sykehusene overtar kaffekokingen, blir det kanskje mere penger til overs til sykepleierne? ::)
mvh
Leif

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
LMC skrev:
mvh
Leif
Dette er jeg HELT SIKKER på at samtlige er enige i.
MEN: Skal Norge velge dermed velge å bryte internasjonale, ratifiserte avtaler, som vi har signert og forpliktet oss til å overholde? Hvis ja; hva blir tilbake av internasjonale avtaler når de kun virker så lenge oponionen føler at det er ok?

Honkey

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.280
Torget vurderinger
18
Honkey-Chateau skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif
MEN: Skal Norge velge dermed velge å bryte internasjonale, ratifiserte avtaler, som vi har signert og forpliktet oss til å overholde? Hvis ja; hva blir tilbake av internasjonale avtaler når de kun virker så lenge oponionen føler at det er ok?

Honkey
Familien til Krekar har så vidt jeg vet alle fått innvilget norsk statsborgerskap. Jeg mener å ha hørt at en snart er ferdig utdannet lege mens en annen er farmasøyt så helt unyttige for nasjonen er det ikke sikkert at de er.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.768
Torget vurderinger
4
Rune S skrev:
Krekar er jo en koselig liten bamse sammenlignet med hva Israel har måttet forholde seg til i mange 10-år nå,og der har jo nordmenn vert sterkt ute og fortallt Israel hvor urimelig de oppfører seg,så det er vel bare på sin plass at vi må forholde oss litt til problemstillingen selv.......
Det kommer sikkert mer,Krekaren har sikkert fått bygget opp et visst nettverk i fred og ro i mange år nå,sannsynligvis finansiert av våre innbetalte skattekroner.Er vel samme kronene som betaler for pengesluket som desse uendelige rettsakene har vert...
Forstår foresten ikke hvorfor advokater skal ha bedre lønn enn sykepleiere....
Mye jeg ikke forstår ::) 8)
Vi er uenig i det meste, bortsett fra det siste.

V

vredensgnag

Gjest
Problemstillingen er faktisk temmelig rar.

Krekar er kvoteflyktning fra Nord-Irak, et kurdisk område som fikk selvstyre etter Gulfkrigen, og som ble beskyttet av internasjonale flystyrker mot Saddam Hussein.
Krekar organiserte Ansar al Islam, som kjempet for innføring av ekstremislam, og som begikk noen middelalderaktige tiltak mot befolkningen i området. Organisasjonen ble beskyttet av Iran, og trakk seg tilbake til grensen mot Iran hver gang dens medlemmer ble forfulgt, hvorpå den ble beskyttet av iransk artilleriild inn i kurdisk Nord-Irak.

Krekar forestod pengeinnsamling og organisering av Ansar al Islam, fra Norge.

I landsbyene de behersket innførte Ansars ledere en streng sharia-praksis i strid med lokale tradisjoner. Sufimystikeres gravmæler ble ødelagt, og tilhengere av den religiøse sekten Kakkai (al Haqqah) ble forfulgt. Musikkinstrumenter ble ødelagt, sang og dans forbudt. Bilder av kvinner ble fjernet fra alle produkter på markedene.

Gruppens leder ved grunnleggelsen var Najmuddin Feraj Ahmed, kjent under navnet Mulla Krekar .

Linken til Al Qaeda er mer tvilsom, og kan skyldes amerikansk propaganda.

Men her har vi å gjøre med en mann som med base i Norge arbeidet for å innføre et styresett i Nord-Irak som er i strid med bortimot samtlige paragrafer i vår egen grunnlov, skulle jeg tro. Og som har nytt godt av rettsforståelsen grunnloven vår gir, samtidig som han har oppfordret til grunnlovsstridige handlinger på norsk jord, og vold mot nordmenn og norske interesser også utenfor Norges grenser.

Jeg ser ikke helt behovet for å yte mannen mer godvilje enn presis hva det er rom for i vår rettsutøvelse.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
Honkey-Chateau skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif

Honkey
Da er det hele enkelt. Norge må sørge for at avtaleverket kan tilsidesettes i terrorsaker!

Ganske sikker på at det vil være et visst gehør for dette etter Norge's terrorhistorie...

Flere land som har gjort om deler av lovverket og tilpasset ting til terror-relaterte saker.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
pengesluk skrev:
Honkey-Chateau skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif

Honkey
Da er det hele enkelt. Norge må sørge for at avtaleverket kan tilsidesettes i terrorsaker!

Ganske sikker på at det vil være ety visst gehør for dette etter Norge's terrorhistorie...
Igjen en farlig vei å gå.
De såkalte terrorlovene er lite annet enn økte muligheter for summariske rettssaker, senket rettssikkerhet og økt fare for maktmisbruk. Terroristene vinner jo på at vi tar karslige skritt tilbake mot hevn og føleri, i stedet for å fortsette utvikling av rettssikkerhet, demokrati og begrensning av rettigheter til maktbruk fra stat og maktrapparat.
Det blir bare for dumt dersom en enkelt rallende idiot skal få undergrave et tross alt brukbart system, bare fordi vi ikke liker ham, og han stiller oss i et tidvis uheldig lys.

Honkey

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
Slubbert skrev:
maskinisten skrev:
Tja, han får jo frem det verste i nordmenn så vi vet sånn cirka hvor landet ligger...
Det verste i nordmenn ja, jeg ønsker ham ut av landet no matter what!
Denne tullingen har gått over så mange grenser at det er revnende
likegyldig for meg iallefall hva som skjer med ham.
Det er etter min mening grenser for hva man kan foreta seg,
og samtidig få den kollektive beskyttelse som Norge som stat kan tilby,
nok er nå mer enn nok!

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Norge har hevet fanen høyt for fornuftig dialog og snakke folk til fornuft i andre større internasjonale sammenhenger,så då bør man vel nesten putte foten der kjeften er!

Krekar har da bare sitert Koranen og oppført seg rimelig eksemplarisk til nå,ikke mye å ta på vei for.Er vel langt større trusler som blir servert en natt til søndag på enhver bygdefest!

S

Slubbert

Gjest
pengesluk skrev:
Menneskerettigheter som kan "settes til side" når staten finner det for godt (les: når politikerne kan tjene stemmer på det) er ikke mye verdt.

Flere land som har gjort om deler av lovverket og tilpasset ting til terror-relaterte saker.
Du glemte hyllesten til Guantanamo...

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.280
Torget vurderinger
18
realist skrev:
nok er nå mer enn nok!
Han har strengt tatt ikke foretatt seg særlig mye i Norge. Han har vært dum nok til å fremsette noen trusler mot 3-4 navngitte personer og er nå dømt (strengt) for disse truslene. Utover det har man ikke klart å finne noe på han som vil holde i en norsk rettssal og man kan gå ut i fra at hver eneste sten er snudd. Fyren er usmakelig og jeg er grundig lei hele figuren men han har blitt gjort så uendelig mye større enn han er av media og diverse politikere.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
realist skrev:
Slubbert skrev:
maskinisten skrev:
nok er nå mer enn nok!
La meg få være litt uvitende.
HVA er det Krekar har gjort galt i Norge? Hvilke grenser har han overtrådt? Det jeg vet er følgende:

- Han har et rykte som bronsvidd flesk, dvs, ryktene vil ha det til at han har ledet en lokal, rivende gal religiøs "gutta-på-skauen"-gjeng med innbilt kontakt i gudeverdenen, og sterkt hat til diverse statlige organer i hjemlandet og tilstøtende stater.
- Han har via diverse omveier havnet i Norge, og fortsatt et skuespill der han innbiller seg å ha kontakter til maktens tinder så vel i vår verden som i deg himmelske.
- I forbindelse med de to ovenstående punkter kan det med rette hevdes at han sier jævla mye dumt.
- Han har truet norske politikere og den norske samfunn generelt med straffereaksjoner og mulig drap.

OK. Basert i det ovenstående undrer jeg meg litt, for om jeg skal få rangere, synes jeg den omtalte "Alvdal-saken" der flere voksenpersoner har misbrukt barn i en sånn grad at det knapt kan begripes, er så jævla mye verre enn det denne overtroiske fanatikeren har funnet på. Det er spennende at Krekar kan piske opp så mye raseri, kritikkløshet og vilje til å drite i så vel rettsstat som inngåtte avtaler. RuneS har egentlig forstått poenget bedre enn de fleste her; Krekar er en jævla undermåler som blir svær i kjeften under påvirkning av sterk overtro.
Snu ryggen til ham. Drit i hele gubben. Bur ham inne for det han har gjort, send ham vekk så snart avtalene er i havn og det kan gjøres i henhold til internasjonal rett. LA ham forsvinne i skyggenes dal, mer er'n ikke verdt. Han er i hvert fall IKKE verdt å ødelegge rettssystemet for.

Honkey

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Honkey-Chateau skrev:
realist skrev:
Slubbert skrev:
maskinisten skrev:
nok er nå mer enn nok!
HVA er det Krekar har gjort galt i Norge? Hvilke grenser har han overtrådt? Det jeg vet er følgende:

- Han har et rykte som bronsvidd flesk, dvs, ryktene vil ha det til at han har ledet en lokal, rivende gal religiøs "gutta-på-skauen"-gjeng med innbilt kontakt i gudeverdenen, og sterkt hat til diverse statlige organer i hjemlandet og tilstøtende stater.
- Han har via diverse omveier havnet i Norge, og fortsatt et skuespill der han innbiller seg å ha kontakter til maktens tinder så vel i vår verden som i deg himmelske.
- I forbindelse med de to ovenstående punkter kan det med rette hevdes at han sier jævla mye dumt.
- Han har truet norske politikere og den norske samfunn generelt med straffereaksjoner og mulig drap.

OK. Basert i det ovenstående undrer jeg meg litt, for om jeg skal få rangere, synes jeg den omtalte "Alvdal-saken" der flere voksenpersoner har misbrukt barn i en sånn grad at det knapt kan begripes, er så jævla mye verre enn det denne overtroiske fanatikeren har funnet på. Det er spennende at Krekar kan piske opp så mye raseri, kritikkløshet og vilje til å drite i så vel rettsstat som inngåtte avtaler. RuneS har egentlig forstått poenget bedre enn de fleste her; Krekar er en jævla undermåler som blir svær i kjeften under påvirkning av sterk overtro.
Snu ryggen til ham. Drit i hele gubben. Bur ham inne for det han har gjort, send ham vekk så snart avtalene er i havn og det kan gjøres i henhold til internasjonal rett. LA ham forsvinne i skyggenes dal, mer er'n ikke verdt. Han er i hvert fall IKKE verdt å ødelegge rettssystemet for.

Honkey
+1. Og legg til: La han dele celle med ABB (eller sykerom).

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
Egentlig ingen som bryr seg om fyren i det hele tatt, det er bare så herlig å fyre opp Slubbert, Deph & Honkey på samme gang..

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
så at han koster norske skattebetalere millioner og forårsaker at folk må leve med livvakter i årevis, skal liksom bare ignoreres?
og internasjonalt ratifiserte avtaler vedr barns sikkerhet skal tilsidesettes, mens den selvutnevnte Mullahen må beskyttes for enhver pris?
mvh
Leif

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
pengesluk skrev:
Egentlig ingen som bryr seg om fyren i det hele tatt, det er bare så herlig å fyre opp Slubbert, Deph & Honkey på samme gang..
Kinder-egg-metoden! ;D

HONK!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.562
Torget vurderinger
24
LMC skrev:
så at han koster norske skattebetalere millioner og forårsaker at folk må leve med livvakter i årevis, skal liksom bare ignoreres?
og internasjonalt ratifiserte avtaler vedr barns sikkerhet skal tilsidesettes, mens den selvutnevnte Mullahen må beskyttes for enhver pris?
mvh
Leif
Jeg er redd dette er prisen vi må betale for å sole oss i det siviliserte demokratiets edle stråler. Vende det andre kinnet til.

Eller "spread your cheeks" som det egentlig føles som.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Honkey-Chateau skrev:
Tiltredes. Hva han har gjort eller ikke gjort i Irak er Iraks problem. For Norges del er det mest et behov for å ta fra ham internett-tilkoblingen for å få slutt på sirkuset, og sekundært et behov for å sende ham til et land hvor styresettet passer bedre med mannens overbevisninger. Jeg er ikke med på å endre styresett i Norge på grunn av denne fyren, hverken fordi han ønsker et annet styresett enn hva vi allerede har, eller fordi noen andre vil endre styresett for å kunne behandle ham på måter det ikke finnes lovhjemmel for i dagens ordninger. Dette er bare en selvbestaltet skriftlærd som allerede har brukt opp sendetiden sin.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
LMC skrev:
mvh
Leif
Det handler ikke om enkeltpersonen Hr. Krekar, sånn i prinsippet. Det er av og til en høy pris å betale for å ha et velfugerende demokrati. Prisen for å gi det på båten er dog betydelig høyere. Vi har "problemet Krekar" her, vi sitter med Svarte-Per. Dessverre. Men ett enkelt dårlig kort skal IKKE få ødelegge et helt rettssytem!!

Jeg er sterk motstander av å sende ut barna det er snakk om, det er umenneskelig, og jeg synes i utgangspunktet dette ikke har stort med Krekar-saken å gjøre, selv om det setter saken i et grelt perspektiv.

Honkey

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
det illustrerer jo hvordan det prioriteres etter stemme-sankings-strategi, politisk trykk, opinion, mediefokus mm
ikke direkte likhet for loven, og nettopp DET provoserer mange
mvh
Leif

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
Hehe,jeg var både ironisk og dødsens seriøs i mitt forrige innlegg :D

Jeg mener at Norge fortjener å måtte forholde seg til slike personer som Krekar siden vi flagger skråsikkerhet i andre lang langt alvorligere konflikter der Islam er problemet.
Vi fortjener å få oppleve litt av denne trusselen på kroppen.
Jeg personlig tror Krekar har et slags celle-nettverk i Norge,og det spørs hva som skjer nå når Norge har gjort den dødsynden å gjøre motstand,det er ifølge venstresiden grobunn for og legitimerer terrorisme.

Det skal foresten bli interesant viss Krekar ender opp med å stille i ABBreivik saken.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Aftenposten har fått oversatt en del av helgens webcast fra Kreket:
«Hvis folk gis fullmakt til å handle på den måten de mener er riktig, vil de da reagere på forskjellige måter. En velger å kaste en bombe, en annen begynner å planlegge selvmordsaksjon, en annen tar med seg en kniv og sier: hvis jeg møter en nordmann, kommer jeg til å drepe ham/henne. Så hvordan kan vi vite hva slags reaksjoner som kan komme på grunn av dommen.»
Krekar kommer også med det han kaller et hypotetisk eksempel:

Hvis han blir fengslet, kan hans tilhengere ta en nordmann til gissel og fengsle ham hjemme i kjelleren som hevn på at Krekar sitter fengslet i Norge. Det vil ikke skade ham selv, hevder mullahen, og foreslår videre at gisselet kan bli holdt fange så lenge han selv sitter i fengsel i Norge.

- Vi kan ikke lage noen plan for ham. Men hvis han gjør det på eget initiativ så påvirker den oss ikke. Vi kjenner ikke mannen og vi har ikke laget plan for ham. Da blir Norge nødt til å be meg om å si noe godt i den saken, så sier jeg at jeg har mistet taleevnen, og at «dere burde ha tenkt fornuftig og bedt meg tidligere å si noe godt for dere har laget så mye hodebry for meg. Nå er det for sent. Nå er det vår tur å le», sa Krekar i videoen, ifølge Aftenpostens tolker.
http://www.aftenposten.no/nyheter/i...mbing-og-selvmordsaksjon-i-Norge-6794435.html

Det er jo nesten som å høre Rush Limbaugh, en annen religiøs blowhard med relativt tanketomme fans.

Nettverket til Krekar i Norge var vel de to-tre som prøvde seg på å kaste stein etter et TV-team her om dagen. Vart du skræmt no? Nei. Ta fra ham mikrofon og webcam, la ham sitte til forholdene ligger til rette for uttransport, og så enveisbillett. Han har allerede kvalifisert seg til forvaring etter den tidsbestemte straffen han ble idømt. Dette er ikke veldig komplisert og krever ingen omfattende endringer av dagens samfunnsorden, bare at noen bestemmer seg for at nå er det nok, hvilket det også er.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
LMC skrev:
det illustrerer jo hvordan det prioriteres etter stemme-sankings-strategi, politisk trykk, opinion, mediefokus mm
ikke direkte likhet for loven, og nettopp DET provoserer mange
mvh
Leif
Og du antar at likhet for loven blir bedret ved at opinionen bestemmer etter innfallsmetoden, basert på de største oppslagene i VG?

Honkey

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.442
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
"du er en jævla kranglefant" ::)

er Honkey-Chateau et rent "Off-Topic" nick?
kranglefant nick ved siden av et annet for hovedformålet? ;)

mvh
Leif

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
LMC skrev:
"du er en jævla kranglefant" ::)

er Honkey-Chateau et rent "Off-Topic" nick?
kranglefant nick ved siden av et annet for hovedformålet?
^Så ble vi altså enige i noe! :)

Og ja, korrekt gjettet; Honkey er mitt alter ego, min svarte side, der jeg skjerper mine sanser og spisser mine blyanter. :)

Honkey

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Vi må legge om integreringspolitikken slik at folk som kommer ikke oppfører seg som om de var hjemme.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
LMC skrev:
seneste nytt, temmelig alvorlig og neppe til å tolerere:
http://www.aftenposten.no/nyheter/i...lvmordsaksjon-i-Norge-6794435.html#xtor=RSS-3

mvh
Leif
Godt eksempel,en norway-humanetisk-light utgave av en typisk tale som for eksempel Israel har måttet forholde seg til i "tusenvis" av år fra hundre tusen forskjellige mullaer.

Ifølge norsk venstreside og forsåvidt en norsk regjering som sponser mye verre mullaer i for eksempel Hamas,så kan man løse slikt med dialog og man trenger heller ikke ta det så seriøst.....

Topp Bunn