Nydelig kjøretøy  noe av det bedre på den tiden og det gikk en her i byen på 80 tallet
 noe av det bedre på den tiden og det gikk en her i byen på 80 tallet 
mvh
	
		
			
		
		
	
								mvh

du er hjertelig velkommen her inne, så morro å seVåkner når jeg ser en tråd med gammel datsun i. Som haavard nevnte så har jeg en datsun fra Fagernes. Plukket helt fra hverandre da det stort sett var rust når jeg fikk den. Gjort det meste innen trimming som er mulig uten motor bytte. Artig liten sak med mye smil per mil
 har i tankene valsa litt frem og tilbake med tanken om å bytte motor til noe anna lett som mazda 12a eller eventuelt toyota 4age, men er noe eget med å gå veien med originalblokka også det er jo ikke store bilen så med alt over 100 godt synkroniserte hester på under 700kg og god utvekslet drivline så blir det jo mye morro uansett
 har i tankene valsa litt frem og tilbake med tanken om å bytte motor til noe anna lett som mazda 12a eller eventuelt toyota 4age, men er noe eget med å gå veien med originalblokka også det er jo ikke store bilen så med alt over 100 godt synkroniserte hester på under 700kg og god utvekslet drivline så blir det jo mye morro uansett Skal jo være litt forsiktig med mere hester enn hva original motoren klarer, bak akslingen på disse gamle sliterne er ikke av de sterkeste! Datsun gjorde en utrolig jobb på 70 tallet med kvalitets materiale og god balansering, de klarer 8500 omdreininger uten problemerdu er hjertelig velkommen her inne, så morro å seden så veldig hel & pen ut fra bildene, enda mer gøy å høre litt historikk & om arbeidet som ligger bak,da har du gjort et pent stykke arbeid ,veldig gøy å se noen holder på de originale A serie motorene også
har i tankene valsa litt frem og tilbake med tanken om å bytte motor til noe anna lett som mazda 12a eller eventuelt toyota 4age, men er noe eget med å gå veien med originalblokka også det er jo ikke store bilen så med alt over 100 godt synkroniserte hester på under 700kg og god utvekslet drivline så blir det jo mye morro uansett
mvh Ivan


ja man må jo da gå over til skikkelig lsd diff olign, det blir fort kostbart å drive med små sugemotorer uansett men morro å få potensial ut av noe som kanskje ikke akk får frem gåssehuden på papiret originalt hehe, morro med liten lett bil sånn krever ikke mye innsats for å få det morro, jeg er mer på den totale balansen av bilen,og heller vektlegge motor respons ,fremfor krefter man ikke får ned i asfalten,siden vektfordelingen også er veldig bra på disse datsunene originaltSkal jo være litt forsiktig med mere hester enn hva original motoren klarer, bak akslingen på disse gamle sliterne er ikke av de sterkeste! Datsun gjorde en utrolig jobb på 70 tallet med kvalitets materiale og god balansering, de klarer 8500 omdreininger uten problemer
Men er mann klar for litt ekstra jobb så er det mye morsomme motor bytter som kan gjøres. Finnes en 1200 med 350 v8 i Australia, kanskje litt ekstremt
Har faktisk aldri sett noen tall på vekt fordelinga, men jeg merker det på svingete vei at de har god fordeling. Utrolig artig og leken bil, selv om en Nissan leaf er en skummel utfordrer i ett lyskryssja man må jo da gå over til skikkelig lsd diff olign, det blir fort kostbart å drive med små sugemotorer uansett men morro å få potensial ut av noe som kanskje ikke akk får frem gåssehuden på papiret originalt hehe, morro med liten lett bil sånn krever ikke mye innsats for å få det morro, jeg er mer på den totale balansen av bilen,og heller vektlegge motor respons ,fremfor krefter man ikke får ned i asfalten,siden vektfordelingen også er veldig bra på disse datsunene originaltså vil jeg heller ikke gjøre den fremtung og ødelegge de smidige egenskapene med vilje, det finnes jo også overraskende bra med tuning deler til disse original motorene da de fortsatt brukes i cup-er i Japan
så er jo mye inspirasjon og motivasjon å hente der også, hehe ja med en v8-er i front så kommer nok halen passe fort på så kort bil hehe

trur fordelinga er 52/48 ish de cup bilen der de har fjerna batteriet har de fått til tett på 50/50 bare ved å bytte ut gamle tunge varta batteriet så kan man jo faktisk snevre inn 10kg i fronten det er mye på en slik bilHar faktisk aldri sett noen tall på vekt fordelinga, men jeg merker det på svingete vei at de har god fordeling. Utrolig artig og leken bil, selv om en Nissan leaf er en skummel utfordrer i ett lyskryss
 det med kræsj pink er jo ikke ønske eller velkomment med slik bil uansett
 det med kræsj pink er jo ikke ønske eller velkomment med slik bil uansett lenge siden jeg har kjørt min nå hentet den i østre gausdal kjørte den hjem på prøveskilt å startet nedplukking og fjerning av techtyl det var jo lurt ,nå har den stått i 3 år og jeg har bare samlet inn tidsriktige målere og div på ønskelista
lenge siden jeg har kjørt min nå hentet den i østre gausdal kjørte den hjem på prøveskilt å startet nedplukking og fjerning av techtyl det var jo lurt ,nå har den stått i 3 år og jeg har bare samlet inn tidsriktige målere og div på ønskelista At slikt prosjekt aldri blir ferdig kan jeg skrive under påtrur fordelinga er 52/48 ish de cup bilen der de har fjerna batteriet har de fått til tett på 50/50 bare ved å bytte ut gamle tunge varta batteriet så kan man jo faktisk snevre inn 10kg i fronten det er mye på en slik bildet med kræsj pink er jo ikke ønske eller velkomment med slik bil uansett
lenge siden jeg har kjørt min nå hentet den i østre gausdal kjørte den hjem på prøveskilt å startet nedplukking og fjerning av techtyl det var jo lurt ,nå har den stått i 3 år og jeg har bare samlet inn tidsriktige målere og div på ønskelista
håper å i det minste få den rullende neste år så man kan bruke å sette litt pris på den og
et sånt prosjekt blir jo heller aldri helt ferdig uansett hehe
 kom over en kar som solgte alt han hadde av trim til motoren min, større topp, kammer, letter innmat, innsug manifold osv. Sparte meg for mye leting etter det jeg trengte. Lykke til videre med prosjektet, fantastiske biler
 kom over en kar som solgte alt han hadde av trim til motoren min, større topp, kammer, letter innmat, innsug manifold osv. Sparte meg for mye leting etter det jeg trengte. Lykke til videre med prosjektet, fantastiske biler har original verksted håndbok hvis du skulle trenge litt informasjon
 har original verksted håndbok hvis du skulle trenge litt informasjon
 noen som har erfaringer med hvordan Oslo konserthus er i forhold til akustikk om man for eks får en plass litt på siden for eks rundt rad 17 eller er det da bedre bedre på ytterradene enn å havne for langt bak nede?
 noen som har erfaringer med hvordan Oslo konserthus er i forhold til akustikk om man for eks får en plass litt på siden for eks rundt rad 17 eller er det da bedre bedre på ytterradene enn å havne for langt bak nede?  blei litt stressa hadde vært fett å få med seg
 blei litt stressa hadde vært fett å få med seg 
 
  kunne ikke la det gå
 kunne ikke la det gå
 mer enn hva vente Kenwood-en evner å få frem
mer enn hva vente Kenwood-en evner å få frem siden det blir en egen runde med rør pre også samt dyr frakt på det jeg har liggende på varehuset i Japan,så ble det å avvente det til desember,  og snublet over en rimelig pre fra Linn en Wakonda så jeg nå i allefall får leket litt med Sharp effekten nå i jula har lite kjennskap til Linn men det virker jo gjennomtenkt og sært på engelsk vis, om det bare blir en ok match så får jeg i allefall finni litt mer ut hva jeg sitter med,den har i det minste tapt seg ferdig og så  så tenkte det ikke var så sjansespill , så blir jo morro å se hva det blir for en rasemix
siden det blir en egen runde med rør pre også samt dyr frakt på det jeg har liggende på varehuset i Japan,så ble det å avvente det til desember,  og snublet over en rimelig pre fra Linn en Wakonda så jeg nå i allefall får leket litt med Sharp effekten nå i jula har lite kjennskap til Linn men det virker jo gjennomtenkt og sært på engelsk vis, om det bare blir en ok match så får jeg i allefall finni litt mer ut hva jeg sitter med,den har i det minste tapt seg ferdig og så  så tenkte det ikke var så sjansespill , så blir jo morro å se hva det blir for en rasemix 
 ha en ellers trivelig start på uka mvh Ivan
ha en ellers trivelig start på uka mvh Ivan 
	
		
			
		
		
	




 positivt overrasket over hvor solid denne Linn boksen virker til tross for sine slanke 4kg det er jo et par kg mindre enn bare strømforsyningen til rørpreen som skal opp å gå
 positivt overrasket over hvor solid denne Linn boksen virker til tross for sine slanke 4kg det er jo et par kg mindre enn bare strømforsyningen til rørpreen som skal opp å gå  blir spennende å prøve Linn også uvant med noe så minimalistisk men man vet jo aldri
blir spennende å prøve Linn også uvant med noe så minimalistisk men man vet jo aldri  go lille lørdag til de som titter innom
go lille lørdag til de som titter innom  
	
		
			
		
		
	
Thankie motormannSe det jaGratulerer Ivan
mvh
 må få kobla opp nå
 må få kobla opp nå 






Thankie Gunner manGrattis!
Da gjenstår det bare anskaffe seg føtter fra IsoAcoustics og du er I Mål!
 hehe i like the music to bounce not to be forced underground by the gravity
 hehe i like the music to bounce not to be forced underground by the gravity  neh fikser heller noen pads av kork
 neh fikser heller noen pads av kork 
Kjipern, Krazy man!Thankie Gunner manhehe i like the music to bounce not to be forced underground by the gravity
neh fikser heller noen pads av kork



Gjør du det, i din alder, så sender jeg menn i hvite frakker og setter deg i isolasjonfår heller kjøpe seg barnesete med isofix å klamre seg seg i sweetspot

 tror du må flytte til Japan snart Ivan. alt du liker/eier/kjøper, er du jo der
tror du må flytte til Japan snart Ivan. alt du liker/eier/kjøper, er du jo der ja du sier noe, er noe å vurderetror du må flytte til Japan snart Ivan. alt du liker/eier/kjøper, er du jo der

 , med unntak av siste kjøp Espen Linn fra Scotland
 , med unntak av siste kjøp Espen Linn fra Scotland  lite søvn så rolig musikk dag
lite søvn så rolig musikk dag  kjenner hifi sesongen er i blomstring selv om man har fått ferdigstilt dac,som har fungert feilfri i et par mnder nå
kjenner hifi sesongen er i blomstring selv om man har fått ferdigstilt dac,som har fungert feilfri i et par mnder nå noe som også har gitt litt blod på tann for diy/skaper spiren i enn etter noen hyggelige og ikke minst inspirerende telefon samtaler med Lassemann ,så har jeg nå gått i tenke boksen om å starte på å revidere og finne ut av utgangs trafo drivne rør preen på egen hånd i første omgang
noe som også har gitt litt blod på tann for diy/skaper spiren i enn etter noen hyggelige og ikke minst inspirerende telefon samtaler med Lassemann ,så har jeg nå gått i tenke boksen om å starte på å revidere og finne ut av utgangs trafo drivne rør preen på egen hånd i første omgang men må si jeg er spent på den rør pre krabaten, da jeg testet den første gangen hadde den alt for høy gain samt at usa" omformerne jeg har ga litt for mye ut som resulterte i en svidd motstander,men ut av det lille jeg fikk hørt så trur jeg at jeg har mye godt i vente i den preen fikk også intrykk av at det blir en helt anna motor og driv med trafo på utgangene
 men må si jeg er spent på den rør pre krabaten, da jeg testet den første gangen hadde den alt for høy gain samt at usa" omformerne jeg har ga litt for mye ut som resulterte i en svidd motstander,men ut av det lille jeg fikk hørt så trur jeg at jeg har mye godt i vente i den preen fikk også intrykk av at det blir en helt anna motor og driv med trafo på utgangene  har også fått testet Linn preen litt, uten at jeg har kommet helt i mål med den på noen dom helst måte,selv om den fungerer smertefritt og dønn tyst,bare ikke helt meg soundwise enkelt og greit, mulig den er litt sær også og ikke bare meg
 har også fått testet Linn preen litt, uten at jeg har kommet helt i mål med den på noen dom helst måte,selv om den fungerer smertefritt og dønn tyst,bare ikke helt meg soundwise enkelt og greit, mulig den er litt sær også og ikke bare meg  den er vel også basert på noe form for switchmode elns også,den veier jo knappt over 3 kg man kan si mye om vekt men noe bør skikkelige strømforsyninger veie
den er vel også basert på noe form for switchmode elns også,den veier jo knappt over 3 kg man kan si mye om vekt men noe bør skikkelige strømforsyninger veie  go helg til jer
go helg til jer  
	
		
			
		
		
	
 bare å joine vidre på reisen/galskapen
bare å joine vidre på reisen/galskapen  Starten på ide myldringa
 Starten på ide myldringa  mtp plassen gode komponenter fort tar så er jeg nok redd det forblir strømforsyning i separat kabinett,men hadde på en måte vært alright å fått alt i et og samme kabinett men bedre å heller få plass til å gjøre det litt estetisk også
mtp plassen gode komponenter fort tar så er jeg nok redd det forblir strømforsyning i separat kabinett,men hadde på en måte vært alright å fått alt i et og samme kabinett men bedre å heller få plass til å gjøre det litt estetisk også  mvh
mvh 
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
 
  ble med en liten firkløver fra nærmeste modelbil,krims krams & cd sjappe,starter rolig med Lillebjørn Nilsen,noen ganger er det godt med et pust i bakken med noe helt annet en flinkis hifi musikk
 ble med en liten firkløver fra nærmeste modelbil,krims krams & cd sjappe,starter rolig med Lillebjørn Nilsen,noen ganger er det godt med et pust i bakken med noe helt annet en flinkis hifi musikk  vekker gode tider og minner med Nilsen,Styx og Jethro ble med for å mimre Fadern
vekker gode tider og minner med Nilsen,Styx og Jethro ble med for å mimre Fadern  ellers blir det bare å kulen i helga ,å skyve unda julestress og emosjoner, igjen god helg til dere
ellers blir det bare å kulen i helga ,å skyve unda julestress og emosjoner, igjen god helg til dere 
	
		
			
		
		
	

 så vil ønske alle Godt folk her inne en trivelig & lun Jul & beina på bordet
 så vil ønske alle Godt folk her inne en trivelig & lun Jul & beina på bordet 



 men den som venter på noe godt kan vente lenge som dem sier
men den som venter på noe godt kan vente lenge som dem sier  pakken inneholder både ting/deler til bilen og til rør preampen,delene til bilen gjør jo ingenting uansett, men hadde håpa å fått noe til preen så enn før visualisert best mulig i henhold til størrelsen delene vil ta,men får nok begynt litt smått etterhvert forde
pakken inneholder både ting/deler til bilen og til rør preampen,delene til bilen gjør jo ingenting uansett, men hadde håpa å fått noe til preen så enn før visualisert best mulig i henhold til størrelsen delene vil ta,men får nok begynt litt smått etterhvert forde 

 lenge sett på strømforsyningen
 lenge sett på strømforsyningen  til utgangs trinnet som "svakeste ledd"  i dacen & som eventuelt final hop up" & siden jeg har Tamura choker,så har jeg tenkt litt på Tamura power trafo som et naturlig alternativ, så dukket det opp en ubrukt i original eske så klarte ikke å motstå,svak for Nos deler
til utgangs trinnet som "svakeste ledd"  i dacen & som eventuelt final hop up" & siden jeg har Tamura choker,så har jeg tenkt litt på Tamura power trafo som et naturlig alternativ, så dukket det opp en ubrukt i original eske så klarte ikke å motstå,svak for Nos deler  og kvaliteten kontra original trafo bør det ikke være spørsmål om,3,5kg mot max 1kg
og kvaliteten kontra original trafo bør det ikke være spørsmål om,3,5kg mot max 1kg  hva gjør man ikke for headroom hehe,hifi
hva gjør man ikke for headroom hehe,hifi  & rotta er på plass og hilser God jul også
 & rotta er på plass og hilser God jul også 

 mvh Ivan
mvh Ivan 
	
		
			
		
		
	
TusenHa en riktig god jul Ivan og nyt dagene
mvh
 blir å dra ut ledningene og beina på bordet nå
 blir å dra ut ledningene og beina på bordet nå  & riktig gode juledager ønskes deg og Motoren
 & riktig gode juledager ønskes deg og Motoren 





 med vennlig hilsen Ivan
med vennlig hilsen Ivan 
	
		
			
		
		
	

 frakten på et par & 20 ting fra Japan både til  bil & ljud er på vei over vannet,ble visst kystveien denne gang da flyfrakt har blitt tullete dyrt,så blir fort 2-3mndr med venting ,men sett på den lyse siden så får jeg ikke startet med bilen før  mars/april likevel, begynner faktisk å se mer frem mot vår og endring av fokus enn ljud for nå, men fikk bilder av nye power trafoen til dac når den ankom varehuset,så det blir siste finpuss av dac i slutten av mnd, fikk ellers en liten forsmak bil og vår i dag med ny" gammel og god elektronisk bensinpumpe da jeg ikke var interessert i de nyere masseproduserte som div merker klistrer merke sitt på og overpriser
frakten på et par & 20 ting fra Japan både til  bil & ljud er på vei over vannet,ble visst kystveien denne gang da flyfrakt har blitt tullete dyrt,så blir fort 2-3mndr med venting ,men sett på den lyse siden så får jeg ikke startet med bilen før  mars/april likevel, begynner faktisk å se mer frem mot vår og endring av fokus enn ljud for nå, men fikk bilder av nye power trafoen til dac når den ankom varehuset,så det blir siste finpuss av dac i slutten av mnd, fikk ellers en liten forsmak bil og vår i dag med ny" gammel og god elektronisk bensinpumpe da jeg ikke var interessert i de nyere masseproduserte som div merker klistrer merke sitt på og overpriser  som minte enn på at det er ikke så lenge til våren
 som minte enn på at det er ikke så lenge til våren  ellers riktig god helg til alle her inne
ellers riktig god helg til alle her inne 
 mvh ivan
mvh ivan
 redd den blir i minste laget
redd den blir i minste laget cant wait to install it
cant wait to install it  
	
		
			
		
		
	



 det er for det meste relativt rolig på hifi fronten her til meg å være, men noe gammelt nytt er på vei men denne gang fra Polen & ikke Japan
 det er for det meste relativt rolig på hifi fronten her til meg å være, men noe gammelt nytt er på vei men denne gang fra Polen & ikke Japan  var heldig å komme over en tilhørende pre amp til Sharp Optonica powern som var Sharps last goodbye  til Optonica high end"serien dems
 var heldig å komme over en tilhørende pre amp til Sharp Optonica powern som var Sharps last goodbye  til Optonica high end"serien dems som heller ikke vokser på trær,og tenkte at det kanskje var på tide å bare få et komplett sett og se hva det egentlig dreier seg om,selgern ville egentlig ikke selge,men strippet ned samlingen, samtidig ville han ikke sende til Norge,men heldigvis har jeg hatt god kontakt med en i Polen,som gledelig ville hjulpet meg med å få det i boks,han har nå mottatt og bekreftet at den er i levende live
som heller ikke vokser på trær,og tenkte at det kanskje var på tide å bare få et komplett sett og se hva det egentlig dreier seg om,selgern ville egentlig ikke selge,men strippet ned samlingen, samtidig ville han ikke sende til Norge,men heldigvis har jeg hatt god kontakt med en i Polen,som gledelig ville hjulpet meg med å få det i boks,han har nå mottatt og bekreftet at den er i levende live  det var jo egentlig det viktigste,, samtidig også spent på ny power trafo i dac vil utgjøre på totalen,men vil ikke begynne å implementere den før jeg har extra nettbrønn og siste rest av intern kabling
det var jo egentlig det viktigste,, samtidig også spent på ny power trafo i dac vil utgjøre på totalen,men vil ikke begynne å implementere den før jeg har extra nettbrønn og siste rest av intern kabling  gleder meg til å få noe mer habil forsterkning fant ut at jeg allerede har levd med venteforsterkern i 5 mndr alt
gleder meg til å få noe mer habil forsterkning fant ut at jeg allerede har levd med venteforsterkern i 5 mndr alt  så alt vil jo få et løft snart ,eneste nye er at jeg monterte de nye trådmotstanderne jeg fikk med nye power trafo,på utsiden pga kommelig plass internt
så alt vil jo få et løft snart ,eneste nye er at jeg monterte de nye trådmotstanderne jeg fikk med nye power trafo,på utsiden pga kommelig plass internt  
	
		
			
		
		
	
 
 


