gleder meg til å komme ordentlig i gang å ta seksjon for seksjon blir lærerikt å spennende dette
gleder meg til å komme ordentlig i gang å ta seksjon for seksjon blir lærerikt å spennende dette  
  venter på litt flere div lodde bruer og div, greit å ha det meste på plass før enn begynner så man kan se hvor mye fysisk plass ting tar
 venter på litt flere div lodde bruer og div, greit å ha det meste på plass før enn begynner så man kan se hvor mye fysisk plass ting tar 

elsker å snuble over good stuff down the list å bare gi litt F i mainstreamen, merker abstinenser etter rør i riggen melder seg på om dagen men prøver å kose meg på veien, kan ikke skynde meg med et så omfattende prosjekt skal man få gjennomført det som enn ønsker. Mvh Ivan
 elsker å snuble over good stuff down the list å bare gi litt F i mainstreamen, merker abstinenser etter rør i riggen melder seg på om dagen men prøver å kose meg på veien, kan ikke skynde meg med et så omfattende prosjekt skal man få gjennomført det som enn ønsker. Mvh Ivan 

Ha en trivelig kveld og god start på morgendagen
 Ha en trivelig kveld og god start på morgendagen 

fikk en cd i dag da som kan annbefales for de som liker folk/songwritere god formidlingsevne evne på dama & topp lyd og på denne plata
 fikk en cd i dag da som kan annbefales for de som liker folk/songwritere god formidlingsevne evne på dama & topp lyd og på denne plata  ha en fin kveld godtfolk
ha en fin kveld godtfolk  

fikk også med et par Nichicon SuperThrough electrolytter blir et par til av de,men var utsolgt i rette verdien, men det blir så og si de eneste  electrolyttene`` i utgangstrinnet fikk også noen ekte nos  wirewound motstandere fra 50 tallet,mangler mest loddetinn og kabling som snart blir sendt så man snart får begynt på lodde arbeidet
  fikk også med et par Nichicon SuperThrough electrolytter blir et par til av de,men var utsolgt i rette verdien, men det blir så og si de eneste  electrolyttene`` i utgangstrinnet fikk også noen ekte nos  wirewound motstandere fra 50 tallet,mangler mest loddetinn og kabling som snart blir sendt så man snart får begynt på lodde arbeidet
 Mvh Ivan
Mvh Ivan

Hyggelig at det faller i smak EinsteinFin musikk du legger ut.
 mye flott du deler i tråden din og av reiser og alt imellom også
mye flott du deler i tråden din og av reiser og alt imellom også  ha en trivelig helg Mvh Ivan
ha en trivelig helg Mvh Ivan
 ellers bare pusla så smått med digital kortet til dac og byttet litt deler rundt dac chippen til Nos Siemens tantalum & noen Black gates, trur fortsatt på en viss harmonisk balanse mellom forskjellige egenskaper enn for mye av et krydder,forrige gang så gikk jeg all in på bare Audio note,nå prøver jeg å tenke mer helhetlig,så får man jo se hvordan den reelle opplevelsen vil utarte seg
ellers bare pusla så smått med digital kortet til dac og byttet litt deler rundt dac chippen til Nos Siemens tantalum & noen Black gates, trur fortsatt på en viss harmonisk balanse mellom forskjellige egenskaper enn for mye av et krydder,forrige gang så gikk jeg all in på bare Audio note,nå prøver jeg å tenke mer helhetlig,så får man jo se hvordan den reelle opplevelsen vil utarte seg  good mood Sunday til alle som titter innom
 good mood Sunday til alle som titter innom  mvh Ivan
 mvh Ivan

og Go kveld back
 og Go kveld back  

mvh ivan
 mvh ivan

Imponert, og Abbas gir mye for pengene, det vet jeg. Tror @lassemann endte opp med min enkle utgave? Uansett, livet er ikke helt ille for noen av oss, fint å være innom tråden din. Bare, uttrykket "hardwire" kan fort gi meg en audiofil "ereksjon"...Hey Hifi budd godt å ha deg tilbakat
ja det er fortsatt basert på Abbas, tegnet hele utgangstinnet på nytt så er det som er mest jobb nå å få organsisert og Jazza opp, kretskorta som var bbrukt er veldig skjøre så da følte jeg at jeg bare måttte bite i det sure eplet å go the hardwiring wayhva mente du var for mye?
Mvh Ivan
 .
. 

hatt en lang vinter depp og utfordringer og desto mer rewarding når man først greier å sette seg ned å skape noe og få brukt hodet til noe fornuftig
 hatt en lang vinter depp og utfordringer og desto mer rewarding når man først greier å sette seg ned å skape noe og få brukt hodet til noe fornuftig 
 ja fant ut at Abbas sto seg godt ut sammenlignet med mye annet så tenkte at jeg gidder ikke søke etter andre ting jeg ikke er i marked for så hvorfor heller ikke refine det man allerede liker ved det Abbas gjør riktig for enn, sammenlignet den mot T+A spiller & Sonic Frontier spiller begge kostet jo over 40k i sin tid så da gadd jeg ikke håve inn flere test kandidater mot Abbas, da jeg allerede hadde fått svaret jeg trengte for å revidere Abbas dac-en den fikk meg mye nermere musikken enn de 2 nevnte
 ja fant ut at Abbas sto seg godt ut sammenlignet med mye annet så tenkte at jeg gidder ikke søke etter andre ting jeg ikke er i marked for så hvorfor heller ikke refine det man allerede liker ved det Abbas gjør riktig for enn, sammenlignet den mot T+A spiller & Sonic Frontier spiller begge kostet jo over 40k i sin tid så da gadd jeg ikke håve inn flere test kandidater mot Abbas, da jeg allerede hadde fått svaret jeg trengte for å revidere Abbas dac-en den fikk meg mye nermere musikken enn de 2 nevnte  

litt mer hardwiring for gutta krutt,litt usikker på om dette blir endelig design`` for kretsen men får sjå, ikke lett å bli enig med seg dselv alltid om estetikk skal gå foran form & funksjon eller om man skal la form & funskjon gå i første rad
 litt mer hardwiring for gutta krutt,litt usikker på om dette blir endelig design`` for kretsen men får sjå, ikke lett å bli enig med seg dselv alltid om estetikk skal gå foran form & funksjon eller om man skal la form & funskjon gå i første rad  & riktig god mandag vidre til de som titter innom
& riktig god mandag vidre til de som titter innom 

... Er den sennepsgule klar for årets sesong?
... Er den sennepsgule klar for årets sesong?hehe ja bare såvidt ikke vandt med denne type hjernetrim som hardwiring krever av megGodt du holder koken... Er den sennepsgule klar for årets sesong?

hehe ja man kan virkelig begynne å lureSynes du har puslet lenge med den DACen. Sikker på at du har lyst å få den ferdigstilt i det hele tatt? Sånn egentlig?

for å være helt ærlig så har jeg vel utviklet et elsk og hat forhold til den, men den ble aldri ferdigstillt i forrige kabinett og krets kortet til utgangstrinnet hadde veldig skjøre kretsbaner som ikke var så happy for min tidligere ekspimentering hehe så så ikke noen annen utvei enn å tegne kretskjema til utgangstrinnet fra scratch & hardwire, noe jeg aldri skulle begitt meg utpå
 for å være helt ærlig så har jeg vel utviklet et elsk og hat forhold til den, men den ble aldri ferdigstillt i forrige kabinett og krets kortet til utgangstrinnet hadde veldig skjøre kretsbaner som ikke var så happy for min tidligere ekspimentering hehe så så ikke noen annen utvei enn å tegne kretskjema til utgangstrinnet fra scratch & hardwire, noe jeg aldri skulle begitt meg utpå  var mye mer fuss enn jeg muligens så for meg, men samtidig er det godt å få utfolda seg kreativt da, kjenner mer og mer på at jeg savner gode Set kreasjoners måte å uttrykke seg på
var mye mer fuss enn jeg muligens så for meg, men samtidig er det godt å få utfolda seg kreativt da, kjenner mer og mer på at jeg savner gode Set kreasjoners måte å uttrykke seg på  ferdig med Haifai stuking tviler det blir vi ingen
 ferdig med Haifai stuking tviler det blir vi ingen 
 med at jeg kanskje får ferdigstilt neste mnd noen smådeler mangler men ikke mye nå mest noen få motstandere og div skruer & fittings,man finner selvfølgelig ut underveis at man kunne fått til en mer effektiv layout på noen av delene,men gidder ikke bruke 1,5k på ny kobberplate bare for å omorganisere litt,det er tross alt et amatør bygge after all & må regne med noen bommerter underveis
 med at jeg kanskje får ferdigstilt neste mnd noen smådeler mangler men ikke mye nå mest noen få motstandere og div skruer & fittings,man finner selvfølgelig ut underveis at man kunne fått til en mer effektiv layout på noen av delene,men gidder ikke bruke 1,5k på ny kobberplate bare for å omorganisere litt,det er tross alt et amatør bygge after all & må regne med noen bommerter underveis  ha en trivelig kveld alle som titter innom
ha en trivelig kveld alle som titter innom 
 mvh Ivan
 mvh Ivan

Thankie buddLekkert, kobber og greier.. Imponert
 må jo ha litt`` særpreg
 må jo ha litt`` særpreg  eneste som plager meg litt med ubehandlet kobber er at det støver og ripes bare man ser på det, ble nesten fristet til å lakke det for så å pusse ned for å få en viss rustikk preg på det, men litt usikker også, mulig jeg bare blir å bruke fin stålull og ghir den børsta raw`` look, blir tre ramme rundt og ifront etterhvert, lurer da på å olje i en såkalt blue dye  litt ala dette, tenker litt hvorfor må all tre finish være brunt / mørke rødt så lenge man får frem spillet & dybden i treverket
 eneste som plager meg litt med ubehandlet kobber er at det støver og ripes bare man ser på det, ble nesten fristet til å lakke det for så å pusse ned for å få en viss rustikk preg på det, men litt usikker også, mulig jeg bare blir å bruke fin stålull og ghir den børsta raw`` look, blir tre ramme rundt og ifront etterhvert, lurer da på å olje i en såkalt blue dye  litt ala dette, tenker litt hvorfor må all tre finish være brunt / mørke rødt så lenge man får frem spillet & dybden i treverket

Hyggelig at du syns det er alright å følge med på galskapen WhistlerVeldig artig tråd å følge. Kult valg av PSU kondensatorer.

ikke så ofte å se de Toichi eller Shizuki film i olje, de blir vel mest brukt i rørforsterkere i østen & gjerne i Japan der de stammer fra,rør smed/guru Otomon i Japan bruker de blandt annet og Sun audio,m fler,har tidligere prøvd Siemens mkv film i olje og så meg ikke tilbake til elektrolytter der det er mulig å ha film i olje,de er ikke akk små men syns de er mer det beste fra begge verdner,stabilitet ro & flyt til musikken whats not to like, og ikke minst får det litt preg som minner litt om Western electric olign
 ikke så ofte å se de Toichi eller Shizuki film i olje, de blir vel mest brukt i rørforsterkere i østen & gjerne i Japan der de stammer fra,rør smed/guru Otomon i Japan bruker de blandt annet og Sun audio,m fler,har tidligere prøvd Siemens mkv film i olje og så meg ikke tilbake til elektrolytter der det er mulig å ha film i olje,de er ikke akk små men syns de er mer det beste fra begge verdner,stabilitet ro & flyt til musikken whats not to like, og ikke minst får det litt preg som minner litt om Western electric olign  

folk glemmer fortsatt at vekt/heste forhold og godt balansert chassis er nøkkelen fort ting blir overgjort og oversett" i dag
 folk glemmer fortsatt at vekt/heste forhold og godt balansert chassis er nøkkelen fort ting blir overgjort og oversett" i dag  sier  meg lite om et kjøretøy om det er 1000 vis av hk,jeg har vel litt samme syn på bil som hifi kan jo relatere litt til Set  kreasjoner lite hk/watt men verdt sin vekt i gull
sier  meg lite om et kjøretøy om det er 1000 vis av hk,jeg har vel litt samme syn på bil som hifi kan jo relatere litt til Set  kreasjoner lite hk/watt men verdt sin vekt i gull  og lite men ren kraft  & begge er de basert på gammal dinosaur teknologi som rører ved sjela
og lite men ren kraft  & begge er de basert på gammal dinosaur teknologi som rører ved sjela