KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    får mimres litt lille kanari gul og da , merka jeg følte på det å ikke kommet noe vidre i år enda, da jeg i går var på visit på 2 lokal veteran treffet for i år da det har enten vært inneklemte helligdager arrangement siden kulturhuset er rett ved, eller regnvær de tirsdagene det skulle vært siden starten av mai ,var ikke så mange i går men fikk allikevel vibbene igjen 😇
    DSC_0086.JPG
    DSC_0189.JPG

    Verste rusta er egentlig ramma rundt høyre framlykt der hlve er borte og det må lages ny,men det får en ta når enn har bedre sted og stå og fornuftig verktøy til å utføre det.
    DSC_0021.JPG
    DSC_0657.JPG
    DSC_0666.JPG
    DSC_0669.JPG
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    et par av bilene som viste seg i gårtok ikke så mange bildene, var og noen mustanger,corvette,austin alfa romeo og noe mer, lett blanding og alle er velkomne der men liker gjerne litt mer standard`` biler som er fresket opp, og heller nok mer mot gokart en power cruisere selv, men finnes noe fint i alle sjangere 😺
    288521995_420238220002851_6311793303817952915_n.jpg
    288671746_413251580704145_1465648676369347247_n.jpg
    288624900_354632276781329_8740342605391785348_n.jpg
    288627830_426819719305109_6916312610776010939_n.jpg
    288839290_1093965881209584_8728820551332432960_n.jpg
    289159792_1098294977386642_2947350944931909946_n.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    får mimres litt lille kanari gul og da , merka jeg følte på det å ikke kommet noe vidre i år enda, da jeg i går var på visit på 2 lokal veteran treffet for i år da det har enten vært inneklemte helligdager arrangement siden kulturhuset er rett ved, eller regnvær de tirsdagene det skulle vært siden starten av mai ,var ikke så mange i går men fikk allikevel vibbene igjen 😇
    Vis vedlegget 827729 Vis vedlegget 827730
    Verste rusta er egentlig ramma rundt høyre framlykt der hlve er borte og det må lages ny,men det får en ta når enn har bedre sted og stå og fornuftig verktøy til å utføre det.
    Vis vedlegget 827733 Vis vedlegget 827736 Vis vedlegget 827737 Vis vedlegget 827738
    Fin vindusvasker-motor... Eh, det det var ikke det nei.. Litt jobb her, men det blir bra. Og fargen er helt konge...

    PS godt jobba med motoren :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    et par av bilene som viste seg i gårtok ikke så mange bildene, var og noen mustanger,corvette,austin alfa romeo og noe mer, lett blanding og alle er velkomne der men liker gjerne litt mer standard`` biler som er fresket opp, og heller nok mer mot gokart en power cruisere selv, men finnes noe fint i alle sjangere 😺 Vis vedlegget 827739 Vis vedlegget 827742 Vis vedlegget 827740 Vis vedlegget 827741 Vis vedlegget 827743 Vis vedlegget 827744
    Jeg kjenner igjen rådhuset, gamle posten og boksjappa til Dyring!
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kjenner igjen rådhuset, gamle posten og boksjappa til Dyring!
    Mvh
    Hyggelig Tkr 🤗 de har pusset opp gamle posten er kulturhus der nå, og cafe nede,blitt fint å trivelig der men fortsatt jordnært og lugnt sted ☺
    Mvh Ivan
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Riktig go elg til godt folket her inne :) 🤗 :coffee:
    begynner å bli litt kjent med ny preen, må si jeg alt i alt har vært heldig med matchen tross alt de sjangser enn har tatt,
    prøvde og med en T+A power på 185w men syns ikke Sharp med sine 80w står tilbake verken på krefter ell musikk glede sistnevnte syns jeg det gikk i klar favør Sharp, syns T+A ble litt for sivilisert og clean som en stram Tysker mens Sharp mer logisk og inspirerende så Sharp er kanskje ikke så værst til transe å være når alt kommer til alt,
    har vært litt frem og tilbake med nye preen den har gitt med noen in the moment øyeblikk der den sammen med sharp tegner opp lyden på en behagelig og stoffelig måte,og fokuserer mest på å binde sammen musikken som en helhet fremfor ekstreme egenskaper, føler Ruffel har gjort mye riktig med pre ved at det ikke virker som den prøver å spille som rør men heller ikke som transe, den har på en måte sin egen måte å strukturere på, den er mer på den behagelige og lunefulle siden en tour de force dynamikk bombe, men samtidig har den nødvendig fart når det trengs, den har ikke helt den gejennomsiktigheten & åpenheten enn kun får med gode rørgreier men det er vel ikke heller meninga/ell greia, men jeg syns alt i alt de har løst det på en god måte, det ironiske er at pre delen i Toshiba virket kanskje mer dynamisk og på mens Ruffel har en helt anna farge palett og naturlig flyt største pirket er kanskje at bassen kan bli litt tubby og litt treg på noe musikk mens tilføre litt juice på anna musikk men sånn er det med alt, alt forblir etter betalbare kompromiss og ingen rigger gjør alt riktig så til totalt ca 16k så trur jeg ikke det er så aller værst jeg 😇 hørt langt dyrere ting som har skuffa langt mer,er nok bare det at man blir fort analyserende og kritisk etter så mye rart man har hatt innom i så diverse pris klasser og mister litt perspektiv til tider.
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    godt og klamt oppe i hula men fikk innvestert i en vifte tell 🙈🥵😇dagens musikk
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt sein oppdatering etter gårsdagens lokal meet med biler ice coffee & likesinnede 🤗:coffee:ble noen fler bilder enn forrige gang men blir fort litt sløv på å knippse, når enn setter seg fast i prat med kjente og ukjente 😁noe av det flotteste som sneik seg innom treffet i går må vel være den røde 59 Corvetta,ville jeg hatt den selv nei, men vanvittig flott stykke brukst kunst.

    & idag snubla det inn et par cd-r og kjenner det er godt å endelig sakte men sikkert får avklimatisert litt av dingsejaget og fokusert mer på de små gleder som mer musikk 😇selv om jeg må innrømme at litt finpuss av delefilter av Jvc pirrer nå som jeg føler det ellers er nogenlunde på stell, & litt annet enn clas kabler rundt baut hadde vært med på siste finpus & helhet ,men kaller det uskyldig`` morro i forhold til mye anna,og noe jeg egentlig har tenkt på lenge,men ikke følt resten har gitt meg så mye på lenge før nå,så føler det nå blir mer tid for sånt hop-ups``som alltid noe småpuss i denna hifi sjuka :geek: men er mye nermere der jeg ønsker å være enn jeg har vært på veldig lenge nå så det lover godt så litt car pics og et par tulle videoer 😇

    Riktig God kveld til alle som titter innom
    Mvh Ivan
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da var omsider denne dagen kommet seg til kveld også, og man fikk vært på et aldri så lite biltreff i dag også
    først noen rolige toner,
    største show stoppern i dag Imo var klart den komplett ombygdte 911-en som nå var mer familiært 935 fra LE-Mans enn det orgiginale 911 skallet og bak dekkene var ikke snauere enn 345 🙈😁
    litt for en hver smak på disse treffene og det viktigste er at bilfolket står sammen,deler entusiasme lidenskap og generell interesse & felleskap 🤗 kjenner på viktigheten av å kunne dele uavhengig av hvilken bil leier man tilhører og heller tenke at vi alle har noe å berike og lære av hverandre med stort sett,vi er jo bare mennesker alle sammen når alt kommer til alt 🤗med ulike tilnærminger som med Hi-FI.
    Enjoy
    DSC_0973.JPG
    DSC_0977.JPG
    DSC_0981.JPG

    Mvh Ivan

    DSC_0990.JPG

    Litt frææs i denna sleeperen av en Ford F-100 også 😁
    DSC_0966.JPG
    DSC_0964.JPG
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Liten oppdatering fra uka , med litt fra lokaltreffet 😊
    skjedd noe smått på hifi fronten og når enn først begynte å føle at lyden begynte å få riktige egenskaper, så måtte det plutselig skje noe med Set dac kitet, brant et par dioder så den må til doktoren men regner med det er liten fiks, men allikevel mnok til at jeg så meg rundt etter et alternativ i mellomtiden så havnet opp med en Sonic Frontiers Sfcd-1integrert spiller , litt for å se litt hvor langt enn kan komme med en eldre topp spiller og samtidig få er reality sjekk med seg selv om hvor i leie min egen Set dac ligger kvalitets messig totalt sett, så får nå bruke tid å bli kjent med Sonic og se hvor langt enn kommer,første intrykket lover bra den er mer sammensatt og strukturert enn Set dac & Kenwood transporten men samtidig mer tilbaketrukket og mer i dybde og bredde der Set dac tilfører mer smekk og plutselighet og pusher lyden mer frem og ut og virker å ha mer dreimoment enn Sonic så blir en litt annen måte å lytte på,selv om Sonic virker mer lent inn i dybden så er det ikke for mye fløte den er allikevel på en måte livlig der det trengs,men på en mer subtil måte enn Set dacen,men må bare bruke tid hehe :)endelig fått rota seg til litt møblement for å få stabla litt cd-er og når enn først er dinosaur av vesen så er det godt å få organisert litt i blandt blir fort mange cd-er. og med det ønsker jeg riktig god helg til de som titter innom Mvh Ivan 🤗:coffee:
    DSC_1031.JPG
    DSC_1034.JPG

    294778526_5617819678284079_1197725687791585751_n.jpg
    294215048_5617819738284073_7931546703079877120_n.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja da har man fått noen dager med Sonic Frontiers spillern og fått tatt den reality sjekken man tenkte & trengte,
    for å være ærlig så vet jeg ikke helt om jeg lar meg imponere ikke i nåværende oppsett i allefall, sammenlignet på samme musikk & samme lyd nivå som med SET dacen
    først og fremst er Sonic Frontiers en habil spiller ingen tvil om det, og den låter strukturelt bedre enn set dacen , den trekker også musikken mer i dybden imellom høyttalerne som igjen gjør at den kanskje ikke evner å spille like håndgripelig og innvolverende som set dacen da den virker å ha mer dreimoment til å danne en mer lifelife størrelse på stemmer og instrumenter der det blir mer fordelt i små konvolutter med Sonic, dacen er heller langt i fra perfekt men jeg føler den evner bedre å sette rommet i ``bevegelse`` den har og mer slam og smekk i bassen når det trengs,
    jeg heller nok igjen mer mot en mer rufsete fremstilling av musikken der det er mer levd liv og følelser fremfor at det blir hifi flinkis så er nok mer det som er cluet 😊

    ikke lett å få frem så mye via youtube videoer men har forsøkt å ta opp video av Sonic også med samme lyd nivå og samme sang, så får det være opp det hver enkelt ører å bedømme,men skal gå å høre litt det jeg snakker om trur jeg,samtidig er jo dreimoment og bass noe av det som blir mest fraværende via tlf mic.
    var også søndags car meet i dag bilder kommer ila dagen :giggle::coffee:
    Riktig God søndag ønskes

    nr1 er med set dac
    nr2 med sonic
    Mvh Ivan
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den SF-Spiileren hadde jeg for mange herrens år side. Husker den med glede. Den stod seg godt vs andre topp integrerte fra den tiden som jeg kjente godt, feks Holfi Xandra, Copland 288/289, Merdian 508 osv. Er ikke langt fra dine vurderinger av den heller, men siden det sitter rør i den, så er det pålagt å rulle rør!
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    den er en flott & god spiller, og den gjør forsåvidt det meste rett men samtidig føler jeg den mangler litt ``baller`` er nok det at den plasserer lyden litt bakover og at jvc-ene liker bedre om de får en smule fremskyv, hadde den bare hatt en smule mer dreimoment`` men det kan jo være en total greie med systemet mitt som mener at den burde hatt også,
    men enig at den står seg godt mot det meste har hatt noe T+A innom også i samme segment men da går det i klar favør Sonic,
    det bør ikke være så gale rør de jeg har her nå egentlig fulgte med Brimar & Telefunken men telefunken syns jeg muligens ble en smule slankt når den allerede er litt tilbakelengt og vel strukturert ,og jeg trenger litt kjøtt på beinet``både jeg og anlegget :ROFLMAO: men du har kanskje noen tips av e88cc familyen 😊
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ble visst litt sein opdatering av de lokale biltreffa 24-26 juli 🙈sånn er det når formen ikke er vært helkt på topp men åssen er det ikke,ikke alltid enn får til å styre det,
    ellers prøvd å bruke tid på Sonic Frontiers spillern og men første intrykkene står seg enda, så jeg er nok ikke helt i gruppen for dens egenskaper ikke i mitt nåværende oppsett i allefall, så da er det ikke vits å prøve å like den heller når den spiller på andre premisser enn hva jeg søker & ell har hørt med 2 delt sett med Kenwood transporten sammen med Set dacen, enkelt fortalt Sonic står frem for meg mer hifi korrekt og spiller mindre med hjerte og smerte,Sonic gjør ingenting galt i hifi sammenheng,
    men for meg blir det mer som en tydelig immitering enn å faktisk komme nermere musikken,& det er der jeg detter av lasset med mye måleriktig high end, for å ta et eksempel så syns jeg Leonard Cohen med you want it darker er et enkelt eksempel hvor man enkelt kan skille følelse av immitasjon og levd liv, via Set kenwood komboen opplevdes Cohen nermest som et spøkelse som gikk igjen,mer rufsete men og mer ekte, med Sonic hørtes han plutselig 20 år yngre ut,enkelt forklart.

    ønsker alle som titter innom en god siste innspurt av helga føre ny uke setter sin innmars :giggle::coffee:
    Mvh Ivan



    DSC_1108~2.JPG
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Her var det mye fint Ivan :) Takk for titten

    mvh
    Bare morro Motor-mannen :giggle::coffee: er jo det som er gøy medbåde bil & hifi og dele erfaringer,forskjellig vinkling uansett ståsted & dele fellesskap ,lidenskap og entusiasme 🤗kjenner fort hvor mye det gir av å dele noe felles på disse biltreffene,kontra å sitte å sture med hifi hjemme på lukka avdeling`` til tider, og ikke få det utløpet man kanskje trenger
    Mvh herfra
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    usj tok en liten inspeksjon og nermere titt på preen i dag ser ut som den har et par pensjonerbare deler 🙈 så tidligere at de hadde begynt å ese men når jeg åpna og det så slik ut så tok jeg ikke sjangsen å bruke den vidre før jeg får skiftet de ut men er ikke go plass her gitt, men dem har vel tengt kortest mulig signalvei og da blir det fort litt knotete med 2 kretskort montert som en form for sandwitch, men hva kan enn regne med på 40 år gammelt utstyr det ville jo kommet for en dag uansett,og elektrolytter er jo dem som ryker først, blir å få et overblikk å muligens bytte ut alle elektrolytter.
    riktig god kveld til de som titter innom :giggle::coffee:🎶
    Mvh Ivan

    297393363_602809304532258_4306317289823648756_n.jpg
    296998470_787929795562191_27555133047872813_n.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Shiiet ja lenge siden man har vært i egen tråd nå¨gitt😬
    har vel kanskje ikke skjedd nok til å føle enn hadde noe å tilføre,formen og lyst har ikke vært der enn har ønsket, men kjenner det er skikkelig høst og at Hi-FI huet har våkna fra dvale det er bare som en automatisk bryter når det blir mørkt ute, fikk deltatt på endel lokale biltreff helt mot siste innmars i Sept var godt å ha noen å dele felles interesse,galskap og vinklinger & glede med, kjenner enn skulle fått til å komme seg mer rundt hjemme hos`` /og ellers by noen andre hifi nerder på musikk & kaffe besøk til tider, blir fort å forbli litt med huet ned i egen tue, uten å få den sparringen & utveksling man har behov for 😇

    driver stadig å funderer på et eller annet steg vidre i denne gale hobbien men er som regel endel av sjuka, fundere vandre litt for så å fundere igjen, Abbas Set dac-en har vært ute av systemet en stund, men nytt digital kort med oppgradert power supply er under bestilling fra vanskelig stillte Ukraina,gir mer glede å bidra til noen som virkelig trenger det, samtidig som dem bygger rundt på en lydfilosofi enn liker bedre enn å bruke kroner på så kalte fan merker, har jo prøvd T+A + Sonic frontier cd spillere til 40k som begge har virket nermest anemiske i forhold til 2 delt løsning med Set dac, så måtte bare innse at det ikke var noe anna alternativ enn å bare finpusse på Abbas dac-en 😊 dreiv også å ryddet litt her om dagen etter en liten test seanse og tenkte på nytt over atSharp power`n egentlig skal være multi volt og begynte å plage meg over at jeg ikke hadde fått stillt den om til 240v da detbare skulle være å skru på en volt velger bryter, men tidligere skrudde jeg til jeg hørte 3dje eller fjerde klikk men uten at det ble liv i Sharp så trudde Japsene hadde vært sære og mente enn måtte lodde om et par ledninger internt,var også redd for å knekke brytern med å vri mer forrige gang tenkte det ikke skulle være nødvendig å vri tallskiva helt rundt, men her om dagen tok jeg å vridde forbi 4-de hakk og trur du ikke det plutselig dukka opp sticker med 220v ble gira så vridde litt til å der sto det jaggu 240v :D

    og fy feen å den store step trafoen har gjort ugang på dynamikk å renhet, nå er det en helt anna overskudd og ro hele veien,
    overraskende hvor mye ork det nå er i den tynne fjøla av en forsterker, eneste baksiden er at den oppleves nå litt ``slankere``
    men samtidig låter alt mye mer homogent,grunnen til at den oppleves slankere tenker jeg bare er pga nå fraværende støy og forvrengning uten step trafo,syns heller ikke nå Sharp står tilbake for mye anna dyrt/eller større saker ikke hva anngår å sette musikken i fokus i allefall 😊så blir spent på hva litt rør i krydderblandinga nå vil gjøre merker jeg ønsker litt mer fyll i mellomtone og luft åpenhet oppover, må si Nat Single GM-70 som BangBang hadde som nå ligger ute vekker veldig lyst på Set igjen ogmed at den har tilstrekkelig headroom og, men føler jegbør avvente til jeg får ferdigstillt kilden nå den kan jo være med å å avgjøre 😊

    ha en flott kveld de som titter innom
    Mvh Krazy
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Shiiet ja lenge siden man har vært i egen tråd nå¨gitt😬
    har vel kanskje ikke skjedd nok til å føle enn hadde noe å tilføre,formen og lyst har ikke vært der enn har ønsket, men kjenner det er skikkelig høst og at Hi-FI huet har våkna fra dvale det er bare som en automatisk bryter når det blir mørkt ute, fikk deltatt på endel lokale biltreff helt mot siste innmars i Sept var godt å ha noen å dele felles interesse,galskap og vinklinger & glede med, kjenner enn skulle fått til å komme seg mer rundt hjemme hos`` /og ellers by noen andre hifi nerder på musikk & kaffe besøk til tider, blir fort å forbli litt med huet ned i egen tue, uten å få den sparringen & utveksling man har behov for 😇

    driver stadig å funderer på et eller annet steg vidre i denne gale hobbien men er som regel endel av sjuka, fundere vandre litt for så å fundere igjen, Abbas Set dac-en har vært ute av systemet en stund, men nytt digital kort med oppgradert power supply er under bestilling fra vanskelig stillte Ukraina,gir mer glede å bidra til noen som virkelig trenger det, samtidig som dem bygger rundt på en lydfilosofi enn liker bedre enn å bruke kroner på så kalte fan merker, har jo prøvd T+A + Sonic frontier cd spillere til 40k som begge har virket nermest anemiske i forhold til 2 delt løsning med Set dac, så måtte bare innse at det ikke var noe anna alternativ enn å bare finpusse på Abbas dac-en 😊 dreiv også å ryddet litt her om dagen etter en liten test seanse og tenkte på nytt over atSharp power`n egentlig skal være multi volt og begynte å plage meg over at jeg ikke hadde fått stillt den om til 240v da detbare skulle være å skru på en volt velger bryter, men tidligere skrudde jeg til jeg hørte 3dje eller fjerde klikk men uten at det ble liv i Sharp så trudde Japsene hadde vært sære og mente enn måtte lodde om et par ledninger internt,var også redd for å knekke brytern med å vri mer forrige gang tenkte det ikke skulle være nødvendig å vri tallskiva helt rundt, men her om dagen tok jeg å vridde forbi 4-de hakk og trur du ikke det plutselig dukka opp sticker med 220v ble gira så vridde litt til å der sto det jaggu 240v :D

    og fy feen å den store step trafoen har gjort ugang på dynamikk å renhet, nå er det en helt anna overskudd og ro hele veien,
    overraskende hvor mye ork det nå er i den tynne fjøla av en forsterker, eneste baksiden er at den oppleves nå litt ``slankere``
    men samtidig låter alt mye mer homogent,grunnen til at den oppleves slankere tenker jeg bare er pga nå fraværende støy og forvrengning uten step trafo,syns heller ikke nå Sharp står tilbake for mye anna dyrt/eller større saker ikke hva anngår å sette musikken i fokus i allefall 😊så blir spent på hva litt rør i krydderblandinga nå vil gjøre merker jeg ønsker litt mer fyll i mellomtone og luft åpenhet oppover, må si Nat Single GM-70 som BangBang hadde som nå ligger ute vekker veldig lyst på Set igjen ogmed at den har tilstrekkelig headroom og, men føler jegbør avvente til jeg får ferdigstillt kilden nå den kan jo være med å å avgjøre 😊

    ha en flott kveld de som titter innom
    Mvh Krazy
    Du er i fremdrift, fint å lese 😊
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønsker alle som titter innom en fortsatt flott helg 🤗:coffee:🎶
    ikke så mye som skjer annet enn at jeg fikk Sonic frontier spillern tilbake fra service viste seg at det ikke var mindre enn ca 20 deler som måtte byttes, så den ble helt klart friskere i fisken og slik som den egentlig var ment å låte :)
    men er stadig i forundrings bobla og savner mer og mer ekte rør tilstedeværelse i lyden,så funderer jeg på rør pre, og som de fleste vet om meg så er særhet intet unntak hos meg heller :ROFLMAO: & fisker gjerne utenlands har kommet over nok et merke fra solens land som jeg finner intressant som baserer sine konstruksjoner på mye fra Western Electric men samtidig mer ``moderne`` et merke som heter Bell Air Sound Research, virker som dem har lydidealer``/ filosofier som tiltaler hva jeg søker som viktigst men man vet jo aldri, men alltid spennende med å ta noen slike sjangser innen denne gale hobbyen 😅
    men enn får sjå etterkvart, riktig gode konstruksjoner koster alltids en slant eller 2 det slipper man liksom ikke helt unna, og om enn først skal ha en ny pre så er det like greit å få investert i noe som i det minste har en god nok gjennomarbeidet kvalitet som vil bli værende fremfor å gå flere smårunder 😇sånn når det kommer til effektforsterker så føler jeg totalt sett at Sharp gjør såpass mye riktig til transistor og for pengene å være at jeg, trur ikke det er der det stopper først egentlig.
    Mvh Krazy

    a (4).jpg
    k.jpg
    l.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei Godtfolk ønsker dere en riktig trivelig start`` på uka 😊🎶
    ikke så mye som skjer her men er stadig i forundringsboken på veien vidre i denne galskapen, kjenner jeg er sulten etter noe som evner å gi hobbyen et friskt pust, har fått testet litt div transistor basert her, Coda csib & Mark Levinson pre men jo mer lovprisede high-end transistor saker jeg tester her hjemme jo mer klør jeg meg i huet om enginørende som tilverker slikt har musikk i fokus i det hele tatt,eller om det bare er teknikken som står dem i hodet,for meg ender det ofte med frustrasjon og analyse om den siste plingen ell plongen fremfor muskalsk helhet og evne å bringe frem det siste av musikk glede er jo det ekte high end burde være et verktøy for mener nå jeg :unsure:
    har nok insett nok en gang at jeg er og har blitt en rør mann og helst gjerne SET med overdimensjonerte supplyes fremfor masse hester,som kun begynner å virke på de siste 100 meterne likevel, savner mer elektronikk som har dreimoment fra starten , og føler vel ofte at endel gode rørbasserte løsninger er bedre på både dreimoment og åpenhet enn transistor uansett,men det er fort gammelt nytt 😇

    når det er sagt så var jo Coda & Mark Levinson mer fin ``maskinert`` i lyden men det fremstår fort og mer mekanisk & lite autentisk``Imo kan låte så fin programert og kontrollert det bare vil for min del om det ikke kobler enn til musikken, det dreier seg uansett til slutt om valgte kompromiss ,jeg bare klør meg i huet hvordan audiofile ofte tiltrekkes av slik type lyd,vi har mange tilnerminger i denne hobbyen det er sikkert og noen handler kun med øya andre følger hjertet 😁
    ble mye prat men måtte få det ut 😅

    ellers endelig fått signal fra rør dac smeden min i Ukraina om at nye digital kortet med forbedret strømforsyning snart er på vei 🤗
    så blir godt å endelig komme seg et skritt frem igjen.
    også prøver jeg å holde plan mot Western Electric baserte preen jeg har tenkt på, merker jeg sliter med å bli trigget til noe annet nytt om dagen, men på en måte godt å ikke ha for mange kandidater på lista,lettere å gå veien mot et valgt mål.

    Trivelig dag til dere :coffee::giggle:
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og Godt nyttår ønskes alle Godtfolk som titter innom :coffee::giggle:
    ikke vært så aktiv i det siste og jula er en generelt tung tid for meg, men nå er den over og man får liksom begynt litt med blanke ark noe jeg selv syns er godt i allefall,
    og håper alle er ved godt mot og har gode dager sålangt inn i det nye året 🤗

    det begynner så smått å skje noe, har nermere tatt 2 mnder å vente på nytt dac kort fra Ukraina til SET dacen, man har ikke ønsket å mase når man vet hvordan de er vanskeligstilt på mye, så måtte jo bare smøre seg med tolmodighet når man valgte å handle derfra, nå er omsider nytt dac kort på vei og man kan snart begynne å ferdigstille dac, har imellomtiden også tenkt endel på å lage nytt kabinett til dacen har vært så gal å gått for kobber😺 og dere skjønner fort hvorfor jeg nå vil ha alle de store kondensatorene på utsiden når dere ser størrelsen på filter kondensatorene i film kontra elektrolytter i samme verdi, har valgt oljefylte film på de viktigste`` pga drifts stabilitet og samtidig som olja kjøler så gir den også økt ro i lyden etter egen erfaring nettop pga de leverer mer stabilt uten å gå varme``olja er jo mest kjøling for stabilitet,

    har også lenge vært nysjerrig på å prøve andre filter choker, ikke at jeg trur de vil utgjøre like mye som en ny overdimensjonert strømforsyning til utgangstrinnet det kommer seinere,, men jeg tenker uansett at bedre choker vil slippe mer igjennom`` og utgjøre en vesentlig forskjell på totalen det er også lavere impendance på de jeg nå har endt opp med,valget falt på Tamura A-395 de er nok litt overkill til dac-en og 6sn7 men heller noe som er litt overkill som slipper å svette når dem skal jobbe enn å ha noen som må jobbe overtid 😇 det var en kamp mot siste slutt påJapansk auksjon de vet hva de vil ha dem og! 🤣🤣
    nå er det endelig bare litt venting igjen, før det blir å smelte det hele sammen, galskap hele greia men må ha trua it is never free lunch for being able to discovering something different,you have to dare to be different too,
    ønsker alle en fin dag .
    Mvh Krazy
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    da var det visst helg igjen får snike inn en god helg hilsning til alle gærninger som titter innom :coffee::giggle:🎶
    feen ting tar tid når man venter på noe til tider 😆 men blir godt å snart se et lys i enden av dac prosjektet har pågått alt for lenge, men hadde man ikke gått den runden så hadde man heller ikke visst hva man nå vet så kommer jo positive erfaringer ut av å tumle og heldigvis,det skal bli godt å bli ferdig med noe i denne hobbyen og finne litt mer ro,jeg har med å bli for medrevet og gira og overtenke når jeg har slike prosjekter gående så tar mye energimen jeg har alltid vært slik med alle hobbyer jeg har/ hatt, der jeg ønsker å sette mitt særpreg/avtrykk på helheten😊men kanskje ikke alltid like flink til å kurse meg den mest fornuftige veien frem til ``mål`` finnes det egentlig noe mål eller golden goal i denne hobbyen jeg tviler 🙊men må jo leve i trua & noen ganger må enn bare sette seg ned puste to ganger å reflektere litt over hvor mye man faktisk har fått til fremfor alt som enn føler står utenfor,

    Mvh Ivan

     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønsker alle her inne en trivelig helg :coffee:🎶😊fikk endelig nye Tda-1541a kortet med ny strømforsyning fra Ukraina 😁 og får snart hjem de ``nye`` Tamura chokene samt film i olje kondensator + litt cd-er olign som har vært på vent på varehuset i Japan,da de har ordning så man kan samle opp litt før man får det tilsendt hjem, men fort å vente og fortsette med å hamstre cd-er og div 🙈så nå måtte jeg bare få det heim,
    kjenner jeg legger ned mye i dette dac prosjektet men som sagt tidligere så har jeg dratt det sålangt i forhold til det som først var tiltenkt, at det ikke spiller så stor rolle lengre bare jeg får det ferdig og ikke minst samtidig blir fornøyd med resultatet av total produktet & det har liksom formet seg underveis og ikke alt man nå vet ,visste i starten :giggle: har også gått i gang med å tegne kretskjema på utgangstrinnet,ikke helt ferdig & skal tegnes på nytt mer tydelig på a3 ark 😁 ikke min sterkeste side når det kommer til det tekniske, og hadde ikke noe å gå etter så måtte bare begynne der strømmen kommer inn og ta det derfra , mye av grunnen til at jeg nå tegner kretsen opp på nytt er både fordi de printbanene i de korta som er brukt er veldig skjøre,og har jo hatt denne dacen som prosject & expriment samtidig så kortet er ikke så friskt lengre så ønsker å wardwire hele utgangstrinnet 😁 kjenner på prestasjons angsten men kjenner også på en glede å kunne skape noe eget, for meg er musikk like mye en kunst form egentlig og håndlagede hifi komponenter appelerer til meg derden ekte lidenskapen bak produsenten trer igjennom 😊
    Mvh Ivan

    tidens underdog jeg syns har mye alright Amelia curran 🎶 for oss som liker fortellerevne og folk ish 😊
    324223784_462467499417515_4468972942045324735_n.jpg
    324497589_719103063119250_8202852791339348170_n.jpg
    324518060_1338427836915505_4377148647145243552_n.jpg
    324616289_470811175241902_1464273466489165879_n.jpg
    324497589_719103063119250_8202852791339348170_n.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt lugne toner og god start på uka ønskes de som titter innom, å som ting tar tid til tider når man venter på greier venta først over 2mnd-er på levering fra Ukraina så ny runde med venting på tings krams fra solens land :) men den som venter på noe godt kan vente lenge 😁 🙈 forøvrig tar Sonic Frontiers cd spillern veien til Singapore sånn er det når 20 nordmenn sitter på gjerdet å spiser popcorn og nesten 400 visninger men da er i allefall det et tilbakelagt kapittel og man kan fokusere på rekonstruering av dac-en blir spennende og utfordrende :)
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønsker alle som er innom en trivelig helg🤗☕🎶 ,her tar man bit for bit med å organisere å få kontroll på dac prosjektet trur layout på topplata vil bli seende ca slik bare at det blir en grå rektangulær film kondensator til,2 til av tilsvarende sorte elektrolytter på bildet & Tamura choker,da trur jeg at jeg begynner å synes synd på kobberplata også,🙈 når jeg først har gått for kobber så blir total vekta mer matchende rustfrie stålplata først tiltenkt typisk ,men tenker at treramma og bakplate vil støtte opp bra,mvh Ivan
    IMG_20230120_140402.jpg
    IMG_20230120_140344.jpg
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    i utgangstrinnet vil jeg hovedsakelig bruke karbonfilm, men jeg vil ikke at det skal være mye av det samme den i kombinasjon men for det meste karbonfilm i utgangen,noen Riken og noen Siemens/Klangfilm carbon, og muligens noen ekte Nos wirewound, det vil være Toichi film i olje til filterkondiser i strømforsyning, Tamura A 395 chokes, Vishay naked film ved inngangen og rundt den eneste voltregulatoren, V-cap tone kobber & Jupiter aluminium rundt den, vil det være jupiter kobber wax som utgangskondiser, Jupiter sølvfolie som bypass til katoden,sammen med shizuki film i olje som hoved til katoden,eneste elektrolytter vil bli de største lav volts med høy verdi,og vil bli Nichicon Super Through & Safco/Frolyt,
    i digital delen vil det etterhvert bli mer presisjons motstandere for det meste Vishay naked film & Nos wirewound det er ihvertfall ca lista så langt, blir et spennende prosjekt og reise vidre dette 😁

    og fortsatt riktig Go helg godtolk 🤗 :coffee: 🎶
    Mvh Ivan
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Her en liten partering og shootout av div motstandere alle carbonfilm motstandere fortsett fra Mills 12w,Amtrans fra venstre såkalt erstatter av gode gamle Riken det skremmende var hvor mer rugga Riken var begge er oppgitt til 2w toleranse vet hvem jeg hadde stolt mest på,, også den med rød hette gammel nos Siemens,/carbonfilm med 1,6w toleranse fra 60 tallet & så Mills 12w må si jeg ble litt overrasket over hvor tynn vikla stålull lignende tinnet kobber tråd som var brukt,hadde egentlig forventet mer solid viklede tråd som i eldre wirewound! Lurer litt på hvordan noen ikke kan høre forskjell på lyden av slike passive komponenter som er basert på mye av det samme grunnkonseptet av materialer olign men samtidig så ulik oppbygning ganske naivt å tro at de oppfører seg helt likt imo men de om det 😌
    IMG_20230121_175756.jpg
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt Frazey Ford fra the be good tanyas :giggle: 🎶
    og en av nyfunnene Glen Hansard
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.822
    Antall liker
    38.492
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Kul musikk Ivan og spennende prosjekt du holder på med :) Moro å følge
    Ha en fin kveld :)

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og riktig god lillelørdag til de som titter innom 🤗☕🎶 ikke så mye som skjer venter på pakke fra Japan skulle komme dag men ser ikke ut som Dhl hadde lyst til å jobbe hverken i går eller i dag 😹så må vel smøre seg med tålmodighet, bare begynt å testlodde litt bare for å kjekke at man har det sånn nogenlunde inne, er det relestyrte delayed med timern som er mest smått å lodde i kretsen så bare prøvde meg litt for gøy,hadde ikke selve timern osv enda så brukte bare det jeg hadde mvh ivan
    IMG_20230125_155649.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ønker alle en flott helg :coffee::giggle:🎶
    ble visst ikke noen pakke denne uka da pakka har stått stille i tolla og oppdatert i 6 tia på morran hver dag siden mandag & ikke kommet vidre,, kan lure på hva de driver med noen ganger, firmaet jeg bruker i Japan er alltid nøye med faktura så er ingen unnskyldning der, men løsner vel ut av proppen til uka får enn håpe , blir bare å kulen med The voice & musikk i dag ,Riktig God helg
    Mvh Ivan
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hei og riktig god lillelørdag 🤗
    endelig snubla det en pakke over dørstokken fra solens land Japan ,etter å ha stått fast i tolla i over 1 uke, men var heldigvis bare en systemfeil, fikk litt av hvert i dag alt fra gear kule,voltmeter til Datsun + bilblader CD-er og Tamura chokene på bare 1,6kg stk! ekstra oljetønne av en filter kondensator på nesten 1 kg + belton rørsokler,loddebruer & et par NOS Wet Tantalum Sprague mil spec kondensatorer, så det blir ikke så lenge til jeg kan sette ordentlig igang nå, men merker jeg skremmer meg selv litt med detta prosjektet,skjønner godt hvorfor hardwired i dag nesten er fremmed ord, det er tidkrevende 😁 men man når ikke nye høyder eller opplever ikke magi ved å forbli i komfortsonen og ta a4 valg 😁🤪🎶☕
    Mvh Ivan
    328076906_737357314372442_947851154698566259_n.jpg
    328682772_1567916773691375_3743813757274773960_n.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn