KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hmmm, de Guruene ja....


    Ukjente høyttalere for meg (Pioneer??)
    MEN er det noen som helst logisk grunn til at kablene på mellomtoneelementet ligger på utsiden??
    ja hørte ikke mer fra deg anngående Guruene men ser du har mye annet trivelig snæcks om dagen innom blant annet Spec så er vel ikke synd på deg;) kjøpt deg Spec? hadde selv M-99 på hjemlån og likte veldig mye av det den fikk til her :) følte den gjorde mye som bare føltes logisk og befriende , akk det med at kablene til mellomtonen er på utsiden har jeg ikke tenkt over men må jo være for en mer luftig`` mellomtone forhåpentligvis hehehe ;)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hva må du betale for frakten fra Japan?
    det ble endel men man må jo prøve å se det totale bildet av hva man får i produktet også :)
    vet ikke om jeg tørr å si det :p ble ca 8k i frakt derav alle andre fraktfirmaer i Japan krevde 22k! til kontrast :p
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    de kabelstumpene fra voice coil festet til utsiden må vel være chassisjording av et eller annet slag?
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.870
    Antall liker
    17.459
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva må du betale for frakten fra Japan?
    det ble endel men man må jo prøve å se det totale bildet av hva man får i produktet også :)
    vet ikke om jeg tørr å si det :p ble ca 8k i frakt derav alle andre fraktfirmaer i Japan krevde 22k! til kontrast :p
    Kunne vært verre. De veier vel sitt vil jeg tro?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hva må du betale for frakten fra Japan?
    det ble endel men man må jo prøve å se det totale bildet av hva man får i produktet også :)
    vet ikke om jeg tørr å si det :p ble ca 8k i frakt derav alle andre fraktfirmaer i Japan krevde 22k! til kontrast :p
    Kunne vært verre. De veier vel sitt vil jeg tro?
    ja man må bite litt i det sure eple mtp slik frakt uansett,men Jpan er mercyless på akk det med å frakte talere da dem innførte nye regler i 2016 om at magneter er farlig``gods og kan forstyrre controllerne i flyet,,,, så derav såkalt spesialfrakt,
    dem veier rundt 26kg stk men dem er ganske kompakte med en høyde på kun 88cm :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    many new discoveries today :) folky indie kjøret i dag :p mange gode underdogs fra down under innenfor sjangeren folk :)
    en kvinnelig Bowie ?

    og siste nytt om høyttalerne er at dem ankom hele til andre part, fikk ikke noen gode bilder men ser i allefall ut til å være meget hele og pene for aldreren som tross alt er 25 år ,håper dem blir sendt i morgen nå som alt av forhåndsbetalinger er gjort :p så en liten sneak peak.
    thumbnail_y+3a58d7ReiqP7VEcpf2vA.jpg
    thumbnail_7WfTKKD+QnGy4evwwP4uzg.jpg
    thumbnail_aeh4dl9NRTim6AXMZq2BtA.jpg
    thumbnail_FaUtRS6DTymRqYpCx3jEdA.jpg
    Mvh
     
    Sist redigert:

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hvilke høyttalere er dette? Også håper jeg de blir pakket vesentlig bedre før de sendes til deg, enn bildene viser. :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hvilke høyttalere er dette? Også håper jeg de blir pakket vesentlig bedre før de sendes til deg, enn bildene viser. :)
    Hei det er et par Victor / japanske brandinga for Jvc model Sx-v7-m :)
    ja dem blir definitivt bedre pakket enn embalasjen viser til, tipper det på bildet og kun var noe av embalasjen dem kom i,
    så dem blir pakket om og er bestillt spesial`` esker til dem og blir godt padded:)
    Mvh
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hvilke høyttalere er dette? Også håper jeg de blir pakket vesentlig bedre før de sendes til deg, enn bildene viser. :)
    Hei det er et par Victor / japanske brandinga for Jvc model Sx-v7-m :)
    ja dem blir definitivt bedre pakket enn embalasjen viser til, tipper det på bildet og kun var noe av embalasjen dem kom i,
    så dem blir pakket om og er bestillt spesial`` esker til dem og blir godt padded:)
    Mvh
    Spennende at noen tør å velge noe som er så fullstendig ukjent på denne kanten av verden.
    Blir utrolig morro å se når de kommer på plass.

    Hva kan du si om lyd og klangideal på disse i forhold til hva du har hatt tidligere?
    Hvordan er disse å drive?

    Krysser alt som kan krysses på dine vegne :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    vedr amp alternativer, låter Neurochrome ampene til grelv overbevisende, selv om de er chipampbaserte
    gikk et par her på sentralen for en drøy uke siden
    gikk til Drøbak
    cutting edge switchmode supplies på vei fra connexelectronic
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Hvilke høyttalere er dette? Også håper jeg de blir pakket vesentlig bedre før de sendes til deg, enn bildene viser. :)
    Hei det er et par Victor / japanske brandinga for Jvc model Sx-v7-m :)
    ja dem blir definitivt bedre pakket enn embalasjen viser til, tipper det på bildet og kun var noe av embalasjen dem kom i,
    så dem blir pakket om og er bestillt spesial`` esker til dem og blir godt padded:)
    Mvh
    Spennende at noen tør å velge noe som er så fullstendig ukjent på denne kanten av verden.
    Blir utrolig morro å se når de kommer på plass.

    Hva kan du si om lyd og klangideal på disse i forhold til hva du har hatt tidligere?
    Hvordan er disse å drive?

    Krysser alt som kan krysses på dine vegne :)
    hehe kjenner at nervene begynner å lade seg opp :p men er spennende jeg liker denne spenninga på godt og vondt, være litt sta og sær i sin egen søken jeg mener det er viktig hehe, håper bare han får sendt dem snart da hadde dem liksom vært på vei og sluppet unødvendig tripping ;)

    hva skal/kan jeg si om klangideal , jeg hadde jo tidligere en stativ taler fra en mindre serie med alnico magneter den også samt 8`` mellomtone,basert på mye av de samme råvarene , jeg vil si dem hadde en veldig flott og åpen litt frempå mellomtone som bare flyttet det hele litt frem godt med luft og spredning ,og overraskende kapabel bass for størrelsen som pusta godt og var volumiøs fremfor pondusiøs, dem var også veldig gode på strenginstrumenter, på gode jazz innspillinger så var det som å være på jazz cafe man ble liksom bare bydd inn :)
    sammenlignet med Harbeth shl5 synes jeg Jvc var mindre siderumpa i bassen og mellomtonen var litt mer frempå.som gjorde dem litt mindre studio og litt mer gøy imo.

    jeg håper at dem nye egentlig bare har mer av alt i henhold til det jeg husker,håper bare dem ikke blir for analytiske , men det trur jeg ikke :) bare håper dem ivaretar den luftigheten og spillegleden til stativ utgavene samtidig som dem innehar en viss dose av studio egenskaper mtp innsyn :)og en åpen infomativ mellomtone og volumiøs bass som bare puster og gir vekt til grunnmuren er vel noe av det jeg setter høyest.
    dem forrige var på 90db og 6ohm mens dem nye er på 87,5db i 4ohm men dem skal ha en ganske gjevn frekvensgang så vidt jeg vet, så trur ikke dem skal være vriene dem spiller nok musikk`` uansett, men dem bør nok alikevel ha gode 100w transistor og oppover, samtidig trur jeg ikke guruene vil slite :) litt for nysjerrig til å få prøvd dem først også før dem eventuelt selges .

    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    Whiplash

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Innlegg
    1.870
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Halla
    : spennede med nye høyttalere på gang. Jeg er fortsatt 'in love' med mine JVC VICTOR SX-911. Regner med dette du har handlet i Japan er noe i samme gate.
    Vet ikke om du hørte de SX- 911 hos han 'naboen' din før jeg handlet dem men de passer perfekt til min type musikk jazz, rock . blues etc. De er også utrolig bra på kvinnevokal.

    Spiller selv aldri typ Pink Floyd, Toto etc så kan ikke uttale meg om de JVC Victor er hifi korrekte, men DAMN de spiller MUSIKK! At jeg som byttet høyttalere annenhver uke før fortsatt gleder meg over dem bør si litt :)

    Krysser fingre for at du får dem hele og at de står til forventninger :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Halla
    : spennede med nye høyttalere på gang. Jeg er fortsatt 'in love' med mine JVC VICTOR SX-911. Regner med dette du har handlet i Japan er noe i samme gate.
    Vet ikke om du hørte de SX- 911 hos han 'naboen' din før jeg handlet dem men de passer perfekt til min type musikk jazz, rock . blues etc. De er også utrolig bra på kvinnevokal.

    Spiller selv aldri typ Pink Floyd, Toto etc så kan ikke uttale meg om de JVC Victor er hifi korrekte, men DAMN de spiller MUSIKK! At jeg som byttet høyttalere annenhver uke før fortsatt gleder meg over dem bør si litt :)

    Krysser fingre for at du får dem hele og at de står til forventninger :)
    Halla buddy :) lenge sia kult å se deg på banen igjen :) morro å høre du fortsatt har de Jvc-ene glad du tok den sjangsen , joda jeg rakk å høre dem på Accu dog hadde kameraten alt for lite rom men ,dem spillte udiskutabelt latterlig bra til prisen,pris ytelses ration min blir nok lavere sånn sett med at jeg ble å importere selv hehe, men samtidig er det en dyrere serie,
    prøvde forøvrig dine Jvc her og på Lux effekten her og før jeg fikk Lux pre på plass og Lux spillte av en merkelig grunn for slankt på dem kontra Acuu til kameraten,men hørte jo alikevel endel av spillegleden i dem ,
    jeg heller spiller ikke så mye gammel rock i den gata, jeg er nok mer ute etter den jazz cafe feelinga jeg og fremfor prog :)
    det var noe med den lettlikanes musikaliteten i dem Jvc stativ talerne jeg hadde jeg har savnet siden dem rømte til Hong Kong ;) så det måtte bare bli Jvc igjen håper å finne gleden ved ``enkelheten`` igjen jeg og hehe, siden jeg har hatt Jvc tidligere og var fornøyd her og så gadd jeg ikke prøve å rote mer :) så håper bare man finner gleden igjen , blir nok bra har trua :)
    Mvh Krazy
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.320
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var på et par konserter med mannen for mange år siden. Hadde noen cder, men syntes han tapte seg for hver utgivelse. Første albumet hans var jo kanon da.....og andre albumet var også bra hvis jeg ikke husker helt feil. Kanskje på tide å sjekke ham ut igjen :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    starter med dagens nyfunn med rolige Mazzy Star/Cat Power vibes, med denne dama God dag til folksa :) mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Happy Weekend til folket :)
    rimelig stille her enda ble litt forsinkelser anngående nye talerne, da det viste seg å bli litt ekstra greier anngående frakt da 2 part visstnok ikke var klar over dem nye reglene som gjelder for frakting av magneter, litt rart når han driver egen HI-FI sjappe men mulig han ikke sender så ofte større ting som talere ut av landet,var like før jeg ble frista til å droppe hele greia når det ble endel ekstra pes, men vi fikk omsider funnet ut av det og dem er nå endelig på vei og ser ut som at det skal gå ganske radig med Fedex, men blir vel forsinkelser så fort dem ankommer Fedex lokalene her i Norge vel typisk det :p


    IN TRANSIT
    Arrived at FedEx location
    KOELN, NW


    FROM
    YOKOHAMA-SHI TSURUMI-KU JP

    er man heldig så er dem her på onsdag ;) begynner å bli passe spent nu ja ;) så ser ut som det kan bli tidlig jul i år :)

    ser for meg at det blir å beholde Tube guruene en stund også vært relativt rolig mtp respons, så mulig jeg bare prøver å få triksa til Jas pre på Audioaktøren likevel for en stund fremover :)

    er ellers fortsatt på folkekjøret :p
    Mvh Krazy

     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kom igjen da :rolleyes:;) nermer seg stadig hehe, men skal vel bruke flere dager på en 2.5 times tur nå som det først er ankommet Norge :p hehe.
    IN TRANSIT
    At local FedEx facility
    LILLESTROEM, NO

    FROM
    YOKOHAMA-SHI TSURUMI-KU JP

    TO
    PORSGRUNN NO
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    kom igjen da :rolleyes:;) nermer seg stadig hehe, men skal vel bruke flere dager på en 2.5 times tur nå som det først er ankommet Norge :p hehe.
    IN TRANSIT
    At local FedEx facility
    LILLESTROEM, NO

    FROM
    YOKOHAMA-SHI TSURUMI-KU JP

    TO
    PORSGRUNN NO
    Ja ting tar tid når det først kommer til Norge :( men det dukker nok opp for jeg håpe :)

    mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    kom igjen da :rolleyes:;) nermer seg stadig hehe, men skal vel bruke flere dager på en 2.5 times tur nå som det først er ankommet Norge :p hehe.
    IN TRANSIT
    At local FedEx facility
    LILLESTROEM, NO

    FROM
    YOKOHAMA-SHI TSURUMI-KU JP

    TO
    PORSGRUNN NO
    Ja ting tar tid når det først kommer til Norge :( men det dukker nok opp for jeg håpe :)

    mvh
    hehe ja pussig det der tar 4 dager fra Japan til Norge også kan det fort ta like lang tid på en 2,5 times rute her i Norge :p
    står estimert levering til onsdag så tørr ikke å håpe på noe tidligere enn det i allefall hehe, men kjenner på nervene at det nermer seg ja ;)
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    litt ventemusikk må til :)
    duet med Ray Lamontagne
    Mvh
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    fikk visst melding på tlf i tidlig kveldinga at det er forventet at høyttalerne kommer i morgen så vi får sjå om dem greier det da ;)
    har også igjen vært i kontakt med Audioaktøren og forhørt meg om dem fortsatt har Jas rør preen jeg lånte, og siden den fungerte ålright gainmessig med Guruene så blir det å hente Jas på torsdag ;), det er og forblir den beste løsningen akkurat nå , kunne tenkt meg å testa andre rørpreer men det får komme seinere når lommeboka har vært en stund på beite ;):) nå fremover skal musikken få komme mer i fokus igjen først og fremt og så fokusere på stereomøbler og div for å få det triveligere i selve rommet :)
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    de er jaggu flinke til å stokke om på oppdateringene i posten ja plutselig så hadde dem havna i lillestrøm etter å ha vært her i nabobyen :confused:,,man føler seg jo tvinga til å bli hjemme og vente og når man får flere meldinger om at det er på vei og blir levert etter kl17 :p
    så det så slik ut , men fikk plutselig tlf nå etter å ha gitt dem opp for i dag at dem er på vei :p jaja kjøret går feens tortur ;) noen som har en helium,valium og sobril å bomme bort :p

    03 Dec 2019
    16:36
    Future delivery requested. LILLESTROEM, NO
    LILLESTROEM NO
    FEDEX
    03 Dec 2019
    16:33
    At local FedEx facility
    LILLESTROEM NO
    FEDEX
    03 Dec 2019
    16:25
    The shipment has been loaded for delivery.
    SKIEN, Norway
    POSTEN NORGE - NORWAY POST
    03 Dec 2019
    16:25
    On FedEx vehicle for delivery
    LILLESTROEM NO
    FEDEX
    03 Dec 2019
    07:32
    The shipment has arrived at terminal.
    STOKKE, Norway
    POSTEN NORGE - NORWAY POST
    03 Dec 2019
    05:48
    The shipment has arrived at terminal and will be forwarded.
    STOKKE, Norway
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ;)der titta de frem ,og jeg som så for meg Onkyoene som miniatyrer til 11`` å være men disse Jvc/Victorene er noen kompakte aper ass riktignok med 8`` bass så er jo ikke rart dem føles tiny nå ;) visste jo dem var kompakte men var noe helt annet å se dem live dem får klart frem smilet og ikke minst et skikkelig møbel , nei må vel strax få kobla dem opp på noe så jeg får hørt at det er lyd i dem :p dette blir spennende
    Mvh Krazy
    IMG_0596.jpg
    IMG_0598.jpg
    IMG_0602.jpg
    IMG_0604.jpg
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    ;)der titta de frem ,og jeg som så for meg Onkyoene som miniatyrer til 11`` å være men disse Jvc/Victorene er noen kompakte aper ass riktignok med 8`` bass så er jo ikke rart dem føles tiny nå ;) visste jo dem var kompakte men var noe helt annet å se dem live dem får klart frem smilet og ikke minst et skikkelig møbel , nei må vel strax få kobla dem opp på noe så jeg får hørt at det er lyd i dem :p dette blir spennende
    Mvh Krazy
    Vis vedlegget 562319 Vis vedlegget 562320 Vis vedlegget 562321 Vis vedlegget 562322
    Se her ja, så flotte ut disse her.
    Gratulerer med nye talere:) Blir spennende å høre hvordan disse vil matche med Tubeguru blokkene:))
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    grattis, krazy.
    fine, de, og godt at de kom helskinnet frem.
    jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor de har lagt de kablene utenfor gjennom mellomtonen istedenfor innenfor, men de som har bygd disse høyttalerne har selvfølgelig veldig mye mer peiling enn meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn