ikke vet jeg hva dem bestemte seg forDPA og TubeGuru er vel ikke helt identiske HCS? Fikk ikke TubeGuru lov til å lage på lisens inntil Denes Peter (Audio)
ble misfornøyd med et eller annet??
|
ikke vet jeg hva dem bestemte seg forDPA og TubeGuru er vel ikke helt identiske HCS? Fikk ikke TubeGuru lov til å lage på lisens inntil Denes Peter (Audio)
oki har ikke rekt å få med meg noe knuss mellom demJa, ikke vet jeg heller, men mener å hørt/lest ett eller annet om krasj mellom Tubeguru og DPA.
Jeg kikket interessert på de blokkene selv, men er forfengelig nok til å slite litt med hvitfargen, he-he.
Blir spennende å høre lytteinntrykk, GM70 er jeg lysten på å teste selv.
Japanerene har skjønt at det skal se like bra ut som det låter. Ikke bare på utsiden men også inni,mange som har noe og lære dertrur det var det beste kompromisset jeg kunne gjøre innenfor sjangeren for 20kJa, da skjønner jeg hvorfor du valgte det røret. Blir spennende å høre hvordan de synes de funker. Hvilken pre skal du bruke? Går du lei kan du få lov å selge de til megGodt å høre det er noen som er innom som har kjentskap til det merkeDPA.. Kjent og kjært.. Kjøpt i Trondheim? Eller importert selv?![]()
var en fyr i Oslo som hadde disse så slapp heldigvis full pris
![]()
![]()
blir å bruke Luxman`s topp model C-08 fra 94 til å starte med men ser for meg at det blir rør i fortrinnet og etterhvert for eks denne har en svakhet for japanske kreasjoner og liker hvordan den ser oppbygget ut uten å ha hørt den da
du skal få første pri om dem ikke passer inn her / går leiHCS
![]()
Vis vedlegget 552230 Vis vedlegget 552229
helt i tråd med deg der EvoJapanerene har skjønt at det skal se like bra ut som det låter. Ikke bare på utsiden men også inni,mange som har noe og lære dertrur det var det beste kompromisset jeg kunne gjøre innenfor sjangeren for 20kJa, da skjønner jeg hvorfor du valgte det røret. Blir spennende å høre hvordan de synes de funker. Hvilken pre skal du bruke? Går du lei kan du få lov å selge de til meg![]()
blir å bruke Luxman`s topp model C-08 fra 94 til å starte med men ser for meg at det blir rør i fortrinnet og etterhvert for eks denne har en svakhet for japanske kreasjoner og liker hvordan den ser oppbygget ut uten å ha hørt den da
du skal få første pri om dem ikke passer inn her / går leiHCS
![]()
Vis vedlegget 552230 Vis vedlegget 552229. Det har mye eier glede i det som er godt laget med flott utseende.
O
Denes lager de og så setter Tubeguru på sitt merke etter hva jeg har forstått. Når en ser promotering som Tubeguru gjorde i USA skjønner jeg at Denes ble lei.DPA og TubeGuru er vel ikke helt identiske HCS? Fikk ikke TubeGuru lov til å lage på lisens inntil Denes Peter (Audio)
Takker Gunner`nGrattis, Krazy.
Lek med dem. Og send meg en PM hvis du skal selge dem videre. Kan godt tenke meg å prøve de ut her![]()
hehe ferdig snakka !Godt beskrevet vedr SET. Og fine bilder. En får aldri alt. Dessto viktigere blir det å finne hva en liker, for så å vektlegge dette. Det er en første gang for det meste..
Vis vedlegget 552464
Takker så mye Ramagrattis.
set monoblokker gjør noe med én.
jeg var i dialog med selgeren og på nippet til å hente dem selv forrige onsdag, men tok til vettet da jeg kom på at de er upraktiske og dyre å ha som reserveforsterkere, hehe.
Takker så mye Ramagrattis.
jeg var i dialog med selgeren og på nippet til å hente dem selv forrige onsdag, men tok til vettet da jeg kom på at de er upraktiske og dyre å ha som reserveforsterkere, hehe.ja trur ikke det blir noen vei tilbake til transformers nå gitt
hehe da er jeg glad du tok til vettet
har ikke du noen Almarro blokker og primært? virkelig flotte dem også og ikke minst tøffe de Fostex kreasjonene du har og
Mvh Krazy
jeg tenkte selvfølgelig på AmareTakker så mye Ramagrattis.
jeg var i dialog med selgeren og på nippet til å hente dem selv forrige onsdag, men tok til vettet da jeg kom på at de er upraktiske og dyre å ha som reserveforsterkere, hehe.ja trur ikke det blir noen vei tilbake til transformers nå gitt
hehe da er jeg glad du tok til vettet
har ikke du noen Almarro blokker og primært? virkelig flotte dem også og ikke minst tøffe de Fostex kreasjonene du har og
Mvh Krazy
jeg har et par amare musica trinity diamond monoblokker med sølvtrafoer og det hele.
bruker 2 stk 300b xls i pse pr blokk.
dyr i drift, selv om 300b xls er ekstremt robuste og har lang levetid.
bruker blokkene bare når jeg virkelig skal høre på musikk, ellers går det i transistorforsterker til film, fest og bakgrunn.
hadde vært kjekt med enda en rørforsterker å alternere med.
men så har man bare et liv å leve, et allerede overfylt rack, begrensede midler og generelt lite lagringsplass i kåken, da.
Takker så mye ZuluGratulerer med SET-blokker Ivan! De var lekre![]()
Se her ja! Gratulerer så mye kompis. Men JØSS, har du flyttet om på anlegget til andre veggen nå?Da kommer en liten shootout`` fra gårsdagens test av Arc Ref 5 & Lm 502ca på visit fra en snill kamerat![]()
jeg merker å evaluere noe på noen timer med 3 stk i rommet er ikke alltid så lett , skulle helst hat et par tre dager i ro og mak da jeg fort blir overfølsom for stressfaktorer når jeg er på mer enn tomannshånd til tider under slik testing,
men noe får man alltid ut av slike besøk, & tenkte det var like greit å bare hoppe ut i det for å prøve en toppspec-et rør pre av nyere`` dato sammen med mine nye Set blokker for å se om mer rør kan være veien å gå, for den balansen av parametere jeg setter høyest ,
jeg begynte med å tilkoble Lm 502ca for å se om jeg husket riktig fra tidligere test av Lm i eget system og for å se hva en ekstern dac kunne tilføre alene,
og jeg føler jeg husker ganske riktig fra tidligere synes den tilførte mer rør flyt men synes ikke den hang med rent dynamisk så følte den kun tilførte en dært sirup uten noe særlig mer og ble da litt lite definert og rund uten at det trenger å være noe galt i det men hos meg ble det litt maskert``
og så kommer vi til når man kobler til Arc Ref 5 så hvordan står det seg kontra Luxman C-08 som jeg bruker til vanlig ?
første jeg tenkte er at nå vil lydbildet bli til en viss grad oppvarmet kontra Lux med mer pondus , men på disse Set blokkene følte jeg nesten det motsatte at Arc oppfattes mer neutral enn Lux , spiller med litt større skala enn Lux litt mer oppløsning oppover men ellers overraskende neutral og tight i forhold til tidligere når enn har testet Arc da den fremsto mer varm og behagelig uten noe som stakk seg ut,
denne gangen ble jeg faktisk usikker på hva jeg likte best av Arc & Lux og blir mer en smak sak enn at den ene er bedre enn den andre føler jeg, og man må være mer våken på hvilken områder man vil legge vekt på ,i mitt oppsett og etter mine preferanser så følte jeg kanskje at det ble litt too much`` to the high end scale of the playback`` og litt mindre det jeg søker med å komme enda nermere musikkens indreså hva gjør man vidre mon tro
jeg blir å avvente å bruke tid muligens teste andre likeretter rør på blokkene få ferdig dac-en og ta det derfrahar fortsatt ikke gitt meg på at en god kilde er helt vesentlig for åpenheten i lyden også så om dac-en vil matche playbacken av resten av riggen så har jeg trua på at det kan tilføre mye av det som skal til
![]()
men ingen tvil om at balansen blir kilen å få til i forhold til det jeg vil, mest av alt er det vel kanskje litt mer fundament i nedre mellomtone og litt mer luft i øvre mellomtone som på en måte er det jeg søker mest for å kunne danne et større rom uten å ødelegge for mye av det som allerede er bra hehe![]()
man kom i allefall til konklusjon at det ikke er noen selvfølge at en topp notch rør pre nødvendigvis is the it`` i eget oppsett, men klarer ikke helt å se for meg noe annet enn rør i preen heller , så time will shåw
Vis vedlegget 552787
Mvh Krazy
Det har mye og si jaUansett burde du hatt DPA sin egen pre. Synergi er ikke å forakte.
ja er helt i tråd med deg her Evo for å rekke å få med seg hva komponentene gjør hver for seg , regner ikke med kompisen orket å være uten ARC i flere dagerEgen erfaring viser at det må testes over tid før man legger merke til styrker/svakheter. Når jeg testet Luxman Preamp opp i mot PS Audio preamp så tok det noen dager før jeg virkelig hørte nyanse forskjellene i de 2. Luxman stakk av med seiren der.
Accuphase vs Luxman ble jeg ikke klok på da begge låt ganske så likt,men Accuphase ble pga jeg hadde powerampen. Luxman lager uforskammet gode preamper så det og slå ut en i duel er ikke lett. Testet også ARC preamp med innebygd dac opp i mot Luxmanen men der hørte jeg noe av det samme som du hører. Luxman vant igjen
.
O
Hei det var generøst av deg , takker så mye for tilbud spørrs om den da hadde kommet tilbake da heheHei Ivan
Om du klarer deg med to innganger, er kar om å løfte på ræva når du skal justere volum og egentlig kun trenger å dempe signal fra kilde, har jeg en DPA TVC du kan få prøve/låne for moro skyld:
Vis vedlegget 552807
Vis vedlegget 552808
ja hadde såklart nok vært safest men ikke lett når man er sær og liker å blande litt raser hehe, synes forsåvidt blokkene til DPA & Guru er penere å hvile øya på en preene, men enn kan nok gå glipp av noen virkelige perler av noen pre-er med å ikke la seg teste ut noe fra DPA / GuruUansett burde du hatt DPA sin egen pre. Synergi er ikke å forakte.
Denne fyren har en flott sound. Likte det han gjorde i Lizzy.litt rolige kveldstoner med Snowysom har vært medlem i Thin Lizzy og bakgrunns gitarist i Pink Floyd ,
Mvh
bare morro at jeg kunne bidra med noe ukjent fra den kantenDenne fyren har en flott sound. Likte det han gjorde i Lizzy.litt rolige kveldstoner med Snowysom har vært medlem i Thin Lizzy og bakgrunns gitarist i Pink Floyd ,
Mvh
Kjenner ikke særlig til solo-greiene, men dette var virkelig fint.
Takker