KrazyIvan# the Way of own Krazyness

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Dersom det ikke er definert testpunkter på printet (med kjente spenninger), er det ikke så mye annet å gjøre enn å finne et logisk startpunkt for testing.

    Regner med at du testet/målte samtlige komponenter før du loddet dem inn på printet, og samtidig verifiserte komponentens verdi jamfør skjema. Det er ikke alltid like lett å få målt enkeltkomponenter når de står i kretsen.

    Siden du ikke har lyd i det hele tatt, kan det kanskje være lurt å starte fra strømforsyningen, dersom du ikke får fremprovosert en form for respons etter test av loddepunkter ved hjelp av en mekanisk belastning/påvirkning.

    Da det er lodding på print ville jeg antatt at feilen ligger i dårlig kontakt eller at det ved et uhell har blitt loddet inn en komponent med feil verdi, eller i feil posisjon, på et (eller flere) punkt før det spekuleres om det kan være en defekt komponent som er årsaken til problemet.

    Mitt forslag er å starte ved PSU og måle spenningene inn på printet, og videre følge disse og verifisere at det måler nogenlunde likt for hver kanal fremover i kretsen. Så kan man sjekke signal...

    Du har jo en indikasjon i form av et oppvarmingslys som ikke slukker. Hvordan styres dette ? Styres det av en chip, eller en rele-krets, som allerede var loddet inn på printet ?

    Det kan ta litt tid å finne ut av, men det bør være overkommelig å sirkle inn problemet. Bare ikke gi opp med det samme :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen m. ny egen tråd.
    Interessant anlegg.
    Ser du liker bl.a. Cat Power-superbra dame.:)
    Mvh

     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Dersom det ikke er definert testpunkter på printet (med kjente spenninger), er det ikke så mye annet å gjøre enn å finne et logisk startpunkt for testing.

    Regner med at du testet/målte samtlige komponenter før du loddet dem inn på printet, og samtidig verifiserte komponentens verdi jamfør skjema. Det er ikke alltid like lett å få målt enkeltkomponenter når de står i kretsen.

    Siden du ikke har lyd i det hele tatt, kan det kanskje være lurt å starte fra strømforsyningen, dersom du ikke får fremprovosert en form for respons etter test av loddepunkter ved hjelp av en mekanisk belastning/påvirkning.

    Da det er lodding på print ville jeg antatt at feilen ligger i dårlig kontakt eller at det ved et uhell har blitt loddet inn en komponent med feil verdi, eller i feil posisjon, på et (eller flere) punkt før det spekuleres om det kan være en defekt komponent som er årsaken til problemet.

    Mitt forslag er å starte ved PSU og måle spenningene inn på printet, og videre følge disse og verifisere at det måler nogenlunde likt for hver kanal fremover i kretsen. Så kan man sjekke signal...

    Du har jo en indikasjon i form av et oppvarmingslys som ikke slukker. Hvordan styres dette ? Styres det av en chip, eller en rele-krets, som allerede var loddet inn på printet ?

    Det kan ta litt tid å finne ut av, men det bør være overkommelig å sirkle inn problemet. Bare ikke gi opp med det samme :)
    Hei gjen nei gi meg kan jeg ikke for alt i h..... ;) og forresten jaaaa , nå er man inne på noe man har endelig fått lirket til lyd på ene kanalen i allefall JIPPIIII ;) men er kun lyd når ene rca pluggen fra forsterkeren så vidt er inni hun pluggen på dac men dette er absolutt en start :) og virker lovende det jeg får hørt på den ene kanalen i allefall, trur kanskje jeg husker feil anngående oppvarmingslampa virker som den skal lyse hele tiden men at det bare ikke blir lyd før rørene har varmet opp i så så mange sekunder bare :) har du noe formening om hva de kan skyldes at jeg kun får lyd på ene kanalen når pluggen så vidt er inni og når jeg trykker begge rca pluggene inn i dac-en så blir det tyst?
    MvH krazy
    o
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Dersom det ikke er definert testpunkter på printet (med kjente spenninger), er det ikke så mye annet å gjøre enn å finne et logisk startpunkt for testing.

    Regner med at du testet/målte samtlige komponenter før du loddet dem inn på printet, og samtidig verifiserte komponentens verdi jamfør skjema. Det er ikke alltid like lett å få målt enkeltkomponenter når de står i kretsen.

    Siden du ikke har lyd i det hele tatt, kan det kanskje være lurt å starte fra strømforsyningen, dersom du ikke får fremprovosert en form for respons etter test av loddepunkter ved hjelp av en mekanisk belastning/påvirkning.

    Da det er lodding på print ville jeg antatt at feilen ligger i dårlig kontakt eller at det ved et uhell har blitt loddet inn en komponent med feil verdi, eller i feil posisjon, på et (eller flere) punkt før det spekuleres om det kan være en defekt komponent som er årsaken til problemet.

    Mitt forslag er å starte ved PSU og måle spenningene inn på printet, og videre følge disse og verifisere at det måler nogenlunde likt for hver kanal fremover i kretsen. Så kan man sjekke signal...

    Du har jo en indikasjon i form av et oppvarmingslys som ikke slukker. Hvordan styres dette ? Styres det av en chip, eller en rele-krets, som allerede var loddet inn på printet ?

    Det kan ta litt tid å finne ut av, men det bør være overkommelig å sirkle inn problemet. Bare ikke gi opp med det samme :)
    Hei gjen nei gi meg kan jeg ikke for alt i h..... ;) og forresten jaaaa , nå er man inne på noe man har endelig fått lirket til lyd på ene kanalen i allefall JIPPIIII ;) men er kun lyd når ene rca pluggen fra forsterkeren så vidt er inni hun pluggen på dac men dette er absolutt en start :) og virker lovende det jeg får hørt på den ene kanalen i allefall, trur kanskje jeg husker feil anngående oppvarmingslampa virker som den skal lyse hele tiden men at det bare ikke blir lyd før rørene har varmet opp i så så mange sekunder bare :) har du noe formening om hva de kan skyldes at jeg kun får lyd på ene kanalen når pluggen så vidt er inni og når jeg trykker begge rca pluggene inn i dac-en så blir det tyst?
    MvH krazy
    o
    Det var ålright at du har fått lyd i ene kanalen, litt rart det blir tyst når du putter begge innpå da. Men dette er absolutt et stort lyspunkt og håper og tror at dette på en eller annen måte lar seg løse med tid og stund.
    Følger med videre i tråden din. Dette er spennende:))
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Veldig bra at du nå hører lyd som er fri for støy, selv om det bare er i en kanal. Det friskmelder jo en del av kretsen.

    Tror det kan være smart å sjekke koblingene/loddingene mot jord i tilknytning til begge RCA kontaktene (og at kontaktenes gjennomføring i chassis er isolert fra gods).

    Slik du beskriver det, så virker det jo som om begge kanalers signal av en eller annen grunn går til jord når begge RCA kontaktene plugges inn.
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Veldig bra at du nå hører lyd som er fri for støy, selv om det bare er i en kanal. Det friskmelder jo en del av kretsen.

    Tror det kan være smart å sjekke koblingene/loddingene mot jord i tilknytning til begge RCA kontaktene (og at kontaktenes gjennomføring i chassis er isolert fra gods).

    Slik du beskriver det, så virker det jo som om begge kanalers signal av en eller annen grunn går til jord når begge RCA kontaktene plugges inn.
    Takker igjen for gode råd Oura :) sånn når jeg ser etter på rca terminalene nå så kan det se ut som jeg har i all ivrighet loddet leder fra Jupiter capen så ledern treffer både midtre kjerne og gods til jord ja sånn at ledern ikke blir isolert fra senter pinnen, det kan jo kanskje være en start :p :rolleyes: skal sjekkes nøyere når jeg kommer inn igjen ;)
    Mvh Krazy
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    jaja ikke bare å feilsøke gitt ;) men man kommer stadig nermere årsaken , har funnet ut at noen motstandere i allefall slipper for lite strøm igjennom på venstre kanal måler omtrent halvparten av høyre den ene omtrent lik 0v så må gåes over punkter her, høyre kanal ser vesentlig bedre ut overall :) så den er ikke så langt unna der den burde nå, blir å demontere alt for å få ut analog kortet og gå over alle punkter som ikke gir lyd``/ riktig volt fra seg :)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    får legge ut litt musikk i mellomtiden man må jo pleie det musikalske forholdet oppi alt ;) plukker ut noe musikk fra minnet i farta & fortsetter med litt folkish/rockish for nå littlebit in the melancholy corner but i like it :) God helg til alle som er innom
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ikke så mye som skjer her inntil jeg får hjem litt mer remedier til å fortsette feilsøking av SET dacen ,den dac-en er noe jeg virkelig ser frem til å bli kjent med da jeg har opplevd flere ganger at når man først er på et såpass høyt nivå ellers i kjeden så kommer man ikke særlig langt uten en minst like god kildesortering helt der fremme eneten det er analog eller digital avspilling og lyden kan fort bli kvass, uintressang full av filtre eller mangel på hull igjennom :)

    ellers må enn jo si at man drooler litt om nytt utstyr på elektronikken til stadighet , men hjelper lite med det markedet som er nu om dagen :p får enn ikke solgt så får enn heller ikke kjøpt så enkelt er det hehe,

    driver å funderer endel på veien vidre siden mine horn hybrider er ganske kilne partner match, de er nokså neutrale , atmosfæriske presise med tight dyp bass, og har funnet ut med tiden at dem liker litt juice, men samtidig liker dem ikke for mye kontroll for da kan dem fort føles litt komprimerte og stive så de liker heller noe som har godt med strm men samtidig tørr å slippe seg litt løst/ spille frigjort og åpent, og når det kommer til åpenhet så ser jeg egentlig ikke for meg at jeg har så mye annet valg enn å gå all inn på rør men så er det det å finne fornuftige løsninger til betalbare priser da :rolleyes:
    så til noen av de aktuelle kandidatene om jeg får solgt noe snart så er

    Eastern Electric M-156 160w rør monoer noe som står høyt på lista med EL-156 rør
    IMG_0150.jpg
    bottom.jpg

    i combo med enten Luxman Cl-88
    eller Mactone XX-550
    3_000000002192.jpg
    1_000000002192.jpg

    prøver å holde ønskelista relativt kort :eek:
    om det skal bli integrert så frister det mest å finne en brukt Spec Rsa f1 fortsatt flott klangstruktur, bra 3 dimensjonalitet og samtidig frisk og klar, og ikke minst så slipper man vedlikehold og heftig varmegang og smakfullt og befriende med 1 boks og :)men når det sies så kan det friste med SET blokker / litt større SET integrert og men der er jeg mer i villredet :confused:
    ces-spec1_big.jpg
    otot22.jpg

    heldigvis er det gratis å drømme ;) og først må jeg få dac-en up and go ,
    Fortsatt go natt/ ny dag til dere
    Mvh Krazy
     

    Vedlegg

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    må jo ha litt musikk også :) det er veldig dagsform basert hva anngår hva jeg hører på om dagen , men er i en liten folkish rockish/ alternativ boble i disse dager men glimter vel til i jazz hjørnet snart og ;)
    Krazy
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye å velge når det gjelder forsterkere. Fikk ikke Spec helt til å sitte her, men det var dengang. Finne ut hvilken musikk en liker dreie utstyr ifht det. Høyttalere setter premissene, enten en vil eller ikke. Så finne noen en liker å bygge rundt de tror jeg kan være lurt.. :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ja jeg også Trur at Spec har såpass sin egen greie at man enten må bruke tid på å matche dem eller la dem vokse på enn over tid , var heldig å låne nye Spec Rsa-M99 og var i allefall her hos meg en av de mest komplette ikke rørsakene som har vært innom ,om enn skulle vært pirkete så kunne jeg kanskje savne noe mer kjøtt og varme i Spec, men det er nok mer egenskapene høyttalerne i kombinasjon med Spec som utgjorde det ,men likte glassklarheten 3d-en,og engasjementet i den godt.

    for hos Gjallarhorn var det mer en nok fundament også så både høyttalerne mine jeg og Spec er nok omtrent like sære ;), jeg heller nok helst mot den indre kjærlighet bare gode rør konstruksjoner evner :) men på den fronten er det også like mye hummer og kanari som det finnes av transistor baserte der ute, det er ikke noen selvfølge at rør setter the ``it`` heller :)
    og jeg har brukt så mye tid på å kjenne Onkyo hybridene at jeg føler jeg ikke kan gi dem opp, og når alt klaffer så har dem veldig mye jeg liker også, og skal jeg vidre fra dem så blir det fort dyrere enn jeg har råd til så da er det lettere å virre på jakten etter elektronikk match enn kan leve med en god stund :)

    fortsatt fin kveld HCS :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    vært lite liv siste dagene og ikke skjedd så mye enda venter på noen ting og tang :) så får se hva man får ordnet av dacen når tdet ankommer ,egentlig litt nitrist hva man kan gå glipp av uten å ha kildesorteringa helt på plass,, prøvde noen av de samme innspillene jeg hørte på ene kanalen av dac-en på kenwood spillern alene den er jo meget solid den og men høres faktisk til sammenligning ut som gitarkassene er laget av plast og ikke tre og man hører bare anntydninger til at det faktisk vibrerer i kassa, og stemmer føles nesten å komme ut av en synthesizer så her også mister det spenn og resonement . og noe av det som kommer til minne er at etter dagens hi-end`` ånd så er det nettopp slik type lyd mange fåretrekker, og det syns jeg er ganske trist i seg selv lyden er klar og fin bra seperasjonsevne men hvor blir det av kjernen og substansen i musikken ,alt er der men man føler alikevel ingenting , nei skal godt å få kilden i orden å finne ut veien vidre :)

    uansett så ønskes en ny fin start på uka til alle som er innom :)
    Mvh
    Krazy
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da ser det ut til at det kommer inn 1 ny krabat eller 2 til søndag :rolleyes: dette håper jeg blir spennende og drar stien i riktig retning igjen, en ting som er sikkert er at det blir å prøve seg på more TuBeS to be continued ;) noen som har noen tanker om hva det kan være :confused:
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut til at det kommer inn 1 ny krabat eller 2 til søndag :rolleyes: dette håper jeg blir spennende og drar stien i riktig retning igjen, en ting som er sikkert er at det blir å prøve seg på more TuBeS to be continued ;) noen som har noen tanker om hva det kan være :confused:
    Mvh Krazy
    Kan det være et par Antique Sound lab monoblokker som sniker seg inn døra??????
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Da ser det ut til at det kommer inn 1 ny krabat eller 2 til søndag :rolleyes: dette håper jeg blir spennende og drar stien i riktig retning igjen, en ting som er sikkert er at det blir å prøve seg på more TuBeS to be continued ;) noen som har noen tanker om hva det kan være :confused:
    Mvh Krazy
    Kan det være et par Antique Sound lab monoblokker som sniker seg inn døra������
    Hadde jeg lagt merke til at dem hadde blitt lagt ut på nytt før gjort er gjort og spist er spist så kanskje ;) men er ikke dem hehe, dem er nok hakket mindre dem jeg får i hus nå men trur ikke dem vil være mindre intressante enn Antique sound :)
     
    Sist redigert:

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Jeg prøver meg på nok en gjetning og tipper denne gangen på Audio Music 805:))
     

    AudioPhysic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    421
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Eller kan du ha slått skikkelig på stortromma og venter på et par Eastern Electric M-156 med Mactone pre skal dukke opp i stua;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hehe nei dem begge var i kikkerten men ble for dyre denne gang ;) men er ikke så langt unna typemessig :) blir SET og det store Triode røret GM-70 :) får vel slippe katta ut av sekken hehe, valget endte på et par Tubeguru DPA GM-70SE DHT blokker denne gang så får se hvor dem drar det i vei har trua måtte bare gi de en sjangs :)
    har lenge sett for meg og innsett at eneste veien totalt sett med mine Onkyo Scepter horn høyttalere er å gå all `` inn på rør da rundt 3/10 av forsterkere jeg har prøvd så er det 2 rørforsterkere og en transistor som virkelig har gjort jobben og et par kombinasjoner av rør pre og transistor effekt.

    ny pre får avvente litt man er jo ikke millionær heller ;)blir å bruke Luxman pre-en inntil vidre er jo ingen som vil ha den ;)
    og om en uke eller to så får man vel forhåpentligvis også gått over SET dac-en og :)
     
    Sist redigert:

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    begynner å bli spent på hva nye krabatene fra TubeGuru det blir å hente i morgen vil tilføre, har aldri testet så ``store triode rør her før, men har jo hatt Ancient audio single six som var SET konstruksjon, og Ear 8L6 som var klasse A push pull innom blandt annet som har værdt svært gode gode rør konstruksjoner som gjorde mye riktig :) nei skal bli godt med mer rør varme igjen trur jeg og føler SET er veien å gå :)
    stacks-image-29ac1c8-540x336.png
    stacks-image-df973d7-726x454.png
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Spennende tider med andre ord :) var flotte

    mvh
    Takker Motoren :) blir nok noen ekte bilder i morgen de jeg blir å hente er helt hvite da men så lenge dem vil innfri så er jo det det viktigste :)
    noen ganger må man bare våge å tru at det ikke alltid trenger å dreie seg om 200watt måtte omstille huet litt ;) og ble noen helt andre blokker enn jeg hadde tenkt meg men pris kvalitetsforhold virket såpass bra at det ble for dumt å ikke ta en sjangs :)
    har jo og hørt hvor langt man kan komme med 15watt før bare at disse blokkene veier det dobbelte så dem burde jo ha litt mer torque også :)
    Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    just do trur det kan falle i smak mtp du er gla i sjungadamer du og som for eks Ane brun :) liker a vandre litt i det ukjente utenom listene Mvh
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    denna og traff meg i dag,, har bare hørt noen sanger av hun Lou Rhodes før men gitt meg mersmak og kom over hun i dag igjen :)
    slenger med Nick Drake og mens man er i gang
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.197
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Spennende blokker du har fått tak i Ivan. :) Interessant å se om de gir nok tyngde til dine høyttalere.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Spennende blokker du har fått tak i Ivan. :) Interessant å se om de gir nok tyngde til dine høyttalere.
    Takker følte det var en såpass fin deal på noe såpass seriøst at jeg bare måtte ta den sjangsen :) ja er det jeg er mest spent på også om dem har nok dreimoment hehe :) om ikke så får jeg gå for eastern electric M156 blokkene med 160w ;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    DPA.. Kjent og kjært.. Kjøpt i Trondheim? Eller importert selv? :)
    Godt å høre det er noen som er innom som har kjentskap til det merke :) var en fyr i Oslo som hadde disse så slapp heldigvis full pris ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    DPA.. Kjent og kjært.. Kjøpt i Trondheim? Eller importert selv? :)
    Godt å høre det er noen som er innom som har kjentskap til det merke :) var en fyr i Oslo som hadde disse så slapp heldigvis full pris ;)
    Ja, da skjønner jeg hvorfor du valgte det røret. Blir spennende å høre hvordan de synes de funker. Hvilken pre skal du bruke? Går du lei kan du få lov å selge de til meg :)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.415
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    DPA.. Kjent og kjært.. Kjøpt i Trondheim? Eller importert selv? :)
    Godt å høre det er noen som er innom som har kjentskap til det merke :) var en fyr i Oslo som hadde disse så slapp heldigvis full pris ;)
    Ja, da skjønner jeg hvorfor du valgte det røret. Blir spennende å høre hvordan de synes de funker. Hvilken pre skal du bruke? Går du lei kan du få lov å selge de til meg :)
    trur det var det beste kompromisset jeg kunne gjøre innenfor sjangeren for 20k :) blir å bruke Luxman`s topp model C-08 fra 94 til å starte med men ser for meg at det blir rør i fortrinnet og etterhvert for eks denne har en svakhet for japanske kreasjoner og liker hvordan den ser oppbygget ut uten å ha hørt den da :)
    du skal få første pri om dem ikke passer inn her / går lei :rolleyes: HCS :)
    v488066724.1.jpg
    macton_xx550_inside.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    DPA og TubeGuru er vel ikke helt identiske HCS? Fikk ikke TubeGuru lov til å lage på lisens inntil Denes Peter (Audio)
    ble misfornøyd med et eller annet??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn