Krasjet idag

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Reiste til fjells idag - kjørte egen bil - jeg og hunden.

Kom til en tunnel etter ca 3 timer og snurret 90 grader. Følte at jeg ikke hadde noen sjans. Hadde bil bak og foran og den bak skjente forbi og det var et under at bilen som kom andre vei ikke tok hekken min.
Ikke bra - fronten inn i tunnellvekken... Men det kunne gått værre så mye værre. Fikk ikke skjelven engang. Bilen ser ikke så bra ut, men jeg er like hel og det er hunden også. Ikke noe men i det hele tatt.

Så nå spørs det hva forsikringsselskapet sier.

Etter at jeg hadde sparket og revet av deler av fronten av bilen så var den kjørbar. Fortsatte derfor til hytten som jeg skulle til. Men det var ingen hyggelig opplevelse.

Har kjørt omtrent 500000km til nå uten at noe har skjedd, men idag skjedde det.

G

Gjestemedlem

Gjest
Godt det gikk bra og at du beholdt roen.

Det praktiske løser seg vel på et vis. Har du kasko får du vel slikt dekket, hvis ikke så blir det vel mer kostbart. Uansett er det bare ting.

Hvordan gikk det med bilstereoen forresten?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Gjestemedlem skrev:
Hvordan gikk det med bilstereoen forresten?
Hadde radioen på og rett etterpå var det en dunkel lyd og jeg tenkte - herrejemini den også. Skrudde så over på cd og alt var i skjønneste orden.... Dårlig sending og dårlige forhold på Haukeli. Halleluja... Det var da gode nyheter.. :)

Mest imponert over hunden. Ikke en lyd - ingenting og sovnet baki der etter en liten stund igjen...

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
bambadoo skrev:
Har kjørt omtrent 500000km til nå uten at noe har skjedd, men idag skjedde det.
Også klarte du det helt uten hjelp.
Godt at du/voffen og ingen andre ble skadd.
Er som Deph sier,ting kan erstattes.
Ha en fortsatt fin helg på hytta :)

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
godt! at alle levende vesener er uskadde!! :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.160
Torget vurderinger
1
Gody det gikk bra da, Bambadoo, med dere i bilen. Det er det aller viktigste.

Men, uansett er det irriterende og frustrerende når man krasjer bilen. Forsikringen tar kanskje det meste, men så er det egenandel, bonus osv. Og alt arbeidet og ventingen før bilen er OK igjen. Det føles nok unødvendig, men det kan skje alle. Håper dette ordner seg enkelt og greit.

Mvh. Bjørn

S

svk

Gjest
det viktigste er jo at det gikk bra med alle levendes vesner..

men er jo uansett surt med egenandel og bonustap...

er vel 3uker ventetid på verksted,og kune noen dager med leiebil...du får håpe den blir kondenmert,så kan du kjøpe ny med en gang.. ;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Visstnok på grensen til kondemnering. Får vel videre svar på det i morgen. Nå er bilen blitt noen år og endel km er tilbakelagt - så kondemnering skal nok ikke så mye til.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Og da fikk jeg endelig beskjed. Bilen blir kondemnert. Ikke så mye utbetalt, men kan se meg om etter noe annet.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ja der var det et par alternativer ja. Kanskje den siste. Får plass til bikkja også i den.
Med de andre - må jeg muligens ha en henger til.

T

Thomas1

Gjest
hadde du fått med madammen på bilde, så hadde det vært 2 hunder i bilen tenker jeg... ;D

Ikke fritt for at du også hadde begynt å logre og sikle litt. :p

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.257
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Ved hotellet som jeg bodde på i Bangalore så kunne du leie denne bilen:

Men, det å kjøre denne selv i India er heller dumt... (litt annet trafikkmønster der enn her ;))

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.293
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har kjørt min Mercedes S320 i lørdagsrusjet i Salerno, scary nok. Tror jeg holder meg unna India.....

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.190
Fint at det gikk bra med deg. :)

Jeg var i front mot front kollisjon da jeg var 20. Bilem min ble slengt oppi snøskavlen, panseret krøllet seg oppover frontruta, og bilen ble vraket. Det jeg ennå husker tydelig i dag er aniktsuttrykket til føreren i den andre bilen da han steg ut av sin bil. Han kom nemlig rett ut på E6 fra privat avkjørsel, og skyldsspørsmålet var inngravert i ansiktet hans... Dette så jeg gjennom det ene vinduet på min bil som det var sikt gjennom.
Utrolig hvor mye ansiktsuttrykket kan endres i en gitt situasjon.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vel da var ny bil bestilt.
brukte vel kortere tid på å bestemme meg enn om jeg skulle valgt mellom 2 sett kabler til hhv. 200 og 300kr ;)

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.451
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Jeg var tøff i trynet før jeg kom til Manila første gangen; jeg planla å leie bil og fise litt rundt i byen. Etter å ha sett på den trafikken der nede i ca 10 minutter: NO WAY!! Aldri i livet, det ville være ensbetydende med selvmord!
Og Bangkok viste seg om mulig å være enda verre. Noen som har våget livet bak rattet på sånne steder?

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Antall liker
97
Sted
Vestlandet
bambadoo skrev:
brukte vel kortere tid på å bestemme meg enn om jeg skulle valgt mellom 2 sett kabler til hhv. 200 og 300kr ;)

Grattis? ;D
Prøvetur?
Du vet hvor pent og pyntelig jeg kjører... ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
.retteP skrev:
Jeg var tøff i trynet før jeg kom til Manila første gangen; jeg planla å leie bil og fise litt rundt i byen. Etter å ha sett på den trafikken der nede i ca 10 minutter: NO WAY!! Aldri i livet, det ville være ensbetydende med selvmord!
Og Bangkok viste seg om mulig å være enda verre. Noen som har våget livet bak rattet på sånne steder?
jeg kjørte bil et par hundre meter i saigon.
deretter slang jeg inn bilen og casha ut en moped.
den kjørte jeg et par dager, før den også røyk inn.
etter det holdt jeg meg til taxi, mopedtaxi og cyclo.
men helst sykkel eller til fots, takk.

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Tøft, pen sak det der, gratulerer så mykje!

Har ikkje sett tråden før no, glad for at det gjekk godt med deg og hunden. Søstera mi m/fam (3 barn) kjørte nyleg rett inn i ein betongvegg så det sang i sin V70. Airbagane løste seg ikkje ut eingang, likefullt absorberte svensken såpass mykje av kreftene, at resultatet vart kondemnering.

Godt når det kun går utover emballasjen.

Mvh. Karl

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.786
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
LydKarl skrev:
Airbagane løste seg ikkje ut eingang, likefullt absorberte svensken såpass mykje av kreftene, at resultatet vart kondemnering.

Godt når det kun går utover emballasjen.
At Volvoen er så godt konstruert som den er er antakelig årsaken til at det gikk så bra - dersom kupeen deformerer, har du problemer, uansett hvor mye airbager og sikkerhetsbelter du har.

Hovedsikringen for å hindre at folk kastes rundt inne i bilen i en kollisjon er og blir sikkerhetsbeltene. Airbagen er andrelinjeforsvaret, og i en del tilfeller gjør airbagen mere ugangn enn nytte.

I USA så stoler veldig mange folk på airbag og deformasjonsonene, og driter i sikkerhetsbeltene... Hvis en ruller rundt (typisk for utforkjøringer eller der bilen treffer/blir truffet på skrå), så kastes selvfølgelig folk ut av bilen og blir drept. I en stor andel av dødsulykkene på norske veier har dødsofrene ikke sikkerhetsbelter på seg.

http://www.ebaumsworld.com/video/watch/634/

Johan-Kr

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.407
Torget vurderinger
4
Ser ut som en BMW Touring 3 serie spør du meg. Veldig lekker!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
er det ikke audi a4, da?

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Er`e no forskjell på dem a ? ::) ::)
Okke som....grattis bambadoo, det er deg sikkert vel undt. ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12
Mener du at det er fordi de ikke stopper så ofte på Autobahn i følge tyske Adac?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12
Jeg er bare nysgjerrig på folks argumenter for sine bilvalg. Krasjeren hadde tydeligvis allerede bestemt seg for hva han vill kjøpe og jeg lurer på årsaken til dette valget. Hva jeg liker, misliker eller ignorerer er irrelevant i denne sammenhengen. Men jeg nyter min egen bil til fulle, ellers takk. Og jeg vet også utmerket godt hvorfor jeg valgte den.

PS Jeg synes et "hvorfor" spørsmål bør besvares med argumentene man har, da et "hvorfor ikke" virker mangelfullt i så måte. IMHO

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
298
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Trondmeg skrev:
Jeg er bare nysgjerrig på folks argumenter for sine bilvalg. Krasjeren hadde tydeligvis allerede bestemt seg for hva han vill kjøpe og jeg lurer på årsaken til dette valget. Hva jeg liker, misliker eller ignorerer er irrelevant i denne sammenhengen. Men jeg nyter min egen bil til fulle, ellers takk. Og jeg vet også utmerket godt hvorfor jeg valgte den.

PS Jeg synes et "hvorfor" spørsmål bør besvares med argumentene man har, da et "hvorfor ikke" virker mangelfullt i så måte. IMHO
Uff da...så seriøs, beklager så meget.
Jeg synes det er irrelevant hvorfor folk velger som de gjør.IMHO ;)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.685
Torget vurderinger
12
BHO skrev:
Trondmeg skrev:

Uff da...så seriøs, beklager så meget.
Jeg synes det er irrelevant hvorfor folk velger som de gjør.IMHO ;)
Ingenting å beklage. Jeg finner dette interessant fordi bilsalget ikke reflekterer hverken skjønnhet eller reell kvalitet etter min oppfatning. Derfor er jeg generelt nysgjerrig på årsaken til at folk velger sine biler.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Joda det skal jeg fortelle deg.
Etter å ha testet et uttall biler og bilmerker i de senere år - utkrystalliserer det seg enkelte bilmerker som behager meg. I tillegg så i dette mellomklasse skiktet (stasjonsvogn som jeg må ha grunnet en stor hund), er det i mine øyne 3 merker som "drar utviklingen videre". Dvs. setter standard for hvordan ting skal være. Det er ikke ukjente bmw, merc og audi.
Så for min del sto valget mellom c-klasse, bmw 3-serie og nye audi a4. c-klassen var kjedelig og gubbete. Den nye A4 bare helt flott.
På en fest snakket jeg med en bmw selger og jeg spurte hvorfor bmw 3-serie foran a4. Han hadde et godt råd - kom og prøv.
Vel jeg møtte opp - satte meg inni bilen og steg ut. Det var rett og slett for trangt - ikke god å sitte i, i det hele tatt. Dette var en modell med sportseter. Hele følelsen med bilen tiltalte meg ikke. Tviler dog ikke på at det er en flott bil, men for meg så var jeg ikke i tvil.
En annen ting er at dersom du ønsker et multifunksjonsratt i beemeren så skulle forhandler ha 15k om jeg ikke husker helt feil. Det er bare uaktuelt.

Virket nesten som å gå ned en klasse fra nye a4 til 3-serie.

Husk jeg er alene når jeg velger. Ingen dame som setter føringer heller.
Andre aktuelle kandidater var Volvo v50 , saab 9-3 stasj. vogn.

Dette er alle modeller som jeg også liker utseende på.

Når det er sagt så hadde jeg testet endel biler før jeg krasjet også.

Bilen jeg krasjet var også audi a4. Den har jeg vært veldig fornøyd med. En ting er sikkert, jeg er ikke lojal kjøper. Hadde dette vært for 1 år siden og alternativet var forrige generasjons a4 (b7) - så hadde jeg høyst sannsynlig ikke valgt denne.

Topp Bunn