Korpsmusikk

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Man kan like eller hate korpsmusikk, på linje med annen slags musikk, men man skal ikke undervurdere den betydning korpsvirksomheten har for rekruttering av utøvere i andre sjangre. Det er ikke få av dagens profesjonelle musikere som bokstavelig talt trådte sine barne- og ungdomssko i korps.
Og å spille i korps kan også ha betydning for ens egen utvikling av musikkinteresse generelt. Jeg for min del spilte trompet i korps i ca 30 år (ja jeg trakk jo pusten innimellom, da) og er ikke i tvil om at dette gjorde mye for å vekke min interesse for ymse typer musikk, kanskje spesielt klassisk (mao ikke i første rekke marsjer, selv om jeg lærte å like 2/4 og 4/4-marsjer bedre enn 6/8 ;))

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Nå har jeg bestilt meg flygelhorn :-X Yamaha, bør være godt over min klasse i noen år. Noen som har tips til noter? Fortrinnsvis gratis, de vil ikke bli brukt i kommersiell sammenheng ;D kan investere i en bok om det er noe å anbefale.

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
ArtDeco skrev:
Nå har jeg bestilt meg flygelhorn :-X Yamaha, bør være godt over min klasse i noen år. Noen som har tips til noter? Fortrinnsvis gratis, de vil ikke bli brukt i kommersiell sammenheng ;D kan investere i en bok om det er noe å anbefale.
Gratulerer! :)

Nettet svømmer over av gratis noter. Søk på tittel med Google og velg bildevisning og print ut.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Takk begge to, har lastet ned noe, ser det er mye å ta av. Får hornet på torsdag, gleder meg!

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.719
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Dagen før dagen. Høytiden er høyere for noen enn for andre.

Topp Bunn