Konstant cookie-gnåling

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.663
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
I en lang periode har nå Hifisentralen begynt å komme nesten konstant med en cookie-popup.

Selv om man setter «aksepter» så kommer den opp igjen på neste runde - dvs den klarer ikke å huske sine egne innstillinger.
IMG_4752.jpeg

Nettleser er Safari på IOS.

Johan-Kr

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.319
Sted
Ytterst i havgapet...
Bruker Firefox på PC, og problemet tyter opp av og til.. så kan det være stille ei stund til neste runde..
Kan faktisk ikke huske å ha sett det med Safari på tlf...

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
4.717
I en lang periode har nå Hifisentralen begynt å komme nesten konstant med en cookie-popup.

Selv om man setter «aksepter» så kommer den opp igjen på neste runde - dvs den klarer ikke å huske sine egne innstillinger.
Vis vedlegget 1146010
Nettleser er Safari på IOS.

Johan-Kr
Det geniale med denne løsningen er at man må nettopp godkjenne cookie for at leseren skal huske innstilling 🤪. Om man har en global innstilling som sletter cookies ved avslutting eller lignende så går man i loop med slike kaker.

Firefox byr på plugin som krysser av valg automatisk. Hvor jeg hadde den innstilt til kun godkjenne lokale og funksjonelle. Er på ny maskin og husker ikke hva pluggen het.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.739
Torget vurderinger
0
Kommer frem når markøren er nederst på siden.......Chrome + Win12

Skjermbilde 2025-09-14 154056.jpg

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.663
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Det geniale med denne løsningen er at man må nettopp godkjenne cookie for at leseren skal huske innstilling 🤪. Om man har en global innstilling som sletter cookies ved avslutting eller lignende så går man i loop med slike kaker.

Firefox byr på plugin som krysser av valg automatisk. Hvor jeg hadde den innstilt til kun godkjenne lokale og funksjonelle. Er på ny maskin og husker ikke hva pluggen het.
Rent bort sett fra at banditten ikke husker at jeg sa «aksepter cookier». Har ikke satt automatisk sletting av småkaker.

Dette er et nyere problem - enten pga oppdateringer som Apple har gjort, eller en ndring i forumprogramvaren

Johan-Kr

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.186
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Jeg har heller ikke noe mas om cookies, og jeg legger merke til at de som ikke har noen problemer med dette er støttemedlemmer. Det kan ligge noe der...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.461
Torget vurderinger
2
Rent bort sett fra at banditten ikke husker at jeg sa «aksepter cookier». Har ikke satt automatisk sletting av småkaker.

Dette er et nyere problem - enten pga oppdateringer som Apple har gjort, eller en ndring i forumprogramvaren

Johan-Kr
Det er Google som styrer denne cookie-popupen, så det kan tenkes at de har gjort endringer. Eller det kan være at Apple har gjort noen endringer.

Jeg har ikke gjort noen endringer som har med dette å gjøre, men jeg forstår irritasjonen, men usikker på om jeg får gjort så mye med det.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
582
Torget vurderinger
2
Opplever at dette skjer på flere andre nettsider,bl.a Finn. Så det er vel som Chief sier

Topp Bunn