Kommentarer om Edge-cd-tråden

Status
Stengt for ytterligere svar.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.445
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
hi-hi skulle gjerne sett oppi de monoblokkene til 1,4 mill!
der er det virkelig mulighet for rip-off!
mvh
Leif

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.019
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
lars_erik skrev:
musicus skrev:
Anonym skrev:
Uansett så er det for dyrt enten det er snakk om cd-spilleren eller andre komponenter.
Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.

mvh
Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.
Jeg ser gjerne at dere forteller meg hvor en får 40% rabatt, og hvilke merker/komponenter.
Du må prute vet du ;)
Og ALDRI godta villedende pris :D
Blir som å være i Tyrkia; når selgeren har hentet deg inn to ganger etter at du har gått ut døra, og selger begynner å bli sint-da går du enda litt lavere ;)

L

larkus

Gjest
Jeg begynner å få en stygg mistanke om at veil. pris på highend er satt høyt for statusen sin del, og for å innbille kundene at de gjør et kanonkjøp når de får store rabatter.

mvh
larkus

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sonny, ble denne kjøpt av Supersam ? Isåfall var prisen satt temmlig lavt ifht opprinnelig utsalgspris mener jeg å huske, men om spilleren var verdt denne prisen skal være usagt. Jeg har ikke hørt den. All tid en har sett hvor lenge denne lå på brukten samt hørt Egde navnet nevnt negativt hele veien så kan en jo spørre seg hvorfor en ønsker å handle et produkt som dette. Og hvis så er at en får en lav pris samt har kunnskap om produktets kvalitet på forhånd hvor betimelig er det da å starte en slik tråd som dette ? For den ble ikke kjøpt ny ?

At "oppgraderingen" til Audiofreaks ser helt på trynet ut er en annen sak. Og kan muligens si mer om Audiofreaks enn det sier om Egde generellt.

V

vredensgnag

Gjest
Tidligere i tråden har Sonny skrevet den ble kjøpt av Audiofreaks ...

Jeg forstår ikke diskusjonen, men er enig med larkus når det gjelder "villedende priser." Men min far var alltid glad i det - å hanke inn "greier" til superrabatter, og så sitte og kose seg som om han hadde betalt full pris.

;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
hi-hi skulle gjerne sett oppi de monoblokkene til 1,4 mill!
der er det virkelig mulighet for rip-off!
mvh
Leif
Det er postet bilder av innsiden i en av de andre Edge trådene.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.019
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
larkus skrev:
Jeg begynner å få en stygg mistanke om at veil. pris på highend er satt høyt for statusen sin del, og for å innbille kundene at de gjør et kanonkjøp når de får store rabatter.

mvh
larkus
Du er nok inne på noe her ;)
Det er skyhøye avanser ute og går.
Men, enkelte tar seg ikke bryet med å prute. Synd for de 8)

M

musicus

Gjest
vredensgnag skrev:

Jeg forstår ikke diskusjonen, men er enig med larkus når det gjelder "villedende priser." Men min far var alltid glad i det - å hanke inn "greier" til superrabatter, og så sitte og kose seg som om han hadde betalt full pris.

;D
Hehe, det er vel litt av gleden, den du beskriver din far hadde, ganske vanlig vil nå jeg tro :) .
Diskusjonen for meg går på nyanser, det snakkes som om det er betalt veil pris, mens jeg tviler på at så er tilfelle, for det kunne være greit å vite hva som faktisk ble betalt, det er som nevnt en viss forskjell å bli blåst på ett produkt du har betalt 54K for eller f.eks 28K.

mvh

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
vredensgnag skrev:

;D
Takk vreden... Er den kjøpt der er det bare å kondolere. Synd ikke Sonny rådspurte folket her inne vedr denne denon spilleren.,..Hmm... Føles faktisk mest belastende for Denon å bli assosiert med Egde enn motsatt i dette tilfellet i mitt hue her.. 8)

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.445
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
en annen problemstilling som dukker opp, er hvorfor EDGE fortsatt er i importørens sortiment, etter at det påviselig grenser til grov svindel å selge slike rebrandete varer med såååå grove marginer
det finnes bare en forklaring...imo
mvh
Leif

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Sonny skrev:
Av grunner jeg ikke vil komme inn på har jeg informert kjøper om at jeg ikke kan selge spilleren.

Per Olsen om fortjenesten ligger hos forhandler eller produsent kan vi ikke vite noe om.

Larkus - jeg kan ikke se noe som forteller meg hva innmaten er. Og av samme grunn som i øverste linje vil jeg gjøre noe annet enn det jeg allerede har gjort med å ta av topplokket.

S
Dersom du ikke kan vite, hvorfor da påstå at det er forhandler som tar ut den "urimelige" fortjenesten?
Tilsier ikke saken at det er produsenten du skal ta? Forhandleren er neppe involvert i produksjonen..

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.445
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
en forhandler med vettet i behold ville jo holde seg langt unna et produkt som skaper så negative assosiasjoner og så mye dårlig markedføring!

mvh
Leif

L

larkus

Gjest
HCS skrev:
Synd ikke Sonny rådspurte folket her inne vedr denne denon spilleren.,..Hmm... Føles faktisk mest belastende for Denon å bli assosiert med Egde enn motsatt i dette tilfellet i mitt hue her.. 8)
Vet vi at innmaten er fra Denon? Det ble vel opplyst at logoen til Toshiba kommer på på skjerm når den kobles til et TV. Og vreden antydet vel at innmaten var fra Panasonic tidligere i denne tråden. Nå kan det vel også like godt være at de to printene i Edge-spilleren også sitter i mange forskjellige DVD-spillere av den billige sorten.

mvh
larkus

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
musicus skrev:
Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.

mvh
Det er for mye å be om. Prisen står jo i deres prisliste.

lars_erik skrev:
Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.
Det forteller i beste fall hva du har betalt for ditt utstyr og ikke hva som er saken i dette tilfellet.

Hva "Sonny" faktisk har betalt for produktet er en sak mellom ham og selger og vedkommer ikke dere i det hele tatt. Saken er jo at et medioker produkt er forsøkt solgt til HiEnd pris.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
en annen problemstilling som dukker opp, er hvorfor EDGE fortsatt er i importørens sortiment, etter at det påviselig grenser til grov svindel å selge slike rebrandete varer med såååå grove marginer
det finnes bare en forklaring...imo
mvh
Leif
Det var litt søtt av Audiofreaks å bytte ut G CD med et rimelig USB lydkort på Horten messa.

Men med tanke på at det sannsynligvis har blitt solgt en god del Edge produkter er det ikke sikkert det er så lurt å trekke produktene fra markedet med tanke på evt. fornøyde eiere. Et fremtidig kundeforhold er nok uansett en tapt sak mellom forhandler og de kundene som føler seg lurt.

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
LMC skrev:
en forhandler med vettet i behold ville jo holde seg langt unna et produkt som skaper så negative assosiasjoner og så mye dårlig markedføring!

mvh
Leif
Vel, en del av innleggene i denne og tidligere tråder tilsier at forhandlere må regne med heksejakt og det som værre er, bare de rette folkene poster noe som kan oppfattes som misnøye i dette forum. Gribbene er der med en gang og elsker synet av blod. Dette handler i liten grad om rett og galt, men om enkelte individers trang til å eksponere seg selv og drive "kamp" her inne. I andre sammenhenger ville de samme individene sannsynligvis raskt blitt ekskludert, men på et nettforum som dette, er de i sitt ess. Ressursene de legger ned her inne tyder på mye tid til overs....
Sonny sin virkelighetsoppfatning i forhold til hva importør/forhandler BURDE foreta seg ETTER at han hadde postet tråden, viser med all tydelighet at enkelte mangler enhver forståelse for konstrutiv omgang med andre.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
anonymitet er noe dritt!
Ja, det er en del som gjemmer seg bak anonymiteten og oppfører seg seg deretter.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.445
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
nå er det bare å sitte og gni seg i hendene og vente på lagertømming! ;D

T

timc

Gjest
LMC skrev:
nå er det bare å sitte og gni seg i hendene og vente på lagertømming! ;D
Enda en ??? fra meg. Nå har du fullstendig mistet meg. Aner ikke hva du snakker om........

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.445
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
du har bare ikke humor! ::)
mvh
Leif

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Per_Olsen skrev:
Anonym skrev:
LMC skrev:
anonymitet er noe dritt!
Ja, det er en del som gjemmer seg bak anonymiteten og oppfører seg seg deretter.
Meget treffende Anonym :)
Selv har jeg gjort meg til kjenne

Ja, hvis vi går utifra at du virkelig heter Per Olsen, så vet vi nå at du er en av mange hundre Per Olsen'er her i Norge.
Snakk om å gjøre seg til kjenne! ;D

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
bambadoo skrev:
Anonym skrev:

;D ;D ;D
Regnet med at den ville komme. Men med tanke på at jeg kjenner flere personer her inne, har oppgitt telefonnummeret mitt i enkelte annonser her inne og bruker gatenavnet til leiligheten min som tittel under "Mitt anlegg" føler jeg meg ikke så veldig anonym.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
larkus skrev:

mvh
larkus
Pr definisjon (min) er ikke dette high-end. Et produkt blir ikke high-end bare fordi prisen settes høyt.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Per_Olsen skrev:
LMC skrev:

mvh
Leif
Vel, en del av innleggene i denne og tidligere tråder tilsier at forhandlere må regne med heksejakt og det som værre er, bare de rette folkene poster noe som kan oppfattes som misnøye i dette forum. Gribbene er der med en gang og elsker synet av blod. Dette handler i liten grad om rett og galt, men om enkelte individers trang til å eksponere seg selv og drive "kamp" her inne. I andre sammenhenger ville de samme individene sannsynligvis raskt blitt ekskludert, men på et nettforum som dette, er de i sitt ess. Ressursene de legger ned her inne tyder på mye tid til overs....
Sonny sin virkelighetsoppfatning i forhold til hva importør/forhandler BURDE foreta seg ETTER at han hadde postet tråden, viser med all tydelighet at enkelte mangler enhver forståelse for konstrutiv omgang med andre.

Nå er det vel slik at produsenten samt importøren som foretok "oppgradering" har solgt et billig produkt til en ekstrem overpris!
For alle som har midler og er villige til å betale mer enn snittet for hifiutstyr er det en god ting at slike saker kommer frem i lyset så færre blir lurt for alt for mye penger.

Er du uenig i dette?

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Litt OT, men Tor Nado, mener du at jeg bør slutte å spise Vita?

""""""Vita Hjertego er kjemisk fremstilt margarin som bør unngås for enhver pris."""""""

L

larkus

Gjest
ayaboh skrev:
larkus skrev:

mvh
larkus
Pr definisjon (min) er ikke dette high-end. Et produkt blir ikke high-end bare fordi prisen settes høyt.
Hva som med rette kan kalles high end er et fint emne for en ny tråd.

mvh
larkus

M

musicus

Gjest
el_mariachi skrev:
musicus skrev:

mvh
Det er for mye å be om. Prisen står jo i deres prisliste.

lars_erik skrev:
Det forteller i beste fall hva du har betalt for ditt utstyr og ikke hva som er saken i dette tilfellet.

Hva "Sonny" faktisk har betalt for produktet er en sak mellom ham og selger og vedkommer ikke dere i det hele tatt. Saken er jo at et medioker produkt er forsøkt solgt til HiEnd pris.
Jeg mener nå at det har en viss relevans, så får du mene hva du vil, Sonny kan vel klare å svare på dette selv, eller?

mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.445
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
så det er bedre om han har kjøpt noe ræl til femdobbel pris enn tidobbel?
give me a break!
svindel uansett!
mvh
Leif

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.913
Angående rabbaterte priser. Det vel rundt 10-15 år siden bilbransjen sånn generelt sluttet med de obligatoriske rabattene på bilene og gikk over til ferdigprutede priser. Snart på tide å ønske HiFi-bransjen velkommen etter?

M

musicus

Gjest
LMC skrev:
så det er bedre om han har kjøpt noe ræl til femdobbel pris enn tidobbel?
give me a break!
svindel uansett!
mvh
Leif
Nå vet jeg ikke hva du ser etter i denne sammenhengen, men for meg vil det være av en viss betydelse, så ta deg en break du...

mvh

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.445
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
det var vel da alle bruktbilselgerne begynte i hi-fi bransjen! :eek: