Kommentarer om Edge-cd-tråden

Status
Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.965
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Espen R skrev:
Angående rabbaterte priser. Det vel rundt 10-15 år siden bilbransjen sånn generelt sluttet med de obligatoriske rabattene på bilene og gikk over til ferdigprutede priser. Snart på tide å ønske HiFi-bransjen velkommen etter?
Næh.... :-\

Moro å prute ;D
Bare man husker at 40% rabatt er minstekravet 8)

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.898
lars_erik skrev:
Espen R skrev:
Angående rabbaterte priser. Det vel rundt 10-15 år siden bilbransjen sånn generelt sluttet med de obligatoriske rabattene på bilene og gikk over til ferdigprutede priser. Snart på tide å ønske HiFi-bransjen velkommen etter?

Moro å prute ;D
Ja, jeg ødelegger vel moroa for mange. Følelsen av å ha gjort en kjempehandel skal ikke undervurderes. ;)

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.965
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Espen R skrev:
lars_erik skrev:
Espen R skrev:

Moro å prute ;D
Ja, jeg ødelegger vel moroa for mange. Følelsen av å ha gjort en kjempehandel skal ikke undervurderes. ;)
;D

N

nb

Gjest
Espen R skrev:
Litt enkel internett-bruk avslører ganske greit hva en vare koster på det internasjonale markedet og hva det koster å få den hjem på døra. Forhandlere som lister priser langt over dette gidder jeg ikke å kontakte en gang. Andre kan sikkert se annerledes på det, men kjøpslåing på kapitalvarer har jeg liten interesse av, kanskje utover som kulturkoloritt på ferieturer til deler av verden hvor slikt er normalt.

Ellers enig med Espen R (!) Det kan til tider se ut som om folk kjøper rabatter og ikke produkter.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.403
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
problemet i dette tilfellet er at scammet er globalt!ikke lokalt
mvh
Leif

P

Parelius

Gjest
LMC skrev:
mvh
Leif
Men støttet lokalt!

Hvofor vil ikke Per_Olsen fortelle hvilke modifikasjoner som er gjort på printet? Andre avkreves belegg for det mest. T

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.403
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
ja men jeg mente at det derfor er vanskeligere å gjennomskue
mvh
Leif

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.403
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
ja det har reddet mange! :eek:
folk med mere penger enn vett lar seg ganske enkelt ikke redde ;D
mvh
Leif

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
val skrev:
Per_Olsen skrev:
LMC skrev:
en forhandler med vettet i behold ville jo holde seg langt unna et produkt som skaper så negative assosiasjoner og så mye dårlig markedføring!

mvh
Leif
Vel, en del av innleggene i denne og tidligere tråder tilsier at forhandlere må regne med heksejakt og det som værre er, bare de rette folkene poster noe som kan oppfattes som misnøye i dette forum. Gribbene er der med en gang og elsker synet av blod. Dette handler i liten grad om rett og galt, men om enkelte individers trang til å eksponere seg selv og drive "kamp" her inne. I andre sammenhenger ville de samme individene sannsynligvis raskt blitt ekskludert, men på et nettforum som dette, er de i sitt ess. Ressursene de legger ned her inne tyder på mye tid til overs....
Sonny sin virkelighetsoppfatning i forhold til hva importør/forhandler BURDE foreta seg ETTER at han hadde postet tråden, viser med all tydelighet at enkelte mangler enhver forståelse for konstrutiv omgang med andre.

Nå er det vel slik at produsenten samt importøren som foretok "oppgradering" har solgt et billig produkt til en ekstrem overpris!
For alle som har midler og er villige til å betale mer enn snittet for hifiutstyr er det en god ting at slike saker kommer frem i lyset så færre blir lurt for alt for mye penger.

Er du uenig i dette?
I prinsippet er jeg enig. Men jeg er svært uenig i beskrivelsen av å bli lurt i dette tilfellet (mitt tilfelle og trådstarters tilfelle). Som sagt så eier jeg en slik spiller. Jeg har kjøpt den direkte av importør (demomodell til noe redusert pris), og jeg føler meg langt i fra lurt. Jeg er svært fornøyd med lyden, og hver gang jeg måtte ønske å bruke dvd spilleren min (phillips og harman kardon) direkte eller via min Benchmark dac, så får jeg på nytt bekreftet hvor fortreffelig G-CD er.
Enkelte her inne velger helt å overse det faktum at det finnes nåværende og tidligere eiere av denne spilleren som er svært fornøyd. Men det er jo ikke så interessant er det vel...?

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
LMC skrev:
så det er bedre om han har kjøpt noe ræl til femdobbel pris enn tidobbel?
give me a break!
svindel uansett!
mvh
Leif
Sakligheten og presisjonsnivået når nye nivåer ser jeg....

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Parelius skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif
Men støttet lokalt!

Hvofor vil ikke Per_Olsen fortelle hvilke modifikasjoner som er gjort på printet? Andre avkreves belegg for det mest. T
Jeg har ikke kompetanse på dette utover at jeg kan se at det er foretatt ut- og innloddinger på printet etter produksjon, og at noen komponenter ikke synes å passe til "hullene" de er loddet ned i. Har jeg veldig god tid en dag og virkelig kjeder meg, så skal jeg muligens glede dere med noen nærbilder.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.165
Torget vurderinger
4
LMC skrev:
Ut fra innleggene som har blitt postet hvor det virker som det er minst like viktig å forsvare produsent og forhandler som sitt eget produkt begynner jeg å lure på det samme.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Per_Olsen skrev:
val skrev:
Per_Olsen skrev:
LMC skrev:
en forhandler med vettet i behold ville jo holde seg langt unna et produkt som skaper så negative assosiasjoner og så mye dårlig markedføring!

mvh
Leif
Vel, en del av innleggene i denne og tidligere tråder tilsier at forhandlere må regne med heksejakt og det som værre er, bare de rette folkene poster noe som kan oppfattes som misnøye i dette forum. Gribbene er der med en gang og elsker synet av blod. Dette handler i liten grad om rett og galt, men om enkelte individers trang til å eksponere seg selv og drive "kamp" her inne. I andre sammenhenger ville de samme individene sannsynligvis raskt blitt ekskludert, men på et nettforum som dette, er de i sitt ess. Ressursene de legger ned her inne tyder på mye tid til overs....
Sonny sin virkelighetsoppfatning i forhold til hva importør/forhandler BURDE foreta seg ETTER at han hadde postet tråden, viser med all tydelighet at enkelte mangler enhver forståelse for konstrutiv omgang med andre.

Nå er det vel slik at produsenten samt importøren som foretok "oppgradering" har solgt et billig produkt til en ekstrem overpris!
For alle som har midler og er villige til å betale mer enn snittet for hifiutstyr er det en god ting at slike saker kommer frem i lyset så færre blir lurt for alt for mye penger.

Er du uenig i dette?
I prinsippet er jeg enig. Men jeg er svært uenig i beskrivelsen av å bli lurt i dette tilfellet (mitt tilfelle og trådstarters tilfelle). Som sagt så eier jeg en slik spiller. Jeg har kjøpt den direkte av importør (demomodell til noe redusert pris), og jeg føler meg langt i fra lurt. Jeg er svært fornøyd med lyden, og hver gang jeg måtte ønske å bruke dvd spilleren min (phillips og harman kardon) direkte eller via min Benchmark dac, så får jeg på nytt bekreftet hvor fortreffelig G-CD er.
Enkelte her inne velger helt å overse det faktum at det finnes nåværende og tidligere eiere av denne spilleren som er svært fornøyd. Men det er jo ikke så interessant er det vel...?

Sakens kjerne er klar: En produsent har pakket en skitbillig DVD-spiller inn i et forsåvidt solid kabinett og solgt det til minst 20-dobbelt pris. Selv om du som kjøper er fornøyd (noe du etter hvert begynner å bli ganske alene om), hindrer det ikke dette grove tilfellet fra å bli diskutert både på HI-Fi Sentralen og andre audiofora. Det må du bare leve med.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.154
Uansett hva jeg skriver i denne tråden blir det gæærnt .... søren au!

;)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Per_Olsen skrev:
Parelius skrev:
LMC skrev:
mvh
Leif
Men støttet lokalt!

Jeg har ikke kompetanse på dette utover at jeg kan se at det er foretatt ut- og innloddinger på printet etter produksjon, og at noen komponenter ikke synes å passe til "hullene" de er loddet ned i. Har jeg veldig god tid en dag og virkelig kjeder meg, så skal jeg muligens glede dere med noen nærbilder.
Da kan du jo bare legge ut bilder av printene da vet du.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.757
Torget vurderinger
1
Denne tråden ligger under "kommentarer og hjelp til forumet" og er således ikke en tråd for å diskutere produkter, eller legge ut bilder.

bjornh, moderator

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
val skrev:
Litt OT, men Tor Nado, mener du at jeg bør slutte å spise Vita?

""""""Vita Hjertego er kjemisk fremstilt margarin som bør unngås for enhver pris."""""""
Absolutt, det er ren gift.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.413
Torget vurderinger
2
Denne tråden blir både off topic og en ren fortsettelse på en debatt som jeg tror vi alle føler at vi er ferdig med.

Det er forsåvidt greit å diskutere et enkelt produkt eller fabrikant, men hele denne debatten har medført en rekke svært lite hyggelige innlegg, spkekulasjoner og krangling som jeg synes var svært unødvendig. Jeg har selv vært borte fra forumet en liten periode, og jeg hadde nok stoppet denne Edge debatten langt tidligere da dette ble en ren repetisjon fra tidligere tråd. Jeg finner også ordet "svindel" som injurerende, og jeg har derfor tatt bort Edge-tråden under "Hifi Generelt inkludert bransjeaktører" da dette ordet ble benyttet i samtlige overskrifter.

Jeg stenger nå også denne tråden, og jeg håper vi alle fremover kan finne litt hyggeligere temaer å diskutere. Det er sikkert enkelte av dere som vil se på dette som sensur, men dette er en debatt som allerede er ferdigdiskutert fra tdiligere år (og dermed ren gjentagelse), produktet har gått ut av produksjon, og uten hjelp fra de andre moderatorene så er det mange ting som ble sagt som ikke gjør seg på trykk her på HFS.

Mvh
Høvdingen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn