|
Du må prute vet duParelius skrev:Jeg ser gjerne at dere forteller meg hvor en får 40% rabatt, og hvilke merker/komponenter.lars_erik skrev:Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.musicus skrev:Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.Anonym skrev:Uansett så er det for dyrt enten det er snakk om cd-spilleren eller andre komponenter.
mvh
Det er postet bilder av innsiden i en av de andre Edge trådene.LMC skrev:hi-hi skulle gjerne sett oppi de monoblokkene til 1,4 mill!
der er det virkelig mulighet for rip-off!
mvh
Leif
Du er nok inne på noe herlarkus skrev:Jeg begynner å få en stygg mistanke om at veil. pris på highend er satt høyt for statusen sin del, og for å innbille kundene at de gjør et kanonkjøp når de får store rabatter.
mvh
larkus
Hehe, det er vel litt av gleden, den du beskriver din far hadde, ganske vanlig vil nå jeg trovredensgnag skrev:Tidligere i tråden har Sonny skrevet den ble kjøpt av Audiofreaks ...
Jeg forstår ikke diskusjonen, men er enig med larkus når det gjelder "villedende priser." Men min far var alltid glad i det - å hanke inn "greier" til superrabatter, og så sitte og kose seg som om han hadde betalt full pris.
;D
Takk vreden... Er den kjøpt der er det bare å kondolere. Synd ikke Sonny rådspurte folket her inne vedr denne denon spilleren.,..Hmm... Føles faktisk mest belastende for Denon å bli assosiert med Egde enn motsatt i dette tilfellet i mitt hue her.. 8)vredensgnag skrev:Tidligere i tråden har Sonny skrevet den ble kjøpt av Audiofreaks ...
Jeg forstår ikke diskusjonen, men er enig med larkus når det gjelder "villedende priser." Men min far var alltid glad i det - å hanke inn "greier" til superrabatter, og så sitte og kose seg som om han hadde betalt full pris.
;D
Dersom du ikke kan vite, hvorfor da påstå at det er forhandler som tar ut den "urimelige" fortjenesten?Sonny skrev:Av grunner jeg ikke vil komme inn på har jeg informert kjøper om at jeg ikke kan selge spilleren.
Per Olsen om fortjenesten ligger hos forhandler eller produsent kan vi ikke vite noe om.
Larkus - jeg kan ikke se noe som forteller meg hva innmaten er. Og av samme grunn som i øverste linje vil jeg gjøre noe annet enn det jeg allerede har gjort med å ta av topplokket.
S
Vet vi at innmaten er fra Denon? Det ble vel opplyst at logoen til Toshiba kommer på på skjerm når den kobles til et TV. Og vreden antydet vel at innmaten var fra Panasonic tidligere i denne tråden. Nå kan det vel også like godt være at de to printene i Edge-spilleren også sitter i mange forskjellige DVD-spillere av den billige sorten.HCS skrev:Synd ikke Sonny rådspurte folket her inne vedr denne denon spilleren.,..Hmm... Føles faktisk mest belastende for Denon å bli assosiert med Egde enn motsatt i dette tilfellet i mitt hue her.. 8)
Det er for mye å be om. Prisen står jo i deres prisliste.musicus skrev:Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.
mvh
Det forteller i beste fall hva du har betalt for ditt utstyr og ikke hva som er saken i dette tilfellet.lars_erik skrev:Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.
Det var litt søtt av Audiofreaks å bytte ut G CD med et rimelig USB lydkort på Horten messa.LMC skrev:en annen problemstilling som dukker opp, er hvorfor EDGE fortsatt er i importørens sortiment, etter at det påviselig grenser til grov svindel å selge slike rebrandete varer med såååå grove marginer
det finnes bare en forklaring...imo
mvh
Leif
Vel, en del av innleggene i denne og tidligere tråder tilsier at forhandlere må regne med heksejakt og det som værre er, bare de rette folkene poster noe som kan oppfattes som misnøye i dette forum. Gribbene er der med en gang og elsker synet av blod. Dette handler i liten grad om rett og galt, men om enkelte individers trang til å eksponere seg selv og drive "kamp" her inne. I andre sammenhenger ville de samme individene sannsynligvis raskt blitt ekskludert, men på et nettforum som dette, er de i sitt ess. Ressursene de legger ned her inne tyder på mye tid til overs....LMC skrev:en forhandler med vettet i behold ville jo holde seg langt unna et produkt som skaper så negative assosiasjoner og så mye dårlig markedføring!
mvh
Leif
???LMC skrev:PO=EA? 8)
Ja, det er en del som gjemmer seg bak anonymiteten og oppfører seg seg deretter.LMC skrev:anonymitet er noe dritt!
Meget treffende AnonymAnonym skrev:Ja, det er en del som gjemmer seg bak anonymiteten og oppfører seg seg deretter.LMC skrev:anonymitet er noe dritt!
Anonym skrev:Ja, det er en del som gjemmer seg bak anonymiteten og oppfører seg seg deretter.
Enda en ??? fra meg. Nå har du fullstendig mistet meg. Aner ikke hva du snakker om........LMC skrev:nå er det bare å sitte og gni seg i hendene og vente på lagertømming! ;D
Per_Olsen skrev:Meget treffende AnonymAnonym skrev:Ja, det er en del som gjemmer seg bak anonymiteten og oppfører seg seg deretter.LMC skrev:anonymitet er noe dritt!
Selv har jeg gjort meg til kjenne
Hehe...joda jeg tok humoren forsåvidt, men skjønner ikke hvem du siktet til.LMC skrev:du har bare ikke humor! :
mvh
Leif
Regnet med at den ville komme. Men med tanke på at jeg kjenner flere personer her inne, har oppgitt telefonnummeret mitt i enkelte annonser her inne og bruker gatenavnet til leiligheten min som tittel under "Mitt anlegg" føler jeg meg ikke så veldig anonym.bambadoo skrev:Anonym skrev:Ja, det er en del som gjemmer seg bak anonymiteten og oppfører seg seg deretter.
;D ;D ;D
Pr definisjon (min) er ikke dette high-end. Et produkt blir ikke high-end bare fordi prisen settes høyt.larkus skrev:Jeg begynner å få en stygg mistanke om at veil. pris på highend er satt høyt for statusen sin del, og for å innbille kundene at de gjør et kanonkjøp når de får store rabatter.
mvh
larkus
Per_Olsen skrev:Vel, en del av innleggene i denne og tidligere tråder tilsier at forhandlere må regne med heksejakt og det som værre er, bare de rette folkene poster noe som kan oppfattes som misnøye i dette forum. Gribbene er der med en gang og elsker synet av blod. Dette handler i liten grad om rett og galt, men om enkelte individers trang til å eksponere seg selv og drive "kamp" her inne. I andre sammenhenger ville de samme individene sannsynligvis raskt blitt ekskludert, men på et nettforum som dette, er de i sitt ess. Ressursene de legger ned her inne tyder på mye tid til overs....LMC skrev:en forhandler med vettet i behold ville jo holde seg langt unna et produkt som skaper så negative assosiasjoner og så mye dårlig markedføring!
mvh
Leif
Sonny sin virkelighetsoppfatning i forhold til hva importør/forhandler BURDE foreta seg ETTER at han hadde postet tråden, viser med all tydelighet at enkelte mangler enhver forståelse for konstrutiv omgang med andre.
Hva som med rette kan kalles high end er et fint emne for en ny tråd.ayaboh skrev:Pr definisjon (min) er ikke dette high-end. Et produkt blir ikke high-end bare fordi prisen settes høyt.larkus skrev:Jeg begynner å få en stygg mistanke om at veil. pris på highend er satt høyt for statusen sin del, og for å innbille kundene at de gjør et kanonkjøp når de får store rabatter.
mvh
larkus
Jeg mener nå at det har en viss relevans, så får du mene hva du vil, Sonny kan vel klare å svare på dette selv, eller?el_mariachi skrev:Det er for mye å be om. Prisen står jo i deres prisliste.musicus skrev:Det kan vi være enige om (hva gjelder prisen på denne cdpén), men jeg vil for egen del iaf, gjerne vite hva den faktiske kostnaden var ved kjøpet, om ikke det er for mye å be om.
mvh
Det forteller i beste fall hva du har betalt for ditt utstyr og ikke hva som er saken i dette tilfellet.lars_erik skrev:Uten at jeg vet noe om dette eksakte tilfellet, er det ikke uvanlig å få minst 40% rabatt ved kjøp av high-end produter. Enda mer om det er snakk om demo. Skulle anta at det prisen lå rundt 25k.
Hva "Sonny" faktisk har betalt for produktet er en sak mellom ham og selger og vedkommer ikke dere i det hele tatt. Saken er jo at et medioker produkt er forsøkt solgt til HiEnd pris.
Nå vet jeg ikke hva du ser etter i denne sammenhengen, men for meg vil det være av en viss betydelse, så ta deg en break du...LMC skrev:så det er bedre om han har kjøpt noe ræl til femdobbel pris enn tidobbel?
give me a break!
svindel uansett!
mvh
Leif