Kommentarer om Edge-cd-tråden

Status
Stengt for ytterligere svar.
T

timc

Gjest
Mbare skrev:
Igjen: denne tråden handler om Edge sin cd-spiller, ikke lydteknikere og hvordan de gjør jobben sin. Hvis dere ønsker å diskutere det, kan det opprettes en egen tråd om det.
Dette er relevant for tema. Det stiller spørsmål ved om erfaringsgrunnlag har noe å si for kompetansebygging.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
timc skrev:
Mbare skrev:
Igjen: denne tråden handler om Edge sin cd-spiller, ikke lydteknikere og hvordan de gjør jobben sin. Hvis dere ønsker å diskutere det, kan det opprettes en egen tråd om det.
Dette er relevant for tema. Det stiller spørsmål ved om erfaringsgrunnlag har noe å si for kompetansebygging.
I det første innlegget defineres temaet i tråden som:

Startet en ny tråd for å synliggjøre og advare mot Edge. Edge G CD er ren svindel. Både amerikanske Edge og den norske importøren Audiofreaks
Om erfaringsgrunnlag har noe å si for kompetansebygging er et viktig og relevant tema i de aller fleste hi-fi sammenhenger. I dette tilfelle mener jeg dog at det burde tas i en egen tråd, i stedet for i den tråden som omhandler Edge.

T

timc

Gjest
Fair enough.

Mitt svar på problemstillingen er ett rungende nei. Nettopp fordi oppfattelsen er subjektiv, og ofte fargelagt av egne investeringer.

Det er ganske mange her inne som har skrytt annlegg med høyttalere i motfase opp i skyene. Da stopper det for min del.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.732
Torget vurderinger
34
Uavhengig av om Edge har prissatt spilleren sin etter produksjons- og utviklingskostnader eller rent markedsmessige hensyn, så synes jeg på prinsipielt grunnlag det er rart at bransjeaktører bidrar til å sette annet utstyr og produsenter enn man forhandler/importerer selv, og andre importører i et dårlig lys på et offentlig forum.

Hva man sier på kammerset er en ting, men det er jo ikke rart det til tider kan være dårlig stemning på HFS når selv folk fra bransjen behandler hverandre og hverandres utstyr på den måten.

Roy

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.629
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Støttes!
Synes timc (som det er uklart hva driver med, hvilket firma...?) kan starte egne tråder/pressemeldinger for å ri hestene sine!

R

T

timc

Gjest
Driver kun som akustikkonsulent. Ingen tilknytting til noe annet firma.

Selger ingen produkter.

Jobber fulltid utenom, ved akustikkavdelingen til NTNU.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.732
Torget vurderinger
34
Her bør nok vi som skribenter være varsomme, mener jeg, all den tid "våre private" meninger på et slikt forum ofte kan bli lest som publikasjonene vi skriver for sine meninger.

Så får heller vi være kritiske til produkter vi har hatt til test hjemme hos oss selv, og la andre forumdeltagere ta for seg synsingen basert på bilder de har sett eller tester man har lest som andre har skrevet.

Roy

T

timc

Gjest
RoDa skrev:
Synes timc (som det er uklart hva driver med, hvilket firma...?) kan starte egne tråder/pressemeldinger for å ri hestene sine!
Dette har vært gjort 2 ganger. Det lå til og med på forsiden. Ikke min feil at du ikke følger med og leser pressemeldinger, og annonsering.

Det står også i signaturen.

Edit: Dobbeltsjekket, og annonsen ligger på forsiden fortsatt.

T

timc

Gjest
R.E.S. skrev:
Her bør nok vi som skribenter være varsomme, mener jeg, all den tid "våre private" meninger på et slikt forum ofte kan bli lest som publikasjonene vi skriver for sine meninger.

Så får heller vi være kritiske til produkter vi har hatt til test hjemme hos oss selv, og la andre forumdeltagere ta for seg synsingen basert på bilder de har sett eller tester man har lest som andre har skrevet.

Roy
Løsningen kan være å ha 2 profiler.

Selv ser jeg ikke noe problem så lenge man er klar på hvem man representerer.

Men dette er WAY OT.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.629
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
R.E.S. skrev:

Roy
Nettopp derfor jeg reduserer/kutter skrivingen selv.
Dette er min hobby som tilfeldigvis ble litt mer enn det da mine tanker kom på trykk i Fidelity.

At folk ikke klarer å skille meningene til meg som person og meningene til bladet Fidelity får være deres problem.
Det har på sett og vis også blitt mitt problem, men jeg har tatt et valg basert på det.

Derfor vil jeg fortsette å mene og synse som jeg alltid har gjort. ;)
skal kriteriet for å kommentere produkter være at man har hatt dem hjemme til test så stiller du i en egen klasse med "litt" flere produkter på blokka. :D

R

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.629
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
timc skrev:
RoDa skrev:
Dette har vært gjort 2 ganger. Det lå til og med på forsiden. Ikke min feil at du ikke følger med og leser pressemeldinger, og annonsering.

Beklager det, rekker dessverre ikke over alt her inne.

R

T

timc

Gjest
RoDa skrev:
timc skrev:
RoDa skrev:

Beklager det, rekker dessverre ikke over alt her inne.

R

Greit. Men synes du kunne gjort ett søk, før du bekyldte meg for å ha skjulte hensikter.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.732
Torget vurderinger
34
RoDa skrev:
At folk ikke klarer å skille meningene til meg som person og meningene til bladet Fidelity får være deres problem.
Det har på sett og vis også blitt mitt problem, men jeg har tatt et valg basert på det.
Akkurat som det ikke er mobberen som definerer hva som er mobbing, så kan heller ikke en avsender (i dette tilfelle skribent) bestemme hva som oppfattes som problematisk for mottageren (i dette tilfelle leseren) om det er RoDa, privatpersonen eller RoDa, hifiskribenten som uttaler seg. For folk flest vil jeg tro det er vanskelig å skille, siden du som privatperson uttaler deg om det området du også er profesjonell på (i definisjon av mottar betaling for å skrive). Hvis du hadde vært aktiv på et forum for modelltog, ville ikke sammenblandingen vært noe problem.

RoDa skrev:
skal kriteriet for å kommentere produkter være at man har hatt dem hjemme til test så stiller du i en egen klasse med "litt" flere produkter på blokka. :D

R
Nå sier du at at du har trappet ned skrivingen, så denne kommentaren er derfor på generelt grunnlag.

Men det er nettopp dette som jeg opplever som problematisk, rent yrkesetisk. Hvis jeg skal synse om produkter jeg verken har sett eller hørt i egen stue, samtidig som jeg skal synse (litt mer strukturert, men dog) om produkter jeg har hatt hjemme under kontrollerte forhold, så skaper man etter min ringe mening vanskeligheter for seg selv som hifijournalist.

For det første så vil hi-fi-journalister ofte bli oppfattet som kunnskapsrike på området, ikke minst fordi vi ofte (som du skriver) mottar mye utstyr til test. Ergo vil man i forhold til de fleste hifi-kunder ha hørt flere produkter hjemme, og på den bakgrunn kunne ha bedre forutsetninger til å si noe om egenskapene til produktene basert på egne brukererfaringer.

Når man da åpenbarer for offentligheten at man kan mene like sterkt om produkter man ikke har hørt eller sett i eget anlegg, så vil man etter min mening rive i stykker den "kontrakten" som finnes mellom journalisten og leseren om at det man skriver/leser er så etterrettelig som mulig. Det betyr igjen at det vil kunne stilles spørsmålstegn ved troverdigheten til det man skriver i publikasjonen man skriver for til vanlig, nettopp fordi man offentlig har vist at man som person uttaler seg på bakgrunn av andres - ikke egne erfaringer.

Det samme gjelder f.eks. politiske journalister. Det vil være vanskelig å flagge partitilhørighet på privaten, for så å tro at dette ikke svekker ens egen troverdighet som journalist.

Til syvende og sist vil uansett dette være en redaktørs ansvar å legge retningslinjer for hva medarbeiderne kan tillate seg i det offentlige rom. Personlig ville nok ikke jeg stått for en "fritt fram for alt"-holdning til medarbeiderne hvis jeg var redaktør.

Men gudene skal vite at jeg sikkert mer enn en gang har tråkket i salaten selv når engasjementet har passert den klare tanken. ;D

Skrevet i beste mening, og håper det oppfattes som at jeg prøver å ta ballen, ikke mannen. Han har jeg nemlig svært lite å utsette på. :)

Roy

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.165
Torget vurderinger
4
Etter min mening er det håpløst at Edge tråden nå er midlertidig stengt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
293
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Anonym skrev:
Det bør ikke legges lokk på hvilke sure realiteter godtroende godlydssøkende kan risikere å treffe på sin vei iallefall, så jeg synes det er helt på sin plass når eiere ønsker å belyse sine skuffelser like mye som når de ønsker å belyse sine positive opplevelser.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Anonym skrev:
Det bør ikke legges lokk på hvilke sure realiteter godtroende godlydssøkende kan risikere å treffe på sin vei iallefall.
Vil det komme fler sensasjonelle avsløringer? Jeg venter i neglebitende spenning.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.165
Torget vurderinger
4
Jeg har en Toshiba HD DVD spiller i kjellerboden. Har sett på den som et bomkjøp men nå når jeg ser at den burde ha kostet 54 000 kroner (ref Edge tråden) må jeg nesten ta den frem ;D

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.629
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
R.E.S. skrev:
RoDa skrev:
Akkurat som det ikke er mobberen som definerer hva som er mobbing, så kan heller ikke en avsender (i dette tilfelle skribent) bestemme hva som oppfattes som problematisk for mottageren (i dette tilfelle leseren) om det er RoDa, privatpersonen eller RoDa, hifiskribenten som uttaler seg. For folk flest vil jeg tro det er vanskelig å skille, siden du som privatperson uttaler deg om det området du også er profesjonell på (i definisjon av mottar betaling for å skrive). Hvis du hadde vært aktiv på et forum for modelltog, ville ikke sammenblandingen vært noe problem.

RoDa skrev:

R
Nå sier du at at du har trappet ned skrivingen, så denne kommentaren er derfor på generelt grunnlag.

Men det er nettopp dette som jeg opplever som problematisk, rent yrkesetisk. Hvis jeg skal synse om produkter jeg verken har sett eller hørt i egen stue, samtidig som jeg skal synse (litt mer strukturert, men dog) om produkter jeg har hatt hjemme under kontrollerte forhold, så skaper man etter min ringe mening vanskeligheter for seg selv som hifijournalist.

For det første så vil hi-fi-journalister ofte bli oppfattet som kunnskapsrike på området, ikke minst fordi vi ofte (som du skriver) mottar mye utstyr til test. Ergo vil man i forhold til de fleste hifi-kunder ha hørt flere produkter hjemme, og på den bakgrunn kunne ha bedre forutsetninger til å si noe om egenskapene til produktene basert på egne brukererfaringer.

Når man da åpenbarer for offentligheten at man kan mene like sterkt om produkter man ikke har hørt eller sett i eget anlegg, så vil man etter min mening rive i stykker den "kontrakten" som finnes mellom journalisten og leseren om at det man skriver/leser er så etterrettelig som mulig. Det betyr igjen at det vil kunne stilles spørsmålstegn ved troverdigheten til det man skriver i publikasjonen man skriver for til vanlig, nettopp fordi man offentlig har vist at man som person uttaler seg på bakgrunn av andres - ikke egne erfaringer.

Det samme gjelder f.eks. politiske journalister. Det vil være vanskelig å flagge partitilhørighet på privaten, for så å tro at dette ikke svekker ens egen troverdighet som journalist.

Til syvende og sist vil uansett dette være en redaktørs ansvar å legge retningslinjer for hva medarbeiderne kan tillate seg i det offentlige rom. Personlig ville nok ikke jeg stått for en "fritt fram for alt"-holdning til medarbeiderne hvis jeg var redaktør.

Men gudene skal vite at jeg sikkert mer enn en gang har tråkket i salaten selv når engasjementet har passert den klare tanken. ;D

Skrevet i beste mening, og håper det oppfattes som at jeg prøver å ta ballen, ikke mannen. Han har jeg nemlig svært lite å utsette på. :)

Roy

Snørr og barter min gode mann, snørr og barter!

Skrev at jeg hadde tatt mitt valg angående skrivingen. ;)
Profesjonell? Det er du som har skriveutdanningen her, det eneste jeg har gjort er å dele mine erfaringer med hifiutstyr på trykk istedet for på nett. Synes jeg har lært mye av det selv, men for mange er det som du vet bare ren underholdning. ;)

"Når man da åpenbarer for offentligheten at man kan mene like sterkt om produkter man ikke har hørt eller sett i eget anlegg, så vil man etter min mening rive i stykker den "kontrakten" som finnes mellom journalisten og leseren om at det man skriver/leser er så etterrettelig som mulig. Det betyr igjen at det vil kunne stilles spørsmålstegn ved troverdigheten til det man skriver i publikasjonen man skriver for til vanlig, nettopp fordi man offentlig har vist at man som person uttaler seg på bakgrunn av andres - ikke egne erfaringer."

Åpenbarer for offentligheten? river i stykker kontrakten? Gi meg enda en break, er du snill! Det eneste jeg kan erindre å "mene sterkt om" som jeg ikke har hatt hjemme er denne etterhvert så berømte cdspilleren. :D Den mener jeg fortsatt sterkt om. Det hyggeligste (eneste hyggelige?) i den saken er at mindre bemidlede hifientusiaster kan skaffe seg meget bra digitallyd til små penger. For jeg regner med du til fulle står inne for dine lytteinntrykk av denne spilleren fortsatt? ... og at du ser at den umulig kan koste mye penger å produsere?
Apropos kontrakt, tror du helte bensin på den og tente på med etterretteligheten din når det gjelder den omtalte spilleren....

Syns du setter deg selv, eller hifiskribenter, litt for høyt med innlegget ditt.
Tror folk flest skjønner at hifiskribenter er som folk flest. ;)

Ball, mann? Vetta faen, men rene ord for penga er det!

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.401
Torget vurderinger
10
Vidar P skrev:
Anonym skrev:
Det bør ikke legges lokk på hvilke sure realiteter godtroende godlydssøkende kan risikere å treffe på sin vei iallefall, så jeg synes det er helt på sin plass når eiere ønsker å belyse sine skuffelser like mye som når de ønsker å belyse sine positive opplevelser.
Helt enig, men da risikerer man å bli avfeid med at man bare har seg selv å takke, pga. manglende research i forkant. Og har man ikke gjort leksa si fortjener man sannelig ikke bedre, kan det høres ut som er moralen. Mao. da er det ok om man blir lurt. Mange velger derfor kanskje heller å holde en lav profil om sine bomkjøp.

V

vredensgnag

Gjest
Det rare er at de blant oss som advarer mot slikt lureri, og som i sin tid ble latterliggjort (jeg ble det, ihvertfall) fordi man sier at man alltid kikker under lokket før kjøp - vi blir skurkene; i en tråd som er startet av en kunde som føler seg grunnlurt.

Man kan stusse på hva poenget er med et hifi-forum der ulike skal komme med sine synspunkt på tingenes tilstand. Om poenget er å applaudere folk som selger kabler til 300 for 200.000, og dvd-spillere til 16 kroner for 53.000, så er dette en underlig hobby.

_RoDa_

Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.629
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
vredensgnag skrev:
Man kan stusse på hva poenget er med et hifi-forum der ulike skal komme med sine synspunkt på tingenes tilstand. Om poenget er å applaudere folk som selger kabler til 300 for 200.000, og dvd-spillere til 16 kroner for 53.000, så er dette en underlig hobby.
Jeg tror de aller aller fleste av oss i våre forskjellige skyttergraver har geværene rettet i samme retning denne gangen, vreden.
Er langt fra enig med deg i masse her inne, men dette er soleklart i mine øyne. Tror det blir med øynene også, har ikke lyst eller behov for å høre noe av dette.

R

V

vredensgnag

Gjest
Nei - nå må det smiles og lyttes med glede. Edge er vel gjennomdrøftet nå?

En god venn har igangsatt et restaurasjonsprosjekt, på forsterker/tuner av samme slag jeg har, pluss at han skal få sin meget solide EMT platespillersatt i topp stand - han gleder seg som et barn til å kombinere eldre og fullstendig pålitelig teknologi, satt i nystand, med en god DAC og NAS.

En fin kombinasjon, der man får det beste av flere verdener. Høyttalere blir sannsynligvis Sonus Faber -- dette blir bra, han kan knapt vente, og mannen som skal sette forsterker og tuner i stand har sagt han er ferdig med jobben i desember.

Julekveld, med andre ord.

Det er andre boller, det.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.732
Torget vurderinger
34
RoDa skrev:

Profesjonell? Det er du som har skriveutdanningen her, det eneste jeg har gjort er å dele mine erfaringer med hifiutstyr på trykk istedet for på nett. Synes jeg har lært mye av det selv, men for mange er det som du vet bare ren underholdning. ;)

"Når man da åpenbarer for offentligheten at man kan mene like sterkt om produkter man ikke har hørt eller sett i eget anlegg, så vil man etter min mening rive i stykker den "kontrakten" som finnes mellom journalisten og leseren om at det man skriver/leser er så etterrettelig som mulig. Det betyr igjen at det vil kunne stilles spørsmålstegn ved troverdigheten til det man skriver i publikasjonen man skriver for til vanlig, nettopp fordi man offentlig har vist at man som person uttaler seg på bakgrunn av andres - ikke egne erfaringer."

Åpenbarer for offentligheten? river i stykker kontrakten? Gi meg enda en break, er du snill! Det eneste jeg kan erindre å "mene sterkt om" som jeg ikke har hatt hjemme er denne etterhvert så berømte cdspilleren. :D Den mener jeg fortsatt sterkt om. Det hyggeligste (eneste hyggelige?) i den saken er at mindre bemidlede hifientusiaster kan skaffe seg meget bra digitallyd til små penger. For jeg regner med du til fulle står inne for dine lytteinntrykk av denne spilleren fortsatt? ... og at du ser at den umulig kan koste mye penger å produsere?
Apropos kontrakt, tror du helte bensin på den og tente på med etterretteligheten din når det gjelder den omtalte spilleren....

Syns du setter deg selv, eller hifiskribenter, litt for høyt med innlegget ditt.

Jeg er riktignok forkjøla, men bart har jeg ikke ;D

Her hadde jeg egentlig skrevet et langt svar, men tror ikke jeg gidder å gå inn i en videre polemikk der det ene ordet tar det andre, men ja, jeg står selvsagt for testen, selv om jeg som tidligere nevnt innrømmer at gode tester i andre magasiner og andres brukererfaringer av spilleren kan ha hatt innvirkning på min bedømmelse.

Derfor hadde det vært morsomt og fått høre spilleren på nytt i eget anlegg.

Så lar jeg det bli med det.

Roy

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke kikket inni min EMM labs..................hmmm burde jeg kanskje ha gjort for nær et par år siden :-\
Uansett så er jeg 100% sikker på at det ikke er noe DVD driverk inni der :D
Da er vel alt i orden da får jeg håpe.

Mvh.KW

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Fan, jeg ble så usikker på lyden i anlegget mitt at jeg skrudde opp alt jeg har, nå for jeg ikke delene på plass,- Kan noen hjelpe meg ?

T

timc

Gjest
johnnygrandis skrev:
Fan, jeg ble så usikker på lyden i anlegget mitt at jeg skrudde opp alt jeg har, nå for jeg ikke delene på plass,- Kan noen hjelpe meg ?
Dette var sarkasme eller?

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Nei det var ment som humor, ser jeg glemte smileyen bak.

T

timc

Gjest
johnnygrandis skrev:
Nei det var ment som humor, ser jeg glemte smileyen bak.
Grunnen til at jeg måtte spørre er at jeg vet om folk som faktisk har prestert dette. Plukket fra hverandre noe for å finne ut hva som er inni, for så å måtte kaste hele greia. Det var ikke hifiutstyr da.

L

larkus

Gjest
Jeg vet om en som fikk deler til overs da han hadde satt sammen cd-spilleren igjen etter en modifisering. Han kastet delene i søpla før han gadd å prøvekjøre spilleren etter inngrepet...............

mvh
larkus

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.193
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
vredensgnag skrev:
Nei - nå må det smiles og lyttes med glede. Edge er vel gjennomdrøftet nå?
Et meget fornuftig forslag vredensgnag ;)
;)...er vi endelig ferig nå... ;D

gismo

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.484
Sted
Trondheim
Det er greit at dette temaet kommer opp av og til, slik at vi ikke glemmer. Men det kan være greit å spare litt konfekt til neste runde.

Mvh Ola

V

vredensgnag

Gjest
hel skrev:
OAlex skrev:
Det er greit at dette temaet kommer opp av og til, slik at vi ikke glemmer. Men det kan være greit å spare litt konfekt til neste runde.

Mvh Ola
Det har vel vært mange slike "keiserens nye klær" runder før: http://www.audioholics.com/reviews/...-ray-oppo-clone/oppo-inside-lexicon-outside-1
Joda, men dette var ingen hemmelighet. Det var kjent at Lexicon skulle bruke Oppos BD lenge før Lexicon kom med sin - Lexicon selv kunngjorde det. Lexicon har betalt for THX-sertifisering ...

Når det er sagt, om du har lyst til å betale USD 3.000 ekstra for at Lexicon skal pakke inn din Oppo, så er det fritt frem.

Vedlegg

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
R.E.S. skrev:
RoDa skrev:

Jeg er riktignok forkjøla, men bart har jeg ikke ;D

Her hadde jeg egentlig skrevet et langt svar, men tror ikke jeg gidder å gå inn i en videre polemikk der det ene ordet tar det andre, men ja, jeg står selvsagt for testen, selv om jeg som tidligere nevnt innrømmer at gode tester i andre magasiner og andres brukererfaringer av spilleren kan ha hatt innvirkning på min bedømmelse.

Derfor hadde det vært morsomt og fått høre spilleren på nytt i eget anlegg.

Så lar jeg det bli med det.

Roy
Ikke vær redd. Den låter likt (glimrende) både før og etter man åpner lokket. Med mindre du betviler din generelle kompetranse, så er det ingen grunn til å gjøre det nå. Så pass mye løgn og tendensiøst vissvass er det sagt om denne spilleren her inne, fra individer som ikke kjenner den, at det er ingen grunn til å la seg påvirke.

P

Parelius

Gjest
Per_Olsen skrev:
Så pass mye løgn og tendensiøst vissvass er det sagt om denne spilleren her inne, fra individer som ikke kjenner den, at det er ingen grunn til å la seg påvirke.
Hva består løgnene i? Spesifiser for oss som ikke helt har fulgt med i timen.

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Parelius skrev:
Per_Olsen skrev:
Så pass mye løgn og tendensiøst vissvass er det sagt om denne spilleren her inne, fra individer som ikke kjenner den, at det er ingen grunn til å la seg påvirke.
Jeg kan ta to (før jeg legger meg):
- at den koster kr 16,- å lage
- at den låter som en dvd spiller til kr 1200,-

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvor får man tak i en slik Oppo DVD-spiller? Den må jo være grovt underpriset...

P

Parelius

Gjest
Per_Olsen skrev:
Parelius skrev:
Per_Olsen skrev:
Jeg kan ta to (før jeg legger meg):
- at den koster kr 16,- å lage
Ja, det høres jo billig ut, men var ikke det for innmaten bestilt i ordre på over 1000? (Altså uten det stygge chassiet.) Det må selvfølgelig belegges. Enig i det.

- at den låter som en dvd spiller til kr 1200,-
I den verden du og andre beveger dere i - den subjektive opplevelse - så er jo det greit nok sagt. Om den objektivt låter slik, se det er det værre å si noe om; til det trengs litt mer vitenskapelig metoder, selvfølgelig. Men at noen mener at den ikke låter bedre er jo ingen løgn, like lite som det er en løgn hvis du bare mener at den låter bedre i dine ører.

Men du har selv sagt at det er store endringer i komponenter etc på denne i forhold til billigspilleren. Har du belegg for det?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn