Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hva er dette JM ?

    Virker som en annen vei enn Wilson.
    Ligner på Heco, men fra et vinland. Italia ? Ikke Viva. Nei, gir opp.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.397
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rosita.png

    Frankrike er også et vinland (?)
    Det blir en eksklusiv klubb her på berget (og i Bergen) .;)
    Gratulerer!
     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Vis vedlegget 543366
    Frankrike er også et vinland?
    Det blir en eksklusiv klubb her på berget (og i Bergen) .;)
    Gratulerer!
    Frankrike var vel det store vinlandet, ihvertfall tidligere. Ok,men ikke så spennende høyttalere som italienske.

    Så nå at en Stokie i Bergen hadde tinget på samme høyttalere. Men kjedelige i fargevalget.:cool:

    Kii Three.JPG
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.397
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin farge på dine Kii EIK.
    Likte også fargen på Focalene du hadde.

    Når det gjelder hvorvidt høyttalervalget over her er spennende, så vil jeg tro at det hadde vært adskillig mer konvensjonelt å dra inn nok et par Sonus Faber inn i landet.;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rødfargen fra Kii var langt fremme i pannebrasken til å begynne med, men feiget ut :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Hva er dette JM ?

    Virker som en annen vei enn Wilson.
    Ligner på Heco, men fra et vinland. Italia ? Ikke Viva. Nei, gir opp.
    Det var litt tidlig å gi opp EiK.
    Talerne de vyrde herrer har bestilt kommer ganske riktig fra Frankrike som Bluesbreaker er inne på.
    I tillegg har du fått stikkordet Rosita. Foran dette ordet skal det stå to ord, og et bak.
    Da får du både produsent og modell.
    Lykke til!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.967
    Antall liker
    6.065
    Torget vurderinger
    32
    Det ligner da veldig på La Rosita New Babell-høyttalerne som er avbildet på denne messerapporten fra Hifi Pig.

    Hifi_deluxe_20191292_1.jpg


    Roy
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Det må vel sies å være korrekt R.E.S - Montespan La Rosita New Babell.
    Spelte musikk gjorde de på en overbevisende måte.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Hva er dette JM ?

    Virker som en annen vei enn Wilson.
    Ligner på Heco, men fra et vinland. Italia ? Ikke Viva. Nei, gir opp.
    Svaret på hva det er - er gitt av andre nedover i tråden.
    Noe annet enn Wilson? Ja, absolutt - i allefall i forhold til det jeg har hørt av Wilson. Og, som nevnt før - jeg er veldig fornøyd med Sasha (så fornøyd at jeg har hatt to par). Men, så var det denne Rosa kreasjonen som var å høre i Munchen da. Hjertet slo annerledes for henne. Hun kommer ikke like dypt - flatt til 35 tenker jeg. Men, likevel - det er noe oppløst og sonort (er det et ord?) som tiltalte.
    Gleder meg til å sjekke om noen vil komme og høre når de først er installert og alt i hus. Antakelig et tidspunkt etter medio august kunne passe.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Frankrike er også et vinland (?)
    Det blir en eksklusiv klubb her på berget (og i Bergen) .
    Gratulerer!
    I følge min fars lærebok om viner fra 1956 (ikke skrevet av ham) - så regnes Frankrike som et vinland.
    Takker for gratulasjoner. Nå bør det en gang bli realitet at noen fra Hedmarks "mafiaen" kommer på besøk en gang.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Det må vel sies å være korrekt R.E.S - Montespan La Rosita New Babell.
    Spelte musikk gjorde de på en overbevisende måte.
    Så vidt jeg har fått med meg - så er det hele og fulle navn gjengitt over.
    Hyggelige personer som står bak merket, far og sønn bedrift.
    Meg bekjent kommer det tre par til Norge i august, ett par til Bergen som er godt omtalt annet sted på HFS. Fargevalget der kan vel forstås som en slags lengsel mot andre farger enn rødt. Hva nå som kan ligge i det.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Tøffe saker! Gleder meg til lytten.
    De ser da unektelig større ut enn Sasha?

    Cheers!
    G.
    Neida, her går det nedover. Det er sjekket ut om den heller fiffige standen under kunne forhøyet litt - men, det roter nok til en del beregninger som er gjort i forhold til lyd.
    Kan gjengi en del specs etter hvert, og offisielle bilder fra fabrikk tror jeg tas denne eller neste uke. Temmelig ny modell, og også en del av "innmaten" endres før den endelige produksjonsmodellen.
    Farge har jeg tenkt mye på, og kommer nok ikke til å feige ut. NOe av det vanskelige er å forstå hav 7 lag med lakk vil gjøre med fargespillet. Det er sagt at det da vil gjøre at det oppleves lysere enn RAL skalaen viser. Nuvel - lyd er nok viktigere enn farge til syvende og sist.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Ditt valg fremstår som en sirkelbevegelse tilbake til utgangspunktet
    Usikker på om den var til meg? Men, svaret må da i så fall bli, nei!
    Mvh
    JMK
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.397
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Frankrike er også et vinland (?)
    Det blir en eksklusiv klubb her på berget (og i Bergen) .
    Gratulerer!
    I følge min fars lærebok om viner fra 1956 (ikke skrevet av ham) - så regnes Frankrike som et vinland.
    Takker for gratulasjoner. Nå bør det en gang bli realitet at noen fra Hedmarks "mafiaen" kommer på besøk en gang.
    Mvh
    JMK

    Det tror jeg kunne bli både morsomt og hyggelig, så jeg vil svært gjerne komme på besøk når de nye, spennende høyttalerne er i hus.:):)
    Karmana har mye messeerfaring fra kontinentet, og har hørt veldig mye godt utstyr. Når han fester seg ved disse,
    -LaRosita, som er ganske ukjent for de fleste, så tror jeg det er gode grunner til det.
    Når du også, som har solide erfaringer med velrennomert hifi, går til innkjøp av samme, så er det nok noe ved disse.:)
    invitasjonen til meg står fremdeles hvis du er på gamle trakter, men jeg er mye på hytta om sommeren, så høsten er best for slikt.

    Spørsmålstegnet etter Frankrike/vinland var selvsagt et forsøk på å være vittig.

    Mvh

    PS
    Ser det er en noe spesiell løsning på "stands" på La Rosita høyttalerne.

     
    Sist redigert:

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Hva er dette JM ?

    Virker som en annen vei enn Wilson.
    Ligner på Heco, men fra et vinland. Italia ? Ikke Viva. Nei, gir opp.
    Svaret på hva det er - er gitt av andre nedover i tråden.
    Noe annet enn Wilson? Ja, absolutt - i allefall i forhold til det jeg har hørt av Wilson. Og, som nevnt før - jeg er veldig fornøyd med Sasha (så fornøyd at jeg har hatt to par). Men, så var det denne Rosa kreasjonen som var å høre i Munchen da. Hjertet slo annerledes for henne. Hun kommer ikke like dypt - flatt til 35 tenker jeg. Men, likevel - det er noe oppløst og sonort (er det et ord?) som tiltalte.
    Gleder meg til å sjekke om noen vil komme og høre når de først er installert og alt i hus. Antakelig et tidspunkt etter medio august kunne passe.
    Mvh
    JMK
    Da får jeg bare gratulere med valget av nye høyttalere:eek:

    Artig at noen går litt utenfor de kjente fabrikantene. Dette var en for meg ukjent høyttalerprodusent. Jeg ser også at modellen er så ny at det ikke står noe om den på deres hjemmeside. Du får informere oss etterhvert. Ser ut til å være to-veis og lettdrevne.

    Tar gjerne en tur til odden når du har de i stua og er innspilt.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Spørsmålstegnet etter Frankrike/vinland var selvsagt et forsøk på å være vittig.
    Du var jo det, mitt forsøk på platt vittighet tilbake falt til (vin)jorden forstår jeg.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Da får jeg bare gratulere med valget av nye høyttalere

    Artig at noen går litt utenfor de kjente fabrikantene. Dette var en for meg ukjent høyttalerprodusent. Jeg ser også at modellen er så ny at det ikke står noe om den på deres hjemmeside. Du får informere oss etterhvert. Ser ut til å være to-veis og lettdrevne.

    Tar gjerne en tur til odden når du har de i stua og er innspilt.
    Flottings. DA må du få luftet bilen ordentlig på svingete veier.
    Tørr du - så tar du med racket også.
    Mvh
    JMK
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Ja, nettopp. Det er perfekte alfaveier på odden:eek:. Har også plan/håp om å kjøre med taket åpent.

    Gummien på mine racketer er nå så morkne at de er ubrukelig. Men kjenner jeg deg rett, så har du vel noen ekstra liggende. Så ja, da tør jeg:cool:..
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Bestilt heller annen farge enn det som ble valgt i Bergen... Valgte RAL 3002 og håper det beste. Og, hva er egentlig det verste som kan skje? Jo - det er at øverstkommanderende for farge og utforming ikke blir fornøyd. Da kan det bli dyre skifter av ´talere igjen. Men, den runden er gått før - og det er en slags trøst og vite at det lar seg løse.
    Gleder meg masse til å få lyd på dette i egen stue. Og, tror nok også jeg har forsterkerkraft som rekker veldig langt. Om, det er for langt - det vil tiden vise.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bestilt heller annen farge enn det som ble valgt i Bergen... Valgte RAL 3002 og håper det beste. Og, hva er egentlig det verste som kan skje? Jo - det er at øverstkommanderende for farge og utforming ikke blir fornøyd. Da kan det bli dyre skifter av ´talere igjen. Men, den runden er gått før - og det er en slags trøst og vite at det lar seg løse.
    Gleder meg masse til å få lyd på dette i egen stue. Og, tror nok også jeg har forsterkerkraft som rekker veldig langt. Om, det er for langt - det vil tiden vise.
    Mvh
    JMK
    Mer schwung over dine fargevalg enn mine! Blir spennende :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.515
    Antall liker
    57.397
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det tror jeg blir en fin farge JM. Litt morsomt og friskt. Man ser at det er noe spesielt liksom.
    Er det ikke denne som blir framstilt av lus? Kanskje ikke nå, men før i tida.

    I fht annenhåndsverdi er fargen kanskje dristigere enn de som kommer på vestlandet, men jeg tror jeg hadde gjort som deg og bestilt noe litt uvanlig når det engang er muligheter for slikt.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Jeg har for meg at Ypsilon forsterkersettet har SVÆRT meget å melde sammen med Montespan La Rosita Barbell jamakr.
    Jeg stiller gladelig opp med mine nedslitte øreganger når ting begynner å sette seg ut over høsten.
    Dog er det å håpe at våre veier krysses før det.

    _DSC1552.jpg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Mer schwung over dine fargevalg enn mine! Blir spennende
    Jeg tror dine piano lakk sorte - kommer til å bli noen perler. Intet dumt valg antar jeg.
    Mitt valg av røde - lar det vel i liten grad rasjonelt begrunne. Og, det er vel nesten den eneste begrunnelsen jeg har - det blir rett og slett utenfor de bokser jeg e vant til å forholde meg til.
    Ellersmessig virke jo specsene lovende.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Det tror jeg blir en fin farge JM. Litt morsomt og friskt. Man ser at det er noe spesielt liksom.
    Er det ikke denne som blir framstilt av lus? Kanskje ikke nå, men før i tida.

    I fht annenhåndsverdi er fargen kanskje dristigere enn de som kommer på vestlandet, men jeg tror jeg hadde gjort som deg og bestilt noe litt uvanlig når det engang er muligheter for slikt.
    Jeg får følge med og se om det er noen rester av lus i lakken,
    Ja - de fleste ht jeg har hatt - har vært ganske konvensjonelle. Hvorfor ikke gjøre noe annet for en gangs skyld. Håper dog sterkt på at det skal fortone seg bra.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Jeg har for meg at Ypsilon forsterkersettet har SVÆRT meget å melde sammen med Montespan La Rosita Barbell jamakr.
    Jeg stiller gladelig opp med mine nedslitte øreganger når ting begynner å sette seg ut over høsten.
    Dog er det å håpe at våre veier krysses før det.
    Hybrid løsningene i Ypsilon settet mitt - burde ha rimelig god sjanse for å spille godt med Barbell. Men, det vil jo vise seg.
    Yepp - håper på treff før høsten. Det må da bli etter innfallsmetoden - for noen særlig mange dager og forholde seg til som ikke allerede er planlagt av en eller annen - det er det ikke. Men, time will show.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Dette er allerede presentert annet sted her på HFS, men kan jo ikke skade og ta med spesifikasjoner på de bestilte 'talere her heller

    New Babell spec:

    Dimensions : H 88cm / D 46,5cm / L 43,5cm ( total H with feet : 96,5cm
    Material : solid beech wood
    Weight : 65 kg
    Yield : 98 db
    Impedance : 16 ohms
    Minimum power : 7 Watts
    Frequency response : from 30 Hz to 22 kHz

    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Nyter venninegjengen nå, rett før mr.Sandman gjør sitt inntog: hyggeligere gjeng slipper man å lete etter.

    Cheers & Good nite!
    Fin gjeng. Kunne tenke på å lage en samling, hvor noen også opptrer? Burde være mulig. Har forresten en lite PA anlegg sjøl også, med en grei miksepult. Ikke all verdens lyd, men lyd blir det.
    Mvh
    JMK
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, fine. Kjenner etterhvert hovedelement godt, det er noe eget. Og, som jeg skrev i karmis sin tråd, det tåler effekt godt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, fine. Kjenner etterhvert hovedelement godt, det er noe eget. Og, som jeg skrev i karmis sin tråd, det tåler effekt godt.
    Du har helt rett angående elementet, HC. I følge La Rosita er det en spesialversjon av EMS LB12 som de har tweaket litt. Diskant-elementet derimot er spesialprodusert av EMS for La Rosita.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer, fine. Kjenner etterhvert hovedelement godt, det er noe eget. Og, som jeg skrev i karmis sin tråd, det tåler effekt godt.
    Du har helt rett angående elementet, HC. I følge La Rosita er det en spesialversjon av EMS LB12 som de har tweaket litt. Diskant-elementet derimot er spesialprodusert av EMS for La Rosita.
    Tar jeg norm gang feil? :mad:;). Seriøst, dette er et fulltone element så behov for diskant kan diskuteres. Var selv meget spent på jeg ville oppleve toppen tam uten diskant, men det har ikke vært opplevelsen så langt. Essensiellt er hvordan element er implementert i kassa. Og uansett, det er bare å glede seg. For begge to :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.278
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, fine. Kjenner etterhvert hovedelement godt, det er noe eget. Og, som jeg skrev i karmis sin tråd, det tåler effekt godt.
    Du har helt rett angående elementet, HC. I følge La Rosita er det en spesialversjon av EMS LB12 som de har tweaket litt. Diskant-elementet derimot er spesialprodusert av EMS for La Rosita.
    Tar jeg norm gang feil? :mad:;). Seriøst, dette er et fulltone element så behov for diskant kan diskuteres. Var selv meget spent på jeg ville oppleve toppen tam uten diskant, men det har ikke vært opplevelsen så langt. Essensiellt er hvordan element er implementert i kassa. Og uansett, det er bare å glede seg. For begge to :)
    Englestøv i toppen er aldri feil, så lenge det ikke medfører at man kaster seg ut fra skyskrapere ;)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.408
    Antall liker
    12.896
    Er det noe galt med å kaste seg utfor skyskrapere også nå?
    T-Rex, exstinct and loving it! :rolleyes:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.183
    Er det noe galt med å kaste seg utfor skyskrapere også nå?
    T-Rex, exstinct and loving it!
    Har mye T-Rex på vinyl - uten å kunne beskyldes for å ha det på et "samler nivå". Føler mer inspirert til spilling i dag, med og uten englestøv eller skit her eller der.

    Og, kan innimellom føle intens fryd over at jeg har vært gal nok til å bestille de omtalte 'talere i rødt. Skjer kanskje for lite i livet da...
    Mvh
    JMK
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn