Klubbkveld hos Jamakr

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er det rødt som i "alfa rosso" eller mer avdempet vin-rødt?

    Litt galskap er faktisk veldig fornuftig :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Er det rødt som i "alfa rosso" eller mer avdempet vin-rødt?

    Litt galskap er faktisk veldig fornuftig
    RAL 3002.
    så blir det spennende å se det in the real life :)
    Mvh
    JMK
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Molde,
    ja, hva med det? Tenker vanligvis på byen som et sted å holde med bortelaget på løkka de har der. Eller som et sted for mye bra musikk om sommeren. Og, i og for seg også fine naturomgivelser.
    Men, nå har det kommet et grunn til å reise dit. Storgata 13 (om jeg husker riktig) - har fått en kombinert platesjappe og serveringssted for øl og vin. Jepp - en meget grei kombinasjon. Legger ut noen bilder senere..
    Vinylen var en blanding av ny og brukt. Må si at kvalitet gikk foran kvantitet. Om det var egne private samlinger hos initiativtakerne som røk med i oppstarten vites ikke. Men, de skal nok slite med å opprettholde den type utvalg.
    Ta en tur og sjekk ut. Het vel Fuzzy - men, la ikke det skremme deg vekk.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    bar fuzzy.jpg


    Slik kan en også ha det, med mulighet for servering og kikk på vinyl.

    plater.jpg

    Et lite utvalg plater når jeg var der

    mer plater.jpg

    Og, litt mer plater.

    Dog fort gjort og gå forbi Fuzzy, da inngangspartiet ikke var prangende

    inngang.jpg


    Så - det burde da kunne være en god grunn til å være i Molde en stund?
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som Molde har fått sitt Apollon. Absolutt et sted å vite om hvis jeg skulle være innom.

    Fuzzy er i min bok et strålende navn. Smått legendarisk plate :)

    0DB7F79E-0511-4140-81D2-7D527BB6A3EB.jpeg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Mine manglende Fuzzy kunnskaper er nok avslørende. Det får jeg leve med. Men - ikke fortell noen at jeg var skrevet noe positivt om Molde.
    Mvh
    JMK pt på reise
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Men, jeg glemte jo en viktig ting med Fuzzy i Molde.
    Under disken sto følgende (gamle) sak

    Adyton under disk.jpg


    Slik jeg forstod det - er den arvet. Og, diskusjoner om hvordan sette den i topp stand igjen er visstnok innledet. Tror det kommer til å skje i Trondheim.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    I fall noen har interesse: (Kilde: https://neurosciencenews.com/music-perception-ai-14703/)

    The paper, titled “Using Shared Vector Representations of Words and Chords in Music for Genre Classification,” will be presented at the Speech, Music and Mind 2019 conference on Sept.14.
    According to an artificial intelligence tool developed by USC computer science PhD student Timothy Greer. Greer’s method automatically predicts music genres by analyzing how lyrics and chords interact with one another throughout the song.
    The method classified “Old Town Road” as country according to the lyrics; rock according to the chords (based on a Nine Inch Nails music sample); and pop according to the chords and lyrics combined.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Nå nærmer det seg - de våte, tunge og fine dagene - hvor det blir lettere og lettere og prioritere "inne sysler".
    https://www.larosita.fr/en-la-rosita-babel
    De skal snart være på vei - så i løpet av noen uker ….. Gleder meg temmelig mye, og håper også på besøk for hygge men også ande synspunkt enn mine egne. Kjenner jeg ikke kommer til å være så himla objektiv - tror jeg.
    Mvh
    JMK
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå nærmer det seg - de våte, tunge og fine dagene - hvor det blir lettere og lettere og prioritere "inne sysler".
    https://www.larosita.fr/en-la-rosita-babel
    De skal snart være på vei - så i løpet av noen uker ….. Gleder meg temmelig mye, og håper også på besøk for hygge men også ande synspunkt enn mine egne. Kjenner jeg ikke kommer til å være så himla objektiv - tror jeg.
    Mvh
    JMK
    En ting som slår meg, både du og karmana har hatt greie ting før på høyttaler-siden. Nå fremvises en voldsom glede noe jeg synes er toppers. Er dette en av de gangene du har gledet deg mest til å få ting hjem?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Nå nærmer det seg - de våte, tunge og fine dagene - hvor det blir lettere og lettere og prioritere "inne sysler".
    https://www.larosita.fr/en-la-rosita-babel
    De skal snart være på vei - så i løpet av noen uker ….. Gleder meg temmelig mye, og håper også på besøk for hygge men også ande synspunkt enn mine egne. Kjenner jeg ikke kommer til å være så himla objektiv - tror jeg.
    Mvh
    JMK
    Plutselig står det noen på døra med litt lett taffelmusikk :cool:

    DSC_0198.jpg
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    En ting som slår meg, både du og karmana har hatt greie ting før på høyttaler-siden. Nå fremvises en voldsom glede noe jeg synes er toppers. Er dette en av de gangene du har gledet deg mest til å få ting hjem?
    morsomt spørsmål. Ja, langt på vei. Husker jeg fikk tak i TDL studio monitor 3 en gang på 80 tallet. Det var en stor opplevelse. Og, jeg husker godt når jeg kjørte og fikk tak i en brukt ´Companiet 250 og senere fikk tilkjørt Nemo blokkene fra samme firma. Senere også en Wadia spiller og så relativt kraftige Krell blokker. Men - ja - jeg synes det er grunn til å være optimistisk på egne vegne nå. Jeg tror dette blir veldig fint i mine ører, og at det å velge en dyp rød farge er litt grensesprengende for meg. Livet er nok variabelt over tid - dette er til glede delen :)
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Plutselig står det noen på døra med litt lett taffelmusikk
    Da må de vel inviteres inn og trakteres på en eller annen måte?
    Men, jeg er redd Sasha ´talerne nok håndterer din form for taffelmusikk bedre enn de nye. Men, kanskje kan Babel vise seg og være akseptable også for det? Time will show.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Vel, da ligger Sasha'ene ute til salgs. Blir rart når de blir borte - nesten en del av identiteten å ha dem. Kommer nok aldri til å kunne anskaffe så dyre 'talere igjen.
    Men, endringer kan sikkert også bli bra. Småskummelt.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vel, da ligger Sasha'ene ute til salgs. Blir rart når de blir borte - nesten en del av identiteten å ha dem. Kommer nok aldri til å kunne anskaffe så dyre 'talere igjen.
    Men, endringer kan sikkert også bli bra. Småskummelt.
    Mvh
    JMK
    Herren gir og herren tar :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Herren gir og herren tar
    Har sittet og spilt en del kjær musikk nå, og lurer på hva i all verden jeg har gjort. Det har aldri vært så god lyd i mine ører her noen gang. har dog spilt litt lite i det siste, så det er litt ekstra glede også.
    Vel - tror neppe storsjefen i huset vil godta Babel i rødt og Sasha i silver stående ved siden av hverandre heller ….
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Plutselig står det noen på døra med litt lett taffelmusikk
    Da må de vel inviteres inn og trakteres på en eller annen måte?
    Men, jeg er redd Sasha ´talerne nok håndterer din form for taffelmusikk bedre enn de nye. Men, kanskje kan Babel vise seg og være akseptable også for det? Time will show.
    Mvh
    JMK
    La Rosita Babel taklet taffelmusikantene Rammstein aldeles praktfullt på hotell Mariott i mai 2019.
    Så det er ingen pan til grunikk :rolleyes:

    Men det å legge Sashaene ut til salgs vil jeg tro føles nervepirrende.
    Er det ikke mer plass på loftet, TV-rommet eller i kjellerens litteratur avdeling?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir nok bra dette, har trua. Men et spørsmål, karmana har jo skaffet seg forsterkere i tillegg til de han har. Har du noen planer rundt dette? :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    La Rosita Babel taklet taffelmusikantene Rammstein aldeles praktfullt på hotell Mariott i mai 2019.
    Så det er ingen pan til grunikk

    Men det å legge Sashaene ut til salgs vil jeg tro føles nervepirrende.
    Er det ikke mer plass på loftet, TV-rommet eller i kjellerens litteratur avdeling?
    Joa - egentlig. Men, innbilt eller ikke - jeg har aldri hørt anlegget her hjemme spille så bra som i dag. Kjente ting ble spilt.... Og, jeg tenker vel mest på bass og er usikker rundt det med å skape et stort rom. I Munchen spilte det alldeles veldig oppløst og pent. Men, blir det trøkk og rom nok? Prøver å la være mer panikk nå. Den aller beste halvdelen her trøster, og mener dette blir bra. Uvant mye entusiasme fra den kanten - og det er jo fint.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Blir nok bra dette, har trua. Men et spørsmål, karmana har jo skaffet seg forsterkere i tillegg til de han har. Har du noen planer rundt dette?
    Det er klart dette har blitt diskutert og tenkt rundt. Demo i Munchen tenker jeg nok ble spilt på mye av det Karmana nå har i vente... Men, foreløpig er tanken at hybrid løsningene til Ypsilon bør ha en god sjanse til å matche bra. Vært redd for at det kan blir for mye Møllers tran, men klokere HiFi hoder enn meg mener at dette bør gå bra. Og, da tenker jeg at det rett og slett blir et empirisk spørsmål. Forhåpentligvis med de første avklaringer om en ukes tid :)
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Men det å legge Sashaene ut til salgs vil jeg tro føles nervepirrende.
    Er det ikke mer plass på loftet, TV-rommet eller i kjellerens litteratur avdeling?
    Jeg har tenkt seriøst på det. Men, Tandberg Monitorene hører rett og slett hjemme sammen med "2075'en og resten av de gamle Tandberg sakene. Og, Sasha ville bli stående langt ut i rommet også pga høyden.
    I litteratur avdelingen er det nå over 5500 eksemplarer katalogisert - og det er i grunnen ikke for mye plass igjen. Og, der gjør jo Bladelius og Vienna høyttalerne en grei jobb. Har forresten satt opp en Tandberg TR200 og en kassettspiller (310 - men, en renovert 310 mkII er meldt) der også. Tenkte og få fikset fasett høyttalerne til å spille på dette - regner med det kan være gøy. Og, da serru - da er det ikke så mye ledig rom igjen - når TDL'ene ikke får lov å fjernes fra TV rommet. Eller …. Og, det står i alt fire finske bjørkehøyttalere og støver ned også. Hm.... Nei, Sashaene bør nok ut. Og, ideen om å få noe til å drive dem på 12 volts anleggene på hytta - er forlatt. Så da så. Altså - da er det i grunnen TV rommet og ut med TDL'ene som er en slags mulighet. Men, det er jo nostalgi det også.... Det skal ikke være lett.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Men det å legge Sashaene ut til salgs vil jeg tro føles nervepirrende.
    Er det ikke mer plass på loftet, TV-rommet eller i kjellerens litteratur avdeling?
    Jeg har tenkt seriøst på det. Men, Tandberg Monitorene hører rett og slett hjemme sammen med "2075'en og resten av de gamle Tandberg sakene. Og, Sasha ville bli stående langt ut i rommet også pga høyden.
    I litteratur avdelingen er det nå over 5500 eksemplarer katalogisert - og det er i grunnen ikke for mye plass igjen. Og, der gjør jo Bladelius og Vienna høyttalerne en grei jobb. Har forresten satt opp en Tandberg TR200 og en kassettspiller (310 - men, en renovert 310 mkII er meldt) der også. Tenkte og få fikset fasett høyttalerne til å spille på dette - regner med det kan være gøy. Og, da serru - da er det ikke så mye ledig rom igjen - når TDL'ene ikke får lov å fjernes fra TV rommet. Eller …. Og, det står i alt fire finske bjørkehøyttalere og støver ned også. Hm.... Nei, Sashaene bør nok ut. Og, ideen om å få noe til å drive dem på 12 volts anleggene på hytta - er forlatt. Så da så. Altså - da er det i grunnen TV rommet og ut med TDL'ene som er en slags mulighet. Men, det er jo nostalgi det også.... Det skal ikke være lett.
    Mvh
    JMK
    Her sto jo luksus problemene bokstavelig talt i kø :rolleyes:
    Den finske bjørkeveden burde kanskje selges og erstattes med ett sett Pen Audio (topp + bunn) på TV-rommet?
    Litterartur vadelingen er fullstappet, Tandberg utstyret blir stående, og Sasha og TDL gis marsjordre.
    Eller like dumt at TDL blir stående, og Sasha forsvinner ut sammen med den finske bjørkeveden.
    Over til Bregen!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    La Rosita Babel taklet taffelmusikantene Rammstein aldeles praktfullt på hotell Mariott i mai 2019.
    Så det er ingen pan til grunikk

    Men det å legge Sashaene ut til salgs vil jeg tro føles nervepirrende.
    Er det ikke mer plass på loftet, TV-rommet eller i kjellerens litteratur avdeling?
    Joa - egentlig. Men, innbilt eller ikke - jeg har aldri hørt anlegget her hjemme spille så bra som i dag. Kjente ting ble spilt.... Og, jeg tenker vel mest på bass og er usikker rundt det med å skape et stort rom. I Munchen spilte det alldeles veldig oppløst og pent. Men, blir det trøkk og rom nok? Prøver å la være mer panikk nå. Den aller beste halvdelen her trøster, og mener dette blir bra. Uvant mye entusiasme fra den kanten - og det er jo fint.
    Mvh
    JMK
    Ad gryende selvpåførte hetetokter og panikk for at lydbildet i heimen nå vil ta kvelden ved bytte av høyttalere løser vel ordføreren det med og tviholde på Sashaene inntil La Rosita Babel har funnet seg til rette i stuen. Ellers vil man vel finne ham rekende på gjengrodde stier ute på odden Bablende om den gang han hadde bassen under kontroll med sine venner Sasha, og en lang rekke andre momenter nok til en hel parapsykologisk kongress. Jeg må anmode ordføreren om å tenke DACtisk i denne sammenheng slik at audiofila nevrosa ikke slår ut i full blomst :rolleyes:
    Det KAN bli stygt, men behøver ikke å bli det.
     
    Sist redigert:

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Ad gryende selvpåførte hetetokter og panikk for at lydbildet i heimen nå vil ta kvelden ved bytte av høyttalere løser vel ordføreren det med og tviholde på Sashaene inntil La Rosita Babel har funnet seg til rette i stuen. Ellers vil man vel finne ham rekkende på gjengrodde stier ute på odden Bablende om den gang han hadde bassen under kontroll med sine venner Sasha, og en lang rekke andre momenter nok til en hel parapsykologisk kongress. Jeg må anmode ordføreren om å tenke DACtisk i denne sammenheng slik at audiofila nevrosa ikke slår ut i full blomst
    Det KAN bli stygt, men behøver ikke å bli det.
    Det er jo nettopp det at det kan bli stygt som er den store angsten. Men, nei - det bør helst ikke bli det. Skifter mellom å overbevise meg selv om at SÅ inni hampen feil kan jeg da ikke høre (tenker på to runder i demo rommet i Munchen). Det bør jo egentlig bare gå an å gjøre omgivelsene enda mer gunstig her.
    har du anledning til å komme fredag som trøst, støtte og vurderer - du er velkommen!
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Arroganse,
    hva er det? Jeg antar noen bare fremstår arrogante, og ikke en gang vet at de er det? Ligger det mer i øynene til observatøren enn selve utøveren? De fleste antar vel at jeg tenker på Bergensere? Men, jeg gjør ikke det! Akkurat nå så oppfatter jeg franskmenn som arrogante, om de vet om det eller ei.
    Alle franskmenn? Nei. Det er sikkert mye bra å si om Frankrike. Ikke vet jeg, har ikke vært der mer enn tre ganger. Husker vel matforgiftning, ingen svar på engelsk og 20 minutters venting på at kelner ville ta bestilling som det mest minnerike. Men, som sagt noe positivt kan det sikkert være.
    En hvit løgn fulgt opp med hastig handling for å dekke over det hele - det må være ok. Men, en lovnad som deretter ikke blir fulgt opp når ny lovnad kommer. Det er arrogant. Og, da blir jeg lettere irritert.
    Det skal litt til og komme ut av det igjen. Det hjelper å be om unnskyldning - det vitner om anstendighet. Men, det bør bli temmelig bra for at irritasjon skal gå over.
    Mvh
    JMK
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Ad gryende selvpåførte hetetokter og panikk for at lydbildet i heimen nå vil ta kvelden ved bytte av høyttalere løser vel ordføreren det med og tviholde på Sashaene inntil La Rosita Babel har funnet seg til rette i stuen. Ellers vil man vel finne ham rekkende på gjengrodde stier ute på odden Bablende om den gang han hadde bassen under kontroll med sine venner Sasha, og en lang rekke andre momenter nok til en hel parapsykologisk kongress. Jeg må anmode ordføreren om å tenke DACtisk i denne sammenheng slik at audiofila nevrosa ikke slår ut i full blomst
    Det KAN bli stygt, men behøver ikke å bli det.
    Det er jo nettopp det at det kan bli stygt som er den store angsten. Men, nei - det bør helst ikke bli det. Skifter mellom å overbevise meg selv om at SÅ inni hampen feil kan jeg da ikke høre (tenker på to runder i demo rommet i Munchen). Det bør jo egentlig bare gå an å gjøre omgivelsene enda mer gunstig her.
    har du anledning til å komme fredag som trøst, støtte og vurderer - du er velkommen!
    Mvh
    JMK
    Det går nok bra skal du se :cool:
    Beklageligvis er førstkommende fredag i overkant krevende slik at odden nok må vente litt.
    Dog ser det ut for at franskmennene tar en pust i bakken med litt fersk løksuppe og pariserloff over helgen før de ankommer odden.
    Du skal se de må ha tid til en espresso eller 4 og et par croasants før de kan kjøre videre.
    I mellomtiden er det vel bare å finne frem noe finsk bjørkeved om da ikke Sashaene fremdeles er hjemme.
    Jeg vet ikke hva annet jeg kan si.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det går nok bra skal du se
    Beklageligvis er førstkommende fredag i overkant krevende slik at odden nok må vente litt.
    Dog ser det ut for at franskmennene tar en pust i bakken med litt fersk løksuppe og pariserloff over helgen før de ankommer odden.
    Du skal se de må ha tid til en espresso eller 4 og et par croasants før de kan kjøre videre.
    I mellomtiden er det vel bare å finne frem noe finsk bjørkeved om da ikke Sashaene fremdeles er hjemme.
    Jeg vet ikke hva annet jeg kan si.
    Høyttalere forsinket?
    Yepp forsinkelser igjen. Og, etter mottoet: "Når jeg er sur - er de fleste andre dumme" - ble det en utblåsning i går. En avtale innebærer for meg å flytte andre avtaler og gjøremål. Det å lage en ny avtale etter den første avtalen innebærer da enda mer flytting og endringer. Når da avtale nummer to heller ikke holder - så sprekker de fleste tidsplaner og avtaler begynner å bli vanskelig og flytte. Men, det er bare å lære seg og puste med magen og ta det med ro. Jeg er ikke så god på det.
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Jeg har fått spørsmål i dag om den norske importørens rolle i forsinkelse. Men, da er man på ville veier. Importør har stått på som en ørn hele veien, og vært helt eksemplarisk i å gi informasjon / oppdateringer under veis. Det er vel egentlig bare og takke og bukke.
    Oppgulpet mitt har med skuffelse å gjøre - jeg hadde gledet meg så veldig til helgen. (Og, gjort en god del praktiske arrangementer rundt dette).
    Kjenner nå at det allerede begynner å gå bedre med å være mindre sur på andre - og da virker de altså ikke så dumme lenger heller. Og, anslår at humøret og gleden er tilbake på topp før kommende helg er over.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skjønner godt at det blir frustrerende når man er spent og avtaler må skyves frem og tilbake. Selv slapper jeg av da dette er høyttalere og forsterker jeg skal ha livet ut :rolleyes: Må bare underskrive på det du sier om importør. Absolutt ingen skyld i dette og med en oppfølging veldig mange kan lære av :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Skjønner godt at det blir frustrerende når man er spent og avtaler må skyves frem og tilbake. Selv slapper jeg av da dette er høyttalere og forsterker jeg skal ha livet ut Må bare underskrive på det du sier om importør. Absolutt ingen skyld i dette og med en oppfølging veldig mange kan lære av
    Ja, det må gjerne gjentas - leverandør i Norge har jo vært utrolig god til å følge opp. Det er jeg vant til fra før.
    Og, jeg VET at mine Babel er hentet og satt på bil i dag - så da er det nok to par til som er plukket opp. De er på veien! Og, jeg kjenner forventningen og gleden kommer tilbake. Dette blir veldig bra :)
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Hvis jeg bare får tak på hjelp til å lempe og bære - så skal Babel i hus nå på torsdag. Montering avventer jeg mest sannsynlig med til mandag - da kyndige hender vel bør stå for det. Det er i allefall planen....
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis jeg bare får tak på hjelp til å lempe og bære - så skal Babel i hus nå på torsdag. Montering avventer jeg mest sannsynlig med til mandag - da kyndige hender vel bør stå for det. Det er i allefall planen....
    Mvh
    JMK
    Får se om du klarer å vente. Selvbeherskelse er som kjent en dødssynd :D
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fått leid inn kran? :rolleyes:. Gratulerer, gleder meg til å se rødfargen :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Fått leid inn kran? . Gratulerer, gleder meg til å se rødfargen
    Nope - ingen god plan etablert. Satser på improvisasjon og tilfeldigheter skal bringe dette i land for en sørpe forkjølet undertegnet som rekker hjem en gang i kveld.
    Yepp - blir meget spennende med rødfargen. Håper det beste.
    Mvh
    JMK
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.661
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    So far,-so good.
    Blir spennende dette JM.

    Jeg tror den lusefargen blir knallbra.
    Lyden også.;)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Endelig tid for hjemtur, og der i carporten …

    La Rosita ankommet (2).jpg

    Der har La Rosita Babel ankommet. Mer enn nok papirmølle den har vært igjennom ser det ut som.

    La Rosita i eske (2).jpg

    En rask skrelling av plast, viser jo det forventete. Her er ting pakket greit inn.

    Så er utfordringen og flytte 2 x om lag 75 kilo alene. Man, har da jekketralle!
    Jekke tralle er greit å ha (2).jpg


    Derfra og inn? Er man motivert nok, så er det merkelig hva som går - selv om man ikke har muskler ala Power'n. De eskene SKULLE bare inn, og de gikk pent med på det.
    motivert - så går det greit (2).jpg

    Så nå står de der da, og gjør seg litt kjent med klimaet de har kommet inn til.
    Håper både de og jeg vil trives sammen.
    Mvh
    JMK
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn