Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    Hvis du vil at fokuset skal være på stemmer/mellomtone og kropp så er 300B verdt å prøve. ;)
    Eller kanskje en 2A3 basert sak, som Audio Note Kit 1 f.eks.? Hva sier du Jan?
    2A3 sammen med en M2/L2 for eks burde absolutt spille bra på Heresy.
    Hadde vært morro å prøvd engang :)

    Samme med 300B her i huset,aldri hørt.
    OTO SE spilte bra her ;)

    /jan
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Ser du bor i stokke Continuo. Vi har en venn som bor i gamle kongevei, som besøkes i ny og ny. Kanskje jeg kan ta meg en tur innom deg ved neste anledning? Hadde vært artig å høre det oppsettet ditt....

    Hvor kan man kjøpe f.eks kit4?
     

    pixote

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    40
    Antall liker
    0
    krash skrev:
    Jo,takk. Jeg har siden årtusenskiftet hatt mitt hifiklubb anlegg, nad 370, B&W 603 sammen med en project rpm4. Har fått oppgraderingsykdommen, og blitt litt nostalgisk på mine litt eldre dager, skjønt jeg bare har 35 somre bak meg. Jeg vil ha lyden jeg husker fra 70-80 tallet tilbake, og håper at jeg husker rett. Klipsch heresy II fra 89 tror jeg skal passe godt inn i min plan....

    Har også kjøpt meg en rega p5, siden jeg elsker vinyl. Så nå må jeg ha en amp og kabler når pengene på bankkontoen tillater det, og dama kan akseptere det (her er timing viktig). Jeg har tenkt å kjøpe meg en AN OTO SE eller noe i den gaten. Tips til kabler eller amp mottas med takk!
    MAE SET forsterker og kondo i kobber serien kabler spiller veldig bra.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    krash skrev:
    Ser du bor i stokke Continuo. Vi har en venn som bor i gamle kongevei, som besøkes i ny og ny. Kanskje jeg kan ta meg en tur innom deg ved neste anledning? Hadde vært artig å høre det oppsettet ditt....

    Hvor kan man kjøpe f.eks kit4?
    Hadde vært hyggelig det, moro å utveksle erfaringer. :)
    Kit 4 kan du kjøpe hos Upgrade Audio som holder til i Tønsberg. Ser forøvrig at den ikke er nevnt på siden deres, men den eksisterer. ;)
    http://www.upgradeaudio.com/index.php?visKategori=1

    Forklaringen på det kommer her: http://www.audionotekits.com/kit4.htm
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    En av gutta som var innom her i går kveld sitter på en Kit 4 amp.Han er,så vidt som jeg skjønte,meget nøyd med den :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    pixote skrev:
    krash skrev:
    Jo,takk. Jeg har siden årtusenskiftet hatt mitt hifiklubb anlegg, nad 370, B&W 603 sammen med en project rpm4. Har fått oppgraderingsykdommen, og blitt litt nostalgisk på mine litt eldre dager, skjønt jeg bare har 35 somre bak meg. Jeg vil ha lyden jeg husker fra 70-80 tallet tilbake, og håper at jeg husker rett. Klipsch heresy II fra 89 tror jeg skal passe godt inn i min plan....

    Har også kjøpt meg en rega p5, siden jeg elsker vinyl. Så nå må jeg ha en amp og kabler når pengene på bankkontoen tillater det, og dama kan akseptere det (her er timing viktig). Jeg har tenkt å kjøpe meg en AN OTO SE eller noe i den gaten. Tips til kabler eller amp mottas med takk!
    MAE SET forsterker og kondo i kobber serien kabler spiller veldig bra.
    Det er også sikkert en god kombo, det var en på forumet her som hadde en slik kombo før, Mteinum var det vel?
    Hva slags Klipsch var det du spilte på Pixote?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    JanR skrev:
    En av gutta som var innom her i går kveld sitter på en Kit 4 amp.Han er,så vidt som jeg skjønte,meget nøyd med den :)

    /jan
    Tviler ikke, som vi kan se av ANkit sin side så vil den komme senere i år med større chassie.
    Skal faktisk prøve en slik selv. ;)
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Bygger dere disse kit`ene selv? Eller bestiller dere dem ferdig bygget?
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Pøh, du hadde klart det fint Continuo - bare litt trening med loddebolten så går det meste finfint ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.560
    Torget vurderinger
    10
    Vil bare melde fra til likesinnede at RB-75 gjør susen i et evig problemrom som gir skrikende diskant med absolutt alle dome-diskant høyttalere unntatt Snell. Jeg har blant annet prøvd proac 2.5, pmc gb1, dynaudio focus 140....det fungerte ikke. Nå som rommet er nyoppusset og mangler gardiner, bilder, sofa og tepper, ja så låter det allikevel knall ;D
     

    Vedlegg

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Så bra! :D
    RB-75 er en knall høyttaler, en stativhøyttaler som man bare må ta av seg hatten for. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ligget på sofaen ett par dager (til og fra ;) ) og lest Klipsch boka "The life...The legend"
    Utrolig interesant bok og burde stå i alle klipsch eieres bokhylle 8)

    Tillater meg å sitere litt fra boka,artig historie som sier litt om PWK ;)

    " Paul and Mike were hanging out in the Hard Rock Hotel on the eleventh floor at the CES in january 2001.It was saturday afternoon and the NFL playoffs were on TV.Mike asked Paul what he thought was better for the Klipschorn, tube amps with pentode tubes or tube amps with triodes ? "He (Paul) stared right at me, let a moment pass, and very powerfully said, 'What the hell do you need a pentode tube for with a damn Klipschorn when all you need is a damn triode tube, for godsakes? All the hell you need is one good clean watt !!' "

    Ja hva skal man si ;D

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Ligget på sofaen ett par dager (til og fra ;) ) og lest Klipsch boka "The life...The legend"
    Utrolig interesant bok og burde stå i alle klipsch eieres bokhylle 8)

    Tillater meg å sitere litt fra boka,artig historie som sier litt om PWK ;)

    " Paul and Mike were hanging out in the Hard Rock Hotel on the eleventh floor at the CES in january 2001.It was saturday afternoon and the NFL playoffs were on TV.Mike asked Paul what he thought was better for the Klipschorn, tube amps with pentode tubes or tube amps with triodes ? "He (Paul) stared right at me, let a moment pass, and very powerfully said, 'What the hell do you need a pentode tube for with a damn Klipschorn when all you need is a damn triode tube, for godsakes? All the hell you need is one good clean watt !!' "

    Ja hva skal man si ;D

    /jan
    Tja........har du noe fornuftig du ønsker og legge til da? ;D ;D 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    JanR skrev:
    Ligget på sofaen ett par dager (til og fra ;) ) og lest Klipsch boka "The life...The legend"
    Utrolig interesant bok og burde stå i alle klipsch eieres bokhylle 8)

    Tillater meg å sitere litt fra boka,artig historie som sier litt om PWK ;)

    " Paul and Mike were hanging out in the Hard Rock Hotel on the eleventh floor at the CES in january 2001.It was saturday afternoon and the NFL playoffs were on TV.Mike asked Paul what he thought was better for the Klipschorn, tube amps with pentode tubes or tube amps with triodes ? "He (Paul) stared right at me, let a moment pass, and very powerfully said, 'What the hell do you need a pentode tube for with a damn Klipschorn when all you need is a damn triode tube, for godsakes? All the hell you need is one good clean watt !!' "

    Ja hva skal man si ;D

    /jan
    Tja........har du noe fornuftig du ønsker og legge til da? ;D ;D 8)
    Nuff said ;)

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Må bare skyte litt mer av Khorna mine!

    Slik jeg har fått satt sammen ting nå, evner de å skille så herlig mellom diverse opptak.

    Live-konserter har den herlige rå PA-lyden og små jazz-grupper på en liten scene forblir nære og intime.

    Jeg får gjort lite annet enn å bytte plater om dagen... ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Må bare skyte litt mer av Khorna mine!

    Slik jeg har fått satt sammen ting nå, evner de å skille så herlig mellom diverse opptak.

    Live-konserter har den herlige rå PA-lyden og små jazz-grupper på en liten scene forblir nære og intime.

    Jeg får gjort lite annet enn å bytte plater om dagen... ;D
    Det er en venne/skrytetråd så kjør på :)

    Er ikke så veldig misfornøyd sjøl om dagen ;D Forte'ene leverer.
    Går i cd/lp og kassetter annenhver gang,masse kos :)

    /jan
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Heisann!
    Nokon som har erfaringer med Klipsch RF-52? Skal ta å lytte på de på Stereofil i morgon, så blir det muligens kjøp etter månedsskiftet. Alternativet er brukt -83 eller -62. Skal erstatte et par Dali Concept 6.
     
    O

    O J

    Gjest
    Var å lyttet til dem. Nice & Thight, men det blir jo ikke helt det samme rabalderet, som de brukte RF-3`ene jeg gikk for isteden :)

    Men en fin ht i et passe stort rom er da RF52.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, rommet er kun 4x3 meter. Men så er det jo kjekt med litt rabalder også :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Brasse skrev:
    Ja, rommet er kun 4x3 meter. Men så er det jo kjekt med litt rabalder også :)
    Burde vel funke det på 12 kvm. :D

    Tilbakemelding etter prøving vil vi ha. RF-52 kunne vært fine høyttalere til TV titting.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Erland skrev:
    Må bare skyte litt mer av Khorna mine!

    Slik jeg har fått satt sammen ting nå, evner de å skille så herlig mellom diverse opptak.

    Live-konserter har den herlige rå PA-lyden og små jazz-grupper på en liten scene forblir nære og intime.

    Jeg får gjort lite annet enn å bytte plater om dagen... ;D
    Da vil jeg skryte litt av mine og... ;D ;D
    Opplever samme som deg Erland, vi kan vel kalle de for kontrolerte villdyr? 8)
    Detta er iallefall høyttalere jeg gjerne ønsker å bli gammal sammen med, men de overlever vel meg.....vil jeg tro. ;D ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    store-store broren til forte ii, har dessverre ikke hørt dem, men vi snakker om Heritage.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Har hørt Chorus II,låter ikke galt den.Går ikke så dypt som Forte II men spiller meget bra.
    Chorus II går for å være den beste av Chorus'ene...vistnok.

    edit: surrer og roter,ryddet opp nå.

    /jan
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Er du helt sikker på dette? Jeg kan ikke finne noe informasjon om Chorus III
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    mteinum skrev:
    Er du helt sikker på dette? Jeg kan ikke finne noe informasjon om Chorus III
    Beklager min feil Morten.
    Må være alderen...min :)

    Chorus II skal det være.Chorus har vel ikke så mye bak heller.
    Aldri sett noen av de til salgs i norden.Vet om ett par her i byen men de skal ikke selges vet jeg.

    10k er,som sagt,ikke noen upris syns jeg.
    Hørte C II på en EC 50W int. for noen år tilbake i ett rom på 15kvm,slo pusten ut av deg.

    /jan
     

    kalle

    Medlem
    Ble medlem
    01.03.2005
    Innlegg
    42
    Antall liker
    0
    Chorus II flytter fjell,angret litt da jeg solgte disse til fordel for Klipsch Belle!
    Men med mine nåværende høytalere (K horn) angrer jeg ingenting ;)

    Hmm... Lurer på om disse Sw 15 har vært mine en gang?
    Ikke solgt mange av disse.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    kalle skrev:
    Chorus II flytter fjell,angret litt da jeg solgte disse til fordel for Klipsch Belle!
    Men med mine nåværende høytalere (K horn) angrer jeg ingenting ;)

    Hmm... Lurer på om disse Sw 15 har vært mine en gang?
    Ikke solgt mange av disse.
    Har man K-Horn er man vel ferdig med "letingen" vil jeg tro :)

    SW-15 er vel ikke dusinvare ?

    /jan
     

    krash

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2008
    Innlegg
    106
    Antall liker
    0
    Da har jeg fått Heresy II på plass, og de skuffer ikke. Dette er rett og slett en uortodoks og artig høytaler, som spiller med en dynamikk som umiddelbart gav meg frysninger på ryggen. Veldig gøy.

    12 tommeren imponerte med en punch og treffsikkerhet som falt meget godt i smak. Litt hard i toppen når jeg spiller cd på høye volum, men så spiller jeg på "feil" elektronikk. En god røramp skal nok hjelpe meg på dette punktet. Vinylplatene mine fikk en ny dimensjon. Alt i alt Veldig fornøyd. Det morsomme er jo at t.o.m kjerringen var over seg av begeistring når jeg trøkte dem inn i hjørnet, og hun så størrelsen og designet. Hun spurte meg ikke engang hvor mye jeg hadde betalt for dem ;D

    Heresy II er nok kommet for å bli hos meg lenge! Nå er det bare å spare litt gryn og grunker, for å oppgradere amp og kabler.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    krash skrev:
    Da har jeg fått Heresy II på plass, og de skuffer ikke. Dette er rett og slett en uortodoks og artig høytaler, som spiller med en dynamikk som umiddelbart gav meg frysninger på ryggen. Veldig gøy.

    12 tommeren imponerte med en punch og treffsikkerhet som falt meget godt i smak. Litt hard i toppen når jeg spiller cd på høye volum, men så spiller jeg på "feil" elektronikk. En god røramp skal nok hjelpe meg på dette punktet. Vinylplatene mine fikk en ny dimensjon. Alt i alt Veldig fornøyd. Det morsomme er jo at t.o.m kjerringen var over seg av begeistring når jeg trøkte dem inn i hjørnet, og hun så størrelsen og designet. Hun spurte meg ikke engang hvor mye jeg hadde betalt for dem ;D

    Heresy II er nok kommet for å bli hos meg lenge! Nå er det bare å spare litt gryn og grunker, for å oppgradere amp og kabler.
    Gratulerer :)
    Artig høytaler helt klart.
    Høy waf også,syns jo knapt ;D

    Får du tak i en bra rør amp til de skal jeg love at de våkner enda mere.Trives godt med SET amper.
    Wireworld og AudioQuest kabler vet jeg fungerer meget bra på rør/Klipsch (iaf Heritage serien til Klipsch)

    Kos deg med H II :)

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Så hyggelig å lese at du ble fornøyd.

    Er høytalerne dine nye, så fortvil ikke over toppen, det vil bedre seg. Ellers som du skriver, vil en koslelig liten røramp gjøre mye. Dessuten gir en slik både lys og varme på kalde høstkvelder. Slik forstår også dama ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    krash skrev:
    Da har jeg fått Heresy II på plass, og de skuffer ikke. Dette er rett og slett en uortodoks og artig høytaler, som spiller med en dynamikk som umiddelbart gav meg frysninger på ryggen. Veldig gøy.

    12 tommeren imponerte med en punch og treffsikkerhet som falt meget godt i smak. Litt hard i toppen når jeg spiller cd på høye volum, men så spiller jeg på "feil" elektronikk. En god røramp skal nok hjelpe meg på dette punktet. Vinylplatene mine fikk en ny dimensjon. Alt i alt Veldig fornøyd. Det morsomme er jo at t.o.m kjerringen var over seg av begeistring når jeg trøkte dem inn i hjørnet, og hun så størrelsen og designet. Hun spurte meg ikke engang hvor mye jeg hadde betalt for dem ;D

    Heresy II er nok kommet for å bli hos meg lenge! Nå er det bare å spare litt gryn og grunker, for å oppgradere amp og kabler.
    Kjenner godt følelsen du beskriver her! ;) 8)

    De står vinklet bakover på den lille sokkelen? I såfall, tipp de litt fremover (prøv deg frem) mot lytteposisjon, kanskje hardheten minsker, eventuelt forsvinner. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn