Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Jeg handler dem hos Hificollective, UK. Har handlet MYE derfra. Super service, gode priser og rask levering. Dynabel kan sikkert skaffe en del, men min erfaring er at de har lite på lager dessverre. Ville gjerne heller ha støttet lokale bedrifter.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    cbarth1 Takker igjen for tips. Ser ut som en meget bra side det der.

    Kan ikke se verdiene som du oppga på siden, hverken 2,5 eller 8..
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    cbarth1 Takker igjen for tips. Ser ut som en meget bra side det der.

    Kan ikke se verdiene som du oppga på siden, hverken 2,5 eller 8..
    Nei, verken 2,5 eller 8 er standard verdier, så du må nok bruke f.eks 1+1,5 og 3,3+4,7. Men sjekk delefilteret først, Klipsch er kjent for å endre modellene underveis.

    Kjekk denne tråden her: https://community.klipsch.com/index.php?/topic/113804-klipsch-crossovers/
    Supert, takk enda en gang. [emoji106]
    cbarth1 du slår meg som en veldig kunnskapsrik hifi-entusiast - [emoji4] - Så æ spørr: Du vet ikke tilfeldigvis om en god metode for å splitte ett RCA-audio signal uten å miste kvalitet eller lydnivå?

    Som du kanskje ser på bildet lengre opp så er tanken å ha to par klipsch KP-262 og ett par KG 5.5 i front. Tenker å kjøre effekttrinn på alle, men denon x4500h, og alle andre receiver meg kjent, har bare en pre-out til front.

    Har tenkt å bare splitte signalet med y-koblinger, men er redd det vil gjøre noe med nivået på signalet når det blir splittet treveis uten noe forsterkning. Eller er det en grunnløse bekymring?

    Andre er også velkomne til å dele av den kunnskapen de måtte ha om dette. [emoji4]

    (legger med bilde av front rekken)


    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.198
    Antall liker
    2.449
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Skal du kjøre parene samtidig? Du mister ikke nivå, men impedansen forforsterkeren "ser" blir halvert. Det burde gå greit, men sjekk inngangsimpedansen på effekttrinnet. Hvis det er lavt kan det by på lite kontroll.
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Ja, tanken er å kjøre alle tre parene. Men hvorvidt det vil låte grusomt eller ikke må jeg bare se. Har lyst å prøve i alle fall, ikke gjort noe slikt før, gøy å prøve nye ting. [emoji4]



    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe. Spiller rimelig annerledes enn D9. D9 er fantastiske på alle områder. Klipsch er endel mer bøse i lyden. Dem må nok frem endel :)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Da står R-115sw 1 stk ferdig utpakket og klar for kobling.
    Blir spennende.

    Var gøy det med en ny dimensjon. Skulle gjerne sett en tydeligere merking på de 2 innstillingshjulene.
     
    Sist redigert:

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.987
    Torget vurderinger
    8
    Heisann jeg er ny til horn men ønsker å teste det ut. Musikksmak er ganske så allsidig, hører på alt ifra hip-hop ( legger ikke mye vekt på det ) Pink Floyd, chris rea, Erik Clapton, Oasis, 70 talls rock, noe elektronisk og pop osv

    Har vært mye fram og tilbake, men føler jeg har sirklet med inn på Forte 3 og Ø audio, planen er å kjøpe brukt.

    Noen som vet hvordan disse er iforhold til hverandre, fordeler og ulemper?

    Anlegg: Vinyl med jasmine 4 og LM 518ia, digital Bluesound node 2i
    Ø er noen steg opp kontra CW 3 ihvertfall. Slipper resonanser og den typiske hornlyden. Helt annen klasse på drivere og klasse. Til prisen på 80 lapper så er Ø Icon et kupp
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    I jakten på alternativ til Klipsch har jeg hørt på div Dali fra 40 til 90+, B&W 702 og 804 samt Graham Audio LS5/9f. Klasseforskjell! Alle er lyttet til på moderat forsterkerkraft og via Tidal. Alle låter er valgt av meg.
    Graham Audio LS5/9f vant. Klart! De spilte mest balansert syns nå jeg. Ikke så engasjerende på hard rock, men noe må man ofre.
    Enkelt sagt så var mine inntrykk at Dali var for tung i bunn, B&W var for hard i toppen.
    Noen andre som har en mening om Graham Audio? F eks vs Spendor A7/D7/D9 og Audio Note?
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    I jakten på alternativ til Klipsch har jeg hørt på div Dali fra 40 til 90+, B&W 702 og 804 samt Graham Audio LS5/9f. Klasseforskjell! Alle er lyttet til på moderat forsterkerkraft og via Tidal. Alle låter er valgt av meg.
    Graham Audio LS5/9f vant. Klart! De spilte mest balansert syns nå jeg. Ikke så engasjerende på hard rock, men noe må man ofre.
    Enkelt sagt så var mine inntrykk at Dali var for tung i bunn, B&W var for hard i toppen.
    Noen andre som har en mening om Graham Audio? F eks vs Spendor A7/D7/D9 og Audio Note?
    Hvorfor ikke lage en egen tråd med spørsmålet ditt, så kan vi Klipsch frelste få holde på her?
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    I jakten på alternativ til Klipsch har jeg hørt på div Dali fra 40 til 90+, B&W 702 og 804 samt Graham Audio LS5/9f. Klasseforskjell! Alle er lyttet til på moderat forsterkerkraft og via Tidal. Alle låter er valgt av meg.
    Graham Audio LS5/9f vant. Klart! De spilte mest balansert syns nå jeg. Ikke så engasjerende på hard rock, men noe må man ofre.
    Enkelt sagt så var mine inntrykk at Dali var for tung i bunn, B&W var for hard i toppen.
    Noen andre som har en mening om Graham Audio? F eks vs Spendor A7/D7/D9 og Audio Note?
    Hvorfor ikke lage en egen tråd med spørsmålet ditt, så kan vi Klipsch frelste få holde på her?
    Vet du hva, jeg legger meg flat. Beklager at du føler deg støtt. Jeg er jo bare en amatør. Å bruke mine egne Klipsch som referanse i en Klipschtråd skal ikke gjenta seg.
     

    Saunier

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.03.2015
    Innlegg
    50
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Jeg er glad i klipsch. De har et par høyttalere som heter rp-160m og dette høyttalerparet har gjort meg glad i hele kveld. Tusen takk til selskapet klipsch og deres ansatte som har laget noe som for ikke så mye penger gir meg sterke opplevelser. Tusen takk til dere som har gjort meg oppmerksom på at dette merket fantes og at dere delte deres erfaringer slik at jeg igjen kunne ha gleden av å føle meg som et lykkelig barn igjen.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er glad i klipsch. De har et par høyttalere som heter rp-160m og dette høyttalerparet har gjort meg glad i hele kveld. Tusen takk til selskapet klipsch og deres ansatte som har laget noe som for ikke så mye penger gir meg sterke opplevelser. Tusen takk til dere som har gjort meg oppmerksom på at dette merket fantes og at dere delte deres erfaringer slik at jeg igjen kunne ha gleden av å føle meg som et lykkelig barn igjen.
    Ja de 2 siste generasjonene har virkelig løftet lyden i klipsch.

    Dagens utgave av din høytaler får jo lovord hvorenn en ferdes. :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg skal nedgradere litt fordi jeg trenger litt raske penger. Rf-7 mk3 byttes i strøkene Rf-7 mk1 eller mk2. Kan også vurdere andre klipsch høyttalere men må være i top sikte :)

    Mvh Aleksander
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er veldig spent på Cornwall IV, III var helt fantastisk i rommet mitt.

    Kjøpte jo RF7mk3 på BlackFriday til en fin fin pris, og det er fantastiske saker, men med mye mer bunndrag enn hva CW III hadde.. nå er nok mine langt ifra innspillt, så åpner mellomtona seg litt mer i dem, så tror jeg faktisk RF7 tar bort "suget" etter å teste CW IV neste år...

    Har jo 2 par med RF7mk3, det andre spiller i stua (som er mer åpen), og på Primare elektronikk. Det har en mellomtone som er klart mer åpen, men så har de blitt spilt på i snart 1 år.

    Gleder meg til de nye blir "innspilt" :).
     

    Klipscher

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    1
    Hei hei! :)

    Kjøpte meg RP-280F Premiere og R-115SW på black friday, og klarer ikke helt å bestemme meg for forsterker/receiver.
    Planen er jo etterhvert å skaffe skikkelig hjemmekino-oppsett, men vet ærlig talt ikke hvor lenge det blir til...

    Akkurat nå står det mellom Denon AVR-X2600H og Onkyo TX-8270.. Noen som har noen innvendinger her? Eventuelt noen andre anbefalinger?
    Jeg hører helt klart mer på musikk enn jeg ser på film. Blanding av de fleste musikksjangre, men mest rock/metal.
    Budsjett blir vel helst under 8000kr.
    Jeg har lest masse på nett, men klarer liksom ikke å bli helt klok på detta her.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hadde 8270 tidligere på RP 5000F med godt resultat, men blir lite hjemmekino med en stereo forsterker =) så ville vel sett meg om på en surround receiver med pre out hvis du ikke kjøper en allerede heftig receiver fra starten av.
     

    Klipscher

    Medlem
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    1
    Hadde 8270 tidligere på RP 5000F med godt resultat, men blir lite hjemmekino med en stereo forsterker =) så ville vel sett meg om på en surround receiver med pre out hvis du ikke kjøper en allerede heftig receiver fra starten av.
    Er jo sant det. Men vet som sagt ikke når jeg får utvida til hjemmekino. Kan ta laaang tid.
    Derfor jeg også vurderer stereoforsterker, siden jeg ser mange skriver om at man ikke får samme kvalitet på stereo fra en receiver for penga (?)
    Hva mener du er en heftig nok receiver da?
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Ja det med at man ikke får like mye for lyden i to kanaler en flere er vel litt gammeldags nå men gjelder vel fortsatt vil jeg tro, ihvertfall sånn jeg har erfart det, men nå hører jeg mest på musikk og film i to kanaler for meg er helt kurant.

    Mener st når du kommer til en hvis grense eks fra rundt 5 til 10k så åpner det seg for enda heftigere effektrinn i receiverene naturlig nok, men eventuelt men rimeligere receiver med pre out så kunne du koblet på et effektforsterker på.

    Premiere serien er ikke like kresen som tidligere og dette gir da flere muligheter, de er heller ikke ekstremt kresne på effekt vil si strøm er tingen som igjen gir kontroll =)

    Greit oppsummert vil alt av recievere og stereo forsterkere fungere kurant, prøv og finne en som har pre out så blir det enklere hvis du vil utvide med mer effekt senere, dette ville jeg gjort =)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ved tanke om senere utbygging til kino så ville jeg nok ha sett på enten et rent effekttrinn med en billig pre. El en god integrert med HT bypass, el en så god kino reciver du kan finne med preout.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hegel H300, ligger en ute til 12k. Parasound P3 er en god og rimelig pre til Klipsch :)

    Mvh Aleksander
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Noen som vet når Cornwall 4 kommer i butikkene her og hva prisen vil bli? Har noen her inne hørt dem vs Cornwall 3 ?
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Noen som vet når Cornwall 4 kommer i butikkene her og hva prisen vil bli? Har noen her inne hørt dem vs Cornwall 3 ?
    Soundgarden selger ut Cornwall 3 nå.
    De kostet veil 65000
    Hører de er på vei over Atlanteren. Prisen vil sikker gå opp noe pga valutakurs og ny modell
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.723
    Antall liker
    5.921
    Noen som har prøvd Bluesond node 2 på klipsch Rp-280F? Spør for en kamerat, kan det bli litt for lite power?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Noen som vet når Cornwall 4 kommer i butikkene her og hva prisen vil bli? Har noen her inne hørt dem vs Cornwall 3 ?
    Soundgarden selger ut Cornwall 3 nå.
    De kostet veil 65000
    Hører de er på vei over Atlanteren. Prisen vil sikker gå opp noe pga valutakurs og ny modell
    Ganske sykt hvis 65.000,- var veiledende pris på Cornwall III før de gikk ut nå.

    Når jeg kjøpte Heresy III i 2012 så mener jeg å huske at Cornwall III kostet dobbelt så mye som dem, altså 30.000,-.

    Når jeg kjøpte Cornwall III i 2014 så kostet de 40.000,-.

    Og til 65.000,- i år, det vil jeg si er en temmelig bratt priskurve. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KML

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Noen som vet når Cornwall 4 kommer i butikkene her og hva prisen vil bli? Har noen her inne hørt dem vs Cornwall 3 ?
    Soundgarden selger ut Cornwall 3 nå.
    De kostet veil 65000
    Hører de er på vei over Atlanteren. Prisen vil sikker gå opp noe pga valutakurs og ny modell
    Takk for info. Jeg har et sett Cornwall 3, men lurer på hvordan Cornwall 4 vil låte ift ? Bedre på alt, antagelig ?
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Da ble jeg vist en Klipsch venn (igjen..) hehe

    R-820F handlet inn av nysgjerrighet, skal prøves med Xindak XA 6950mkII (midlertidig) med en
    Fiio D03K dac jeg tilfeldigvis hadde liggende,
    solgte Abrahamsen V6 dacen for en stund tilbake å angrer enda på dette...
    jeg har ihvertfall fått låne forsterkeren av en kompis en så lenge da jeg ville utforske litt med rør lyd som jeg ikke er vandt med fra før.

    Tidligere hatt 52mkII - 62mkI - 82mkII - RF 63 - RP250F - 280F - RP 5000F samt hatt RF7 mkI og RF 5 på lån tidligere så blitt noe gjennom årene men blir nok enda mer hehe

    Blitt brukt mye EC og Abrahamsen samt noe på lån av Parasound fra bekjente, beste var vel Rotel RA 1592 jeg solgte i sommer hadde denne på 5000F og det var magisk, prøvde også en Parasound Hint men denne ble aldri handlet inn permanent men forbausende god var den.

    Så da får vi se når disse får spilt seg litt inn om Reference serien nå i sjette utgave gir meg noe av det samme fra seriene over, budsjett er alltid moro og se hvor langt en kan strekke det noe av derfor jeg fortsatt driver på.

    Blir fort dyrt og derfor jeg den siste tiden har fokusert på nettopp litt rimeligere oppsett for og se hvor langt det er mulig og strekke det, foreløpig er jeg ganske overrasket hvor god lyd man for med plassering og optimalisering av rommet samt godt integrering av utstyret.

    anyways..

    Ønsker med dette alle medlemmer en god jul og godt nyttår =)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn