Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S

    Spyd

    Gjest
    Da ble det Klipsch igjen for meg. Nærmere bestemt RP 260, drives av Consonance Reference 150, kilde Rega Apollo.

    Begynte innspillingen fredag kveld. Er veldig fornøyd hittil. Erstattet Larsen 6.2. Bytte grunnet større lytterom.

    Mvh Spyd
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Hmm, RP-280F overrasker stort. Måtte fjerne salgsannonse og pause vidre planer, som i grunn er tenkt andre retninger enn Klipsch. Men virker som et liv uten Klipsch kan bli vanskelig. Håpløst dettan!:rolleyes: En gang en Klipsch-fan alltid en Klipsch-fan.
     

    Vedlegg

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Den aktive modellen der er den første Klipsch-modellen jeg virkelig har fått lyst på! Godt mulig den kan spille fabelaktig, og estetisk synes jeg den er en drøm. Leste et annet sted at de skulle koste 3000 USD i USA. Det er jo nesten latterlig billig for en slik pakkeløsning. Jeg vet ikke hvordan Klipsch-prisene pleier være i USA vs her - kan man vente seg en pris på 35000 NOK?

    Ellers gleder jeg meg til det kommer mer informasjon om denne. Det er ikke helt klart ut fra denne informasjonen om de er aktivt delt eller ikke, dvs. om det er et aktivt delefilter og separat forsterker for bass og diskant. Noen "aktive" høyttalere bruker passivt delefilter og putter bare en enkelt forsterker inni hvert kabinett. Er også nysgjerrig på om de har brukt dsp/eq på signalet til elementene for å få jevn frekvensrespons i hele registeret. Men ut fra en liten artikkeol om disse på Avforum, får jeg en følelse av at svaret på begge disse spørsmålene er ja:

    "Mark Casavant, the senior VP of global brand and business development at the company explained to me that Paul Klipsch felt a 2-way design pairing a 15″ woofer and a large horn tweeter was the optimum configuration for a speaker system, but in the past the materials and technology to produce an ideal rendition of this configuration, but thanks to modern technology The Fifteens deliver on that promise."
    Best of CES: Klipsch Heritage Wireless The Fifteen 2-Way 15" Active Speakers - AVSForum.com

    Moderne teknologi som kan bidra til å få en slik toveis-høyttaler til å funke... Kan ikke tenke meg så mye annet det kan være enn aktiv deling og dsp? Uansett: Veldig spennende nyhet fra Klipsch!
    Garantert én kanal og passiv deling i hver høyttaler. Håper bare det er en monoamp i hver, og ikke en steteoamp i den ene. Tipper prisen blir 59.990,- ;) Sorry.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Hmm, RP-280F overrasker stort. Måtte fjerne salgsannonse og pause vidre planer, som i grunn er tenkt andre retninger enn Klipsch. Men virker som et liv uten Klipsch kan bli vanskelig. Håpløst dettan!:rolleyes: En gang en Klipsch-fan alltid en Klipsch-fan.
    Veldig pent med cherry finish. :)
    Jeg kom aldri så langt at jeg fikk lagt ut mine for salg. Av alle ting så var det kona som nektet meg å selge dem. :/
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Cherry finish er vist nok ikke bare å få tak i her på berget. Men pene er dem, noe som ikke gjør det letter å skulle følge opprinnelige planer for oppsettet.

    Høres for øvrig ut som at kona di er av den fornuftige typen som er vell verdt å beholde, i Hi-Fi sammenheng. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den aktive modellen der er den første Klipsch-modellen jeg virkelig har fått lyst på! Godt mulig den kan spille fabelaktig, og estetisk synes jeg den er en drøm. Leste et annet sted at de skulle koste 3000 USD i USA. Det er jo nesten latterlig billig for en slik pakkeløsning. Jeg vet ikke hvordan Klipsch-prisene pleier være i USA vs her - kan man vente seg en pris på 35000 NOK?

    Ellers gleder jeg meg til det kommer mer informasjon om denne. Det er ikke helt klart ut fra denne informasjonen om de er aktivt delt eller ikke, dvs. om det er et aktivt delefilter og separat forsterker for bass og diskant. Noen "aktive" høyttalere bruker passivt delefilter og putter bare en enkelt forsterker inni hvert kabinett. Er også nysgjerrig på om de har brukt dsp/eq på signalet til elementene for å få jevn frekvensrespons i hele registeret. Men ut fra en liten artikkeol om disse på Avforum, får jeg en følelse av at svaret på begge disse spørsmålene er ja:

    "Mark Casavant, the senior VP of global brand and business development at the company explained to me that Paul Klipsch felt a 2-way design pairing a 15″ woofer and a large horn tweeter was the optimum configuration for a speaker system, but in the past the materials and technology to produce an ideal rendition of this configuration, but thanks to modern technology The Fifteens deliver on that promise."
    Best of CES: Klipsch Heritage Wireless The Fifteen 2-Way 15" Active Speakers - AVSForum.com

    Moderne teknologi som kan bidra til å få en slik toveis-høyttaler til å funke... Kan ikke tenke meg så mye annet det kan være enn aktiv deling og dsp? Uansett: Veldig spennende nyhet fra Klipsch!
    Garantert én kanal og passiv deling i hver høyttaler. Håper bare det er en monoamp i hver, og ikke en steteoamp i den ene. Tipper prisen blir 59.990,- ;) Sorry.
    Redd du har rett i antagelsene om passiv deling og pris. Frykter også mulighet for stereoamp i den ene, og nødvendighet for sammenkobling med høyttalerkabel. Men la oss ikke ta sorgene på forskudd, kan jo hende de har latt det gå litt prestisje i det på dette nivået og gjort ting ordentlig også.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Ja, la oss ikke ta sorgene på forskudd. Ang. priser, jeg gjorde dette regnestykket:

    Cornwall: 4400 USD på Amazon = 37 516 NOK. Norsk pris er 50000 hos Stereofil. Det vil si at amerikansk pris er 75 prosent av norsk pris.
    Heresy: 2000 USD = 17052 NOK. Norsk pris er 25000 hos Stereofil. Det vil si at amerikansk pris er 68 prosent av norsk pris.
    La Scala: 8000 USD = 68 170 NOK. Norsk pris er er 100000 hos OHFC. Det vil si at amerikansk pris er 68 prosent av av norsk pris.

    Hvis vi da bare gjør antakelse på at denne vil koste 70 i USA i forhold til prisen i Norge, så vil det si en norsk pris på 36520, gitt en amerikansk pris på 3000 USD. Altså litt mer enn mitt intuitive anslag på 35000. Sorry, er man nerd så er man nerd... :)

    Men ja, jeg synes jo også dette virker unaturlig lavt. Det gir liksom ikke mening at en høyttaler som er betydelig større enn Heresy, er i flott tre-finish og har minimum én forsterker innebygd samt dac og bluetooth, skal koste så mye mindre enn Cornwall, som også har 15-tommers element.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Kan jo hende det er vesentlig kvalitetsforskjell på driverne f.eks. i den klassiske Heritagelinja, og de nye Fifteens. Og at det er forklaringen på den lavere prisen, hvis dine beregninger holder vann. Også mulig at Klipsch vil favne et bredere marked og priser dem aggressivt for å nå ut til flere.

    Vil kanskje også anta, siden vi er godt i gang med å synse og tro her nå, at den moderne teknologien det snakkes om også kan ha noe ned billige forsterkermoduler og switchmode strømforsyninger å gjøre. :)
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.575
    Antall liker
    1.312
    Sted
    Oslo
    Hei . Har en stue på 26 kvadrat . Dynamic precison a1 effektforsterker og marantz sc1c som pre. Audiobyte black dragon dac. Er reference 7 mk2 for store ? Er det stor forskjell mellom disse og rf 63? . Titter også på rf 82. Hvem er best av disse?

    Leser også at en del skriver at reference 7 mk2 er "skadelige" for hørsel og at mange er nødt til å dempe diskant osv... Skal prøve å få et par rf 63 til utlån i løpet av uken .
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg vil tro at om de er skadelig for hørsel eller ikke styrer man vel selv med volum kontrollen, men jeg vet ikke aldri hørt dem. Ellers har jeg bare hørt rf 82 av de du nevner og vil påstå at man får mye moro for pengene med dem :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    ^Kan jo hende det er vesentlig kvalitetsforskjell på driverne f.eks. i den klassiske Heritagelinja, og de nye Fifteens. Og at det er forklaringen på den lavere prisen, hvis dine beregninger holder vann. Også mulig at Klipsch vil favne et bredere marked og priser dem aggressivt for å nå ut til flere.

    Vil kanskje også anta, siden vi er godt i gang med å synse og tro her nå, at den moderne teknologien det snakkes om også kan ha noe ned billige forsterkermoduler og switchmode strømforsyninger å gjøre. :)
    Så mye billigere drivere enn Heritage finnes vel ikke så dette kan vise seg og bli bra saker
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Hei . Har en stue på 26 kvadrat . Dynamic precison a1 effektforsterker og marantz sc1c som pre. Audiobyte black dragon dac. Er reference 7 mk2 for store ? Er det stor forskjell mellom disse og rf 63? . Titter også på rf 82. Hvem er best av disse?

    Leser også at en del skriver at reference 7 mk2 er "skadelige" for hørsel og at mange er nødt til å dempe diskant osv... Skal prøve å få et par rf 63 til utlån i løpet av uken .
    RF-7-mk2 er bare SÅ mye mere enn de andre du nevner. Hadde 82 mk2 stående en lang stund før jeg endelig fikk tilbake 7'ern med masse mere mellomtone og bass. Nå har jeg dobbelt så stor stue som deg...og det er jo et tankekors.
    Har ingen problemer med diskanten som jeg ser er nevnt. Driver 7 med Peachtree Audio Nova 150. Det er nok med kraft.
     
    Sist redigert:

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    "En gang en Klipsch-fan alltid en Klipsch-fan."

    Så sant. Har prøvd såpass mye annet gjennom tiden fra store Qad elektrostater og Infinity Epsilon, men lander alltid på Klipsch av flere grunner.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Kan jo hende det er vesentlig kvalitetsforskjell på driverne f.eks. i den klassiske Heritagelinja, og de nye Fifteens. Og at det er forklaringen på den lavere prisen, hvis dine beregninger holder vann. Også mulig at Klipsch vil favne et bredere marked og priser dem aggressivt for å nå ut til flere.

    Vil kanskje også anta, siden vi er godt i gang med å synse og tro her nå, at den moderne teknologien det snakkes om også kan ha noe ned billige forsterkermoduler og switchmode strømforsyninger å gjøre. :)
    Så mye billigere drivere enn Heritage finnes vel ikke så dette kan vise seg og bli bra saker
    Ja, la oss håpe det. Tenkt til å hente hjem et par og teste dem?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hei . Har en stue på 26 kvadrat . Dynamic precison a1 effektforsterker og marantz sc1c som pre. Audiobyte black dragon dac. Er reference 7 mk2 for store ? Er det stor forskjell mellom disse og rf 63? . Titter også på rf 82. Hvem er best av disse?

    Leser også at en del skriver at reference 7 mk2 er "skadelige" for hørsel og at mange er nødt til å dempe diskant osv... Skal prøve å få et par rf 63 til utlån i løpet av uken .
    RF-7-mk2 er bare SÅ mye mere enn de andre du nevner. Hadde 82 mk2 stående en lang stund før jeg endelig fikk tilbake 7'ern med masse mere mellomtone og bass. Nå har jeg dobbelt så stor stue som deg...og det er jo et tankekors.
    Har ingen problemer med diskanten som jeg ser er nevnt. Driver 7 med Peachtree Audio Nova 150. Det er nok med kraft.
    Dette kan man bare mene hvis man aldri har hørt RF-63.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.714
    Antall liker
    11.181
    Torget vurderinger
    2
    Hei . Har en stue på 26 kvadrat . Dynamic precison a1 effektforsterker og marantz sc1c som pre. Audiobyte black dragon dac. Er reference 7 mk2 for store ? Er det stor forskjell mellom disse og rf 63? . Titter også på rf 82. Hvem er best av disse?

    Leser også at en del skriver at reference 7 mk2 er "skadelige" for hørsel og at mange er nødt til å dempe diskant osv... Skal prøve å få et par rf 63 til utlån i løpet av uken .
    RF-7-mk2 er bare SÅ mye mere enn de andre du nevner. Hadde 82 mk2 stående en lang stund før jeg endelig fikk tilbake 7'ern med masse mere mellomtone og bass. Nå har jeg dobbelt så stor stue som deg...og det er jo et tankekors.
    Har ingen problemer med diskanten som jeg ser er nevnt. Driver 7 med Peachtree Audio Nova 150. Det er nok med kraft.
    Dette kan man bare mene hvis man aldri har hørt RF-63.
    Aksepterer at det kan være delte oppfatninger, men RF-63 har satt varige spor hos undertegnede. Aldeles utrolig hvor langt de kan strekke seg med rett kilde og forsterker. RF7 har jeg dessverre aldri klart å bli venn med, men jeg kan love at jeg har prøvd!

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Enig Håkon. RF63 er noe merkverdig bra konstruksjoner ifra Klipsch. Der har dem truffet spikern rett på hode med tanke på kassevolum og element +++.

    Vurderer sterkt å kjøpe et ekstra sett i cherry, da dem jeg har i stua virkerlig overrasker stort! Dem koster jo "ingenting" på brukten :).
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    RF63 og størrelse på rom. 18 kvm er håpløst for lite, eller er det mulig spille på de i mindre rom?

    Har vært opp til vurdering flere ganger, men slått de fra meg pga størrelse.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.714
    Antall liker
    11.181
    Torget vurderinger
    2
    RF63 og størrelse på rom. 18 kvm er håpløst for lite, eller er det mulig spille på de i mindre rom?

    Har vært opp til vurdering flere ganger, men slått de fra meg pga størrelse.
    Det vil være avhengig av rommets beskaffenhet, i grunn. rommet må kunne svelge unna en del energi, dessuten er det i hvertfall min oppfatning at de behøver en relativt drøy avstand til bakvegg. 60 - 90 cm burde det i hvertfall være, så det kan lett bli litt trangt. I mindre rom får man det lettere til med Heritage-serien, aller enklest er Heresy. Men de låter veldig annerledes enn RF-63, da.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Funker som sagt hos meg. Bare å prøve. Funker det er det gull, og funker det ikke, får du sikkert igjen pengene på bruktmarkedet. :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei . Har en stue på 26 kvadrat . Dynamic precison a1 effektforsterker og marantz sc1c som pre. Audiobyte black dragon dac. Er reference 7 mk2 for store ? Er det stor forskjell mellom disse og rf 63? . Titter også på rf 82. Hvem er best av disse?

    Leser også at en del skriver at reference 7 mk2 er "skadelige" for hørsel og at mange er nødt til å dempe diskant osv... Skal prøve å få et par rf 63 til utlån i løpet av uken .
    RF-7-mk2 er bare SÅ mye mere enn de andre du nevner. Hadde 82 mk2 stående en lang stund før jeg endelig fikk tilbake 7'ern med masse mere mellomtone og bass. Nå har jeg dobbelt så stor stue som deg...og det er jo et tankekors.
    Har ingen problemer med diskanten som jeg ser er nevnt. Driver 7 med Peachtree Audio Nova 150. Det er nok med kraft.
    Dette kan man bare mene hvis man aldri har hørt RF-63.
    Aksepterer at det kan være delte oppfatninger, men RF-63 har satt varige spor hos undertegnede. Aldeles utrolig hvor langt de kan strekke seg med rett kilde og forsterker. RF7 har jeg dessverre aldri klart å bli venn med, men jeg kan love at jeg har prøvd!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei har du testet RP280 ?
     

    MikaelB

    Fersking
    Ble medlem
    27.09.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    RF63 og størrelse på rom. 18 kvm er håpløst for lite, eller er det mulig spille på de i mindre rom?

    Har vært opp til vurdering flere ganger, men slått de fra meg pga størrelse.
    Det vil være avhengig av rommets beskaffenhet, i grunn. rommet må kunne svelge unna en del energi, dessuten er det i hvertfall min oppfatning at de behøver en relativt drøy avstand til bakvegg. 60 - 90 cm burde det i hvertfall være, så det kan lett bli litt trangt. I mindre rom får man det lettere til med Heritage-serien, aller enklest er Heresy. Men de låter veldig annerledes enn RF-63, da.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg har et par nye Heresy i en stue på omtrent 20kvm uten veldig mye møbler og annet enn en 4 sits sofa og det syns jeg fungerer helt fantastisk. Men noen særlig dyp filmmusikkbass blir det ikke.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    RF63 og størrelse på rom. 18 kvm er håpløst for lite, eller er det mulig spille på de i mindre rom?

    Har vært opp til vurdering flere ganger, men slått de fra meg pga størrelse.
    Det vil være avhengig av rommets beskaffenhet, i grunn. rommet må kunne svelge unna en del energi, dessuten er det i hvertfall min oppfatning at de behøver en relativt drøy avstand til bakvegg. 60 - 90 cm burde det i hvertfall være, så det kan lett bli litt trangt. I mindre rom får man det lettere til med Heritage-serien, aller enklest er Heresy. Men de låter veldig annerledes enn RF-63, da.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Jeg har et par nye Heresy i en stue på omtrent 20kvm uten veldig mye møbler og annet enn en 4 sits sofa og det syns jeg fungerer helt fantastisk. Men noen særlig dyp filmmusikkbass blir det ikke.
    Heresy på filmlyd uten subwoofer er en smakssak. Jeg syns ikke det var optimalt, men Heresy som senterhøyttaler sammen med Cornwall som front L og R var helt ok sist jeg prøvde.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.828
    Antall liker
    954
    Heresy ER en senterkanal, de ble laget for det formålet. etter klipsch døde fant økonomene ut at de kunne selge de parvis.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.714
    Antall liker
    11.181
    Torget vurderinger
    2
    Dette kan man bare mene hvis man aldri har hørt RF-63.
    Aksepterer at det kan være delte oppfatninger, men RF-63 har satt varige spor hos undertegnede. Aldeles utrolig hvor langt de kan strekke seg med rett kilde og forsterker. RF7 har jeg dessverre aldri klart å bli venn med, men jeg kan love at jeg har prøvd!

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Hei har du testet RP280 ?
    Neste Fidelity...! ;)

    Håkon
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Heresy ER en senterkanal, de ble laget for det formålet. etter klipsch døde fant økonomene ut at de kunne selge de parvis.
    Ja, det funker som sagt helt fint å bruke den til det.

    Men den ble brukt som stereosystem lenge før PWK døde, også.



    In July of 2009, Richard (Rick) Paul donated this speaker to the Klipsch Museum of Audio History.
    It belonged to his father, William L. Pa
    ul, a personal friend of Paul Klipsch who had just passed away.
    This Heresy still retains the old st
    yle grill cloth that wraps around the sides of the

    cabinet. The appearance is a derivative of theShorthorn cosmetics established a couple of years

    earlier. It also retains the K-1000 squawker horn used in both the Shorthorn and the Rebel series.
    At this time the Heresy was intended as a center channel between Klipschorns. As such, it was

    not considered necessary to have a flat frequency response. The tweeter and squawker were

    allowed to operate at their full sensitivity which was the same as the K-horn. The woofer

    operated at a substantially lower sensitivity. Soon,however, demand for its use as left and right

    speakers prompted Paul to balance the output of all drivers with the appropriate crossover

    network.

    https://2d73e25b29782b6d6766-9c8af5cbfef16739445bc76457060528.ssl.cf2.rackcdn.com/THE_23rd_HERESY2_635120786813930000.pdf




     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.714
    Antall liker
    11.181
    Torget vurderinger
    2

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Hei . Har en stue på 26 kvadrat . Dynamic precison a1 effektforsterker og marantz sc1c som pre. Audiobyte black dragon dac. Er reference 7 mk2 for store ? Er det stor forskjell mellom disse og rf 63? . Titter også på rf 82. Hvem er best av disse?

    Leser også at en del skriver at reference 7 mk2 er "skadelige" for hørsel og at mange er nødt til å dempe diskant osv... Skal prøve å få et par rf 63 til utlån i løpet av uken .
    RF-7-mk2 er bare SÅ mye mere enn de andre du nevner. Hadde 82 mk2 stående en lang stund før jeg endelig fikk tilbake 7'ern med masse mere mellomtone og bass. Nå har jeg dobbelt så stor stue som deg...og det er jo et tankekors.
    Har ingen problemer med diskanten som jeg ser er nevnt. Driver 7 med Peachtree Audio Nova 150. Det er nok med kraft.
    Dette kan man bare mene hvis man aldri har hørt RF-63.
    Ja du har rett. Har ikke hørt RF-63
     

    EndreV

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.01.2011
    Innlegg
    94
    Antall liker
    45
    Sted
    Hell
    Torget vurderinger
    2
    La Scala II: Noen tips til DIY subwoofer som matcher?Stereo oppsett. Lukket/bassrefleks? 15"/18"? Hvor mange? Lytterommet er 20kvm.

    Hva med disse? https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85594576&ref=conversation&fks=85594576


    Endre
    Var en video tidligere i tråden her med LS og en eller to hornsuber, lurer på om det var Bill Fitzmaurice konstruksjoner. Noe sånt, kanskje. Tror hornsub er tingen her.

    Tuba HT
    Hornsub er definitivt noe å tenke på. Her må det googles litt
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Palladium eiere.

    Er det noen Palladium eiere på Østlandet som kunne tenke seg å demontere sine til en som leter og leter etter sine nye høyttalere..?

    Er intr i både høre i 2 og multikansls. 2 kanals er det viktigste.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9

    Welcome2Valhall

    Fersking
    Ble medlem
    28.01.2017
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Sted
    Røyken
    Hei og god helg
    Nybegynner på forumet og i hifi verden. Kjøpte meg nytt anlegg for ca 1 år siden og oppdaget en ny verden av lyd. Trodde bra lyd var høy lyd før jeg oppgraderte, men skjønte fort at det var mye mer enn det.
    Har nå begynt å prøve å stille det inn slik at jeg skal få mest ut av det. Har egentlig bare spilt på ferdig oppsettene til Yamaha rx a3040, og aldri vært helt fornøyd. Bruker det til musikk avspilling fra cd og spotify( 2ch ), vurderer å få meg platespiller også. Surround på xbox og tv.

    Mitt anlegg

    Yamaha rx a3040 som forforsterker
    ATI at3000 3ch, front og senter, effektforsterker
    Sony cdp-xb930 cd spiller
    rf7 mk2
    rc 64 mk2
    rs 62 mk2
    sw 310

    Trenger tips evt hjelp med å få stilt inn skikkelig, noen som kan hjelpe meg? Bor i Røyken, Buskerud.

    Beklager hvis jeg la dette på feil tråd, vet ikke hvordan jeg starter en ny en.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    La Scala II: Noen tips til DIY subwoofer som matcher?Stereo oppsett. Lukket/bassrefleks? 15"/18"? Hvor mange? Lytterommet er 20kvm.

    Hva med disse? https://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=85594576&ref=conversation&fks=85594576


    Endre
    Var en video tidligere i tråden her med LS og en eller to hornsuber, lurer på om det var Bill Fitzmaurice konstruksjoner. Noe sånt, kanskje. Tror hornsub er tingen her.

    Tuba HT
    Hornsub er definitivt noe å tenke på. Her må det googles litt
    Lurer på om det var denne videoen som ble lagt ut tidligere av Tuba hornsub og La Scala. Sier kanskje ikke så mye, men. Hvis jeg hadde La Scala ville hornsub sannsynligvis stått ganske høyt på ønskelista for å fylle på nedover der LS gir seg.

     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.827
    Antall liker
    50.777
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hei og god helg
    Nybegynner på forumet og i hifi verden. Kjøpte meg nytt anlegg for ca 1 år siden og oppdaget en ny verden av lyd. Trodde bra lyd var høy lyd før jeg oppgraderte, men skjønte fort at det var mye mer enn det.
    Har nå begynt å prøve å stille det inn slik at jeg skal få mest ut av det. Har egentlig bare spilt på ferdig oppsettene til Yamaha rx a3040, og aldri vært helt fornøyd. Bruker det til musikk avspilling fra cd og spotify( 2ch ), vurderer å få meg platespiller også. Surround på xbox og tv.

    Mitt anlegg

    Yamaha rx a3040 som forforsterker
    ATI at3000 3ch, front og senter, effektforsterker
    Sony cdp-xb930 cd spiller
    rf7 mk2
    rc 64 mk2
    rs 62 mk2
    sw 310

    Trenger tips evt hjelp med å få stilt inn skikkelig, noen som kan hjelpe meg? Bor i Røyken, Buskerud.

    Beklager hvis jeg la dette på feil tråd, vet ikke hvordan jeg starter en ny en.
    Velkommen til forumet :)
    Er sikkert noen som hjelper deg her ettervært ;)

    O
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Hei og god helg
    Nybegynner på forumet og i hifi verden. Kjøpte meg nytt anlegg for ca 1 år siden og oppdaget en ny verden av lyd. Trodde bra lyd var høy lyd før jeg oppgraderte, men skjønte fort at det var mye mer enn det.
    Har nå begynt å prøve å stille det inn slik at jeg skal få mest ut av det. Har egentlig bare spilt på ferdig oppsettene til Yamaha rx a3040, og aldri vært helt fornøyd. Bruker det til musikk avspilling fra cd og spotify( 2ch ), vurderer å få meg platespiller også. Surround på xbox og tv.

    Mitt anlegg

    Yamaha rx a3040 som forforsterker
    ATI at3000 3ch, front og senter, effektforsterker
    Sony cdp-xb930 cd spiller
    rf7 mk2
    rc 64 mk2
    rs 62 mk2
    sw 310

    Trenger tips evt hjelp med å få stilt inn skikkelig, noen som kan hjelpe meg? Bor i Røyken, Buskerud.

    Beklager hvis jeg la dette på feil tråd, vet ikke hvordan jeg starter en ny en.
    Har hatt proff hjelp i min tid til å stille inn surround lyd og det ble brukt en decibel måler. Hele visa endte med at jeg stolte mer på mine egne ører og preferanser enn han som påstod han var proff på lyd. Lykke til !
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det begynner å rykke i Klipsch nerven igjen, blir spennende å se om jeg klarer å overstyre suget eller hvor lang tid det tar før det står noe med keramiske elementer her hjemme igjen..;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn