Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiriet

    Medlem
    Ble medlem
    31.08.2015
    Innlegg
    25
    Antall liker
    19
    Veldig spennende nyhet for min del de Forte III. Om mulig må de prøves ut mot JBL L150A på sikt.

    Vis vedlegget 419092
    Blir spennende hvordan denne låter iforhold til Forte 2, etter hva jeg kan skjønne så er det mye av det samme med 12 tommer element og 15 passiv bak.
    Ser jo vesentlig mere retro ut enn de originale fra 80/90 tallet!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Forte III kan bli interessant, ja. 15" slavebassen spiller jo ikke, btw, men er vel egentlig litt som en fancy bassrefleksport å regne?
     

    Jogi1973

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2013
    Innlegg
    193
    Antall liker
    19
    Ønsker anbefaling av Dac mot Klipsch Rf83. Regner med det er noen sjeler her inne med erfaringer :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Ser ut til at Klipsch sikter på 3600 USD for et par Forte III.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen her som har Klipsch The Three og kan si noe om lyden og bruk med Spotify Connect? (stabilitet, enkelhet osv)
    Vurderer denne opp mot Bluesound Pulse Mini :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Forte III og The Fifteens var vel noe av det mest spennende der syns jeg. Også lurer jeg på hvordan den Klipsch forsterkeren er voicet, og hvordan den matcher klangmessig med høyttalerne i Heritage serien. Utseendemessig var den iallfall ikke så dum. :)

    Er forresten Chorus og Forte "bedre" enn Cornwall?
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.317
    Antall liker
    1.301
    Ohoi, The Fifteens. Ja takk. Prisen blir visst rundt 3.000 dollar for paret, om jeg ikke hørte helt feil
     

    Jogi1973

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2013
    Innlegg
    193
    Antall liker
    19
    Ingen her med anbefalinger av Dac? Det var merkelig, men da er det tydeligvis ingen som bruker det da kanskje? :rolleyes:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.171
    Antall liker
    22.696
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Mulig jeg er treg, men hva er greia med disse navnene? Lyden er selvfølgelig viktigst, men The One, The Three, The Sixes og The Fifteens klinger ikke like godt som de gode gamle navnene i mine ører...
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Ang The One (Heritage Wireless) så kan jeg anbefale kablet tilkobling og kun bruke blåtann i nødsfall. For hele familien reagerte på lydkvaliteten med blåtann, "lyden går opp og ned", pga kompresjon tipper jeg. Litt rart at det skulle være så tydelig, jeg opplever ikke forskjellen mellom kabel og blåtann like dramatisk på bose qc35 og Sony 1000x - mulig det skjer noe i grensesnittet mellom iPhone og The One. Og en annen sak: følsomheten på aux input er ganske lav, dvs. at det blir begrenset hvor høyt det går an å spille med iPhone (testet med 5c, 6 og 6s plus, samme problem med alle). Bortsett fra dette er The One topp, imponerende hvor dypt bassen går på denne lille rakkeren!
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Får melde meg inn blant klipsch venner etter nyervervelsen av et par klipsch heresy 3 i dag. Disse skal brukes i et anlegg nr. 2 så da starter jakten på en god rørforsterker å mate de med :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Forte III og The Fifteens var vel noe av det mest spennende der syns jeg. Også lurer jeg på hvordan den Klipsch forsterkeren er voicet, og hvordan den matcher klangmessig med høyttalerne i Heritage serien. Utseendemessig var den iallfall ikke så dum. :)

    Er forresten Chorus og Forte "bedre" enn Cornwall?
    Tviler på at dem er bedre enn Cornwall, om det er tilfelle er det helt rått! Prismessig stiller dem seg vel også under Cornwall?!

    Sant skal sies, jeg Cornwall var noe helt spesielt i mitt eie... makan til musikkformidler :D.

    Men jeg gleder meg vilt til å høre Forte!! :D.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Får melde meg inn blant klipsch venner etter nyervervelsen av et par klipsch heresy 3 i dag. Disse skal brukes i et anlegg nr. 2 så da starter jakten på en god rørforsterker å mate de med :)
    Glem ikke å prøve dem med McIntosh-oppsettet ditt!! :)

    Ellers kan du sikkert få mye moro med rørforsterkere som LM, Mastersound, Copland eller Dared Uranus (sistnevnte med KT120-rør).

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Forte III og The Fifteens var vel noe av det mest spennende der syns jeg. Også lurer jeg på hvordan den Klipsch forsterkeren er voicet, og hvordan den matcher klangmessig med høyttalerne i Heritage serien. Utseendemessig var den iallfall ikke så dum. :)

    Er forresten Chorus og Forte "bedre" enn Cornwall?
    Tviler på at dem er bedre enn Cornwall, om det er tilfelle er det helt rått! Prismessig stiller dem seg vel også under Cornwall?!

    Sant skal sies, jeg Cornwall var noe helt spesielt i mitt eie... makan til musikkformidler :D.

    Men jeg gleder meg vilt til å høre Forte!! :D.
    Trodde det var andre horn og drivere på Chorus og Forte, men aner ikke hvordan prisnivået på dem er ifht. Cornwall. Virker jo som Heritage har blitt vesentlig dyrere de siste par årene, så er vel vanskelig å si hva de vil/ville kostet i dag. Uansett koker det kanskje ned til smak hva som er best. :)
     

    Rogerk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.12.2013
    Innlegg
    64
    Antall liker
    76
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Forte III og The Fifteens var vel noe av det mest spennende der syns jeg. Også lurer jeg på hvordan den Klipsch forsterkeren er voicet, og hvordan den matcher klangmessig med høyttalerne i Heritage serien. Utseendemessig var den iallfall ikke så dum. :)

    Er forresten Chorus og Forte "bedre" enn Cornwall?
    Tviler på at dem er bedre enn Cornwall, om det er tilfelle er det helt rått! Prismessig stiller dem seg vel også under Cornwall?!

    Sant skal sies, jeg Cornwall var noe helt spesielt i mitt eie... makan til musikkformidler :D.

    Men jeg gleder meg vilt til å høre Forte!! :D.

    Hei på deg;-) De spiller bedre enn noen gang. Nå med LM audio LM518IA Set :)
     

    FelisAttica

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2017
    Innlegg
    140
    Antall liker
    37
    Jeg vurderer å returnere høytalerne jeg har kjøpt og har fått tips fra forummedlemmer her inne om å prøve Klipsch i stedet. Jeg er ikke blant de rikeste og lurer på om noen har erfaring med egnede rimelige forsterkere? Høytaleren jeg først og fremst vurderer er RP 250 F. Yamaha A-S301 og A-S501 frister p.g.a den lave prisen, men aner ikke hvor god match disse ville ha vært. Er jo kun nettbutikker som selger dem, så jeg ville ikke fått anledning til å høre dem sammen i butikk... Noen som har erfaring med disse og vet om de ville vært en god match eller total bom?
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Hva tror heresy folket som har prøvd litt forsterkere på de om en Lm audio 217 med 300b rør og 8w klasse a? Vet de er lett drevne, men vil det holde? Jeg liker å kunne spille litt høyt og det er for det meste prog og blues som vil bli spilt på de. Rommet de står i er ca. 25-30 kvm.
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Hei

    Jeg stilte akkurat samme spm. Noen få sa kjør på, men en liten overvekt var skeptiske til om det ville holde. Du har returrett hvis du bestiller den, men jeg stod over (konemor var heller ikke helt begeistret for designet).
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Forte III og The Fifteens var vel noe av det mest spennende der syns jeg. Også lurer jeg på hvordan den Klipsch forsterkeren er voicet, og hvordan den matcher klangmessig med høyttalerne i Heritage serien. Utseendemessig var den iallfall ikke så dum. :)

    Er forresten Chorus og Forte "bedre" enn Cornwall?
    Tviler på at dem er bedre enn Cornwall, om det er tilfelle er det helt rått! Prismessig stiller dem seg vel også under Cornwall?!

    Sant skal sies, jeg Cornwall var noe helt spesielt i mitt eie... makan til musikkformidler :D.

    Men jeg gleder meg vilt til å høre Forte!! :D.

    Hei på deg;-) De spiller bedre enn noen gang. Nå med LM audio LM518IA Set :)
    Godt å høre at dem gjør jobben :). Irriterer meg stort at dem ikke fikk plass i TV kroken :(.. Men RF63 brillierer der nå da :). Var en greit opptur kontra RF83, som ble for store for kroken der(var jo det som stod der før). RF63 er en nydelig høyttaler på mange måter!

    Kos deg med Cornwall ;). Det gjorde jeg iallefall.
     

    abbath

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.09.2013
    Innlegg
    322
    Antall liker
    462
    Sted
    Fredrikstad
    Hei

    Jeg stilte akkurat samme spm. Noen få sa kjør på, men en liten overvekt var skeptiske til om det ville holde. Du har returrett hvis du bestiller den, men jeg stod over (konemor var heller ikke helt begeistret for designet).
    Takker for svar, mulig jeg hører om å få prøve den for å se om det holder eller ikke. Kunne vel aller helst ønska meg en 218ia, men den er fort en del mer kostbar.
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Hei

    Jeg stilte akkurat samme spm. Noen få sa kjør på, men en liten overvekt var skeptiske til om det ville holde. Du har returrett hvis du bestiller den, men jeg stod over (konemor var heller ikke helt begeistret for designet).
    Takker for svar, mulig jeg hører om å få prøve den for å se om det holder eller ikke. Kunne vel aller helst ønska meg en 218ia, men den er fort en del mer kostbar.
    Har i alle fall ingen problemer med å anbefale 218iA. Savner min titt og ofte. Knallgod forsterker.
    Byggekvalitet og eierglede som lite anna.
     

    Benelli

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Hei.

    Nokon som har erfaring med oppsett Pioneer VSX 1131, Kipsch RF82, RC64, RSW12?
    Har ein kamarat som har anskaffa dette og er skuffa over lyd. Slafsete sub og boksklang frå fronthøytaler.
    Har ikkje vert og sjekkka hos han, men føler meg litt skyldig då eg anbefalte han Klipsch, Pioneer får han ta på eigen rekning :)
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Melder mig midlertidig ind i klubben, hvis ikke noe uforudset sker da..
    Købt et sæt Heresy II på Ebay, 1989 modeller, olieret eik, fin originalstand (vistnok....). Indflyttergave til min søster i nyt hus, men først nogle uger hos mig :) Skal drives af Abrahamsen 2.0 Up + V6 dac.
    Meget (!!) spændt på lyden..
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Hei.

    Nokon som har erfaring med oppsett Pioneer VSX 1131, Kipsch RF82, RC64, RSW12?
    Har ein kamarat som har anskaffa dette og er skuffa over lyd. Slafsete sub og boksklang frå fronthøytaler.
    Har ikkje vert og sjekkka hos han, men føler meg litt skyldig då eg anbefalte han Klipsch, Pioneer får han ta på eigen rekning :)

    jeg hadde dette lenge selv, dog på en forgjenger av forsterkeren... syns ikke det var match in heaven på musikk, men til film var det konge. Vett ikke hvordan det er stilt inn.. MCACC: autoromkorreksjon, gjør IKKE en bra jobb på klipsch imo..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Skal prøve å overbevise samboeren om at et par sånne er minst like diskrete og interiørmessig "ja" som en lydplanke, men har ikke helt trua.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hmm.. Kjører selv med Pioneer og klipsch B3 til kinodelen. Fungere bra det må jeg si. Vet at MCACC ofte bommer på subavstand.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Den aktive modellen der er den første Klipsch-modellen jeg virkelig har fått lyst på! Godt mulig den kan spille fabelaktig, og estetisk synes jeg den er en drøm. Leste et annet sted at de skulle koste 3000 USD i USA. Det er jo nesten latterlig billig for en slik pakkeløsning. Jeg vet ikke hvordan Klipsch-prisene pleier være i USA vs her - kan man vente seg en pris på 35000 NOK?

    Ellers gleder jeg meg til det kommer mer informasjon om denne. Det er ikke helt klart ut fra denne informasjonen om de er aktivt delt eller ikke, dvs. om det er et aktivt delefilter og separat forsterker for bass og diskant. Noen "aktive" høyttalere bruker passivt delefilter og putter bare en enkelt forsterker inni hvert kabinett. Er også nysgjerrig på om de har brukt dsp/eq på signalet til elementene for å få jevn frekvensrespons i hele registeret. Men ut fra en liten artikkeol om disse på Avforum, får jeg en følelse av at svaret på begge disse spørsmålene er ja:

    "Mark Casavant, the senior VP of global brand and business development at the company explained to me that Paul Klipsch felt a 2-way design pairing a 15″ woofer and a large horn tweeter was the optimum configuration for a speaker system, but in the past the materials and technology to produce an ideal rendition of this configuration, but thanks to modern technology The Fifteens deliver on that promise."
    Best of CES: Klipsch Heritage Wireless The Fifteen 2-Way 15" Active Speakers - AVSForum.com

    Moderne teknologi som kan bidra til å få en slik toveis-høyttaler til å funke... Kan ikke tenke meg så mye annet det kan være enn aktiv deling og dsp? Uansett: Veldig spennende nyhet fra Klipsch!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn