Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Marson

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2015
    Innlegg
    529
    Antall liker
    166
    Sted
    Sulitjelma
    Er det noen som har erfaring med RP-150m og RP-250C.

    Jeg lurer på og bruke disse i front i min lille kino. Men hvordan er de hvis de blir plassert nært vegg ? Noen som vet ?
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.103
    Antall liker
    214
    Torget vurderinger
    4
    Sitter å lytter til et par RP-150m akkurat nå faktisk, senteren har jeg ingen erfaring med.
    Hadde først RP-160m, men synes disse ble litt store estetisk, så gikk ned til RP150m, som jeg tenker å supplere med en sub etterhvert.

    Mine er nok ikke helt spilt inn enda, så foreløbig kan de plasseres godt inntil bakveggen uten at det blir for ille.
    Mine står vel ca 20cm fra bakvegg nå, men har en 10cm til å gå på etterhvert som de blir innspilt.

    En fordel (synes jeg) med stativhøyttalerne kontra gulvmodellene er at hornet er delt lavere enn sine gulvstående søsken, dette synes jeg gir et ryddigere stereoperspektiv.
    Dette var også en egenskap en av mine "all-time favorite" stativhøyttalere JBL Studio 530 hadde, som også delte hornet lavt.

    Ser det er flere som peker på at lavt delte horn kan gi en hardhet i lyden som ikke er ønskelig, men her mener jeg man kan kompensere på forsterkersiden.
     
    Sist redigert:

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Stiller et spørsmål her i tråden til dere klipsch-fans. Har snust litt på om La Scala kan være aktuelt for meg. I så fall blir det nok brukt. Jeg begår vel det som kanskje er horn-helligbrøde i så fall, og tenker å kjøre dem sammen med to subwoofere, og equalize hele resultatet med DSP/Dirac :). Så jeg tror ikke bassmangelen til Scala kommer til å bli noe problem. Men hvordan er spredningsmønsteret til Scala? Lurer for det første på den vertikale spredningen deres: Høres det ok ut når man reiser seg opp også - eller kollapser lydbildet hvis man står opp og beveger seg rundt i rommet? Det andre jeg lurer på er hvor direksjonale de over lange avstander. Sprer de lyden veldig mot sidene også, eller kaster de snarere all lyden fremover? Spør siden jeg kanskje kommer til å plassere dem inntil frontvegg med ca 2.5 meter mellom dem, og lytte deler av tiden helt inntil bakveggen på den andre siden av rommet (ca 5 meter unna). Det er jo selvfølgelig ikke ideelt i det hele tatt, men lurer på om de er såpass direksjonale at jeg kan forvente å fortsatt få et stereobilde på den andre siden av rommet?

    Ellers: Hvor nye modeller bør jeg evt. kjøpe for å få god kvalitet? Har klipsch beholdt samme drivere de siste årene (feks tilbake til 90-årene), eller er driverne bedre i de nyeste?
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Heritage er vel kanskje ikke det siste ordet i stereoperspektiv, men det er ikke deres Forte (Ha ha! Tok du'n?) ;) Ellers tenker jeg Klipschorn helt inn i hjørnene når jeg leser kravspec-en din. Da er det lett å mekke seg aktiv deling også.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Heritage er vel kanskje ikke det siste ordet i stereoperspektiv, men det er ikke deres Forte (Ha ha! Tok du'n?) ;) Ellers tenker jeg Klipschorn helt inn i hjørnene når jeg leser kravspec-en din. Da er det lett å mekke seg aktiv deling også.
    Ja, mulig du har rett. Problemet er at det ene hjørnet har et stort vindu helt inntil veggen, som i så fall blir delvis blokkert av klipschornet... Så estetisk er det ikke optimatl. På den annen side må man vel lide litt for skjønnheten, og for lydkvaliteten.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Faktisk begynt å snuse litt på Heresy III også. Ser at det er en fyr som selger en enkeltstående heresy-høyttaler rimelig, siden han har brukt den som center. Spørsmål: Hvor ofte selges slike enkeltstående heresy-høyttalere? Er det risky å kjøpe én, og så satse på at det kommer en til for salg om ikke så alt for lenge?
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.

    Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.

    I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
    er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
    Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én? ;)
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Heritage er vel kanskje ikke det siste ordet i stereoperspektiv, men det er ikke deres Forte (Ha ha! Tok du'n?) ;) Ellers tenker jeg Klipschorn helt inn i hjørnene når jeg leser kravspec-en din. Da er det lett å mekke seg aktiv deling også.
    Ja, mulig du har rett. Problemet er at det ene hjørnet har et stort vindu helt inntil veggen, som i så fall blir delvis blokkert av klipschornet... Så estetisk er det ikke optimatl. På den annen side må man vel lide litt for skjønnheten, og for lydkvaliteten.
    Har Khorn selv, og de trenger tight-fit til hjørnene for å spille slik de skal. Har du vindu inntil hjørnet bør du lage "klipsch false corner"
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
    Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én? ;)
    Tror ikke jeg skal gjenta hele AUDIO historien og læren om LYD....

    Men jeg har hørt rykter om at stereo er kommet for og bli ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
    Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én? ;)
    Kjøp den ene, og hvis du ikke får tak i en til så kan jeg du få bytte til deg en Heresy av meg hvis jeg får en Cornwall av deg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
    Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én? ;)
    Tror ikke jeg skal gjenta hele AUDIO historien og læren om LYD....

    Men jeg har hørt rykter om at stereo er kommet for og bli ;)
    Er noen som liker flere kanaler også, og da er Heresy en fin, kompakt, og lettplassert senterhøyttaler det er vanskelig å slå.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
    Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én? ;)
    Tror ikke jeg skal gjenta hele AUDIO historien og læren om LYD....

    Men jeg har hørt rykter om at stereo er kommet for og bli ;)
    Hehe... Mente om det ofte blir lagt ut enkelthøyttalere, så jeg til slutt kan få to!
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    341
    Antall liker
    42
    Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.

    Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.

    I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
    er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
    B3 og røramp på kjøkkenet. Høres bra ut. Sleng ut et bilde da Wenger.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    image.jpg


    Er ikke vanskelig å be :)

    Beklager dårlig billedkvalitet. iPhone 5 og kunstig lys er en dårlig kombinasjon.

    Er her jeg lurer på om rf52 mk2 vil være en merkbar forbedring på høyttalersiden.


    QUOTE=Billbob;2361394]
    Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.

    Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.

    I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
    er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
    B3 og røramp på kjøkkenet. Høres bra ut. Sleng ut et bilde da Wenger.[/QUOTE]
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.729
    Antall liker
    11.243
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.

    Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.

    I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
    er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
    RF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.

    Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.

    I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
    er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
    RF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Tusen takk for et utfyllende svar :)

    jeg står ganske fritt i forhold til avstand til vegg, kan nok få oppimot en meters avstand. Jeg er akkurat startet min reise med å ha et anlegg med rørforsterker i tillegg til hovedanlegget, så da tror jeg at det blir et par rf 52 i huset snart. Så får jeg heller oppgradere på forsterkersiden ved en senere anledning.
     

    Griznah

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    50
    Antall liker
    7
    RF-52 er en fantastisk høyttaler, mye mye mer liv og fylde enn man skulle tro fra to 5.25". Har selv et par i stua på TV-en og tenker aldri på at det mangler noe der.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjøp par.... H III er en om du skal ha superkompakt og spretten lyd -.... dynamikkbome i skoeske !!
    Noen spesiell grunn til at jeg bør kjøpe et par... Annet enn at jeg da er sikker på å ende med to høyttalere og ikke bare én? ;)
    Er ikke det en god nok grunn? Jeg ville kjøpt et par (med etterfølgende serienummer?) for å være sikker på at de var identiske i komponenter og spilletid.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.

    Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.

    I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
    er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
    RF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    RF-52 II er ihvertfall skremmende morsomme til prisen. Jeg prøvde elektronikk til rundt 50k på mine, og INGEN kunne tippa i en blindtest at jeg betalte 2000 kroner for de høyttalerene.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    RF-52 er en fantastisk høyttaler, mye mye mer liv og fylde enn man skulle tro fra to 5.25". Har selv et par i stua på TV-en og tenker aldri på at det mangler noe der.
    RF52mkll er fantastiske og tiden der man ser på element størrelse er vel forbi :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er helt fersk som eier av Klipsch, et par med Synergy b3 som jeg bruker med en 2x6,5w rørforsterker. Jeg kan øke effekten til 11w med bytte av rør.

    Denne komboen har virkelig overrasket meg, tar meg i å sitte mer på kjøkkenet der dette anlegget står enn i stuen med hovedanlegget.

    I den forbindelse har jeg et spørsmål til ekspertene her:
    er 11w nok til å drive rf52 mk2, og vil jeg kunne regne med stor lydforbedring med disse i forhold til b3?
    RF-52 er lettere last enn B3. Den spiller også høyere enn B3 for samme påtrykt effekt, kort sagt et lykketreff av en høyttaler. Nå vil jo tilfeldighetene at B3 også er helt magisk, så den logiske veien fram er faktisk RF-52. Bare vær klar over at RF'ene helst vil ha noe mer rom rundt seg og plass bak seg, enn B3, og det kan jo være en show-stopper om du vil ha dem helt inntil veggen. Sånn ellers responderer RF-52 godt både på kvalitet og effekt, så selv om de oppfører seg strålende med små mengder watt, kan de vokse seg høye som en buss med større effekter og bedre kvalitet.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    RF-52 II er ihvertfall skremmende morsomme til prisen. Jeg prøvde elektronikk til rundt 50k på mine, og INGEN kunne tippa i en blindtest at jeg betalte 2000 kroner for de høyttalerene.
    Han som kjøpte dine er også veldig fornøyd, Valfy. Jeg anbefalte dem til ham siden han var ute etter noen rimelige brukte til sitt første "skikkelige" anlegg.

    Nå har jeg kjøpt et par rf-52 som skal hentes på søndag. GLEDER MEG!
     

    bj0rkn3s

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    4
    Hei, har i dag Klipsch rf62mkii.
    Disse er paret med Yamaha rx-a1030 i dag, denne kjøpte jeg på et godt tilbud fra lefdal, men situasjonen er endret seg. Har i dag bare brukt for en stereo forsterker. Hva kan dere anbefale av stereo forsterkere? Sett en del Hegel H80 dac og primare i22 dac, er disse noen god match mot mine klipsch høytalere? I dag bruker jeg egentlig kun min receiver med spotify connect, noen mulighet å få til noe lignende med en stereo forsterker? Eller har dere noe bedre å anbefale meg? Noen andre måter å få spotify til å spille til mine høyttalere?

    Føler egentlig at denne Yamahaen jeg har nå har litt for lite kraft til mine høyttalere, kan det stemme?
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    RF-52 med MingDa MC83c (non-Nordic) er kanskje det artigste jeg har hørt i øl- og pølseprisklassen.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.315
    RF-52 er en fantastisk høyttaler, mye mye mer liv og fylde enn man skulle tro fra to 5.25". Har selv et par i stua på TV-en og tenker aldri på at det mangler noe der.
    RF52mkll er fantastiske og tiden der man ser på element størrelse er vel forbi :)
    Hoffman's iron law gjelder enda.
    Lavfrekvent
    SPL
    Størrelse.

    Velg to.

    Hoffman’s Iron Laws of Speaker Building | Speaker Design

    På rf52 har de valgt punkt 2 og 3. ;)

    Jeg har nylig gitt mine rp280 hjelp av 2 stk eminence lab12 i lukkede kasser. Ved hjelp av en minidsp 2x4 HD fikk jeg rullet av rp280 på 100Hz hvor subbene tar over. Det gav et solid løft i lydkvalitet å lette dem for de laveste frekvensene.
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Nå har jeg kjøpt et par rf-52 som skal hentes på søndag. GLEDER MEG![/QUOTE]

    Da var RF-52mk2 i hus :). Koblet opp og spiller som bare juling på kjøkkenet!!

    Jeg må si den lille erfaringen jeg har med b3 og rf52 virkelig har gjort meg til en stor fan av Klipsch. Merker at jeg er spesielt glad i hva hornet gjør med lyden jeg hører :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    RF-52 på kjøkkenet. Fiffig Wenger. Et bilde takk.
    l

    image.jpg


    Er ikke vanskelig å be :)

    Har ikke jobbet noe med plassering enda, da jeg må ha lengre kabler til høyttalerne først. Forsterker vil bli flyttet til annen plassering når det er i hus.

    Men jeg synes det spiller godt slik høyttalerne står nå. Omtrent samme plassering som jeg hadde med stativ, men litt lengre avstand til vegg bak.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    341
    Antall liker
    42
    Sjelden å se såpass store talere på et kjøkken. Hvorfor ikke.:) Når du blir lei kan du bare slenge deg nedpå sofaen å purke. Hvor blei det av B3?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.960
    Antall liker
    5.571
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Sjelden å se såpass store talere på et kjøkken. Hvorfor ikke.:) Når du blir lei kan du bare slenge deg nedpå sofaen å purke. Hvor blei det av B3?
    Hehe... Jeg er min egen "interiørarkitekt" så da kan de være så store som jeg ønsker de skal være, både i stue og på kjøkken ;)

    B3 står godt plassert på "hybelen". Rommet mine voksne sønner bruker når de er på besøk fra Oslo. Koblet til en Dared mars hybridforsterker og en Chromecast audio.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    LA SCALA! Jeg ser to par til overkommelige priser der ute. Digger designet og har hørt dem kun en gang. Minnes de er veldig tørre og "snaue" i bassen? Ikke stort mer enn et par habile stativhøyttalere? Men sikkert mye raskere og dynamiske da. Noen som kan fylle på litt med erfaringer/opplevelser? Har et nesten kvadratisk rom på ca 18kvm med 290cm takhøyde. Sitter inntil bakvegg, avstand til frontvegg kan justeres mye. Kan det funke eller blir det mye paracet?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da slo jeg til på knalltilbudet på Komplett.no med RP280f. Var fra før ikke så fornøyd etter lytteseanser med disse med etter og ha hørt de på McIntosh så må de til duell mot RF63!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    LA SCALA! Jeg ser to par til overkommelige priser der ute. Digger designet og har hørt dem kun en gang. Minnes de er veldig tørre og "snaue" i bassen? Ikke stort mer enn et par habile stativhøyttalere? Men sikkert mye raskere og dynamiske da. Noen som kan fylle på litt med erfaringer/opplevelser? Har et nesten kvadratisk rom på ca 18kvm med 290cm takhøyde. Sitter inntil bakvegg, avstand til frontvegg kan justeres mye. Kan det funke eller blir det mye paracet?
    Hvis det kribler, er det vel bare å prøve. :) Du får sikkert solgt dem igjen hvis de ikke faller i smak. Har bare hørt LS II en gang, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg egentlig syns om dem. Tror de kunne vært rimelig sjef i et oppsett med et par hornsuber i tillegg som klarte å holde følge med eksplosiviteten og dynamikken.

    Selv blir jeg liksom ikke helt ferdig med Cornwall, og ser det an til det eventuelt dukker opp et par Khorn eller noe sånt på bruktmarkedet til rett pris... ;D
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.306
    Antall liker
    23.655
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hentet et par Chorus II i dag som skal erstatte P-17 i stuen. Tok 12 timer tur-retur, så nå håper jeg ikke at fruen "tilter". Vi ble enige om at høyttalerne kunne overnatte i bilen sånn at lørdagskvelden ikke ble ødelagt...:cool:

    P-17 er knallbra, men mangler bass for min del. Jeg er utrolig spent på hva Chorus II får til her :D

    IMG_6052.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn