Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Mine forrige små RF15 var ikke akkurat noe fyrverkeri pålavt volum men 82'ene er en heeelt annen idrett. Selv uinnspilt føler jeg det er bra skyv når jeg spiller lavt men det kommer jo veldig an på elektronikken. Pratet med JungSon importøren og han mente dette var en styrke hos hans produkter.
    Vi sier da ikke at uinnspillte høytalere ikke har bass mann!

    Men den kan ikke sammenlignes med hva som kommer, og den kan være litt hard og lite nyansert.

    Er du en happy-man nå, så har du noe godt i vente :D
     

    ROS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    260
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    2
    Tror nok jeg må kjøpe meg Klipsch. Tips til valg av modell-størrelse i forhold til stue ønskes:

    Min kommende stue blir en åpen stue-kjøkken-innergang med trapp-løsning, på 28kvm. (Ikke firkantet rom)
    Stua blir omlag 4m bred og 5,5m lang. Stereoen må stå på kortveggen. Lytteavstand blir ca 3-4m. (Dvs et stykke ut fra bakvegg)
    Hvilken RF vil passe best her? Medium? (RF62)
    (Kilde blir HD-basert, lossless via Squeezebox. Passende amp og evt. DAC er ikke bestemt. Har pr idag en ECI-2. Er nyfiken på rør, kunne nok godt tenkt meg å DIYe en egnet rør-amp. (Kom gjerne med tips))
     

    jfinneru

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    24.02.2004
    Innlegg
    141
    Antall liker
    33
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om dere har fått med dere, men vi i Hjemmekino har bygd en liten kino hvor valget falt på klipsch.
    Utstyrsliste:
    Klipsch RF83 front
    Klipsch RC64 senter
    Klipsch RS62 bak (x4)
    Klipsch RT-12d subwoofer
    Elac 210 aniversary (stereo)
    Velodyne DD18 (x2) subwoofer
    Arcam AV9 prosessor
    Arcam DV139 cd/dvd/dva-a/sacd-spiller
    Arcam P7 forsterker
    Toshiba HD-XE1 HD DVD-spiller
    Sony BDP-S1 Blu-ray Disc-spiller
    Playstation 3 spillkonsoll og BD-spiller
    Xbox360 spillkonsoll
    Squeezebox
    Transporter
    Canal Digital HDTV satelittuner

    Alle kabler er fra Monster Cables
    Lysstyring fra Møller Xcomfort
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Tror nok jeg må kjøpe meg Klipsch. Tips til valg av modell-størrelse i forhold til stue ønskes:

    Min kommende stue blir en åpen stue-kjøkken-innergang med trapp-løsning, på 28kvm. (Ikke firkantet rom)
    Stua blir omlag 4m bred og 5,5m lang. Stereoen må stå på kortveggen. Lytteavstand blir ca 3-4m. (Dvs et stykke ut fra bakvegg)
    Hvilken RF vil passe best her?  Medium? (RF62)
    (Kilde blir HD-basert, lossless via Squeezebox. Passende amp og evt. DAC er ikke bestemt. Har pr idag en ECI-2. Er nyfiken på rør, kunne nok godt tenkt meg å DIYe en egnet rør-amp. (Kom gjerne med tips))
    Mine varmeste anbefalinger vil være Klipsch RF6.3 høytalere
    og til DIY kit -
    AudioNote Kit2(KT88 SE basert) eller Audionote Kit1 (med 300B eller 2A3)
    Disse får du fra Norge (www.upgradeaudio.com)
    Vi du ha noe ennå bedre Finnes Audionote Kit1 PQ

    MAE SET1 - kittet fra Motron vil også fungere fint her.

    Jeg har hørt de to førsnevnte kit ved flere anledninger, og det fungerer særdeles god.  Du får komplett kit levert, og Upgradaudio har forøvrig utmerket service og oppbacking om du har behov.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har en Hegel P4A og 2 stk SDA2175 og Tact CD-1.
    Vurderer å kjøpe RF-83. Noen som har en formening om dette vil bli bra?
    SDA 2175, er ikke de veldig tighte og stramme i lyden? Klinger dem litt lyst og småhardt oppover kan det bli litt småtøft men kommer jo an på hva en liker. Kan jo bli knallkjappe i bassen ihvertfall. Ville uansett satset på minst 8" (82 eller 83)
     

    ROS

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    260
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    2
    Mine varmeste anbefalinger vil være Klipsch RF6.3 høytalere --
    Takk for tips! Jeg går ut fra du mener RF63? (jeg får ingen treff når jeg googler RF6.3)
    Forøvrig meget interessant hvis MAE SET1 vil kunne funke. Men er ikke RF63 veldig kraftkrevende på lik linje med RF83? (ref test i Fidelity 24)
    Kikka litt på målene til RF63 :eek: Ingen småtass nei...
     
    V

    villov

    Gjest
    SDA 2175, er ikke de veldig tighte og stramme i lyden? Klinger dem litt lyst og småhardt oppover kan det bli litt småtøft men kommer jo an på hva en liker. Kan jo bli knallkjappe i bassen ihvertfall. Ville uansett satset på minst 8" (82 eller 83)
    For meg låter SDA og Hegel sammen bare nøytralt uten at jeg kan finne noen spesielle "feil". Har hatt 3 sett med forskjellige høyttalere fra Quad til Proson og det har spilt bra. Er veldig nysgjerrig på Klipsch, så et godt råd fra meg til meg må vel først være å ta en tur til Grensen 9 for lytting.
    Ja 83 blir det uansett hvis det blir Klipsch.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Takk for tips! Jeg går ut fra du mener RF63? (jeg får ingen treff når jeg googler RF6.3)
    Forøvrig meget interessant hvis MAE SET1 vil kunne funke. Men er ikke RF63 veldig kraftkrevende på lik linje med RF83? (ref test i Fidelity 24)
    Kikka litt på målene til RF63 :eek:  Ingen småtass nei...
    Ja jeg mente RF63.  Beklager!

    Var jeg deg, ville jeg hatt tålmodighet og forsøkt å finne et par RF5 på bruktmarkedet.  
    Veldig gode høytalere og et kupp til prisen de vil koste på brukt.  Da får du også bra med penger igjen til å velge deg et fint DIY kit.

    Skulle jeg ha noe negativt å si overhodet om RF5, så må det være at de kan gi en anelse kabinett-resonnans når man spiller høyt.  Kabinettene er som kjent ikke av de stiveste.
    Jeg har forøvrig erfart at ved å jobbe med plassering, kan du redusere hvor mye du hører av dette.
     

    Runars

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Hei er ny på forumet og har noen spørsmål  . jeg har nå klipsch RVX 54 som front i ett hjemmekino anlegg som drives i dag av en Marantz SR 7001 reciver (leverer ca 110 w pr utgang ) og skal bruke Marantz dv 7001 som lyd kilde . men jeg lurer litt på og kjøpe en effekt forsterker til å drive disse for og få litt mere fylde/dynamic i disse . har sett på Parasound Halo A23 og Vincent SP-331 som ligger inn under det budsjettet jeg har på ca 10000,- er det noen som har noen andre forslag eller noen erfaringer med disse effekt forsterkerne ?  
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    Hei er ny på forumet og har noen spørsmål  . jeg har nå klipsch RVX 54 som front i ett hjemmekino anlegg som drives i dag av en Marantz SR 7001 reciver (leverer ca 110 w pr utgang ) og skal bruke Marantz dv 7001 som lyd kilde  . men jeg lurer litt på og kjøpe en effekt forsterker til å drive disse for og få litt mere fylde/dynamic i disse . har sett på Parasound Halo A23 og Vincent SP-331 som ligger inn under det budsjettet jeg har på ca 10000,- er det noen som har noen andre forslag eller noen erfaringer med disse effekt forsterkerne ?  
    Velkommen Runars.
    Som du ser på min signatur så har jeg litt erfaring med Parasound. A23 er en bra forsterker etter min mening, men kanskje litt nøytral i forhold til HCA-serien til Parasound. Kommer litt an på hva du søker, men leter du etter skikkelig basstrykk (som jeg antar du gjør) ville jeg også vurdert hca-serien som gir deg veldig mye for pengene brukt. Nakamichi P7 (mener det er p7 den heter), er også dynamitt og vil nok fungere godt på dine Klipsch. Vincent kjenner jeg lite til lydmessig, men at den gir mye value for pengene på papiret er det ikke tvil om. Lytt deg frem er mitt råd, lån hjem, og jeg mener du burde også se etter en dedikert CD-spiller for å få virkelig god stereo-lyd. Hvis 10k er det du har til rådighet hadde jeg vurdert en fordeling på 7-3 eller 6-4. med 6-7 på effekt og 3-4 på CD. Men som sagt er bare umiddelbare tanker som slo meg når jeg leste ditt innlegg. Uansett lån med deg ting hjem og prøv det ut litt, før du kjøper er mitt råd. (Hvis det lar seg gjøre). Alternativt lytt hjos andre med samme ht, på deres oppsett, dann deg inntrykk der.
     

    Runars

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Takk for raskt svar . Har bestilt den nye Marantz dv 7001 kommer i slutten av mnd , den har vist arvet mye av Marantz sine Cd spillere selv om det er en DVD spiller . (annet Budsjett)
    Er ute etter mere trøkk i bass/mellomtone selv om subben hjelper til godt med det .
    Har avtalt at jeg skal få låne med meg hjem for test av Parasound A23 men skal ha HCA serien også i tankene . Hvem fører Nakamischi i Oslo området ?
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    Takk for raskt svar . Har bestilt den nye Marantz dv 7001 kommer i slutten av mnd , den har vist arvet mye av Marantz sine Cd spillere selv om det er en DVD spiller . (annet Budsjett)
    Er ute etter mere trøkk i  bass/mellomtone selv om subben hjelper til godt med det .  
    Har avtalt at jeg skal få låne med meg hjem for test av Parasound A23 men skal ha HCA serien også i tankene . Hvem fører Nakamischi i Oslo området ?  
    Ja glemte å si det, Fint hjemmekino oppsett du har der Runars. Har ikke hørt dv 7001 selv, men er jo å håpe at dvd spillerne snart kan komme på "høyde" med cd-spillerne når det gjelder stereo også. Selv har jeg valgt å gå for to separate anlegg, men har dog ikke så bra hjemmekino som deg. (Har en rotel 985 som effekt og en parasound avr1800 som pre). Den naknichen jeg nevnte er utgått, men dukker opp på bruktmarkedet her med jevne mellomrom. Den er "rå-sterk" og yter masse amp, og låter utrolig bra på Klipsch som jeg har hørt den på. A23 er som sagt en veldig god forterker det med, så tror du blir fornøyd med den. Men er i mine ører, og etter mine lydpreferanser litt "nøytral" Derfor mitt valg falt på HCA-serien, som jeg synes gir meg en riktig farving av musikken. (Typisk slik 70-80 talls musikk jeg hører på). Hører veldig lite på klassisk jeg, tror nok ikke de er noen god "match" der, men London Symphoni Orchestra spiller de veldig bra. Bruk litt tid er mitt råd, ellers er jo fordelen når man handler brukt at du kan stort sett få igjen det du gav for tingene, vil du prøve noe annet. Er jo snakk om hvor god råd man har det, og hvor mye man er villig til å koste på "hobbyen" sin.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja glemte å si det, Fint hjemmekino oppsett du har der Runars. Har ikke hørt dv 7001 selv, men er jo å håpe at dvd spillerne snart kan komme på "høyde" med cd-spillerne når det gjelder stereo også. Selv har jeg valgt å gå for to separate anlegg, men har dog ikke så bra hjemmekino som deg. (Har en rotel 985 som effekt og en parasound avr1800 som pre). Den naknichen jeg nevnte er utgått, men dukker opp på bruktmarkedet her med jevne mellomrom. Den er "rå-sterk" og yter masse amp, og låter utrolig bra på Klipsch som jeg har hørt den på. A23 er som sagt en veldig god forterker det med, så tror du blir fornøyd med den. Men er i mine ører, og etter mine lydpreferanser litt "nøytral" Derfor mitt valg falt på HCA-serien, som jeg synes gir meg en riktig farving av musikken. (Typisk slik 70-80 talls musikk jeg hører på). Hører veldig lite på klassisk jeg, tror nok ikke de er noen god "match" der, men London Symphoni Orchestra spiller de veldig bra. Bruk litt tid er mitt råd, ellers er jo fordelen når man handler brukt at du kan stort sett få igjen det du gav for tingene, vil du prøve noe annet. Er jo snakk om hvor god råd man har det, og hvor mye man er villig til å koste på "hobbyen" sin.


    De gamle Naka PA7 trinnene var jo heftige for sin tid og er sikkert et yndet produkt å få tak i brukt men de er vel såpass gamle etterhvert at man må vel være litt obs på uttørkede elektrolytter og slikt som går vanvittig utover lydkvaliteten, dessuten er det vel litt mer oppløsning i lyden på Halo-modellene enn HCA-serien og ikke minst Naka. Har prøvd både A23 og A21 og synes det er spenstige produkter. A23 burde få liv i Klipschene som bare rakkern til en fornuftig pris. Vincent har jeg prøvd diverse av og sitter igjen med litt følelsen av at de kan være litt kliniske og kjedelige stort sett men det kan være matchingen som har gått galt hos meg.
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    De gamle Naka PA7 trinnene var jo heftige for sin tid og er sikkert et yndet produkt å få tak i brukt men de er vel såpass gamle etterhvert at man må vel være litt obs på uttørkede elektrolytter og slikt som går vanvittig utover lydkvaliteten, dessuten er det vel litt mer oppløsning i lyden på Halo-modellene enn HCA-serien og ikke minst Naka.  Har prøvd både A23 og A21 og synes det er spenstige produkter. A23 burde få liv i Klipschene som bare rakkern til en fornuftig pris. Vincent har jeg prøvd diverse av og sitter igjen med litt følelsen av at de kan være litt kliniske og kjedelige stort sett men det kan være matchingen som har gått galt hos meg.
    Joda veldig enig med deg Hifiguru på at delvis uttørkede elektrolytter er ett problem på eldre utstyr, først og fremst klasse A effekter, men også endel klasse AB effekter, yter jo temmelig høy intern varme. Kanskje derfor det er så viktig å lytte til det man kjøper, og hvertfall effektforsterkere. Men oppfattet også at Runars ville "begrense" investeringen sin litt, selv om til 10K er det mye bra å få. Jeg tror også A23 er ett meget bra valg, (dessuten er den lekker i mine øyne), men tenkte det kunne være greit å belyse litt andre produkter og muligheter med. Dessuten kommer man aldri unna ht. sine egenskaper spiller inn på effektforsterkene. Mine Sneller er jo "kortslutning", mens de Forte jeg som jeg snart får inn, er jo utrolig "lettdrevne" noe jeg gleder meg til.
    Til Runars, prøv deg frem, er jo halve gleden ved hobbyen det med så:)
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Hei er ny på forumet og har noen spørsmål  . jeg har nå klipsch RVX 54 som front i ett hjemmekino anlegg som drives i dag av en Marantz SR 7001 reciver (leverer ca 110 w pr utgang ) og skal bruke Marantz dv 7001 som lyd kilde  . men jeg lurer litt på og kjøpe en effekt forsterker til å drive disse for og få litt mere fylde/dynamic i disse . har sett på Parasound Halo A23 og Vincent SP-331 som ligger inn under det budsjettet jeg har på ca 10000,- er det noen som har noen andre forslag eller noen erfaringer med disse effekt forsterkerne ?  
    Jeg er ikke så sikker på at det er krefter du mangler?
    Lån med hjem å prøv før du kjøper!

    Tror forøvrig denne Parasound er en bra forsterker uten at jeg har noe utdypende grunnlag.

    Er recieveren din i stand til å kontrollere utgangssignalet til en stereoforsterker, slik at du får tilpasset dette?
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    Viktig sak det Erland nevner her. Min AVR har mulighet for stereo, men likte ikke lydbildet den hadde. Kjøpte opprinnelig den for tanke på å kunne kombinere stereo og surround, men har endt opp med egen pre, og eget stereo-anlegg. Håper din SR 7001 fungerer bedre slik :)
     

    Runars

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Takk for mange svar . Ut i fra det jeg har lest meg til i Bruker manualen så har jeg muligheten til og kontrollere utgangs signalet . Har prøvd med noen små vincent blokker (996) og med de fikk jeg et bedre resultat en med og kun bruke reciver. men litt klinisk og tamt i mellom registeret .har prøvd med romkorreksjon og stille inn selv etter beste evne men uten et "bra nok" reultat . har sjekket opp litt ang inngangenene på Vincent SP331 som har rør .men har ikke testet den enda .
    Så det som er neste step blir og teste Parasoudene og se hva det blir av resultat , har lest at den er litt mere varm i signalenene en hva vincent er . resultatet kan jo bli at jeg gjør som JR og kjøper et eget stereo anlegg . Men det er jo litt av det JR sier også at testing og prøving av nye ting er halve hobbyene
     

    Runars

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Men grunnen til at dette med effekt forsterker er at jeg leste et sted at mine kjære Klipsch er litt kraft krevende og da ville teste dette ut selv og høre om det var riktig . men klart det kan jo være at det jeg nå bruker som lyd kilde ikke er det som er det beste heller . så ingen innkjøp blir gjort før det er på plass/ testet ut også .
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Så-så-så gutter, ikke for å virke uvennlig, men tror dere ikke de som debatterer under AV-linken kan mer om dette enn de fleste av oss to-kanals Klipsch'ere i denne tråden?

    Anbefaler også en tur innom Klipsch-forumet på fabrikksidene.
    Vil dere se hjemmekino extremsport så ta en titt på bildene fra stua til han som har Jubilè som fronthøytelere LaScala som center og Khorn som bakhøytalere. Da snakker vi "home-theatre":)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Klipschene er vel ikke direkte effekt hungrige men de trives med litt strøm når det skal spilles høyt. Så forrseten et A23/P3 sett på finn.no til 10.000, det er vel halv pris. Selg P3'n for 5000 og le hele veien til banken.....
     

    korslund

    Medlem
    Ble medlem
    14.05.2006
    Innlegg
    18
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Hei alle sammen, flott link rekke det her, godt å høre at det er mange ute i det ganske land som har oppdaget Klipsch. Har selv ett par Ksp 300 kjøpt inn i -99. Har ikke fått meg til å bytte, blir jo helt hekta på hvordan musikken formidles på en aldelsen nydelig måte. Har koblet dem med Yamaha, Copland, Electrocomagniet og Audio Note.. Må vel si for min del at Copland ga meg mest for pengene, men her er det nok mange delte meninger.
    Uansett arti å høre at mange liker verdens beste høytalerprodusent. -:)
     

    trond

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.12.2002
    Innlegg
    73
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har idag RF-7. Ante ikke at de var saa digre. Og 2x45 w CJ ble for liten ogsaa, saa naa har jeg 2x200w CJ og det er jo vel og bra men vil tilbake til rorforst igjen.

    Saa hva er neste modell nedover ? Jeg bor utenlands og det er ikke mulig aa proevelytte, saa det blir aa bestille blindt. Kunne tenke meg fysisk mindre enn RF-7 og betydelig lettere aa drive. Mellomtone er mer interessant enn bass. Noen som har erfaring med CJ MV-52 og Klipsch eller andre EL-34/6CA7 forst (fant forresten raskt ut at RF7 fungerer MYE bedre med 6CA7 enn med EL-34 ! Med ProAc'ene var det motsatt)
     

    Runars

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Fikk kjøpt A23 og P3 brukt av en i går . (låner en ca 3 år gammel Copland spiller og Ett par Klipsch RB3 ) låter veldig bra . skal se/hører på RF 82 ev RF 63 i dag men kanskje det blir blir ett par stativ høytalere men skal følge med på brukt markedet og se hve jeg kan dukke opp av alternetiver . Ble litt dyrere en antatt men da har jeg et bra 2 kanals :) og et bra Home teather .
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    Fikk kjøpt A23 og P3 brukt  av en i går . (låner en ca 3 år gammel Copland  spiller og Ett par Klipsch RB3 ) låter veldig bra  . skal se/hører på RF 82 ev RF 63 i dag men kanskje det blir blir ett par stativ høytalere men skal følge  med på brukt markedet og se hve jeg kan dukke opp  av alternetiver . Ble litt dyrere en antatt men da har jeg et bra 2 kanals :)  og et bra Home teather .
    Gratulerer da Runars. Tror jeg var en bra og klok løsning. Kommer nok til å rocke skikkelig på Klipsch det der ja. P3 er en veldig god pre og A23 pratet vi jo om i går. Du får komme med tilbakemeldinger etterhvert da.
     

    Runars

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Takk for det jeg tror også at det er en mye bedre løsnig ! testa frem og tilbake i går kveld og kom frem til at det blir vanskelig å få den Sounden jeg vil ha fra fra reciveren kontra og bruke P3en . Men er det noen som har noe erfaring med den kombinasjonene P3 og A23 med RF serien ?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det jeg tror også at det er en mye bedre løsnig ! testa frem og tilbake i går kveld og kom frem til at det blir vanskelig å få den Sounden jeg vil ha fra fra reciveren kontra og bruke P3en . Men er det noen som har noe erfaring med den kombinasjonene P3 og A23 med RF serien ?

    Har hørt den A23'n på diverse RF modeller og det funker som fy, bare å glede seg, det blir helt KONGEBRA!!!!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    For meg låter SDA og Hegel sammen bare nøytralt uten at jeg kan finne noen spesielle "feil". Har hatt 3 sett med forskjellige høyttalere fra Quad til Proson og det har spilt bra. Er veldig nysgjerrig på Klipsch, så et godt råd fra meg til meg må vel først være å ta en tur til Grensen 9 for lytting.
    Ja 83 blir det uansett hvis det blir Klipsch.

    Du har to stk SDA? Biamping du kjører eller?
     

    Runars

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2007
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Har hørt den A23'n på diverse RF modeller og det funker som fy, bare å glede seg, det blir helt KONGEBRA!!!!
    Gleder meg kan jeg si dere . Har ordna så jeg får låne/Teste et par RF 63 til helgen de har blitt brukt max 150 t  så da blir det Rock`n roll . ;D Kommer til og stå i ett rom på ca 20/21 kvm . så jeg tror det vil bli en god Match .
     
    V

    villov

    Gjest
    Du har to stk SDA? Biamping du kjører eller?
    Jupps..biamping er tingen. Lydbildet bedrer seg som regel betraktelig, og det første jeg måtte sjekke var om Klipsch hadde muligheten for det.
    Skal kanskje både høre og kjøpe 83 i morgen eller fredag.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ååååå cheeezuzzz, det er najse høyttalere, kjenner en som har slike med QuadII og det er knallgøy! Har plass men ikke cash, er ikke det typisk?
     

    JR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    100
    Antall liker
    0
    Ja enig, synd med disse penga :-( Men gøy å se at de omsettes av og til da, kan ligge som en fremtidsdrøm :)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Du spør på feil sted. ;) :D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe verdt ett forsøk.

    Får foresten mine WW Polaris5 til mandag/tirsdag.Gleder meg litt til bedre HT kabler enn de her Tara "el chipo" kablene ;)

    /jan
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    964
    Torget vurderinger
    7
    Vipper litt mellom klipsch rf82 og heresy II. Har ikke hørt noen av de ennå, men veit omtrent hvordan de låter. Ampen er en edison på 30 el34 watt, spilleren en sony xa5es + graham slee riaa og rega p2..

    Rommet mitt er i overkant 20 kvm med buet tømmerpanel på veggene og med forholdsvis lav takhøyde på 210.

    musikken er veldig variert(fra metal til jazz+endel film), og det er nødvendig at anlegget kan spille musikk med dårlig innspilling:)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Vipper litt mellom klipsch rf82 og heresy II. Har ikke hørt noen av de ennå, men veit omtrent hvordan de låter. Ampen er en edison på 30 el34 watt, spilleren en sony xa5es + graham slee riaa og rega p2..

    Rommet mitt er i overkant 20 kvm med buet tømmerpanel på veggene og med forholdsvis lav takhøyde på 210.

    musikken er veldig variert(fra metal til jazz+endel film), og det er nødvendig at anlegget kan spille musikk med dårlig innspilling:)
    Heresy II hadde jeg personlig vurdert før mye annet.
    De spiller musikk så det holder og burde passe rommet ditt som hånd i hanske :)
    Fungerer nok greit med resten av anlegget også + musikk smaken.

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn