Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Tipper disse blir veldig bra! De så pene ut, men usikker på hvordan disse blir i sort feks.

    Personlig synes jeg det er greit med en modell som tetter hullet mellom Ref og Palladium, kanskje dette er en slik modell?
    Reference for meg uavhengig av design likevel copper-cones og håper dette kjennetegnet ikke forsvinner.

    De nye Ref subbene har Forøvrig også cerametallic copper membran, så det kan ikke utelukkes.

    Nye designet her så likevel langt mer eksklusivt ut
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tipper disse blir veldig bra! De så pene ut, men usikker på hvordan disse blir i sort feks.

    Personlig synes jeg det er greit med en modell som tetter hullet mellom Ref og Palladium, kanskje dette er en slik modell?
    Reference for meg uavhengig av design likevel copper-cones og håper dette kjennetegnet ikke forsvinner.

    De nye Ref subbene har Forøvrig også cerametallic copper membran, så det kan ikke utelukkes.

    Nye designet her så likevel langt mer eksklusivt ut
    JA de nye ref sub'ene har det, og er jo også da det "billigste" alternativet.. så tror nok den nye reference vi så i fjor arver den gamle referansen.. ;) i de nye vil vi nok se tildels store forandringer..:)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har iallfall hørt rykter for en god stund siden at bl.a. RF-7 vil forsvinne og få en arvtaker. Samt at den vanlige Reference serien også blir oppgradert som det blir sagt her.

    Håper uansett dette blir litt mer upscale modeller i likhet med de gamle RF63/83 eller bedre, da tror jeg Klipsch kan være aktuellt å vurdere for langt flere i framtiden også.
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Dette er vel en prototype som ble vist i april 2014, men som aldri nådde fram til produksjon om jeg ikke tar feil.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Har iallfall hørt rykter for en god stund siden at bl.a. RF-7 vil forsvinne og få en arvtaker. Samt at den vanlige Reference serien også blir oppgradert som det blir sagt her.

    Håper uansett dette blir litt mer upscale modeller i likhet med de gamle RF63/83 eller bedre, da tror jeg Klipsch kan være aktuellt å vurdere for langt flere i framtiden også.
    Det er vel det som er planen.. reference skal bestå av 3 nivåer.. laveste er den vi så i fjor som egentli bare er en ny Icon serie, om noen dager kommer arvtageren til mk2 som er dagens reference serie.. også skal det komme et nivå som tetter gapet til paladium.

    Og jeg syns faktisk de svarte elementene med kobberfarget faseplugg så griselekre ut!
    Helt enig.. det så MEGET lekkert ut! :)

    Dette er vel en prototype som ble vist i april 2014, men som aldri nådde fram til produksjon om jeg ikke tar feil.
    Det er nok mye sannsynlig, da det er vrient å finne noe som helst info om det som lanseres nå.. :)
    Men utifra rykter så har enkelte hørt disse prototypene som har vært en god stund på "markedet" og at det er dette som nå kommer.. :) blir morro å se om det stemmer! :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.759
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Er ikke det en Icon serie som aldrig kom ?
    Mener jeg leste det i fjor en eller annen gang ;)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Er ikke det en Icon serie som aldrig kom ?
    Mener jeg leste det i fjor en eller annen gang ;)

    O
    hehe vis det der er en ICON serie som aldri kom så blir jeg skremt.. :p for erstatteren som er kommet til icon er jo bare fornyet litt med farger.. :p
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.824
    Antall liker
    50.759
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    image.jpg
    Er ikke det en Icon serie som aldrig kom ?
    Mener jeg leste det i fjor en eller annen gang ;)

    O
    hehe vis det der er en ICON serie som aldri kom så blir jeg skremt.. :p for erstatteren som er kommet til icon er jo bare fornyet litt med farger.. :p
    Det er 2 Icon serier :)
    Den skulle bli en blanding av de 2,men godt mulig jeg tar feil ;)

    O
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vis vedlegget 298742
    Er ikke det en Icon serie som aldrig kom ?
    Mener jeg leste det i fjor en eller annen gang ;)

    O
    hehe vis det der er en ICON serie som aldri kom så blir jeg skremt.. :p for erstatteren som er kommet til icon er jo bare fornyet litt med farger.. :p
    Det er 2 Icon serier :)
    Den skulle bli en blanding av de 2,men godt mulig jeg tar feil ;)

    O
    Stemmer det :) den du har bilde av her er vel det som skulle være Icon alene, men så ble synergi serien blandet inn der, og i dag er det synergi serien vi ser med kobberfarga element som reference.. :)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    944
    Skorob, hvor fornøyd er du med Rotel RB-1572 på RF-83? Har en kamerat som går i tanker om å handle RF-83, og han er litt usikker på forsterkervalg. Det er Electrocompaniet integrert amp ene dagen, og store kraftverk den andre dagen. Jeg er redd han svir av 30 lapper på en forsterker han ikke blir fornøyd med.

    Han har idag en god Yamaha hjemmekino Receiver han vil bruke som preamp isåfall. Yamaha og Klipsch er jo aldri feil.

    Noen andre gode effektforsterkervalg som er bænkers?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Skorob, hvor fornøyd er du med Rotel RB-1572 på RF-83? Har en kamerat som går i tanker om å handle RF-83, og han er litt usikker på forsterkervalg. Det er Electrocompaniet integrert amp ene dagen, og store kraftverk den andre dagen. Jeg er redd han svir av 30 lapper på en forsterker han ikke blir fornøyd med.

    Han har idag en god Yamaha hjemmekino Receiver han vil bruke som preamp isåfall. Yamaha og Klipsch er jo aldri feil.

    Noen andre gode effektforsterkervalg som er bænkers?
    Til Klipsch er Vincent, primare, parasound, Consonance, onkyo, Dared, Abrahamsen og electocompaniet gode matcher..

    Har selv spilt mange år på Vincent og klipsch med stor glede.. Consonance er vel en liten underdog det er vanskelig og få tak i, men deres a120 linier sak er en ordentlig morrokar på Klipsch :)
    Har også en kjenning med Consonance super 100 på et par RF5 som spiller helt topp :)

    Atoll er også et merke som funket meget bra på Klipsch, men noe værre og finne tak i :)

    Generelt sett funker mye på klipsch, det er smak og behag som gjelder, tommelfinger regeln er vel at forsterkerne ikke må være lyse i toppen, da kan hornet fort bli skarpt og litt slitsomt og høre på :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Skorob, hvor fornøyd er du med Rotel RB-1572 på RF-83? Har en kamerat som går i tanker om å handle RF-83, og han er litt usikker på forsterkervalg. Det er Electrocompaniet integrert amp ene dagen, og store kraftverk den andre dagen. Jeg er redd han svir av 30 lapper på en forsterker han ikke blir fornøyd med.

    Han har idag en god Yamaha hjemmekino Receiver han vil bruke som preamp isåfall. Yamaha og Klipsch er jo aldri feil.

    Noen andre gode effektforsterkervalg som er bænkers?
    Rotel'en knuser iallefall dem jeg hadde før. Parasound a21 og dynamic presisjon 6.12hp. Men jeg er selv overrasket over hvor bra en så rimelig og kraftig amp fungerer på strømsultne rf83. Nå har jeg ikke testa mine mc 1.2kw på rf83, da dem står i et anna rom. Men tror det ikke er mye mer å hente ut ifra rf83, fordi det spiller så vanvittig bra nå.

    Så ja, jævlig fornøyd. Men husk at en god preamp også er viktig, derfor solgte jeg min marantz av reciveren, og kjøpte en skikkelig stereo pre. Rc1570.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Skorob, hvor fornøyd er du med Rotel RB-1572 på RF-83? Har en kamerat som går i tanker om å handle RF-83, og han er litt usikker på forsterkervalg. Det er Electrocompaniet integrert amp ene dagen, og store kraftverk den andre dagen. Jeg er redd han svir av 30 lapper på en forsterker han ikke blir fornøyd med.

    Han har idag en god Yamaha hjemmekino Receiver han vil bruke som preamp isåfall. Yamaha og Klipsch er jo aldri feil.

    Noen andre gode effektforsterkervalg som er bænkers?
    Rotel'en knuser iallefall dem jeg hadde før. Parasound a21 og dynamic presisjon 6.12hp. Men jeg er selv overrasket over hvor bra en så rimelig og kraftig amp fungerer på strømsultne rf83. Nå har jeg ikke testa mine mc 1.2kw på rf83, da dem står i et anna rom. Men tror det ikke er mye mer å hente ut ifra rf83, fordi det spiller så vanvittig bra nå.

    Så ja, jævlig fornøyd. Men husk at en god preamp også er viktig, derfor solgte jeg min marantz av reciveren, og kjøpte en skikkelig stereo pre. Rc1570.
    Rotel er vel made in the big US så står seg nok god mot klipsch :)
     

    tommo21

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    333
    Antall liker
    161
    Torget vurderinger
    26
    Skorob, hvor fornøyd er du med Rotel RB-1572 på RF-83? Har en kamerat som går i tanker om å handle RF-83, og han er litt usikker på forsterkervalg. Det er Electrocompaniet integrert amp ene dagen, og store kraftverk den andre dagen. Jeg er redd han svir av 30 lapper på en forsterker han ikke blir fornøyd med.

    Han har idag en god Yamaha hjemmekino Receiver han vil bruke som preamp isåfall. Yamaha og Klipsch er jo aldri feil.

    Noen andre gode effektforsterkervalg som er bænkers?
    Rotel'en knuser iallefall dem jeg hadde før. Parasound a21 og dynamic presisjon 6.12hp. Men jeg er selv overrasket over hvor bra en så rimelig og kraftig amp fungerer på strømsultne rf83. Nå har jeg ikke testa mine mc 1.2kw på rf83, da dem står i et anna rom. Men tror det ikke er mye mer å hente ut ifra rf83, fordi det spiller så vanvittig bra nå.

    Så ja, jævlig fornøyd. Men husk at en god preamp også er viktig, derfor solgte jeg min marantz av reciveren, og kjøpte en skikkelig stereo pre. Rc1570.
    Rotel er vel made in the big US så står seg nok god mot klipsch :)
    Rotel er et Japansk familiefirma stiftet for over 50år siden.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Skorob, hvor fornøyd er du med Rotel RB-1572 på RF-83? Har en kamerat som går i tanker om å handle RF-83, og han er litt usikker på forsterkervalg. Det er Electrocompaniet integrert amp ene dagen, og store kraftverk den andre dagen. Jeg er redd han svir av 30 lapper på en forsterker han ikke blir fornøyd med.

    Han har idag en god Yamaha hjemmekino Receiver han vil bruke som preamp isåfall. Yamaha og Klipsch er jo aldri feil.

    Noen andre gode effektforsterkervalg som er bænkers?
    Rotel'en knuser iallefall dem jeg hadde før. Parasound a21 og dynamic presisjon 6.12hp. Men jeg er selv overrasket over hvor bra en så rimelig og kraftig amp fungerer på strømsultne rf83. Nå har jeg ikke testa mine mc 1.2kw på rf83, da dem står i et anna rom. Men tror det ikke er mye mer å hente ut ifra rf83, fordi det spiller så vanvittig bra nå.

    Så ja, jævlig fornøyd. Men husk at en god preamp også er viktig, derfor solgte jeg min marantz av reciveren, og kjøpte en skikkelig stereo pre. Rc1570.
    Rotel er vel made in the big US så står seg nok god mot klipsch :)
    Rotel er et Japansk familiefirma stiftet for over 50år siden.
    ja se der, da lærte man faktisk noe nytt. :) mener å ha hørt at det var amerikanskt.. :)
     

    Påsan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    265
    Antall liker
    311
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    21
    Får vel melde meg tilbake inn i Klipsch's venner jeg da, etter anskaffelse av et par RF7 mk2 som ble levert på døren her i dag. Må si jeg savnet mine RF5, RF63 og Heresy III, og jeg tenkte RF7 II må jo være et greit steg på veien gjennom "Klipsch-land".
    Så langt er jeg meget fornøyd, jeg TROR (med begrenset spilletid og derav kun et førsteinntrykk) at RF7 II seiler opp som mine nye favoritter blant de Klipsch som har gjestet min tilværelse.

    Ha en lykkelig uke alle sammen!

    NB; Var det ikke en her som har oppgradert delefilteret på sine RF7 II ? Hva ble resultatet av den modifikasjonen (er det skrevet mer om saken, evt har andre erfaringer med dette?) ?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.700
    Antall liker
    7.805
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    De ser jo bedre ut enn dagens mk2, men slik jeg tolker det er dette en serie som skal være i tillegg til RF-mk2 da de har kalt de nye RF-Premiere.
    Så spørsmålet er vel om noen vil betale mer for disse enn dagens mk2-utgaver..

    Hadde håpet på enda sprekere/annerledes design..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje de kommer med neste serie. Tolker det slik at dette er mellom nivået i reference serien.
     
    K

    Kleine Freiheit

    Gjest
    Hadde det ikke vært for bronse-elementene hadde jeg glatt tatt de for å være JBL, de ligner en del på Studio 2xx.
    Det ser bl.a. ut som om de har tatt en titt hos konkurrenten når det gjelder materiale i horn-trakten.
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Ser de sammenligner referance II og referance premiere på siden deres. Virker nesten som disse skal ta over for mk2. Kommer kanskje enda en klasse som er over premiere da? Ble litt skuffet nå kjenner jeg. Hehe
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Som forventa ifra klipsch, no bullshit ;). Spennende å høre lyden :D.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ser de sammenligner referance II og referance premiere på siden deres. Virker nesten som disse skal ta over for mk2. Kommer kanskje enda en klasse som er over premiere da? Ble litt skuffet nå kjenner jeg. Hehe
    Hvorfor skuffet?! :). Syns nyutviklingene ser ut til å en masse nytt og spennende! Desginmessig er det jo Klipsch, ikke noe femi design her nei ;).
     

    eirik89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    65
    Antall liker
    35
    Ser de sammenligner referance II og referance premiere på siden deres. Virker nesten som disse skal ta over for mk2. Kommer kanskje enda en klasse som er over premiere da? Ble litt skuffet nå kjenner jeg. Hehe
    Hvorfor skuffet?! :). Syns nyutviklingene ser ut til å en masse nytt og spennende! Desginmessig er det jo Klipsch, ikke noe femi design her nei ;).
    Skuffet litt at de ikke annonserte en klasse mellom referance og palladium, men kanskje det kommer:) Liker bedre designet på ref mk2. Syns de ser litt mer "clean" ut. Hehe. Hver sin smak. Men gleder meg til å få hørt dem;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.257
    Antall liker
    9.046
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja det er nok mk2 erstatteren.. etter å ha sovet litt på det så begynner de og vokse på meg.. liker at plastikkbaffelen er borte..
    Blir spennede og se hva som kommer over dette igjen.. :)
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.030
    Antall liker
    384
    Jeg kan svare på dette, da jeg jobber hos importøren Mono A/S. De første produktene i den nye Reference-serien kommer til Norge i løpet av en måneds tid. Norske priser er ikke klart enda, men blir nok offentliggjort ganske raskt etter CES i Las Vegas.

    Introducing Reference Premiere - Klipsch CES 2015 - Speakers, Home Audio, & Headphones


    mvh Audun
    Blir spennende..


    Men : Jeg datt litt av lasset nå...?

    Dagens MK2 går ut? Samme gjør Icon?

    Sånn at linja blir :

    - reference
    - reference premiere
    - Evt en serie nærmere Palladium?!

    Syns det nye designet var snask! Men jeg er meget interessert i en ny litt mer "mid price high end"!!
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Må si jeg ble positivt overrasket. Likte designet bedre en dagens, samt ny diskant og nytt horn. Dagens baffel ser jo for jævlig ut.
    Det er en av grunnene til at jeg alltid har på grillene. Nå gjenstår det bare å høre prisen samt få lest noen tester:)
     

    thomas1403

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.09.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    70
    Dette er jo Max arvtakeren til RF-62/82, vil det si at ingen "toppmodell" ala RF-7II kommer tro?
    RF-7II har jo full tre baffel, disse var verre enn RF-82II spør du meg. Baffel var ikke lik farge som ringen rundt bassene, hornet så faktisk rart ut i design (kanskje lyden er bra?)
    Mitt inntrykk sitter enda dessverre, Nåværende serie vant ingen designpris, men dette virket faktisk mer simpelt og "billigere" i utseende imo.
    Jeg hadde lett handlet et par i str RF-82 til å ha på stua - men der er frontdeksler på hele tiden uansett, og slik hadde det absolutt blitt med disse også.

    Summert;

    Lyd = avventer
    Design = skuffende


    Men Klipsch-mann er jeg pga lyden, og det er derfor jeg kjøper de, både heritage og Ref.
     

    teinematen

    Medlem
    Ble medlem
    25.06.2013
    Innlegg
    11
    Antall liker
    0
    heisann, har rf7-1 og lurte på om det ville gjøre noe spesielt med lyden å montere av bena, noen som har testa dette på rf serien?
    har bestillt lerret og ser nå at det akkurat ikke går med breidden på rommet. (skråtak)
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Hei.
    Jeg har ingen erfaring med Klipsch høyttalere, men tenkte litt på å prøve ett par for å se.
    Har idag stativ høyttalere, så noen råd på en modell man kunne prøve? Sett litt på RB-81mk2. Disse koster ikke mye, men spiller de "bra"?
    De spiller lett opp til fest. De spiller stort i forhold til størrelsen.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Dette er jo Max arvtakeren til RF-62/82, vil det si at ingen "toppmodell" ala RF-7II kommer tro?
    RF-7II har jo full tre baffel, disse var verre enn RF-82II spør du meg. Baffel var ikke lik farge som ringen rundt bassene, hornet så faktisk rart ut i design (kanskje lyden er bra?)
    Mitt inntrykk sitter enda dessverre, Nåværende serie vant ingen designpris, men dette virket faktisk mer simpelt og "billigere" i utseende imo.
    Jeg hadde lett handlet et par i str RF-82 til å ha på stua - men der er frontdeksler på hele tiden uansett, og slik hadde det absolutt blitt med disse også.

    Summert;

    Lyd = avventer
    Design = skuffende


    Men Klipsch-mann er jeg pga lyden, og det er derfor jeg kjøper de, både heritage og Ref.
    RF7 rf5 RF63 og rf83 "har ikke noe med" de under å gjøre. De er egentlig i en høyere klasse(serie) da dem internt et overlegent mye bedre. Kanskje derfor klipsch nå også splitter opp RF serien. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn