Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke fått med meg at Audiocompaniet har mistet Klipsch. Har ikke de gjort en god jobb med å gjøre merket så populært som det er blitt i Norge. Sympatiske priser i forhold til andre land tilsier at de har solgt billig i forhold til andre importører av hifi. Hvem skal ta over, og hvorfor har dette skjedd?
    Mono har tatt over, aner ikke hvorfor.
    Litt rart mtp hvor stor suksess Audiocompaniet har hatt. Får håpe Mono ikke blir fristet til å kjøre prisene opp for å få mer penger ut av det. Mange lojale kunder kommer til å akseptere det fordi de er lojale, selv om det fører til at andre merker har modeller som da blir sterkere konkurranse. Og så vil det alltids finnes mange "lillebrødre", for når nye kunder kommer til på grunn av populariteten i seg selv er de ikke like kritisk til prisingen. Litt som med Hifi Klubben i sin tid, endel produkter steg kraftig i pris etterhvert som klubben klarte å skape lojalitet.
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke fått med meg at Audiocompaniet har mistet Klipsch. Har ikke de gjort en god jobb med å gjøre merket så populært som det er blitt i Norge. Sympatiske priser i forhold til andre land tilsier at de har solgt billig i forhold til andre importører av hifi. Hvem skal ta over, og hvorfor har dette skjedd?
    Mono har tatt over, aner ikke hvorfor.


    Det er skrevet litt om dette tidligere i tråden her. Veiledende pris på f.eks. khorn er nå 140Kkr. mot 90Kkr tidligere. (parpris)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke fått med meg at Audiocompaniet har mistet Klipsch. Har ikke de gjort en god jobb med å gjøre merket så populært som det er blitt i Norge. Sympatiske priser i forhold til andre land tilsier at de har solgt billig i forhold til andre importører av hifi. Hvem skal ta over, og hvorfor har dette skjedd?
    Mono har tatt over, aner ikke hvorfor.


    Det er skrevet litt om dette tidligere i tråden her. Veiledende pris på f.eks. khorn er nå 140Kkr. mot 90Kkr tidligere. (parpris)
    JÄKLAR! Håper det straffer seg knallhardt på omsetningen. Plutselig er det også andre alternativer som frister mer. Elskere av denslags lyd vil nok i større grad tenke selvbygg når priser på f.eks. HIII stiger like hemingsløst. Det er nok null sjanse til å få et par for 15k nå, som var prisen for noen måneder siden. Hvis ikke Audiocompaniet har gjort seg skyldig i noe så har Klipsch foretatt en usympatisk forretningsmanøver, og synker som en stein på popularitetsbarometeret i Casa baluba. :mad:
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Link til Mono her med priser for Heritage serien. H3 ligger nå på 20 laks. Helt jævlig dette her selvfølgelig. De eneste som kommer
    til å tjene på dette er vi som har saker derfra som vi ønsker å selge.

    Heritage - Mono AS
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Heresy III hadde disse prisene hos Audiocompaniet til og begynne med hvis jeg ikke husker feil.
    Men prisen ble vel justert ned til 15 etterhvert. Men jeg tror nok også det vil være mange som kommer til og se etter andre alternativer. Synd.
     
    Sist redigert:

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Heresy III hadde disse prisene hos Audiocompaniet til og begynne med hvis jeg ikke husker feil.
    Men prisen ble vel justert ned til 15 etterhvert. Men jeg tror nok også det vil være mange som kommer til og se etter andre alternativer. Synd.
    Snakket med Olav når H3 var på vei. Da sa han at han kom i hvertfall til å ta 18.5Kkr. for dem.

    Da kunne jeg få H2 for 8Kkr. Var grunnen til jeg ringte ham da. Så nevnte han at han hadde et par Lascala billig også..... :cool:
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Link til Mono her med priser for Heritage serien. H3 ligger nå på 20 laks. Helt jævlig dette her selvfølgelig. De eneste som kommer
    til å tjene på dette er vi som har saker derfra som vi ønsker å selge.

    Heritage - Mono AS
    Ser ikke helt det store problemet. Mono er vel importør og prisene der er listepris. Synes det er helt greit at importører er såpass åpne med å legge ut listeprisene.
    Ber du om et tilbud fra forhandler er det som regel alltid rom til diskutere prisen. Hvordan er f.eks Klipsch priset (liste) ellers i Europa?
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Link til Mono her med priser for Heritage serien. H3 ligger nå på 20 laks. Helt jævlig dette her selvfølgelig. De eneste som kommer
    til å tjene på dette er vi som har saker derfra som vi ønsker å selge.

    Heritage - Mono AS


    Ser ikke helt det store problemet. Mono er vel importør og prisene der er listepris. Synes det er helt greit at importører er såpass åpne med å legge ut listeprisene.
    Ber du om et tilbud fra forhandler er det som regel alltid rom til diskutere prisen. Hvordan er f.eks Klipsch priset (liste) ellers i Europa?
    Sant nok. Og Akustisk Bureau/Audiocompaniet oppga faktisk en veiledende pris på 19995,- for HeresyIII da jeg kjøpte mine. Altså samme som Mono.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Har ikke fått med meg at Audiocompaniet har mistet Klipsch. Har ikke de gjort en god jobb med å gjøre merket så populært som det er blitt i Norge. Sympatiske priser i forhold til andre land tilsier at de har solgt billig i forhold til andre importører av hifi. Hvem skal ta over, og hvorfor har dette skjedd?
    Mono har tatt over, aner ikke hvorfor.


    Det er skrevet litt om dette tidligere i tråden her. Veiledende pris på f.eks. khorn er nå 140Kkr. mot 90Kkr tidligere. (parpris)
    JÄKLAR! Håper det straffer seg knallhardt på omsetningen. Plutselig er det også andre alternativer som frister mer. Elskere av denslags lyd vil nok i større grad tenke selvbygg når priser på f.eks. HIII stiger like hemingsløst. Det er nok null sjanse til å få et par for 15k nå, som var prisen for noen måneder siden. Hvis ikke Audiocompaniet har gjort seg skyldig i noe så har Klipsch foretatt en usympatisk forretningsmanøver, og synker som en stein på popularitetsbarometeret i Casa baluba. :mad:
    Ingen bekymringer baluba, du kan få fatt i dønn strøkne H III til 12K nå :D
    snakk om bang for the buck!
     
    J

    J.J

    Gjest
    Link til Mono her med priser for Heritage serien. H3 ligger nå på 20 laks. Helt jævlig dette her selvfølgelig. De eneste som kommer
    til å tjene på dette er vi som har saker derfra som vi ønsker å selge.

    Heritage - Mono AS


    Ser ikke helt det store problemet. Mono er vel importør og prisene der er listepris. Synes det er helt greit at importører er såpass åpne med å legge ut listeprisene.
    Ber du om et tilbud fra forhandler er det som regel alltid rom til diskutere prisen. Hvordan er f.eks Klipsch priset (liste) ellers i Europa?
    Sant nok. Og Akustisk Bureau/Audiocompaniet oppga faktisk en veiledende pris på 19995,- for HeresyIII da jeg kjøpte mine. Altså samme som Mono.

    Så hva er egentlig problemet da ? At folk ikke sjekker ?? :cool:

    Alltid synd om/når priser stiger, men syntes H III er verdt den prisen der. Ikke mange høytalera som enn får sånn fot av i den prisklassen der ...
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Link til Mono her med priser for Heritage serien. H3 ligger nå på 20 laks. Helt jævlig dette her selvfølgelig. De eneste som kommer
    til å tjene på dette er vi som har saker derfra som vi ønsker å selge.

    Heritage - Mono AS


    Ser ikke helt det store problemet. Mono er vel importør og prisene der er listepris. Synes det er helt greit at importører er såpass åpne med å legge ut listeprisene.
    Ber du om et tilbud fra forhandler er det som regel alltid rom til diskutere prisen. Hvordan er f.eks Klipsch priset (liste) ellers i Europa?
    Sant nok. Og Akustisk Bureau/Audiocompaniet oppga faktisk en veiledende pris på 19995,- for HeresyIII da jeg kjøpte mine. Altså samme som Mono.

    Så hva er egentlig problemet da ? At folk ikke sjekker ?? :cool:

    Alltid synd om/når priser stiger, men syntes H III er verdt den prisen der. Ikke mange høytalera som enn får sånn fot av i den prisklassen der ...
    Amen.:p
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Er det noe problem da ?

    Du har nok ikke hørt 20k H III J.J, de er fantastisk :rolleyes:

    /jan
     
    Sist redigert:

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Link til Mono her med priser for Heritage serien. H3 ligger nå på 20 laks. Helt jævlig dette her selvfølgelig. De eneste som kommer
    til å tjene på dette er vi som har saker derfra som vi ønsker å selge.

    Heritage - Mono AS
    Ser ikke helt det store problemet. Mono er vel importør og prisene der er listepris. Synes det er helt greit at importører er såpass åpne med å legge ut listeprisene.
    Ber du om et tilbud fra forhandler er det som regel alltid rom til diskutere prisen. Hvordan er f.eks Klipsch priset (liste) ellers i Europa?
    Khorn kostet 140 tusen hos Audiocompaniet også, men de var på en kampanje et år til 90 tusen. ;)
    Som Rolfozzy skriver; Heritage serien ble satt ned igjen senere. :)

    Klipsch er vel kort sagt her i Norge ; billigst i Europa :cool:
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Det kule er, at HIII er nærmest den beste høytaleren jeg har hørt. Men den duger ikke på 42kvm desverre. Men på 10kvm, holy mama.
    Hadde klipsch sin P39F kunnet spillt som Heritage serien bare med høyere presisjon hadde den vært en selvskreven vinner her i huset. Desverre låter denne nye serien langt ifra Heritage.
    Khorn er uaktuelt i mitt rom og LaScala/Cornwall synes jeg er litt....ehm....ufine :D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Si hva man vil om Audiocompaniet , men prismessig har de vært unike i denne bransjen når det gjelder klipsch, steike billig de siste åra for heritage serien her hjemme
    mono er en annen cup of tea når det gjelder prising,men imo gode på service
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det kule er, at HIII er nærmest den beste høytaleren jeg har hørt. Men den duger ikke på 42kvm desverre. Men på 10kvm, holy mama.
    Hadde klipsch sin P39F kunnet spillt som Heritage serien bare med høyere presisjon hadde den vært en selvskreven vinner her i huset. Desverre låter denne nye serien langt ifra Heritage.
    Khorn er uaktuelt i mitt rom og LaScala/Cornwall synes jeg er litt....ehm....ufine :D
    Med rette rommet er Heresy III den beste fra Klipsch. Ingen over ingen ved siden. Egentlig er jeg ikke så sikker på om den ikke er helvete til høytaler i større rom også. I Gruva var vel totalen 20kv. med lyttekroken på 12 kv. Spilte veldig bra. Her jeg bor nå er stua på 25kv. Og det spiller så vidt jeg kan avgjøre enda bedre her. Det krevdes en del flytting og finjustering av før jeg kom dit. Har flytta de stadig nærmere hverandre, og plutselig så satt det en dag.

    Har hørt de fleste av Heritage serien, men slik jeg syns og liker lyd, er Heresy III best.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hei

    Hvilken spiller dypest og mest detaljert av Hersey III/Cornwall III ?
    vil si at på bass så gruser cw lll hlll noe villt, i toppen er jeg derimot ikke veldig sikker på om det er all verdens forskjell, samme bestykning i toppen tror jeg
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ønsker alle klipschere god Jul. Alt fra de med fullvoksne klipschorn etc til de med små stativ/bakhøytalere ala heresy ;)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Heiheihei! Vær snill, det er jo jul. :rolleyes:

    Dypbass er uansett bare for småjenter og folk som henger på Gatebil-treff... ;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Heiheihei! Vær snill, det er jo jul. :rolleyes:

    Dypbass er uansett bare for småjenter og folk som henger på Gatebil-treff... ;)
    Hvem snakker om dypbass :) er ikke akkurat det i klipschorn og ihvertfall ikke i la scala...
     

    2112

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2011
    Innlegg
    150
    Antall liker
    44
    Torget vurderinger
    7
    Ser i siste Fidelity at Rognlien kjører 4 ohm utgangen fra sin Audio Note P2 til Klipsch RF-7, selv om høyttalerne er oppgitt til "8 ohm compatible". Er det flere som har erfaring med dette? Kan man risikere å ødelegge noe ved å teste ut dette? Har både 4- og 8-ohms utganger på min Ayon.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er det noe her som får svar på tlf. til Akustisk Bureau, eller svar på e-post?
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Godt nytt år!

    Nå er vel denne tråden for Klipsch-venner og ikke bare Heritage-venner, så jeg får dra ned nivået litt (både i pris og frekvens :cool:) og fortelle at jeg fortsatt er storfornøyd med RF-63. Faktisk så fornøyd at jeg i motsetning til de fleste HFS medlemmer IKKE har planer om å bytte de ut på lang, lang tid :)

    Legger ved en frekvenskurve målt i lytteposisjon - imponerende hvor dypt de spiller - og de tåler det!
    Som man ser sliter jeg litt i 100-200hz området, noe som ødelegger litt for "slammet", men regner med at litt tweaking av rom og plassering skal får det langt bedre etterhvert.

    rf-63 swsp.jpg
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tråden er for alle klipsch eiere selvsagt. Håper ikke noen tror noe annet :)

    Ser jo ikke helt galt de målingene tross alt, mye moro mellom 80 - 200 hz så du får se på't, etterhvert.
    Godt å høre at du er nøyd med 63'ene og at de bli.

    /Jan
     
    Sist redigert:
    J

    J.J

    Gjest
    Jeg har jo JBL, så burde knapt fått lov til å skrive her ;) Men klart alle som er venner av Klipsch på flere måter kan skrive her.

    For uinformerte så har jeg hatt H II og L.S

    /JR
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn