Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.941
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Ser at Soundgarden har fått inn Klipsch RF62 og RF82. Litt skuffende kanskje, at det er Mk. 1 og ikke den nyeste Mk. 2.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Akustisk Byrå selger RF63 og RF83 trolig mk1 til nedsatt pris, kan være det skal ryddes på gamle lager mens det ennå er salgbart.
     

    Kivi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    116
    Antall liker
    130
    Om det var interesse så skulle A B ta inn RF 63 og 83. Det var heller ikkje produsert MK2 utgaven av 63 og 83..
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes ingen mk2 av disse, nei. Burde absolutt være salgbart, ja. Trodde alle lagre var tomme for lengst. Vet du prisene?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Ti lapper for 63 er nesten irriterende billig, og jeg får lyst til å kjøpe dem og gjemme dem unna så ikke alle får høyttalerne mine så mye billigere enn meg. ;) Bruktprisen også! ;)

    Liker man klipschlyden (hvem gjør vel ikke det) ser jeg ikke for meg at det finnes mange bedre måter å bruke ti lapper på.
     

    RonnyJohansen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.11.2010
    Innlegg
    214
    Antall liker
    79
    Sted
    Rognan
    Torget vurderinger
    20

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    10k 63 og 13k 83.
    Er det Akustisk bureau som selger Rf63 til 10k?
    Fikk en mail fra de tidligere i uka, og hvis jeg forsto de rett så har de mulighet til å skaffe noen par av rf63/83 hvis det finnes nok interesse i markedet. Trur altså ikke at de har noen på lager.

    Så da er det vel bare for dere som er sugne å sende avgårde en mail til AB så fort som mulig.
     

    stammis

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    50
    Antall liker
    25
    Nesten at jeg fikk lyst til å kjøpe ett par til (rf63) i reserve i tilfelle mine ryker:D
    Sitter akkurat nå å spiller La gloria med Gotan Project på blu-ray , da er Klipchene i sitt ess.
    Forørig en kanon tøff DVD ..

    Stammis
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje prøve hifiklubbens gamle Dali 104-triks med dem? ;) et par til opp ned oppå de første, altså.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.941
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Ser at Soundgarden har fått inn Klipsch RF62 og RF82. Litt skuffende kanskje, at det er Mk. 1 og ikke den nyeste Mk. 2.
    Ja det synes jeg å og ikke for og snakke om prisingen di bruker på mk1 da.
    Det kunne kanskje vært en bestselger, Klipsch, for Soundgarden. De burde heller satset på det, enn å ta inn gjengse partier for å tjene noen kroner. De har forhandlernettverket, og Klipsch tror jeg kunne blitt solgt i store menger gjennom deres butikker.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    en gi bort pris imo, og hadde jeg hatt ti k her nå til hifai hadde jeg ikke tenkt to ganger nei :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    akustisk baurå hadde jo ikke noe inn nesten , rf 63 var ugått for 2 år siden sa dem. ellers hadde di noe i cherry farge ikke heilt min farge. Så da venter jeg til det kommer ny parti.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    akustisk baurå hadde jo ikke noe inn nesten , rf 63 var ugått for 2 år siden sa dem. ellers hadde di noe i cherry farge ikke heilt min farge. Så da venter jeg til det kommer ny parti.
    Mulig jeg sover i timen. Men har ikke Akustisk Bureau kun overtatt Klipsch restlageret til Audiocomapniet? De får vel ikke in mere når de ikke er importør/ distubitør lenger?
     
    K

    kveita

    Gjest
    Det ligger en Klipsch KLF-30 til salgs her på sentralen har jeg sett. Har sjøl en KLF-10 og den spiller ikk ulikt RF-63. Prisen er nok i stiveste laget, men den spiller nok bedre enn mine KLF-10, og de er bare utrolig gode, så da er vel ikke 10000 heller helt borte vekk.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    akustik bearau skulle ta inn rf-63 rf-83 vist etterspørselen ble stor blant folk , så nå krysser jeg fingrene for at det skjer da blir det rf-63 på meg uten og blunke ein gang :D
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    akustisk baurå hadde jo ikke noe inn nesten , rf 63 var ugått for 2 år siden sa dem.
    Dette stemmer jo, men var det galt det som ble sagt her forleden dag om at de kunne skaffe rf63 til 10K for paret dersom noen var interesserte, da?

    Hvor kom den infoen fra da?

    SteinLarsen, Kivi, Eddie1?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    akustisk baurå hadde jo ikke noe inn nesten , rf 63 var ugått for 2 år siden sa dem.
    Dette stemmer jo, men var det galt det som ble sagt her forleden dag om at de kunne skaffe rf63 til 10K for paret dersom noen var interesserte, da?

    Hvor kom den infoen fra da?

    SteinLarsen, Kivi, Eddie1?
    Hei jeg fikk mail fra de at for de som var intreserte så kunne de ordne rf63 til 10000.- og rf83 til 12/13000.-
     
    C

    Cyber

    Gjest
    AB skal ta inn 63 og 83-modellene, bare å sende epost med interesse. 10 og 13 K i pris. Frister nesten med et par 63 til å ha ute i garasjen... :D Evt. på lager. Utrolig underholdende høyttaler.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.110
    Antall liker
    1.332
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Mail fra AB lød slik:

    Vi har anledning til å selge noen par med noen av Klipsch sine mest populære
    høyttalere gjennom tidene, RF-83 og RF-63. Varene er ikke inne på lager nå, men
    kan være tilgjengelig relativt snart. Vi ønsker å lodde stemningen for disse
    modellene, og høre om det er av interesse at vi tar de inn til lager. Prisene
    vil bli 9.995,- for RF-63 og 12.995,- for RF-83.
    Vi ønsker tilbakemelding fra interesserte.


    Mvh,

    Akustisk Bureau
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Ok dette hørtes nå kjekt ut da jeg får ta ein tlf til di og snakke med dem , ordner seg vel til slutt tenker jeg :)
     

    Crusty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Innlegg
    3.110
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Mail fra AB lød slik:

    Vi har anledning til å selge noen par med noen av Klipsch sine mest populære
    høyttalere gjennom tidene, RF-83 og RF-63. Varene er ikke inne på lager nå, men
    kan være tilgjengelig relativt snart. Vi ønsker å lodde stemningen for disse
    modellene, og høre om det er av interesse at vi tar de inn til lager. Prisene
    vil bli 9.995,- for RF-63 og 12.995,- for RF-83.
    Vi ønsker tilbakemelding fra interesserte.


    Mvh,

    Akustisk Bureau
    Jepp, fikk samme mailen forrige uke.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Flott! Da er jo alt bare fryd og gammen. :) Takk for oppklaringen!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Nå fikk jeg mail fra ab og sa at di fikk noen rf-83 -rf-63 inn , så vist noen er intrisert nå så bør dere sende av ein mail til ab. jeg bestilte meg et par rf 62 mk2 bli meir enn stor nok i min leilighet , vist di hadde noen igjen i svart da.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Forskjellen på RF-63 og RF-62 II er mer enn bare størrelsen. ;)

    Gratulerer!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Forskjellen på RF-63 og RF-62 II er mer enn bare størrelsen. ;)

    Gratulerer!
    Håper di har fleire inn av den rf 62 mk 2 svart farge , så gratulasjoner kan komme når jeg veit at det er i boks :D Jeg viste bilde til kjerring av rf-63 og da steilet hun når hun så hvor stor di va , og hun sa at jeg kunne få rf 62 mk2 men større får vente mente hun. Men jeg har respekt før det jeg har jo fått oppgardert møbler , reciver , effektforsterker kabler osv så jeg må si meg fornøyd. Krysser fingrene nå for at di har igjen av di jeg skal ha.
     
    K

    kveita

    Gjest
    KLipsch KLF-30 med senter til 10000 (nei,jeg er ikke selgeren) er billig målt i forhold til lydkvalitet pr krone. 102 db og 36 ved -3 db er heftige greier. Eneste minuset er størrelsen, ca 115 cm høy, 36 cm bred og nærmere halvmeteren dyp, vekt over 46 kg pr høytaler. Det jeg prøver å si er følgende: ikke kast bort penger på RF 63, Klipsch 30 spiller som Heresy III. I tillegg har den noe som Heresyen mangler, nemlig brukbar bass. (2 tolvtommere pr boks).
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    KLipsch KLF-30 med senter til 10000 (nei,jeg er ikke selgeren) er billig målt i forhold til lydkvalitet pr krone. 102 db og 36 ved -3 db er heftige greier. Eneste minuset er størrelsen, ca 115 cm høy, 36 cm bred og nærmere halvmeteren dyp, vekt over 46 kg pr høytaler. Det jeg prøver å si er følgende: ikke kast bort penger på RF 63, Klipsch 30 spiller som Heresy III. I tillegg har den noe som Heresyen mangler, nemlig brukbar bass. (2 tolvtommere pr boks).
    1: de er store. 2: krever >litt< rom. 3: ny 63 vs "gamle" klf.....nja.

    Når det er sagt, liker KLF, Iaf de jeg har hørt. 63 krever også litt rom.


    pst. ikke terg på deg heresy eierne nå da ;)

    /jan
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Bare jeg kunne fått svar nå har lagt inn bestilling på rf-62 mk 2 og rc 52 mk 2 :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    KLipsch KLF-30 med senter til 10000 (nei,jeg er ikke selgeren) er billig målt i forhold til lydkvalitet pr krone. 102 db og 36 ved -3 db er heftige greier. Eneste minuset er størrelsen, ca 115 cm høy, 36 cm bred og nærmere halvmeteren dyp, vekt over 46 kg pr høytaler. Det jeg prøver å si er følgende: ikke kast bort penger på RF 63, Klipsch 30 spiller som Heresy III. I tillegg har den noe som Heresyen mangler, nemlig brukbar bass. (2 tolvtommere pr boks).
    1: de er store. 2: krever >litt< rom. 3: ny 63 vs "gamle" klf.....nja.

    Når det er sagt, liker KLF, Iaf de jeg har hørt. 63 krever også litt rom.


    pst. ikke terg på deg heresy eierne nå da ;)

    /jan
    Eller RF63-eierne.

    ;)

    Uansett hva man måtte få brukt av halvgamle ikke-helt-heritage-modeller, er absolutt ikke 10 lapper for RF-63 på noen som helst måte å kaste bort penger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn