Klipsch Cornwall 3 eller Heresy III

Gemini13

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.08.2007
Antall liker
114
Torget vurderinger
1
Har i skrivende stund Heresy III på prøve, synes det låter meget bra, men savner litt mere bass. Har Cornwall 3 samme lydsignatur,ser at den går lavere, er redd for at bassen skal overdøve resten av lydbilde.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Gratulerer med noen flotte høytalere.
De låter fakiskt litt forskjellig :)
Dvs,ikke vanskelig å kjenne igjen "signaturen" iofs men...
Det lille jeg har hørt av Heresy III og Cornwall III imponerte meg på hver sin måte.
Heresy med sin hurtighet og tross alt bra bass gjengivelse.
Cornw.III med sitt store lydbilde og henger med hele veien nedover.
Ikke noen mal men mere ett inntrykk jeg sitter igjen med etter en altfor kort lytt på begge.
Thumper her på forumet sitter på ett par Cornw.III,kan sikker få litt info derfra også :)

Cornw.III spiller mere likt mine Forte II enn Heresy.Veldig bra på hver sin måte.

Edit: Cornw.III er ikke brumlete i bassen eller går for "dypt".
Forte II går faktisk dypere (på papiret) ;)

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.09.2007
Antall liker
1.420
Sted
Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)

Jeg er veldig fornøyd med mine Cornwall III. Bassen er absolutt tilstede, men er ikke dominant i lydbildet. Cornwall har en egen evne til å fylle rommet med musikk. Det er en stor høyttaler, og den spiller stort! Cornwall er kresen på forsterker. Den trenger ikke mange watt, men en god, stille forsterker! Med sine 102 dB følsomhet er den avslørende på støy. Jeg bruker selv en Almarro A318B. Den funker meget bra på Cornwall III

Nå har jeg ikke hørt Heresy, så det blir vanskelig for meg å sammenligne, men jeg kan ta i mot besøk av de som har lyst til å høre på Cornwall III. Da får folk gjort opp sin egen mening...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Gemini13 skrev:
Har i skrivende stund Heresy III på prøve, synes det låter meget bra, men savner litt mere bass. Har Cornwall 3 samme lydsignatur,ser at den går lavere, er redd for at bassen skal overdøve resten av lydbilde.
Har Cornwall noe lignende bass som Forte har, så har de bra bass.

Jeg opplevde det i begynnelsen slik du skriver med mine Hersy III. Nå er jeg vant til det. Og de spiller bra. Les i tråden Klipsch Venner.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Når det er sagt....så spiller faktisk rommet inn litt også.
Heresy var en veldig positiv opplevelse.Jeg savnet ikke bass/dypbass hos rolfozzy.Spilte meget bra på 300B og i hans rom.
Forte er nok "slemmere".
Nei gi Heresy litt tid du.Hva brukes for å drive godguttene ?

/jan

Gemini13

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.08.2007
Antall liker
114
Torget vurderinger
1
Har fulgt med i begge tråder. Bruker i dag en Jolida 502 forsterker. Bytte denne er ingen umulighet. Ut ifra bilde er vel rommet jeg har omtrent som Thumber sitt. Har høytalerne (Heresy III) kun på prøve denne helga. Liker lyden så godt at en av kandidatene kommer det til å bli. Ønsker bare at jeg kjøper riktig ht.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Hørt Jolida på klipsch men ikke på Heresy,funket det også.
Nå skal ikke jeg fortelle deg hva du skal gjøre men personlig hadde jeg nok gitt Heresy en sjanse.
Det er noen utrolig småtasser ;) Må se å få hørt de på AN OTO SE,tror det er en killer combo.
Hva du enn gjør så får du ha lykke til :)

/jan

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Jeg må også få lov og gratulere med nye høytalere å fint rom,jeg er selv i gang, men har ikke fått lyttet på de ennå dermed rett rundt
hjørne, håper du blir fornøyd og kom gjerne med med mer innfo etterhvert som du bestemmer deg for hvilken du velger. ;D ;D

Gemini13

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.08.2007
Antall liker
114
Torget vurderinger
1
Det ble Heresy III, fikk se hvor store Cornwall var å da ble valget tatt. Rommet som de skal brukes i er i snaueste laget. Har jeg tur, får jeg de på fredag, da er det bare å få spilt de inn.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Gemini13 skrev:
Det ble Heresy III, fikk se hvor store Cornwall var å da ble valget tatt. Rommet som de skal brukes i er i snaueste laget. Har jeg tur, får jeg de på fredag, da er det bare å få spilt de inn.
Må jeg få gratulere, og velkommen blandt de fornuftige musikkelskere.

Tror ikke du kommer til å angre på det. Bare og trampe takten og la seg rive med.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Gratulerer! Du vil få mye moro med disse. Hvilken finish blir det?

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Antall liker
0
Må få lov og gratulere jeg også, det blir en del som har kjøpt de i det siste og da må det jo være noe meget possetivt med de, håper
alt klaffer og du blir riktig fornøyd.
Senere i dag er det min tur og lytte på de så får en se om en liker det en hører, vis det klaffer blir det kjøp her også.

Lykke til. ;D ;D ;D

Gemini13

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.08.2007
Antall liker
114
Torget vurderinger
1
Takker så meget, det blir valnøtt finish. Håper du blir fornøyd med lytten holger1, artig med en tilbakemelding om din lytte opplevelse.

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Gemini13 skrev:
Takker så meget, det blir valnøtt finish.
Gratulerer med valg av flott høyttaler! :)
Valnøtt ser ordentlig fin ut på bilde.
Håper og tror du blir fornøyd, bilder og tilbakemeldinger ønskes i "Klipsch venner" tråden. :D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Velkommen blandt "de helbredede" ;D

jan_is44

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.08.2010
Antall liker
22
Tenkte kanskje bestille meg herresy 3 nå.. Har parasound JC1 blokker.. blir dette overkill? Å har eg forstått rett, at disse kan plasseres uten spesielt mellomrom mellom høytaler og vegg? Har hatt rf83 før, men har lyst på noe "nytt" :)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Gratulerer med Heresy III, har et par i stua, som det skal lyttes til nå. Har hele huset for meg selv, og da trenger jeg ikke å sitte i lytterommet i kveld. :)

Topp Bunn