- Ble medlem
- 16.05.2013
- Antall liker
- 10.550
- Sted
- Chaiya, Thailand
- Torget vurderinger
- 26
Tror du virkelig at det kommer elektriske passasjerfly som tar med seg 200-300 mennesker halve jorda rundt?Jeg minner om at det første store elflyet er bygget og fløyet verden rundt allerede..Det tror ikke jeg på. Dersom frysere, tvskjermer, mobiler, kjøleskap, vaskemaskin, varmeovner el, varmepumper, elbiler, mindre strømkrevende forsterkere og høytalere etc alt i alt blir dette veldig viktig dersom hele verden følger på med mer strømeffektive produkter.Nei. Det er den fundamentale feilslutningen som gjøres i dette sakskomplekset. Summen av mange småting er fortsatt en liten ting siden de store tingene er svært mye større enn de små.
Den store tingen er industri og elbiler, men samme utviklingsmetode gjelder for disse, at man går over fra mer CO2 restriktive løsninger..
Jeg tror ikke på argumentet om at elbiler alene vil føre til at etterspørselen etter olje passerer toppen. Iallfall ikke på kort eller mellomlang sikt, sa Birol.
– Grunnen er at veksten i etterspørsel etter olje ikke kommer fra personbiler. Den kommer fra lastebiler, fly og petrokjemisk industri. I dag har vi ikke fullgode alternativer til olje her, sa han.
IEA: Elbiler er ikke nok til å slukke oljetørsten - Elbil - Energi - E24
Forskjellen på et seilflyaktig elektrisk fly som ikke tåler vind og vær med plass til 2 mennesker og et kommersielt fly av typen Airbus 330 er enorm.
Elektriske biler har vi hatt i over hundre år og forskjellen på en elektrisk bil fra 1905 og en Nissan Leaf er egentlig ikke stor.