Klassisk musikk i bestilling

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Kragerø
    Gilels Unreleased recitals er å få på fransk Amazon til overkommelig pris, før minipartiet KrF eventuelt klarer å rasere markedet for klassiskinteresserte:

gilels.jpg

Opptak fra Concertgebouw 1975 - 1980, visstnok i prima lydkvalitet.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Kragerø
    En til, slik det ofte går en lørdag formiddag på denne årstiden:

kissin.jpg

Kissin er ujevn, men har strålende øyeblikk. Omtrent samme pris som Gilels-boksen ovenfor, denne gangen fra JPC.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    3.379
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En til, slik det ofte går en lørdag formiddag på denne årstiden:

Vis vedlegget 517733

Kissin er ujevn, men har strålende øyeblikk. Omtrent samme pris som Gilels-boksen ovenfor, denne gangen fra JPC.
    Jeg var på en Kissinkonsert i Grieghallen for en 10 års tid siden, og den var helt strålende. Husker ikke programmet helt, men det var noe Liszt, og jeg har sjelden opplevd et slikt løft i en solo klaveropptreden før.

2018 var et år der det var slutt på kjøp av store bokser for min del, det blir for mye duplisering (når jeg sier duplisering mener jeg 5, 6, 7 og 8 versjoner) av ting og for mye som blir liggende uspilt, men jeg bestilte nylig denne som er i ferd med å gå ut av print, ikke blir billigere (amzon.it var billigst) og som ikke representerer alt for mye duplisering selv om jeg har en del av Buxtehude - og jeg kan leve med dubletter av ting når det er i så gode innspillinger som hos Koopman

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Kragerø
    Aktuelle betraktninger om innkjøpsmønster, erato. Med en omfangsrik musikksamling i hus, sier det seg nesten selv at nåløyet blir trangere.

For min del dreier det seg stadig mer om prioritering i forhold til tid. Tiden er en flyktig ting, og valgene om hva man vil bruke tid på å lytte til, blir desto viktigere. En av fordelene ved å ha opparbeidet seg god kjennskap til både musikk, marked og egne behov, er at bomkjøpene blir sjeldnere. Mye kan velges raskt vekk. De gode prosjektene kan følges opp. En konsekvens av det er færre bokser, eller i alle fall bevisst, langsiktig planlegging av hva som etterhvert vil komme i en praktisk, plassbesparende og prisgunstig boks versus kjøp av ferske, attraktive enkelt-CD'er.

Akkurat nå har jeg udelt glede av å skaffe MDG-utgivelser av musikk jeg ikke har hørt før eller som jeg vil ha et nytt blikk på.

otare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    3.049
    Sted
    Trondheim
    Etter at jeg kjøpte meg "hytte" på Grünerløkka kan jeg plassere dublettene der, så har jeg noe å høre på når jeg er der :D

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.066
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ivan Fischer kommer med Mahlers syvende på Channel Classics SACD.
    M7sacd.jpg

Må ha.

Da venter vi bare på nr.8, så har vi alle.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.066
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Huffda.
    Nei, egentlig er det ikke så ille.
    Nr8 er den symfonien av Mahler jeg har hørt minst på, den har aldri gått helt inn på meg.
    Jeg syns det hadde vært fint å ha en komplett Mahler-serie på SACD, og disse på Channel Classics lyder fint i flere kanaler.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.066
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Helgen begynner med å bestille litt klassisk på SACD.

Beethovens oktett for blåsere, med Oslo Kammerakademi, på SACD fra Lawo
    lwc1036_fff964_rszd_2.jpg

Denne gjengen hørte vi her ifjor, og det var imponerende høyt nivå.
    Her har de lagt til en versjon av 7. symfoni for blåsere. Prøvelytting på nett virker lovende.

Sist redigert:

Gunzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Antall liker
    514
    Torget vurderinger
    3
    Så hvor gjør jeg det beste kjøpet av denne samlingen ottone?

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.066
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke garantere laveste pris, men min bestilling gikk til Presto Classical. Jeg unngår helst amazon, og her var Presto litt billigere. Litt mer frakt kanskje, men syns generelt Presto har gode priser.

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    88
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Skal ikke garantere laveste pris, men min bestilling gikk til Presto Classical. Jeg unngår helst amazon, og her var Presto litt billigere. Litt mer frakt kanskje, men syns generelt Presto har gode priser.
    Europadisc er også et til tider brukbart alternativ. Billigere frakt enn Presto på større pakker ser det ut som.
    Ikke kjøpt så mye derfra, men det er en del bra bokser til gode priser der nå. Anbefales.

https://www.europadisc.co.uk/classical/135701/Beethoven_-_Piano_Concertos_(CD_+_Blu-ray_Audio).htm

ch

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Antall liker
    267
    Enig, re Amazon, vil helst unngå dem av ideologiske årsaker, men noen ganger må en likevel kompromisse og bruke dem...
    Førstevalget er likevel Presto, meget fornøyd med dem.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    3.379
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Disse Rousset boksene er noen fantastiske produksjoner.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn