V
vredensgnag
Gjest

Det skjedde mye fint mellom Dohnanyi og Cleveland Symphony Orchestra.
|
Lite tips dersom du skal sørover på platejakt i morgen:ottone skrev:Morton Gould and his Orchestra
Aaron Copland: Billy The Kid - Rodeo
![]()
Grand Canyon Suite av Ferde Grofé er bare enkle filmkulisser i forhold til Copland her, men likevel hørverdig.
Godt tips, bra folk det der. Skal prøve å få det til, hvis jeg finner biblioteket i Sandnes. Kanskje vi treffes. Hektisk dag, lørdag, jeg må jo hjelpe Record World å tømme butikken for vinyl, og hjelpe resten av familien å arrangere korps-seminar med overnatting.Minutten skrev:Lite tips dersom du skal sørover på platejakt i morgen:
På lørdag klokken 12.00 kan du besøke bibliotekets musikkavdeling og nyte en time med vakre toner fra komponisten Robert Schumann. Milan Rabrenovic (klaver) og Una Maja Vagner(fiolin) er prisbelønte musikere som begge spiller i Stavanger symfoniorkester.
Er i kulturhuset:http://www.sandnes-kulturhus.no/ottone skrev:hvis jeg finner biblioteket i Sandnes.
Ja, man kan nok ha det verre..Roberten skrev:Svært kort dag på jobb, ovnen på maximum burn og utstrakt på stuegulvet med denne
.......
livet kan da brukes til noe.
Ja, jeg vil da mene det. Ikke at jeg legger så mye merke til teknikken osv, så lenge det ikke kommer mellom meg og musikken, og det gjør det så definitivt ikke på noen av cpo-platene jeg hittil har hørt.Supertramp skrev:Fornøyd med CPO-platene, Bexter?
Det tenker jeg majoren hadde likt!friedman skrev:Skilt ved fødselen?
aka Major Charles Winchester III
På mitt meget traurige stueanlegg spilles strykekvartett Op. 59 no. 3 "Rasumovsky", men det er flott uansett
Du ender kanskje som fast gjest med tversoversløyfe i Bjørvika. Og med komplette Verdi og Puccini i hyllene hjemme. Det finnes verre skjebnervagstol skrev:Hjelpe meg. No har eg byrja å få øyro opp for sånn lett «bel canto»-opera (som det visstnok heiter). Mykje Bellini og Donizetti for tida, særleg på kontoret. Eg som trudde at Wagner og Strauss var unnataka frå regelen om opera ikkje var heilt mi greie. Kva vert det neste?
......
Hehe. Her kultiverer ein fordommane sine varsamt, berre for at dei skal forsvinna med ein gong. Eg som var så overtydd om at det måtte vera tysk for å vera verd å lytta til.ottone skrev:Du ender kanskje som fast gjest med tversoversløyfe i Bjørvika. Og med komplette Verdi og Puccini i hyllene hjemme. Det finnes verre skjebnervagstol skrev:Hjelpe meg. No har eg byrja å få øyro opp for sånn lett «bel canto»-opera (som det visstnok heiter). Mykje Bellini og Donizetti for tida, særleg på kontoret. Eg som trudde at Wagner og Strauss var unnataka frå regelen om opera ikkje var heilt mi greie. Kva vert det neste?![]()