B
BTS
Gjest
Engelskt på morgonen, Sarah Walker sjunger Rule Britannia.
Och så ska det sjungas, ärkeengelskt.
Och så ska det sjungas, ärkeengelskt.

Fortsätter med Weber klarinettkonsert Nr 2, Colin Davis dirigerar.BTS skrev:Lyssnar på Mozart klarinettkonsert, framförd av LSO, Peter Maag och
Gervase de Peyer, klarinett.
Från Kingsway Hall 1959. Vidunderlig upptagning av Kenneth Wilkinson.
På Australisk Decca.
![]()
Takke Gud for det.Jøgga skrev:Idag kom den, og CDen lyder selvfølgelig mye finere enn Spotify.
Åh, den har jeg lyst på. Har kun en cd med Deller, og det er med musikk av Blow. Ellers har jeg nok litt av den cd-en også på en samleplate med Purcell fra Harmonia Mundi (fransk). Der fremføres blant annet "Music for a while" og "Oh, solitude", pluss et par spor til. Derfor virker denne utgivelsen ganske uimotståelig.vredensgnag skrev:Kanskje dette? ;D
Morsomt. Har sittet og lyttet til Deller i en halvtime, og fikk lyst til å legge den inn i tråden. Anbefales.
![]()
Unn deg Brahms-symfoniene med BPOs neste og nåværende sjefsdirigent også, for ikke å snakke om Karajans serie fra 60-tallet. Å ja, ta med Pollini i Beethoven op.22 i samme slengen.Supertramp skrev:Og siden denne kom i posten i dag, så svirrer den nå.
Brahms, Abbado - 4 symfonier - Haydn Variationen - Tragische Overtüre - Akademische festovertüre - Alt-rhapsodie - Schicksalslied - Nänie - Gesang der Parzen [4CD]
![]()
Deilig, lekkert, nydelig
Det tipset tar jeg til meg med glede.awe skrev:............ . Å ja, ta med Pollini i Beethoven op.22 i samme slengen.
Må bli denne det da:awe skrev:Å ja, ta med Pollini i Beethoven op.22 i samme slengen.
Definitivt en av mine mest spilte plater. Det er noe med Christie og Purcell, og spesielt de versjonene av denne operaen han har laget med sitt franske kompani er imo helt fab.Jøgga skrev:Det tipset tar jeg til meg med glede.awe skrev:............ . Å ja, ta med Pollini i Beethoven op.22 i samme slengen.
Her spilles nå Purcell med Christie og hans franske bande
![]()
Og hva syntes hun om resultatet?vredensgnag skrev:Jeg tok med CDen til møtet med henne.
Åh, heldige du. Jeg vet om flere som ville gitt litt for å oppleve det.vredensgnag skrev:Denne innspillingen vet jeg litt om, da jeg hadde anledning til å spørre pianisten.
....
![]()
Jeg tok med CDen til møtet med henne.
Hun mislikte den innspillingen. Men det er slett ikke bortkastet tid å lytte til den.Supertramp skrev:Og hva syntes hun om resultatet?vredensgnag skrev:Jeg tok med CDen til møtet med henne.