Fra DG111 boksen
Brahms - Hungarian Dances
Brahms - Hungarian Dances
Vedlegg
-
163.3 KB Visninger: 277
|
Boccherini trur eg at eg berre har fått "med på kjøpet" som koplingar når eg eg har kjøpt andre ting.berxter skrev:Curzon er ofte snacks, ja. Her avsluttes kvelden med Boccherinis cellokonserter (og symfonier) fra Deutsche Harmonia Mundi-boksen. Originalcover:
Ja, det finnes dessverre flere slike eksempler. Bladet BBC Music Magazine har (litt for) ofte slike kommentarer i sine plateanmeldelser. Jeg undres over hvor artisten, dirigenten eller produsenten har hodet sitt når slikt skjer.Vidar P skrev:Schønbergs fiolinkonsert med Hahn. Merkelig todelt plate dette; kjempebra Schønberg og elendig uinspirert Sibelius.
Ja, men denne plata har sin raison d'etre i Schønberg. Hva skal vi med enda en Sibelius liksom? Bare synd at når de legger inn en konsert som åpenbart er der for å selge Schønberg, velger de en såpass laber versjon.....det hele henger liksom ikke på greip. At A-siden er uinteressant og "Strawberry Fields Forever" er B-siden henger ikke helt sammen.....Vidar P skrev:Schønbergs fiolinkonsert med Hahn. Merkelig todelt plate dette; kjempebra Schønberg og elendig uinspirert Sibelius.
![]()
Husk at Strawberry Fields Forever originalt er B-siden til Penny LaneJa, men denne plata har sin raison d'etre i Schønberg. Hva skal vi med enda en Sibelius liksom? Bare synd at når de legger inn en konsert som åpenbart er der for å selge Schønberg, velger de en såpass laber versjon.....det hele henger liksom ikke på greip. At A-siden er uinteressant og "Strawberry Fields Forever" er B-siden henger ikke helt sammen.....
Bare for å være ekstra pirkete; det var ingen B-side på den originale singelen; det var to A-sider. Dobbel A altså, med SFF og Penny Lane begge som A-sider. Men jeg tar poengetMinutten skrev:Husk at Strawberry Fields Forever originalt er B-siden til Penny LaneJa, men denne plata har sin raison d'etre i Schønberg. Hva skal vi med enda en Sibelius liksom? Bare synd at når de legger inn en konsert som åpenbart er der for å selge Schønberg, velger de en såpass laber versjon.....det hele henger liksom ikke på greip. At A-siden er uinteressant og "Strawberry Fields Forever" er B-siden henger ikke helt sammen.....
(men jeg tar poenget ditt)
Hei, Speik, og velkommen på klassisk-forum!Speik skrev:Nå hører jeg Leif Ove Andsnes som spiller Griegs pianokonsert i A-moll. Fantastisk!
Hva er forumbrukernes holdning til Andsnes generelt?
Jo, de sier så, du har helt rett. Og det er sikkert rett som de sier også. Remasteringen kan være meget god ift utgangspunktet, det vites ikke av meg iallefall (som ikke har hørt noen andre remasteringer av disse innspillingene), men det er jo grenser for hvor mye gråstein selv de beste alkymister kan omgjøre til gull.Valentino skrev:Skulle ikke Gebhardt være den beste masteren man kan få av WFs Roma-ring, Vidar P?..
Dette ang. Furtwängler fra EMI-innspillingene har du så aldeles rett i Vidar P.Vidar P skrev:...Og det er ikke noen grunn til å skylde på salen, fordi her er innspilt plenty svært vellydende innspillinger på samme tid. Og på denne tiden gjorde de fleste av de beste selskapene ofte innspillinger som, bortsett fra monofoni, ikke nødvendigvis står mye tilbake fra innspillinger de påfølgende tiår. Det er bare å høre på Furtwängler fra EMI-innspillingene i perioden det.. de låter jo finfint de. Nei jeg mistenker italienerne for å ha sovet i timen i disse årene etter WW2. Dette låter ikke mye bedre enn remastere som bl.a Naxos (med mange flere!) gjør av innspillinger fra disk gjort på 20/30-tallet. Man kan spørre seg om disse italienerne brukte bånd i det hele tatt? Det vet jeg ikke i skrivende stund, men skal snuse på det. Kanskje noe for historisk-tråden!
Pollini har jeg noe av, men må nesten få ryddet opp i vinylen for å se om op.106 finnes med ham. Tror ikke det altså....Valentino skrev:@emotikon; Du bør høre Pollini i op. 106 om den er ukjent.
God smak, synes jegSpeik skrev:Nå går det i Beethoven: "sonata for piano and violin no. 9 in A major, op. 47 "Kreutzer". Vadim Repin på fiolin, DGG. Dette er veldig, veldig bra. Førstesatsen er helt fantastisk. Akkurat min greie.
......