Denne er også spennende:
Vedlegg
-
12.6 KB Visninger: 265
|
Neida, men hun er her Nå. Dessuten sier ryktet at hun er en man-eater. Ikke det dummeste i bransjen. Ryktet, altså ... Og nå har kanskje også jeg trampet i klaveret?Vidar P skrev:Nå er det mulig at jeg er tunet inn på andre generasjoners preferanser for sopraner, men jeg må da virkelig si at jeg har hatt større glede av disse ariene med andre damer.. ikke for det, hun er flink, det er ikke noe med det. Og fin også forsåvidt. Men så enestående sopran er hun vel ikke?
Hehe, da er vi kanskje minst to da som ikke er helt overbevist. Vel, ingen av de to egenskapene (sitert over) hjelper meg særlig; ikke får jeg stiftet noe mer bekjentskap enn via plater allikevel, og ikke får jeg glede av den andre gode egenskapen hennes heller. Så da er jeg egentlig omtrent like godt hjulpet av forlengst passerte damer på platepatro skrev:Neida, men hun er her Nå. Dessuten sier ryktet at hun er en man-eater...
heheheVidar P skrev:og ikke får jeg glede av den andre gode egenskapen hennes heller
Et betimelig spørsmål jeg stiller meg bak Vidar P.Vidar P skrev:Netrebko fra 111-boksen. Jeg har jo trampet i klaveret så mange ganger før at jeg kan jo gjerne gjøre det en gang til; men er hun jevnt over så skrekkelig god denne dama? Nå er det mulig at jeg er tunet inn på andre generasjoners preferanser for sopraner, men jeg må da virkelig si at jeg har hatt større glede av disse ariene med andre damer.. ikke for det, hun er flink, det er ikke noe med det. Og fin også forsåvidt. Men så enestående sopran er hun vel ikke?
Netrebko, ja. Jeg har ikke tenkt over det før, men det slår meg nå at jeg har ingen plater med henne (unntak 111-boksen) men jeg har flere DVDer.emotikon skrev:Et betimelig spørsmål jeg stiller meg bak Vidar P.Vidar P skrev:Netrebko fra 111-boksen. Jeg har jo trampet i klaveret så mange ganger før at jeg kan jo gjerne gjøre det en gang til; men er hun jevnt over så skrekkelig god denne dama? Nå er det mulig at jeg er tunet inn på andre generasjoners preferanser for sopraner, men jeg må da virkelig si at jeg har hatt større glede av disse ariene med andre damer.. ikke for det, hun er flink, det er ikke noe med det. Og fin også forsåvidt. Men så enestående sopran er hun vel ikke?
Såpass at selv om jeg har hørt en del av henne, er ingen innspilling med henne funnet verdig en plass her i heimen.
og det blir en Paganini aften; sjekk NAF tråden for info...Gunzi skrev:Emotikon - det ligger vel an til en liten Paganini-aften snart ja, blankis i bakken eller ikke...
Litt tørr luft i stua som tar bort litt av smekket i lyden. Skal kjøre på med luftfukter i forkant ;D
Tips hvor man kan kjøpe den boksen?Jøgga skrev:Borodin strykekvartetter, fra Brilliant-boksen
![]()
Nå strykekvartett nr.2
Forunderlig kjent, uten at jeg klarer å feste den, dette må være en NRK-kjenning/vignett eller noe sånt.
Takk!Jøgga skrev:Borodin-boksen kjøpte jeg for 99kr hos Aktiv Klassisk for ikke lenge siden, Bøyum har kanskje flere igjen, men du får den også billig på amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/Borodin-Com...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1268344951&sr=8-1
Flere av Borodins temaer ble brukt som melodiske materiale i musicalen Kismet og har fått selvstendig status som mer eller mindre evergreens etter dette, det gjelder trolig også nocturnen i denne kvartetten. Wikipedia har sikkert mer om dette.rico skrev:Tips hvor man kan kjøpe den boksen?Jøgga skrev:Borodin strykekvartetter, fra Brilliant-boksen
![]()
Nå strykekvartett nr.2
Forunderlig kjent, uten at jeg klarer å feste den, dette må være en NRK-kjenning/vignett eller noe sånt.
For de som ikke har fått med seg denne serien - de har hele serien på amazon.de for 13-19 pr. sett. Godt under mva.-grensen mao.erato skrev:![]()
Boulez: Pli selon pli
Halina Lukomska, soprano
Maria Bergmann, piano
Paul Stingl, guitar
Hugo d'Alton, mandolin
BBC Symphony Orchestra
Pierre Boulez, conductor
Recorded London, 1969
Forbløffende lydkvalitet. Og for noen klanger!
En skepsis mot de store fakter? En frykt for å bli anklaget for å henfalle til kitsch? Satte den på i heimen - og sitter og smiler.Jøgga skrev:Jeg driver og sjekker ut Furtwängler på spotify, ting jeg har i bestilling. Nå overtyren til Tannhäuser
![]()
Hvorfor er det ingen som gidder å spille så intenst nå til dags?
Eller for at noen skal finne på å invadere Polen?vredensgnag skrev:En skepsis mot de store fakter? En frykt for å bli anklaget for å henfalle til kitsch?Jøgga skrev:Jeg driver og sjekker ut Furtwängler på spotify, ting jeg har i bestilling. Nå overtyren til Tannhäuser
![]()
Wilhelm innstuderte jo sågar hvordan han skulle holde taktstokken så han skulle slippe å håndhilse på Hitler... ikke en utpreget nazist dette.erato skrev:Eller for at noen skal finne på å invadere Polen?vredensgnag skrev:En skepsis mot de store fakter? En frykt for å bli anklaget for å henfalle til kitsch?Jøgga skrev:Jeg driver og sjekker ut Furtwängler på spotify, ting jeg har i bestilling. Nå overtyren til Tannhäuser
![]()
Det er jeg svært klar over. Det var mange verre, nevner jeg navn her, blir det krangel. Likefullt var han en av Hitlers helter. Ikke hans skyld. Men Polen ble like fullt invadert av den musikkinteresserte, Wilhelm-beundrende Adolf.Vidar P skrev:Wilhelm innstuderte jo sågar hvordan han skulle holde taktstokken så han skulle slippe å håndhilse på Hitler... ikke en utpreget nazist dette.
Polen ble invadert, et ubestridelig historisk faktum. Hvorvidt Adolf beundret Wilhelm hadde antakelig lite med den invasjonen å gjøre, han var vel fortsatt rimelig rasjonell på det tidspunktet, iallefall om man skal tro Joachim Fest sin sjefsbiografi, og andre kilder. Wilhelm var beundret av hele det germanske folk så og si, for ikke å si hele den vestlige (og tildels østlige) verden, og han hadde liten kontroll over og liten interesse i hvilke politiske fløyer beundrerne tilhørte, bortsett fra at han tok personlig avstand fra nazismen og mente at han kunne gjøre en forskjell med sin kunst. Wilhelm selv mente (naivt nok sikkert) at musikk var mer betydningsfullt enn politikk.erato skrev:Det er jeg svært klar over. Det var mange verre, nevner jeg navn her, blir det krangel. Likefullt var han en av Hitlers helter. Ikke hans skyld. Men Polen ble like fullt invadert av den musikkinteresserte, Wilhelm-beundrende Adolf.Vidar P skrev:Wilhelm innstuderte jo sågar hvordan han skulle holde taktstokken så han skulle slippe å håndhilse på Hitler... ikke en utpreget nazist dette.
nilsen64 - spørsmål litt på siden - hvem har malt maleriet de har trykket på omslaget? Har prøvd å google, men sånt sier man intet om ...nilsen64 skrev:
lite opplysninger om dette på coveret annet enn at maleriet kalles "verenata" og er malt av A. Gallen-Kallela.patro skrev:nilsen64 - spørsmål litt på siden - hvem har malt maleriet de har trykket på omslaget? Har prøvd å google, men sånt sier man intet om ...