K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Lord Herbert of Cherbury's Lute Book - harmonia mundi
Jeg liker popmusikk fra 1500 tallet
Jeg liker popmusikk fra 1500 tallet
|
Maskinskruer får bare være når du sitter og hører slik musikk gjengitt på slikt vis som her berxter.berxter skrev:En annen Heinrich; Schütz og Herreweghe & co som driver frustrasjonen vekk (over at jeg manglet lange 4mm maskinskruer) med HS' Musikalische Exequien.
Bernt K
Hvordan står dette seg i forhold til feks Schoenenword på alpha? Tipper det er veldig forskjellig selv om begge er hippe?otare skrev:Beethovens klaverkonsert nr. 1 med Steven Lubin, Academy of Ancient Music og Hogwood. Får litt av det samme "kicket" av dette som av Bach-kantatene med Leonhardt/Harnoncourt. Kan det ha noe med at i disse tidlige "hip"-innspillingene er man friere og eksperimenterer mer enn det man gjør idag? Man leter etter et uttrykk som fungerer med mindre besetninger og eldre instrumenter, mens man idag i større grad er ferdig med eksperimenteringen og er falt inn i et mønster? Dette er i hvert fall svært levende og spennende spilt. Boksen koster 8,30£ hos MDT.
![]()
Vel, nå har jeg bestilt Lubin, (og ønsket meg Schoonderwoerd som premie i Klar en Klassiker :otare skrev:Du har helt rett. Veldig forskjellig. Begge er fine, men jeg holder en knapp på Schoenewoord (selv om jeg ikke har hørt Lubin i nr. 4 enda). Men Lubin er også flott. Mitt andrevalg.