K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Lord Herbert of Cherbury's Lute Book - harmonia mundi
Jeg liker popmusikk fra 1500 tallet
Jeg liker popmusikk fra 1500 tallet
Maskinskruer får bare være når du sitter og hører slik musikk gjengitt på slikt vis som her berxter.berxter skrev:En annen Heinrich; Schütz og Herreweghe & co som driver frustrasjonen vekk (over at jeg manglet lange 4mm maskinskruer) med HS' Musikalische Exequien.
Bernt K
Hvordan står dette seg i forhold til feks Schoenenword på alpha? Tipper det er veldig forskjellig selv om begge er hippe?otare skrev:Beethovens klaverkonsert nr. 1 med Steven Lubin, Academy of Ancient Music og Hogwood. Får litt av det samme "kicket" av dette som av Bach-kantatene med Leonhardt/Harnoncourt. Kan det ha noe med at i disse tidlige "hip"-innspillingene er man friere og eksperimenterer mer enn det man gjør idag? Man leter etter et uttrykk som fungerer med mindre besetninger og eldre instrumenter, mens man idag i større grad er ferdig med eksperimenteringen og er falt inn i et mønster? Dette er i hvert fall svært levende og spennende spilt. Boksen koster 8,30£ hos MDT.
![]()
Vel, nå har jeg bestilt Lubin, (og ønsket meg Schoonderwoerd som premie i Klar en Klassiker :otare skrev:Du har helt rett. Veldig forskjellig. Begge er fine, men jeg holder en knapp på Schoenewoord (selv om jeg ikke har hørt Lubin i nr. 4 enda). Men Lubin er også flott. Mitt andrevalg.