Siden jeg vant i dag har jeg ikke jobbet mye med dagens...... ;Dberxter skrev:Norrington forstår jeg meg heller slett ikke på. Nå hører jeg heller på Lucia Popp i denne fantastiske samleplaten:
inspirert av et program som går kl 0903...
Bernt K
Siden jeg vant i dag har jeg ikke jobbet mye med dagens...... ;Dberxter skrev:Norrington forstår jeg meg heller slett ikke på. Nå hører jeg heller på Lucia Popp i denne fantastiske samleplaten:
Bernt K
Gjorde du? Bolero altså?erato skrev:Siden jeg vant i dag har jeg ikke jobbet mye med dagens...... ;Dberxter skrev:Norrington forstår jeg meg heller slett ikke på. Nå hører jeg heller på Lucia Popp i denne fantastiske samleplaten:
Bernt K
Ikke hvis du tar den første............... ;DVidar P skrev:Gjorde du? Bolero altså?erato skrev:Siden jeg vant i dag har jeg ikke jobbet mye med dagens...... ;Dberxter skrev:Norrington forstår jeg meg heller slett ikke på. Nå hører jeg heller på Lucia Popp i denne fantastiske samleplaten:
Bernt K
Tenkte å vinne neste helg jeg... men det er vel mange om beinet.
Mvh Vidar P
;D ;Dkjoenik skrev:Joda, man kan abonnere!emotikon skrev:Må bare fortelle om at bilturen hjem fra jobb i går kveld tok "noe" lenger tid enn vanlig
Skrudde på radioen i det andre del av konserten med Bergen Filharmoniske Orkester skulle begynne. De spillte Pictures at an Exhibition med Andrew Litton som dirigent.
Madammen lurte på hvorfor jeg satt i bilen i 10min. etter at jeg parkerte utenfor heimen......
Fantastisk fremførelse av et orkester og da i særdeleshet messingen som for tiden er i kanonform!!
Bergen skal være stolte av sitt orkester.
Og NRK skal være stolte av sine opptak fra disse torsdagskonsertene.
Skulle ønske at det var mulig å abonere på disse konsertene. Rett og slett å få dem i postkassa eller lastet ned til HD.
Må nok innynde meg med kontaktene mine i NRK.........
Rekke 15, plass 30...sweetspot!![]()
Jo jeg har meget sansen for Mozart selv, tror det ligger endel skatter begravd i min klassiske avdeling her, min ex kone gav meg samlingen (ca 100 lpér og boxer) til en felles bekjent, som var utøvende klassisk musiker og Audiofil i gave for mange år siden, dessverre har jeg vært dårlig på å spille disse utvalgte perlene han solgte henne, kanskje er tiden inne for å grave litt i dette hjørnet nuValentino skrev:@om.s. den d-mollkonserten til Mozart er en av mine absolutte favoritthalvtimer. Har 6-7 innspillinger, favoritten er den nye til Andsnes, men den kommmer nok kun på plebeiersk sølv...
Du må jo fortelle folket hva som finnes i den, så får du sikkert litt kyndig veiledning fra the usual suspects... det ligger som regel litt gull selv i de mest tilfeldige samlinger, og når vedkommende tydligvis hadde peil så er det nok mye snadder der.om.s skrev:Ashkenazy in concert "Mozart Piano concert no 20 in D minor" (Decca box, må visst begynne å rør rundt litt i klassisk avdelingen av vinylen her hjemme, lurer noen godbiter der...)
mvh
Han var jo sjefsdirgent i Gøteborg i en årrekke så det er neppe tilfeldig.otare skrev:Ellers er det alltid like rart å høre hvor mye Moldau ligner på "Ack Värmland du ...".
Legger ved bilde istedenfornb skrev:Du må jo fortelle folket hva som finnes i den, så får du sikkert litt kyndig veiledning fra the usual suspects... det ligger som regel litt gull selv i de mest tilfeldige samlinger, og når vedkommende tydligvis hadde peil så er det nok mye snadder der.om.s skrev:Ashkenazy in concert "Mozart Piano concert no 20 in D minor" (Decca box, må visst begynne å rør rundt litt i klassisk avdelingen av vinylen her hjemme, lurer noen godbiter der...)
mvh
Hva var det hun åpnet med å si: "jak je mi?" Google er vår venn. Må medgi at jeg sendte svaret "brura", før jeg hørte ordentlig etter...otare skrev:Da sliter jeg mer med operaenEr det andre som spilles enn "Den barberte brud"? Han har jo en del å ta av. Han er en vesentlig bedre operakomponist enn Dvorák. Mye Wagner i operaene hans (tro det eller ei), og mye Liszt i klavermusikken.
Hehe, det har du nok.otare skrev:Huff - har jeg røpet for mye nå...?
Min favorittinnspilling er med LCP/Norrington. Hah! til berxter og Vidar P.MaHa skrev:Felix Mendelssohn - Bartholdy. Symfoni nr.4 i a-dur, "Italia". Cleveland Orchester/George Szell. Cbs 1963, flott innspilling.
So do IMaHa skrev: