|
Eg har ei slags formeining om at Brendel er best i lette og nesten humoristiske stykke, er det berre meg?Innspilling fra 1967 m Alfred Brendel. Kommer fram nyansene på denne også!
„Vivaldi 4 Seasons in less than 3 minutes" Winter-Summer-Autumn-Spring Alma Serafin Kraggerud my daughter on Guarneri og Piotr Janowski and I on Viola by Geoffrey Ovington. Recorded with one pair of DJI Wireless Mic right into camera in the passage between the new and old building of NMH Norwegian Academy of Music. no reverb added, only slight equalizing
Liker veldig godt Beethoven og Romansene for Violin og orkester. David Oistrach er for meg den evige violin enern. Hørt kommentarene fra Arve Tellefsen og Annie Sofie Mutter om han. Har en annen Philips innspilling med Tippelkonserten,Callas ble byttet ut til fordel for Beethoven i går, fortsetter i dag. Vis vedlegget 905686
Artig! Eg tenkjer fyrst og fremst på Brahms når eg tenkjer på Takács, akkurat som Schubert/Alban Berg Qt og Haydn/Qt Mosaïques. Idiosynkratisk, trur eg.Det var disse innspillingene av Beethovens stryke kvartetter (alle) med Takacs som fikk meg til å sette virkelig pris på dem.