Klassisk; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk!

    Noen som kjenner igjen det som spilles her? https://www.youtube.com/watch?v=dgLqOmEpeTo

    Kom over dette og synes det høres veldig fint ut! Fra et demorom i Japan. Dessverre 20 sek reklame først, men setter pris på om noen tar seg tid.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.807
    Antall liker
    2.800
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hjelpen! Er det også en innspilling du anbefaler?
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I hurten og sturten da nrk klassisk satte i gang Rondo Amoroso, valgte jeg i dag en gammel og god klassiker; Michelangeli som spiller Ravel og Rach 4:
    Folder.jpg


    Hjalp at samme program nettopp hadde spilt 2. satsen av Ravel, så inspirasjonen til å høre hele greia var til stede.

    B
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg roer nervene med noe godt på hodet
    51HL8vUYtdL.jpg

    Virkelig godt, må jeg si. The Chamber Music Society of Lincoln Center.

    ....før jeg haster avgårde og rømme fra den gemene hop og deres evindelige Justin Bieber
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    Den siste der kvalifiserer nok som årets beste platekjøp så langt .- har hørt den på konstant repeat i to dager nå!
    "piano concerto for the left hand" har ikke bare et fantastisk navn, men er også en 18 minutter lang gåsehudgenerator! :cool:
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    3.845
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I stedet for "Jæger Ror..." hører jeg nå på Mr. Tharaud som spiller Chopin-valser:
    Folder.jpg

    Svært bilde, men jeg gadd ikke å formatere det.

    B
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    cocset.jpg.jpg


    Ser at tråden har sommerferie, men slenger innpå et bilde, tatt mens jeg lytter meg opp.
    Tidligmusikkfestival i Veszprem i Ungarn, Bruno Cocset på torsdag, ser frem til det.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg har gått inn fra sola, og nyter et siste aller siste glass Bowmore Darkest 15. Den har gått ut og en ny versjon men sikkert samme recept med annet navn er i butikkene.

    Det passer bra med SACD av Martin Frøst, plays mozart.

    Jeg synes denne og Roots er hans beste..

    Martin.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sommer og ferie er tid for å kjøpe musikk.
    Idag litt nytt fra musikkhandleren, vår kjære.

    Stavanger Symfoniorkester sin siste, nå på eget selskap, og på Bluray Audio.
    Brahms deilige symfoni nr. 2. Også utgitt på vinyl, men jeg klarte å stå imot i første omgang. Får la denne synke litt før jeg bestemmer om den fortjener denslags investering.
    Skjermbilde 2017-07-28 kl. 19.21.08.png

    Thomas Zehetmair dirigerer. Dirigent, og dyktig fiolinist, han med den knallgode Beethovens fiolinkonsert med Brüggen på Philips.
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Mer feriekjøpmusikk.
    Prøver å skaffe komplett alt Bergen Filharmoniske har gitt ut på SACD, både BIS og Chandos
    Idag Janacek, med Edward Gardner.
    51JkXdsCkuL._SS500.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Prokofievs Romeo & Julie
    Bergensfilharmonien med Andres Litton på SACD fra BIS
    Skjermbilde 2017-07-29 kl. 14.36.05.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Fint at du poster her i denne halvdøde tråden, ottone, der ordene stadig oftere blir hengende til tørk. Kanskje tiden er inne for nye konsepter i klassisk-avdelingen, kanskje denne samletråden har begynt å gå i sirkler, kanskje reflekterende innlegg om klassisk musikk ikke er av synlig interesse på forumet i det hele tatt. Jeg aner ikke, og det er vanskelig å ane også, tror jeg. Få clues.

    Det er trolig konklusjonen også for min del. Men jeg gidder å gi et svar på ditt trehodede initiativ. Derfor spør jeg åpent og til alle: Er det liv laga for mer klassisk-aktivitet, eller er det like greit å la det ligge? Nå synes jeg at begge utfall er omtrent like interessante eller uinteressante, men det er en viss redelighet i å spørre, synes jeg.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    Er vel ikke så hipt med klassisk på Hfs for tiden, men denslags går jo i bølgedaler ut i fra medlemmer som kommer og går.
    selv har jeg i alle fall kost meg veldig med å lese meg bakover i denne tråden etter min "klassiske vekkelse" tidligere i år ;)

    Var forresten nylig innom en brukthandel og rasket med meg en god dose brukt vinyl.

    IMG_2683.jpg

    Er virkelig en nytelse med brukt klassisk siden de originale eierene som regel har tatt godt vare på platene (i motsetning til alt annet av brukte plater man finner her til lands)
    billig er det også :rolleyes:


    er det forresten noen som har noen tanker rundt beste inspilling av Ravel sin "Valses nobles et sentimentales"?
    har hørt uforskammet mye på krystian zimmerman sin versjon denne sommeren, og skulle likt å høre en annen tolkning.
     

    Gunzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.08.2003
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    889
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    5
    Dette er en av de få trådene jeg oppsøker her inne på HFS. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å bidra så mye, men henter stadig inspirasjon herfra. En liten oase faktisk, med kompetanse, generøs deling av opplevelser og kunnskap, og ingen bakholdsangrep. En eksemplarisk tråd som burde vært mye mer besøøkt av de som påstår seg interessert i musikk. Fint å se nye navn dukke opp og bidra, jeg håper tråden lever videre. Vi går en mørk høst i møte der jeg håper å finne flere gode refleksjoner fra Awe, Ottone, Berxter og dere andre. Håper å få samlet meg til å bidra litt mer selv også.

    Cocset på tidligmusikkfestival i Veszprem var forøvrig en skuffelse, innspillingene hans holder høyere kvalitet enn liveartisten. Det som for meg kjennetegner en god førbarokk cello/gambe er klang og musikerens evne til å la instrumentet åpne seg. Her ble celloen benyttet mer perkusjonsaktig, Cocset unnlot å la det melodiøse aspektet få utvikle seg. Fikk uansett sikret meg autograf på et par cd'er som var til salgs. Jeg sa ikke engang at det var til noen andre.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Mye fin vinyl der, bjarnetv, og god føde etter en klassisk vekkelse. Mesteparten av det står i hyllene hos meg. Ravels fascinasjon for valser er et gjennomgangstema i hans produksjon, enten verkene har ordet vals i tittelen eller ei. For ham representerte de overgangen mellom fortid og nåtid, mellom romantikk og ekspresjonisme. Tittelen "Valses nobles et sentimentales" er både ironisk og paradoksal, slik jeg forstår den. Valsenes tid er på mange måter omme, men han klarer ikke å gi slipp på dem. En øm harselas med seg selv og tiden. Ømmere kanskje i klaverutgaven, mer ironisk i orkesterutgaven - der referansene til Wien og Strauss blir tydeligere. Dessuten: 1911-12 er år som i kunstens verden varsler om oppløsning og ødeleggelse. Bare tenk på "Vårofferet" (under utarbeidelse) og "The Planets" (i emning), for eksempel.

    Du har funnet en virkelig flott tolkning allerede. Den står seg mot det meste, tror jeg. Mitt hjerte ligger Michelagelis Ravel nær. Prøv Pragas utgivelse:

    Ravel ABM.jpeg
     

    olato

    Medlem
    Ble medlem
    26.11.2009
    Innlegg
    18
    Antall liker
    14
    Dette er en av de få trådene jeg oppsøker her inne på HFS. Dessverre har jeg ikke hatt tid til å bidra så mye, men henter stadig inspirasjon herfra. En liten oase faktisk, med kompetanse, generøs deling av opplevelser og kunnskap, og ingen bakholdsangrep. En eksemplarisk tråd som burde vært mye mer besøøkt av de som påstår seg interessert i musikk. Fint å se nye navn dukke opp og bidra, jeg håper tråden lever videre. Vi går en mørk høst i møte der jeg håper å finne flere gode refleksjoner fra Awe, Ottone, Berxter og dere andre. Håper å få samlet meg til å bidra litt mer selv også. ....
    .
    Støttes 110%!
    En av de fā virkelige gode trådene her inne


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    Takk for tipset awe - skal sjekke det ut.

    Har et litt forvirret forhold til vals, da det er en sjanger jeg både elsker høyt og hater intenst.
    Er også en sjanger som passer veldig godt som filmmusikk, og det dukker opp bra valser i soundtracks både titt og ofte hvor man minst venter det ;)

    (første ut er kanskje ikke egentlig en vals i annet enn navnet, men pytt sann, den er bra nok til å få være med :cool: )

    resten er dog mer sjanger-korrekte

    (som animatør ser jeg over gjennomsnittet mye tegnefilm) :rolleyes:
     

    OleLyttøye

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Innlegg
    555
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Mye fin vinyl der, bjarnetv, og god føde etter en klassisk vekkelse. Mesteparten av det står i hyllene hos meg. Ravels fascinasjon for valser er et gjennomgangstema i hans produksjon, enten verkene har ordet vals i tittelen eller ei. For ham representerte de overgangen mellom fortid og nåtid, mellom romantikk og ekspresjonisme. Tittelen "Valses nobles et sentimentales" er både ironisk og paradoksal, slik jeg forstår den. Valsenes tid er på mange måter omme, men han klarer ikke å gi slipp på dem. En øm harselas med seg selv og tiden. Ømmere kanskje i klaverutgaven, mer ironisk i orkesterutgaven - der referansene til Wien og Strauss blir tydeligere. Dessuten: 1911-12 er år som i kunstens verden varsler om oppløsning og ødeleggelse. Bare tenk på "Vårofferet" (under utarbeidelse) og "The Planets" (i emning), for eksempel.

    Du har funnet en virkelig flott tolkning allerede. Den står seg mot det meste, tror jeg. Mitt hjerte ligger Michelagelis Ravel nær. Prøv Pragas utgivelse:

    Vis vedlegget 450903
    Skal ikke gå helt off topic her, men Martha Argerich/Claudio Abbaso/Berliner er også glimrende. Men bevars, liker Michelangeli også.
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    Kom over denne konserten med Arcadi Volodos på youtube, og synes den var bra nok til å fortjene et kjøp.
    mimikken til Volodos er er forresten også helt fantastisk :cool:


    Volodos in Vienna.jpg
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Volodos er en begavelse av de helt sjeldne. Hans album med Brahms og Mompou (begge på Sony) har fått rundelig spilletid her til hus.

    Ellers leste jeg med en blanding av vantro og undring høstprogrammet for Oslo filharmoniske i morges. Programmet i seg selv er det ingen ting å si på, med vekt på senromantikk og tidlig modernisme. Wagner, Richard Strauss, Rachmaninov, Scriabin og Stravinsky, høydramatiske verk som ligger midt i Vasily Petrenkos kjernerepertoar. Men hva blir det vel ikke til i programomtalen på hjemmesiden? Jo, alt blir gøy, fargesprakende, lekent og deilig! Mer som en tur til Disneyland, et barneselskap med lyse, fine, pastellfarvede ballonger, is og brus.

    Hvem skriver slikt? Jeg er sikker på at de fleste som kjøper billetter, vet bedre, men på vegne av dirigent og orkester må da dette bli i flaueste laget.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Ble mer liv i tråden etter at den om ikke akkurat ble erklært død så i hvert fall en aning dårlig. Det er sommer og tror nok det er en avgjørende faktor for at det har vært rolig. Håper inderlig denne tråden består, en av de trådene jeg lærer noe av hele tiden, mye kompetanse her som jeg setter pris på.

    Sommer når man ser på kalenderen men ikke hvis man kikker ut vinduet så i dag har jeg sparket gang i SACD spilleren. Jeg er veldig glad i cello musikk så denne flotte plata spilles nå....nydelig fra HM.


    IMG_2948.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Men de gamle er eldst. Den Starker vinylen på Mercury er utrolig bra! Både utførelse og lyd er rett og slett fantastisk.

    Og når man roter litt så dukker det opp ting man hadde glemt ut var der, den Piatigorsky/Munch BSO utgivelsen der husket jeg rett og slett ikke at jeg hadde. En "one sided" 4 x 45 RPM utgivelse fra Classic Records utgitt på slutten av 90 tallet. Den skal spilles etterpå.


    IMG_2954.jpg



    IMG_2951.jpg
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Har vært en tur i hyllene og sjekket utvalget i Ravels verker for soloklaver. Noen skiller seg ut, tatt etter hukommelsen. Hewitt og Osborne, begge på Hyperion, har helt klart mye å by på. Fin lyd også, som ventelig er fra den kanten. Likevel er to andre jeg vil trekke frem spesielt. En ny og en gammel. Samson Francois' klassikere tar oss med inn i mystiske og mørke irrganger i sine frie og søkende tolkninger. Opptakene har til tross for alderen flott klang og atmosfære. Til dels super klangbehandling.

    Frankrike har i senere år gitt oss en rekke virkelig gode pianister, og en av dem er Bertrand Chamayou. Hans Ravel er elegant, virtuos og mer uttrykksfull i stilen enn for eksempel Zimerman. Topp lyd fra Erato, og bejublet i fagpressen. Hva man til slutt foretrekker, er som alltid et spørsmål om personlig smak. Disse innspillingene er såpass forskjellige at man i alle fall får en viss bredde i tolkningsmulighetene. "Gaspard de la Nuit" er og blir hovedverket, men det er mye spennende å gå på oppdagelsestur i her.

    Ravel Francois.jpg


    Chamayou.jpg
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Hei.

    Er det ikke rart, at jeg som hører 98 prosent på klassisk musikk ikke er mer på "Klassisk musikk"-tråden? Shame on me! Skal være mye mer her og få mye og god informasjon om den musikken jeg elsker mest i denne verden, nemlig klassisk musikk. Kanskje også jeg kan gi litt informasjon og erfaringer om det jeg vet og kan.

    Mvh
    Kjell

    Nå hører jeg på denne, en meget god plate på alle måter. Lytter på CD-laget.
    AVSA9854-Joseph-Haydn.jpg
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Veldig god plate det der, kjellben. Og fantastisk musikk.

    Her har jeg spilt musikk av liknende evig karakter.
    Rachel Podger med Bach partitaer og sonater for solo fiolin.
    Skjermbilde 2017-07-30 kl. 21.48.32.png

    Kanskje jeg nevnte denne før ferien? Husker ikke, det virker så lenge siden. Uansett, jeg syns den er fabelaktig.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Det er sikkert en veldig god plate du har der, ottone. Selv har jeg samme musikken. Der valgte jeg en artist på Testament. Fiolinisten heter Johanna Martzy og musikken er innspilt hos Abbey Road Studio i, selvfølgelig London i 1954 og 1955. Platen har en nerve og et lydbilde som passer meg perfekt. Dæven, den dama kunne spille Bach.

    Mvh
    Kjell(enda våken i sommernatten)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Volodos er en begavelse av de helt sjeldne. Hans album med Brahms og Mompou (begge på Sony) har fått rundelig spilletid her til hus.

    Ellers leste jeg med en blanding av vantro og undring høstprogrammet for Oslo filharmoniske i morges. Programmet i seg selv er det ingen ting å si på, med vekt på senromantikk og tidlig modernisme. Wagner, Richard Strauss, Rachmaninov, Scriabin og Stravinsky, høydramatiske verk som ligger midt i Vasily Petrenkos kjernerepertoar. Men hva blir det vel ikke til i programomtalen på hjemmesiden? Jo, alt blir gøy, fargesprakende, lekent og deilig! Mer som en tur til Disneyland, et barneselskap med lyse, fine, pastellfarvede ballonger, is og brus.

    Hvem skriver slikt? Jeg er sikker på at de fleste som kjøper billetter, vet bedre, men på vegne av dirigent og orkester må da dette bli i flaueste laget.
    Enig. Det virker litt som en identiteskrise. I beste fall et frieri til publikum som ikke tråkker ned dørstokkene fra før.
     

    kjellben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.11.2004
    Innlegg
    433
    Antall liker
    290
    Volodos er en begavelse av de helt sjeldne. Hans album med Brahms og Mompou (begge på Sony) har fått rundelig spilletid her til hus.

    Ellers leste jeg med en blanding av vantro og undring høstprogrammet for Oslo filharmoniske i morges. Programmet i seg selv er det ingen ting å si på, med vekt på senromantikk og tidlig modernisme. Wagner, Richard Strauss, Rachmaninov, Scriabin og Stravinsky, høydramatiske verk som ligger midt i Vasily Petrenkos kjernerepertoar. Men hva blir det vel ikke til i programomtalen på hjemmesiden? Jo, alt blir gøy, fargesprakende, lekent og deilig! Mer som en tur til Disneyland, et barneselskap med lyse, fine, pastellfarvede ballonger, is og brus.

    Hvem skriver slikt? Jeg er sikker på at de fleste som kjøper billetter, vet bedre, men på vegne av dirigent og orkester må da dette bli i flaueste laget.
    Sikkert en "Rosa-blogger" som har skrevet dette, AWE.

    Mvh
    Kjell
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Fint at du poster her i denne halvdøde tråden, ottone, der ordene stadig oftere blir hengende til tørk. Kanskje tiden er inne for nye konsepter i klassisk-avdelingen, kanskje denne samletråden har begynt å gå i sirkler, kanskje reflekterende innlegg om klassisk musikk ikke er av synlig interesse på forumet i det hele tatt. Jeg aner ikke, og det er vanskelig å ane også, tror jeg. Få clues.

    Det er trolig konklusjonen også for min del. Men jeg gidder å gi et svar på ditt trehodede initiativ. Derfor spør jeg åpent og til alle: Er det liv laga for mer klassisk-aktivitet, eller er det like greit å la det ligge? Nå synes jeg at begge utfall er omtrent like interessante eller uinteressante, men det er en viss redelighet i å spørre, synes jeg.
    Det ville vært en skandale hvis den klassiske aktiviteten blir borte. Skal bli flinkere til å poste her.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fint at du poster her i denne halvdøde tråden, ottone, der ordene stadig oftere blir hengende til tørk. Kanskje tiden er inne for nye konsepter i klassisk-avdelingen, kanskje denne samletråden har begynt å gå i sirkler, kanskje reflekterende innlegg om klassisk musikk ikke er av synlig interesse på forumet i det hele tatt. Jeg aner ikke, og det er vanskelig å ane også, tror jeg. Få clues.

    Det er trolig konklusjonen også for min del. Men jeg gidder å gi et svar på ditt trehodede initiativ. Derfor spør jeg åpent og til alle: Er det liv laga for mer klassisk-aktivitet, eller er det like greit å la det ligge? Nå synes jeg at begge utfall er omtrent like interessante eller uinteressante, men det er en viss redelighet i å spørre, synes jeg.
    Mitt svar er et klart ja, det er liv laga.
    Jeg har sett at det var feriestille her, men fant idag at det faktisk var et opphold på en hel måned i juni-juli.
    Tilsvarende har ikke skjedd på de ti årene jeg har vanket her.
    For egen del har det blitt en daglig glede og atspredelse å dykke innom her, selv om jeg ikke alltid har noe å skrive om. På travle hverdager er det en god avveksling, og en del av daglig rutine.
    Når ferien så treffer kobles rutinene ut, og med stor aktivitet med reiser, opplevelser og sosiale aktiviteter, kan det bli langt mellom de konsentrerte og reflekterte musikkstundene.
    Daglig rapportering om avspilte skiver blir mindre attraktivt når det er lyst langt utover natta, og reflekterende innlegg om musikkopplevelser tar tid å skrive.
    Men det kan ikke overdrives hvor mye jeg setter pris på å lese slikt fra andre, og jeg håper og tror at aktiviteten tar seg opp igjen.
    Dybden i innholdet vil variere, det er helt i orden.

    Hjemme blir det lite lytting for tiden, travelt med oppussingsprosjekter og støtte til de unge, og feriereisene fikk ikke direkte musikalsk innhold i år. Men indirekte, så absolutt. Jeg har besøkt junior i Amsterdam og han tok meg med på omvisning i Concertgebouw, en stor opplevelse, dit skal jeg tilbake så snart som mulig. Ellers kjørte vi gjennom nordlige Tyskland og fikk med oss deilige småbyer som Buxtehude og Schleswig, med kirker, orgler og musikkhistorie i rikt monn. Jeg opplever musikalsk glede gjennom slikt også.
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En musikkinteressert og meget kunnskapsrik venn spurte meg hva jeg syns om Dvoraks serenade for blåsere, og jeg ble skammelig svar skyldig. Han var tydelig forbauset. Jeg har sjekket i platehyllene og finner ingen innspillinger. Faktisk kjente jeg ikke til verket. Det jeg finner på nettet lover veldig godt, flere innspillinger som fenger på direkten. Deilig musikk, glitrende håndtverk fra Dvorak.
    Kanskje noen har innspillinger å anbefale?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn