Norrington. Han er snål hanJøgga skrev:Har hørt Norrington gjennom deler av Beethovens niende, orket selvfølgelig ikke hele, og da er det nok Spotify for en stund.
|
Norrington. Han er snål hanJøgga skrev:Har hørt Norrington gjennom deler av Beethovens niende, orket selvfølgelig ikke hele, og da er det nok Spotify for en stund.
Tenker du på kritikker som denne?Vidar P skrev:Norrington. Han er snål han![]()
Det er interessant, og kanskje viktig, men man trenger ikke lese en eneste kritikk for å komme til snål.Supertramp skrev:Tenker du på kritikker som denne?Vidar P skrev:Norrington. Han er snål han![]()
http://www.nytimes.com/2003/08/06/a...ethoven-s-mind.html?sec=&spon=&pagewanted=all
Tenker ikke på noen kritikker. Den der artikkelen er jo fra lenge etter at han ble snål-erklært her i huset iallefall. Basert på hvordan hans Beethoven høres ut selvsagt. Jeg har jo hørt hans Beethoven-output, faktisk første gang for årtier siden (var det sent 80 eller tidlig 90 tro?), og det holder i massevis for å skjønne at han er snål for meg.Supertramp skrev:Tenker du på kritikker som denne?Vidar P skrev:Norrington. Han er snål han![]()
http://www.nytimes.com/2003/08/06/a...ethoven-s-mind.html?sec=&spon=&pagewanted=all
Hehe - må le litt nå. Jeg finlytter på den 5. (kjenner ikke den 9 så veldig godt bortsett fra det kjente koret)Vidar P skrev:Lykke til. De havner vel på noen-og-hundredeplass på lista over de syklusene jeg hadde giddet å bruke tid på. Imo.
Den holder jeg med deg i. Og Jochum-boksen på Philips i samme serie (OM) er også like eieverdig.leon skrev:Supertramp; Trenger du flere beethoven symfonier anbefaler jeg deg
eugen jochum - beethoven the 9 symphonies
I mine ører låter denne boksen utmerket!
Det får vi håpe, når vi tenker på materialet han har fått å arbeide med!Vidar P skrev:Den holder jeg med deg i. Og Jochum-boksen på Philips i samme serie (OM) er også like eieverdig.leon skrev:Supertramp; Trenger du flere beethoven symfonier anbefaler jeg deg
Vreden; Rattle har laget mye snålt ja. En god grunn til at jeg ikke ofrer mye av min tid på fyren, når det er en nær endeløs rekke av både god og spennende musikk å bruke tiden på. Noen gode skiver har materialisert seg i det senere dog.
Nydelig:Vidar P skrev:Den holder jeg med deg i. Og Jochum-boksen på Philips i samme serie (OM) er også like eieverdig.leon skrev:Supertramp; Trenger du flere beethoven symfonier anbefaler jeg deg
Merk at naken nøtteknekking er en farlig idrett.Roberten skrev:Særlig mye bedre enn dette tror jeg ikke det kan gjøres. Ikke med klærne på i hvert fall.
![]()
I den milde grad: http://www.musikkvarehuset.no/Roberten skrev:erato, det vil i så fall være ekstremsport i høyeste potens.
Gode ting, da fikk jeg et par album på shortlisten til neste handlerunde.
Forresten, hvor kjøper man fysisk musikk nå som Aktiv Klassisk er historie ? Finnes det noe slikt i hovedstaden i det hele tatt ?
Norsk Musikkforlag i Kirkegata(?), er du heldig treffer du på Kjell Hillveg der. (Jeg har ikke vært der på evigheter selv, men de er still going strong så vidt jeg vet).Roberten skrev:Forresten, hvor kjøper man fysisk musikk nå som Aktiv Klassisk er historie ? Finnes det noe slikt i hovedstaden i det hele tatt ?
De har lagt ned Jazz og populærmusikk, men har fortsatt meget gode utvalg i klassisk.nb skrev:Norsk Musikkforlag i Kirkegata(?), er du heldig treffer du på Kjell Hillveg der. (Jeg har ikke vært der på evigheter selv, men de er still going strong så vidt jeg vet).Roberten skrev:Forresten, hvor kjøper man fysisk musikk nå som Aktiv Klassisk er historie ? Finnes det noe slikt i hovedstaden i det hele tatt ?
Edit: Jeg og Vreden henviser til samme butikk så vidt jeg kan se.
Hillveg vil nok anbefale deg Mozart og CurzonRoberten skrev:Da blir det spasertur ned til Kirkegata i løpet av uken. Alltid kjekt å besøke musikkforretninger for første gang.
Flott, da kan kanskje Hillveg tipse meg om noe som snur verden like på kraftig hodet som denne(fritt etter vredensgnag)
Det er jo klassisk musikk med Kemotikon skrev:Plasserer jeg "slik musikk" på rett forum om jeg setter dem her?
Disse gamle Brunswick platene låter meget bra. Kom over en fin bunke med gamle film og musical innspillinger. Platene har ikke den minste antydning til slitasje på vinylen.
Tok med noen for å spille hos gamlefolket nå i dag.
Er du Helge Jordal eller Lasse Kolstad?emotikon skrev:Jammen da gutter, slenger jeg på flere som har blitt lyttet til på faderns gamle Philips spiller i dag.
Jerry Bock/ Sheldon Harnick; "Fiddler on the Roof"
Denne kjenner jeg ut og inn etter å ha spillt hovedrollen Tevje i 15 forestillinger. 350 manusider, lange monologer- phu!
Dette hadde jeg aldri i verden fått inn i dag- med hjernecellene nærmest sittende apatiske i rullestolen.....
Nydelig musikk og tekster.
;Derato skrev:Er du Helge Jordal eller Lasse Kolstad?emotikon skrev:Jammen da gutter, slenger jeg på flere som har blitt lyttet til på faderns gamle Philips spiller i dag.
Jerry Bock/ Sheldon Harnick; "Fiddler on the Roof"
Denne kjenner jeg ut og inn etter å ha spillt hovedrollen Tevje i 15 forestillinger. 350 manusider, lange monologer- phu!
Dette hadde jeg aldri i verden fått inn i dag- med hjernecellene nærmest sittende apatiske i rullestolen.....
Nydelig musikk og tekster.