Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    15.676
    Sted
    Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
    Torget vurderinger
    39
    La det bli lys........og det ble lys, ikke ord av George Lukas, mannen som oppfant mørke.

Vis vedlegget 1159305

Dægærn og mye dårligere dette bildet ser ut på skjermen enn på mobilen....... på mobilen ser det klart og fint ut, her ser det ut som kom skal vi gå og dri...... . Skal man ta innebilder så spørs det om jeg ikke må blåse støvet av et vanlig fotoapparat, tydlige at mobilene ikke helt er der enda når det gjelder innebilder.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    15.676
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Tandberg 2075'en stod på i 12 timer i går og fungerer perfekt, foreløpig har jeg kun prøvd den via bluetooth og den innebygde FM radioen. Det der med bluetooth og Quboz via mobilen funker helt greit, veldig stor forskjell på innspillingene, noen låter veldig bra og andre helt forferdelig..... det skulle vel tilsi at 2075'en er ganske ærlig.... skitt inn = skitt ut. Må prøve den med en platespiller og en cd spiller for og finne ut hvor landet egentlig ligger.
    Rart det der med bluetooth og strømming fra mobilen, jeg forventet egentlig dårligere lyd enn hva som kommer ut, jeg sier så fordi førsteinntrykket av lyden via Bluesound og separat dac er ikke sååååå himla mye bedre....... det er bedre ja, men bare strømming fra mobilen og direkte til bluetooth mottakeren i 2075'en og f.eks Yello er slettes ikke gæli.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    15.676
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Ellers er Tandberg 3015A koblet opp....... og den spiller fint nå..... MEN den viser seg og være følsom for hvilke signalkabler som benyttes, f.eks hvis jeg bruker en Monster 950 kabel så får jeg bakgrunns forvrengning og nå jeg tar kablen ut av spilleren og kobler kablen i en Sony XA5ES.......så er allt 100, den var inne på verkstedet for dette uten at servicemannen klarte og fremprovosere problemet......her hjemme så funker den ikke sammen med Monster kablen, når jeg bytter til en vanlig 10 kroners rca kabel som man bruker og få med spillere.......så fungerer det hele uten lyter av noe slag....... jeg forstår det ikke.......konklusjonen er og holde Monster kablen langt unna Tandberg cd spilleren...... greit nok det, men jeg luer alikevel på hva i allverden det er som skjer.

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.566
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Ellers er Tandberg 3015A koblet opp....... og den spiller fint nå..... MEN den viser seg og være følsom for hvilke signalkabler som benyttes, f.eks hvis jeg bruker en Monster 950 kabel så får jeg bakgrunns forvrengning og nå jeg tar kablen ut av spilleren og kobler kablen i en Sony XA5ES.......så er allt 100, den var inne på verkstedet for dette uten at servicemannen klarte og fremprovosere problemet......her hjemme så funker den ikke sammen med Monster kablen, når jeg bytter til en vanlig 10 kroners rca kabel som man bruker og få med spillere.......så fungerer det hele uten lyter av noe slag....... jeg forstår det ikke.......konklusjonen er og holde Monster kablen langt unna Tandberg cd spilleren...... greit nok det, men jeg luer alikevel på hva i allverden det er som skjer.
    Jeg hadde en Tandberg 3028a pre på 90-tallet, og lurer på om jeg var borti lignende problemstilling. Hvis jeg husker riktig var det pluggene som var problemet, ved eksempelvis Monster var de grovere enn billigkabel slik at de tok borti chassiset hvis du dyttet dem helt inn. Løsningen var å dra de ut noen mm, eller benytte billige kabler…

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    15.676
    Sted
    Torget vurderinger
    39
    Ja, noe snålt er det med kablene og Tandberg spilleren.......men jeg begynte og spille lp plater og 2075'en har fin riaa innebygd og den passer som hånd i handske med Signet pickupen, det spiller fint og oppløst med godt trøkk i bassen, jeg var noe forutinntatt vedr hva jeg ventet av lyd, men må tusle bort i skammens hjørne litt for dette spiller vesentlig bedre enn hva jeg forventet bådr på nye og eldre plater, begynner å tenke litt på hva man skal med alle disse dyre spillerne og pickupene når gamle greier som dette spiller såpass engasjerende som det gjør....... jeg blir litt : jeg driter i buksa så lenge jakka passer 😂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn