Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Legg merke til at en dempeplattform må til i mellom platespilleren og racket.......glassrack og platespillere hører ikke sammen.

    20220828_182346.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Har tittet litt i le-book of instructions for Marantz preampen..... den har en del morsomme ting innebygd som ligger skjult inne i menyer som bla justering av bass og diskant separat i H/V kanal og Subsonic filter....... skal ikke forundre meg om det skjuler seg mer inni der også :D
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Videre utforskning av Marantz preampen foregår fortløpende. Det virker som om at hodetelefon utgangen holder høy standard også og den driver min moddede Denon 5000 hodetelefoner på en svært overbevisende måte, føler ikke noe behov for å bruke noen separat hodetelefon forsterker....... begynner og like preampen jeg.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg hadde forhåpninger om at comboen DrFeikert sammen med DaVinci Nobiile armen og Benz SLR Gullwing kjørt inn i den store Primare riaa'en skulle være en god combo....... men det viser seg at den leverer over all forventning.......lucky me. Jeg har i allfall aldri hørt bedre performance fra en Benz pickup.......men så har den også ganske så optimale arbeidsforhold..........det værste er at pickupen er langtifra tilspillt, så dette kan bli meget bra.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Jeg begynte og fikle litt med finjusteringer i dag og begynte med litt VTA........ forsøkte meg litt opp og litt ned i small steps, men etter en times knoting og lytting så var jeg tilbake nøyaktig der jeg startet gitt med svak hengerumpe....... men justeringen foregikk via hodetelefoner, så det skal nok prøves ut litt via høyttalere også for og dobbelsjekke om det er noen dybde forskjell i lydbildet, men alt i alt har jeg truffet veldig bra i utgangspunktet virker det som........ har spillt The road to hell med Chris Rhea sikkert 30 ganger de siste dagene bare avløst innimellom av en Leonard Cohen plate, må spille plater jeg kjenner ut og inn når jeg driver med småjusteringer, hvis ikke blir det en endless ending oppgave.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Driver og småpussler litt i kjelleren dann og vann. Er slett ikke umulig at det blir litt oppfylling av flere høyttalere snart må bare finne ut av hvordan jeg skal få hentet de hjem...... i mellomtiden spiller jeg fremdeles på vintage anlegget tiltross for store brister.......nyere innspillinger låter forferdelig mens 70 og 80 talls innspillinger låter ganske kurant.

    20220910_211512.jpg
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.946
    Antall liker
    27.879
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Driver og småpussler litt i kjelleren dann og vann. Er slett ikke umulig at det blir litt oppfylling av flere høyttalere snart må bare finne ut av hvordan jeg skal få hentet de hjem...... i mellomtiden spiller jeg fremdeles på vintage anlegget tiltross for store brister.......nyere innspillinger låter forferdelig mens 70 og 80 talls innspillinger låter ganske kurant.

    Vis vedlegget 848219
    Det er Ortofonen du spiller på her?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Satte på store anlegget kl 16 i dag..........og nå 5 timer senere spiller det jædrans bra...........ikke ofte jeg sier noe sånnt men akkurat nå er Leonard Cohen stått opp fra de døde og holder live konsert her. Mange justeringer små........og etterhvert skal vi Nirvana nå.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Irriterende og tenke på at jeg har 9 armer i hus og ikke en eneste en med høy masse.......det må det gjøres noe med etterhvert.
    .
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Tja.........hva finnes det egentlig av nye heavy vektere i dag ?.........Glanz........Origin Live Illustrious.........og ...... ?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Hører litt på denne i kveld..........super reminder på at jeg hater Sigvart Dagsland.........og lyden er ikke mer enn grei nok, mulig forventningene var skrudd opp litt vel høyt på forhånd.


    received_481911343800704.jpeg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Forundringenes tid er ennå ikke over, eller kanskje jeg heller skulle kalle det overraskelsenes tid er ennå ikke over, fordi...... jeg driver og spiller på vintage anlegget og på min stein gamle Ortofon M20FL sånn bare på litt trass, men den låter helt greit på de gamle innspillingene fra 70 tallet......... og noen timer har den fått nå, men så i går byttet jeg over til Tandberg reciveren og spillte litt på den via ProAc'ene og fremdeles med sånn noenlunde greit resultat, men mellomtonen begynte og bli bra........ så i dag så har jeg vært litt slækk, så jeg satte meg i godstolen og koblet til hodetelefoner og Leonard Cohen platen "You want it darker" eller noe sånnt....... og du verden...... lyden har kommet seg mange hakk og nå går det faktisk an og sitte og kose seg med lyden fra den gamle Ortofon'en, mellomtonen har blitt svært så behagelig og bassen er bra, skjønt den har ikke vært noe problem tidligere heller og diskanten har gått fra rusten piggtråd til ganske så avrundet og behagelig, ingen harde "Ssss'er" og den virker og grave ganske dypt i rillene........ spiller nå såpass oppegående at jeg må prøve ut litt flere plater for cross sjekk. Men morosamt at mitt 44 år gamle klenodie klarer og levere selv i dag.
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Når jeg romsterer i kjelleren dukker det plutselig opp ting jeg ikke husker at jeg hadde. Flere par med høytaler stativ lå gjemt under et arbeidsbord, deriblant disse som vel passer best for digre kassehøytalere, justerbar vinkling var det på de også. .......vet jeg har noen forsterkere et eller annet sted også, men hvor ?

    20220927_123824.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Skjær i sjøen for mine opprinnelige planer, i mellomtiden har jeg brukt litt tid på og sette opp mine ProAc D30R og jeg må si at de spiller veldig godt i det dtore anlegget , faktisk såpass bra at man vel egentlig ikke trenger så mye mer. Jeg har de liggende ute for salg, men begynner og tvile på at det er riktig avgjørelse og kvitte meg med de. Har det friskt i minne hvor mye jeg angret når jeg solgte de store ProAc'ene noen år tilbake.......historien driver og repeterer seg.

    20220928_133908.jpg
     

    Rubyred

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Innlegg
    950
    Antall liker
    1.464
    Sted
    Fredrikstad
    Husker dine Pro Ac D80 spilte fantastisk i kjelleren på (i) Vestby.
    Var en av grunnene til at jeg anbefalte en kompis å kjøpe D100 i sin tid.

    /Ruby:)
     

    Øyvind Ek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    205
    Antall liker
    154
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Et kort spørsmål- vil Kiseki Blue være en god pickup på er Rega RB 300?
     

    Øyvind Ek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2009
    Innlegg
    205
    Antall liker
    154
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Mener du dette er litt «overkill»? - at jeg ikke får ut potensialet?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.499
    Antall liker
    7.491
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    37
    Reserve forsterketen må arbe litt i dag........ den er
    også av US opprinnelse, når jeg tenker litt over det så velger jeg ubevisst mye US made i hovedanlegget, Cary, Hovland, Krell, ARC. Burde vært en DP 6.52 innom synes jeg.........noen som har en for salg eller utlån ??? :D :D :D :D :D


    20221010_185233.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn