Fikk lyst til og skrive noen ord om meg og Benz pickuper.
Jeg har hatt 3 stk Benz Lp og 1 Benz Lps, et par Glidere, en raring som det stod Benz på, men som var produsert av VdH for Benz, og et par Ace og noen av de litt rimeligere modellene, samt en Ebony....... det litt rare er at ingen av de har blitt værende veldig lenge og ingen av de har jeg savnet i ettertid, skjønt Ebony kan jeg finne på og tenke litt på en gang i blandt fordi den var like farget i lyden som en Ortofon Rohman...... og det kan faktisk ha sin sjarm i enkelte situasjoner / comboer. Hva var det så som fikk meg til og kjøpe en Benz Gullwing SLR........ vel...... det var egentlig ikke den jeg skulle kjøpe, men en Ruby med det nye trehuset i håp om at den ville være like farget som en Ebony som jeg igjen ikke fikk tak på........ men så begynte jeg og lese meg opp litt igjen og jeg satt og snakket litt med Kim fra Exotic Audio om hva som kunne leveres .... og ikke....... og for og si det sånn: Jeg liker IKKE alle disse high utgavene av MC pickuper da alle low versjonene låter bedre være seg det er Zyx, Lyra, VdH eller BEnz som lager de, lavere output = bedre detaljerikdom..... det hele forutsetter seff at man har en ordenlig riaa, men det har jeg flere av, så ukjent problemstilling her i gården..... men altså hvorfor en Gullwing, jo selvfølgelig har det med compliance, vekt og hvilken arm og gjøre og litt magefølelsen og erfaringer med Glider modellene. De fleste beskrivelser kaller en Gullwing for en cabriolet versjon av Benz Lp, eller en Lp uten trehus og det høres jo greit fordi en Lp er ingen dårlig pickup...... bare litt kjedelig i mine ører, men alikevel ikke dårligere enn at det er en pickup som går an og spille på og ha i et oppsett. DaVinci Nobile armen var jo innstegs armen til DaVinci selv om den som minnstemann alikevel kostet drøye 50k, jeg har denne armen i 10-12 år, men har aldri egentlig brukt den...... den har vært litt i bruk under pickuptesting, men har aldri vært tatt ordentlig i bruk, så etter at armen nå fikk ny plassering på DrFeikert spilleren, så måtte den jo få en brukanes pickup og det høres ut som comboen fungerer, har bare lyttet til det i et par tre timer, men det låter bra og nå starter finjusteringen...... så får vi se om dette blir Benz'en med lengst tid i mitt eie eller ikke. Hvis noen skulle ha en Ebony low utgave der ute som de skulle ønske og kvitte seg med...... så kontakt meg gjerne.